Parkheuvel in Rotterdam

1548219978 80
1603331966 75

1. Chris

2. Michel de Gooijer

Voor mijn verjaardag uitgenodigd door mijn vrouw om bij Parkheuvel te dineren.
    Onze keuze was gevallen op het 6 gangen diner.
    Na een kennismakingsamuze vanuit de keuken volgde er een geweldige beleving van smaken en bereidingswijzen. Erg mooie presentatie, smaakcombinaties en geweldige bediening hebben er voor gezorgd dat wij een geweldige avond hebben beleefd. Ikzelf ben werkzaam in de horeca en kijk met iets andere ogen naar eten in het algemeen. Daarom kan ik alleen maar zeggen, chapeau. Dit is echt topsport, complimenten aan iedereen die werkzaam is bij Parkheuvel.

Michel de Gooijer.

3. Judith Van Der Star

Wát een feestje was de ‘Lazy Sunday Lunch’ bij Parkheuvel. Van ontvangst tot het einde was het perfect!
    We werden heel hartelijk ontvangen en naar een prachtige tafel met uitzicht op het water begeleid. Een belevenis op zich. We begonnen met een glaasje goede champagne en bijzondere amuses om al lekker in de stemming te komen. En vanaf daar was elke gang een belevenis en een feestje op zich. De wijnen waren perfect gekozen bij de gangen en kwamen met een persoonlijke en mooie aankondiging van de sommelier. Iemand met passie voor zijn vak. We kregen het 5-gangen menu met bijpassend wijnarrangement en werden compleet in de watten gelegd. De timing was perfect, de aandacht heel persoonlijk en het eten: subliem. Wat een fantastische manier om je zondag door te brengen. Om de gerechten hier omschrijven zou ze te kort doen. We aten in grote lijnen ingemaakte koolrabi met krab, Wagyu beef tartare, tarbot, ree en een dessert van mango & passievrucht. Maar bij iedere gang werden we verrast en keken we elkaar verrukt aan. En dat is precies wat je wil als je in een sterrenrestaurant luncht. Dat je hoge verwachtingen waargemaakt worden. Hier werden ze overtroffen. Bedankt team Parkheuvel voor een geweldige zondag die we niet snel zullen vergeten!

4. Vorig jaar onder de indruk dus dit jaar retour. Ondanks het toch wel mooie weer was het terras niet ingedekt. Binnen enkele aanpassingen, vloerbedekking, andere kunstwerken en een prachtig nieuw glasservies van Spiegelau met de vormen van Zalto, toppie.

Ik werd begeleid naar een tafel in het zonnetje aan het raam met uitzicht over de Nieuwe Maas, prima. Als aperitief een La Valinière Graves Blanc 2017 van Borie Manoux die goed beviel. Ernaast een hapjes trio strak gepresenteerd op een wit bankje. Om te starten een lange slanke krokante cilinder van knolselderij gevuld met crème van kalfszwezerik aan beide zijde afgewerkt met een crunch van zwarte olijf, prima van smaak en textuur.

Tartelette gevuld met tartaar van tonijn en afgewerkt met poeder van rode biet en toefje dashi gelei, verfijnde smaken.

Om af te sluiten een bombe van Reypenaer kaas op een kaaskrokantje afgewerkt met een plakje Amsterdamse ui. Milde kaas smaak met prima crunch.

Op een groot wit bord een signature amuse. Gillardeau oester met kleine blokjes limoenmousse, erop een aardappelkrokantje met crème fraîche en Perle Imperial kaviaar, verrukkelijk.

De eerste begeleider werd met veel achtergrond informatie gepresenteerd. Sauvignon Blanc 2019 van Castel Vento, gemaakt in een rijpe stijl, uitbundig aroma met tonen van tropisch citrusfruit, in de mond verfijnde zuren een een sappige licht minerale afdronk. Op een wit bord een ring van subtiel aangemaakte Noordzeekrabsalade waarop dunne schijfjes nectarine en perzik, stukjes hazelnoot, toefjes perzikcrème, bloemen blaadjes en kleine takjes dille. Aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van perzik met tonkaboon. Smaken waar ik helemaal blij van werd, de sappige krab op de voorgrond waarbij een subtiele bite van de vruchten. De wijn was met zijn verfijnde citrusfruit een echte smaakversterker, top! (9,75)

Verder met een Parkeuvel cuvée 2019 in Limburg gemaakt door St. Martinus. Een blend van 2 wijnen van verschillende druivensoorten (75% uit 2019 met lichte houtrijping en 25% uit 2020) gemaakt in een verfijnde frisronde sappige stijl. Op een prachtig bord de moderne uitvoering van een signature gerechte ontwikkeld in 2011. Een platte cilinder tartaar van wagyu sukade afgedekt met royale portie Perle Imperial kaviaar, afgewerkt met stukjes bieslook, zuurdesem krokantjes, blokjes zoetzure groente en kleine dotjes piccalilly. Sappig, zacht vlees met subtiele bite en decadente ziltigheid, wow. (9,5)

Uit Côtes du Rhône, Les Becs Fins Blanc van Tardieu-Laurent gemaakt van voornamelijk Viognier en Grenache Blanc in een volle rijke stijl. Uit de keuken een klassieker ontwikkeld in 1992. Dat proef je, niet licht en fris maar rijk en hartig. Als basis een grote ravioli gevuld met bereiding van Bresse Kip op een bedje van bospadenstoelen, erop een dikke bruingebakken en gelakte langoustine afgewerkt met fijngesneden bieslook. Aan tafel afgewerkt met een romige kreeftensaus. Het was even omschakelen maar absoluut ouderwets lekker! (9,25)

Van Corsica de Diplomate d'Empire 2015 van Abbatucci gemaakt van inheemse druiven in een verfijnde complexe stijl met aangename mineraliteit. Uit de keuken een vegetarisch gerecht. Als basis gebakken cantharellen afgedekt met een lobbige saus van Parmezaan waarbij aardappelkaantjes, gepocheerde kwarteleitjes, groene kruiden olie en vers geraspte Australische wintertruffel. Aan tafel afgewerkt met een schuimige cantharellen crèmesaus. Een royale portie, volle rijke smaken met aardse tonen waarnaast de heerlijke wijn net overeind bleef. (8,75)

Chardonnay uit de Jura, Chantemerle 2016 van Jérôme Arnoux, complex aroma met subtiele oxidatieve toets, in de mond verfijnd en hoog in zijn zuren, wow. Ernaast een mooie compacte presentatie op een diep wit bord. Bruingebakken Zeebaarsfilet op een bedje van sojabonen waarbij beignets van taggiasche olijf, erop een opengewerkt aardappelkrokant. Aan tafel afgewerkt met een krachtige chorizo olijven jus. Volle smaken met mediterraanse toetsen en subtiele bite van de sojabonen, de wijn was met zijn heerlijke zuren een echte smaakversterker, prima! (9)

Over naar rood met een Valpolicella Ripasso van Domini del Leone gemaakt in een soepele, frisse, licht gekruide stijl. Ernaast een heel modern gerecht van de jonge chef.
    zacht gegaarde kalfshartzwezerik in een licht krokante korst van gepofte zaden, ernaast doperwten, stukjes zilverui, hazelnoot en artisjokhart waarvan één helft met piccalilly poeder. Aan tafel afgewerkt met een frisse rodewijnsaus verrijkt met Vietnamese lange pepers. Mooie pure smaken met verrassende piccalilly toets en ongewone textuur door de zaden. De wijn sloot naadloos aan, genieten. (9,25)

Uit Spanje een Viñas de Gain 2018 van Artadi, diepe kleur met paarse gloed, uitbundig aroma met tonen van rode bes en onrijpe pruim, in de mond medium hard en kruidig met mooie zuren. Uit de keuken een strakke presentatie met losse componenten. Een perfect gegaarde rugfilet van Veluws ree met een crunch van amandel verrijkt met beenmerg, ernaast een rouleau van wortel gevuld met Limburgs zuurvlees, toffe van wortel, geglazuurde wortel met kervel en uienchip gevuld met mosterdzaadjes. Aan tafel afgewerkt met de heerlijke eigen jus verrijkt met Chartreuse. Vlees mooi hoog op smaak met redelijk krachtige merg toets prima combinerend met de geperfectioneerde smaken van het garnituur. De wijn werd duidelijk wat eleganter naast deze volle smaken en hij vulde het gerecht aan met zijn zuren, complimenten. (9,5)

Mijn maagje was inmiddels behoorlijk gevuld maar er kwam ook nog een dessert, o,o. Als dessertwijn een Tschida BA Red, ofwel een Beerenauslese van Blaufränkisch. Transparant oranje rood, aangenaam fris en rond met tonen van aardbei, rijpe rode bes en subtiele kruidigheid. Uit de keuken een tweetraps dessert in vrolijke kleuren. Onder een gelei van aardbei met toefjes crème fraîche versierd met bloemenblaadjes, verse aardbeien, toefjes crème suisse en bombe van aardbeienmousse op een dragoncrème met een crunch van pure chocolade. Op het tweede bord een quenelle sorbetijs van aardbei op mini parels van witte chocolade gekruid met timut peper (uit Nepal). Deze was bedekt met schuim van vloerbloesem en afgewerkt met toefjes aardbeiengel. Het eerste deel was mooi hoog op smaak, prima dragon toets en aangename crunch. Het tweede deel was lekker licht en fris waardoor de wijn wat ronder werd. (9)

Als afsluiter nog een redelijk krachtige robusta espresso, zonder friandises want daar was echt geen plek meer voor.

Bediening was uitstekend verzorgd. Redelijk beknopte presentaties van gerechten door de maître ondersteund door de chef met gedetailleerde presentaties van gerechten inclusief achtergrond informatie. Zeer uitgebreide presentaties met interessante weetjes van de wijnen door de sommelier. Top dat de sausen op tafel bleven.

Samengevat was het een memorabele middag. De mooiste gerechten van het chefs duo kwamen deze middag voorbij. Van “ouderwets” tot modern, dat kom je zelden tegen. Ernaast een keurige wijnselectie geschonken in prachtig glaswerk. Dit in een luxe ambiance met uitzicht over de Nieuwe Maas. Wel een serieuze prijskaart maar dat was het dan ook helemaal waard. Bedankt.

5. Veel goeds gehoord uit onze vriendenkring, maar helaas delen we die mening niet.

Ons inziens Parkheuvel onwaardig:

Valentijn-avond 14 feb jl.
    - Prima ontvangst. Mooie entree.
    - Sommelier schenkt dessertwijn in om ‘mee te beginnen’ en later op de avond schenkt hij dezelfde wijn op een andere tafel als dessertwijn.
    - Per gang duurde t een uur, terwijl voor alle gasten maar één (Valentijn-)menu was.
    - Daarom ook helaas niet de extra gangen genomen.
    - House- en popmuziek als ‘achtergrondmuziek’
    - Muziek te hard om lekker te converseren.
    - Tafel in hoek waar je de ambiance van Parkheuvel mist. Geen ramen, opgesloten gevoel, geen uitzicht over het water. Later op aanvraag alsnog een tafel op een andere plaats gekregen.
    Top. Veel beter. Wat een verschil.
    Wordt gewaardeerd!

. We housen door.

- Sommelier schenkt ongevraagd weer dezelfde dessertwijn in bij de gang met Noordzeekrab. We geven aan een ander wit wijntje te willen bij deze gang. Gekregen, prima wijntje. Lekker.
    Jammer dat de onaangetaste dessertwijn later op de rekening terug te vinden is.
    - Noordzeekrab te summier aanwezig. Niet in de juiste verhouding met de andere ingredienten.
    - Ipv vis krijgen we herterug voor ons.
    Het zag er lekker uit, maar was niet voor ons. ‘Sorry, ’ de gastvrouw pakt de borden weer van tafel en legt ze bij andere gasten op hun tafel.
    - Eten is lekker maar geen uitgesproken smaakexplosies, daarom ook geen € 350, - voor 2 personen waard.
    - Niet de moeite waard om een lange stuk voor te rijden (2 sterren)

onze vrienden waren zeer verbaasd over onze ervaring.
    Ws was t een momentopname.
    Beste paard struikelt weleens.
    We hopen dan ook een andere keer wel te genieten zoals onze vrienden dat doen.
    Eerst maar even hard werken en goed sparen daarvoor.

4,3
  6. Parkheuvel

7. Wij waren met een groep van 20 personen. Het eten was verrassend lekker, creatieve opmaak en fantastische smaken. De bediening viel erg tegen. Onduidelijkheid over Bob- arrangement. Geen uitleg hierover. Er werd onzorgvuldig saus over een gerecht geschonken, hierbij over mijn jasje en op tafelkleed gemorst. Geen excuses hierover. Koffie werd zonder vragen op tafel gezet, terwijl de helft thee wilde. Groene thee of zwarte thee werd er gevraagd. Ik wilde groene thee, maar kreeg zwarte. Er werd geen aanstalten gemaakt om een nieuw kopje te halen...jammer. Bij vertrek werden de jassen op een stapel op tafel gegooid en konden we uitzoeken. Geen 2 sterren waardig.

8. Speciaal voor mijn verjaardag bij Parkheuvel gaan eten en het was dubbel feest, want wij gingen er heen voor een 10 gangenmenu vanwege het 10 jarige bestaan van Parkheuvel.
    Het restaurant zelf ligt in een mooie omgeving en we kregen een mooi plekje aan het raam met een ruime afstand tussen de tafels. Een karaf kraanwater hier ook geen probleem. We hebben er heerlijk zitten dineren, Heerlijke amuses kregen we geserveerd waarna er 10 hele mooie en bijzondere gerechten voorbij kwamen. Een echte beleving, visueel en qua smaak.

9. Enkele weken geleden met mijn zoon die zelf kok is, na een dagje Rotterdam bij Parkheuvel gaan eten. Het ontvangst was zeer gastvrij en open. Na genoten te hebben van enkele heerlijke amuses en een aperitief in de lounge kregen we onze tafel toegewezen in een bij-ruimte met keuken, welke nog niet zo lang geleden was geplaatst, van waar een kok de amuses en andere kleine gerechtjes op maakte. Erg leuk om dit vaak zeer verfijnde werk te kunnen aanschouwen. Wij hebben deze avond genoten van het herfst arrangement, wat zeer smakelijk was. De begeleidende wijnen waren overigens eveneens voortreffelijk. Een grote plus voor de bediening die ons inziens er toe bijgedragen heeft dat wij genoten hebben van een voortreffelijke culinaire avond.

10. Super locatie. Wij zijn vegetariers, en daar is geen aparte kaart voor. Maar men beloofde een mooi menu. Van tevoren was gemeld dat wij vegetarisch wilden eten. Gedeeltelijk waren de gerechten lekker tot erg lekker, gedeeltelijk echt niet lekker. Wij gaan niet meer eten bij een restaurant dat niet ook een vegetarische kaart cq vegetarische gerechten op het menu heeft. Jammer.

11. Waanzinnig gegeten, de wijn klopte, de service was om van te genieten en voor soortgelijke restaurants om van te leren. Je betaalt er wel voor. Maar fantastisch, gauw weer terug!

12. Rob 2563 punten

Ook op een dinsdagavond zit het nagenoeg vol in dit bekende Rotterdamse etablissement. De inrichting is wat gedateerd, maar je zit hier comfortabel. De service is de hele avond goed en gelukkig verschijnt de gastvrouw niet veel in het restaurant. De keren dat ze dat doet komt ze onsympathiek en ongeïnteresseerd over, dat kan dus echt niet en zeker niet op dit niveau.

Bij de telefonische reservering gaven we aan wellicht voor het zomerarrangement te willen kiezen. Echter vroegen we of we dit nog op de avond zelf konden beslissen of dat we dit al op voorhand moesten aangeven, zoals op de website vermeld staat. Deze keuze konden we gewoon nog op de avond zelf maken. Dit was echter niet gecommuniceerd met het bedienend personeel. We krijgen geen kaart te zien en er wordt ons verteld dat we van het zes gangen zomer arrangement gingen genieten. We geven aan dat we toch gewoon de kaart willen zien en dan onze keuze maken. De menu's staan in de kaart niet uitgewerkt en het verschil tussen de twee menu's in de kaart en het zomer arrangement is niet duidelijk. We vragen uitleg en die krijgen we, echter blijven de verschillen onduidelijk. Hoe dan ook kiezen we het zomer arrangement. Dit is een all-in arrangement met een zesgangen diner, inclusief wijnen, tafelwater, champagne vooraf en koffie na. Dit alles betaal je 169 euro voor. Een normale prijs voor in een dergelijk restaurant.

Het eerste gerecht is krab met kaviaar, omwikkeld met rettich. Dit is een echt miniatuur gerecht en letterlijk in één hap verorberd. Vooral de rettich overheerst en de krab is nauwelijks apart herkenbaar, ook door de zeer zuinige portionering. Bij de volgende gerechten is dit wel in orde en zit er ook een duidelijk stijgende lijn in hetgeen ter tafel komt. We eten vervolgens heerlijke geplette langoustines met tandoorikruiden overgoten met een gazpacho gelei, daarna hoogtepunt coquille met witte boontjes en een saus van dezelfde boontjes. In al zijn eenvoud een voortreffelijk gerecht, waarbij de saus de uitblinker is. Daarna nog zeebaars met verschillende smaken en texturen van olijfolie en vervolgens als pièce MRIJ rund, heerlijk mals met wederom een voortreffelijke saus. Het garnituur hierbij is echter benedenmaats. De bloemkool en broccoli zijn vrij smaakloos en wel erg eenvoudig op dit niveau.

De wijnen zijn vanavond allemaal heel goed passend bij de gerechten en worden voldoende ingeschonken. Het tempo ligt de hele avond redelijk hoog en de service is af en toe wat slordig en niet altijd helemaal passend op dit niveau. Samengevat hebben we heerlijk gegeten, maar mist het eten af en toe de absolute finesse en mist zowel service als het eten soms wat flair.

13. Afgelopen donderdag wezen eten te Parkheuvel in Rotterdam. Ten eerste een dikke pluim voor de borden uit de keuken. Prachtige opmaak en smaakvolle gerechten, dik in orde. Helaas werd ik bediend door een jonge jongen, waarschijnlijk een stagiair o.i.d. Bij de houding ging het al mis. Hij straalde arrogantie uit, was niet vriendelijk, en wilde duidelijk zelf naar huis toe. Gelukkig stond hij niet de hele avond aan tafel en was de rest van de bediening wel redelijk. Helaas heeft dit onze avond redelijk beïnvloed.

5,7
  14. Toch wel het beste restaurant van Rotterdam.
    Zeer goede menu's, waar alles op elkaar is afgestemd.
    Vis, vlees en desserts zijn van topkwaliteit en de sauzen onovertroffen.

15. We hadden een 8 gangen lunch menu inclusief wijnen (voor 2 personen € 430). Bediening was slecht. Bij de 4e gang zelf maar om een broodje gevraagd. Regelmatig was mijn glas leeg. Moest zelf keer op keer vragen om bijgeschut te worden. De porties waren zeer klein. Het leek wel een amuse menu. Tot 4 keer toe kreeg ik een gang geserveerd met ingrediënten waarvan ik op voorhand had gezegd dat ik het niet luste. Mijn vrouw bestelde een dessertwijn. Heeft ze niet meer gekregen. Tot 2 keer toe gemeld aan de maître dat het niet beviel. Hij negeerde dit. Erik van Loo, de chef-kok hebben wij zoals gebruikelijk in een sterrenrestaurant niet aan de tafel gezien. Ook niet zijn gastvrouw of gastheer. Helaas het was een grote teleurstelling. We hadden onze middag beter kunnen spenderen.

3,1
  16. Restaurant ligt er prachtig bij in het park. Het eten is geweldig en wat je kunt verwachten van dit caliber. We hebben het wijnarrangement erbij genomen, men is niet zuinig met de voortreffelijke wijnen. Inrichting is niet erg spannend en kan wel een update gebruiken. Bediening is goed en erg vriendelijk.
    Kortom: prima gegeten.

17. jan 40 punten

Op een regenachtige vrijdag middag kwamen wij om 14.00 uur aan bij restaurant De Parkheuvel. Wij hadden op de eerste dag van de zomer het 3 gangen lente menu arrangement, de binnenkomst was aller vriendelijkst, we begonnen met een glaasje champagne Pol Rogers, erg lekkere champagne vonden wij, waarvan ook nog een beetje werd bijgeschonken. Daarbij 6 amuses, waarvan de spiering met komkommer en de macademia noten er volgens ons boven uit staken. We werden ook nog verrast met een amuse van nieuwe haring. Ook kregen we ieder een Madeleine. Het voorgerecht was kreeft, met wat kleurrijke bloemetjes, de daarbij horende witte wijn vonden wij wat minder. Daarbij werden ook wat lekkere bolletjes brood gereserveerd. Het hoofdgerecht was zeebaars, met een erg lekkere balsamico saus, en de Gruner Veltliner als wijn paste er perfect bij, ook die werd bijgeschonken. Het toetje was een ijsbolletje met wat lekkere koek kruimeltjes. De daarbij geschonken dessert wijn was dik in orde. Daarna nog de lekkere Illy espresso, waarvan men ook niet op een kopje keek, en de bijbehorende friandises. En als laatste de Valhrona chocolades, water en bolletjes werden naar believen bij geleverd.
    Al met al vonden wij het een zeer geslaagde middag.

18. Cynthia

19. Eten met sterren, een aanbieding dus. Dan hoop je op een leuke avond. In Parkheuvel maken ze er een absolute TOP avond van. De bediening snel,correct en vakkundig maar ook af en toe een klein grapje, net even het idee dat ze het ook leuk vinden dat je er bent. De keuken brigade koken sterren maar ook dromen. Wat een fantasie, een bitterballetje van snert, kom er maar op. De aardappel/truffel soep valt niet te beschrijven zo mooi. Maar het aller mooiste was, wij zijn grote eters, maar na de koffie met heerlijkheden waren we absoluut verzadigd, toen een van de gastheren kwam vragen of we nog een koffie wilde. In z'n hand had hij een schitterende schaal met bonbons. Wij moesten afslaan verlekkert kijkende naar de bonbons, als je dan bij het afscheid allebei een keurig doosje met 6 bonbons krijgt als verrassing voor de dag erna dan begrijp je waar die 2 sterren vandaan komen . 100% Vakmanschap 100% Gastheer/dameschap

20. Richard Schreutelkamp

Gisteravond met 4 personen bij Parkheuvel gegeten. Het eten is wat je van een restaurant van dit kaliber mag verwachten. Bediening was op een enkel persoon na niet op maar een schrijntje enthousiasme te betrappen. Waarschijnlijk wordt het personeel niet verteld dat een glimlach bij het serveren best aangenaam is. Inrichting was begin jaren 90 modern en is sfeerloos.

Conclusie, eten en wijn goed (volgens verwachting), bediening en entourage teleurstellend.

21. Hans Zijdenbos

Bijzonder goed gegeten, maar met een menu van 125 euro mag je verwachten dat het totaal voldoende zou zijn, en niet dat het halve gezelschap, wij waren met 10 personen, blij was dat er voldoende brood bij geserveerd werd.
    Ik verwacht geen overdadige hoeveelheden maar voldoende voor een gemiddelde eter, zodat het brood alleen nodig is om even de mond te reinigen voor een nieuwe smaak.

20 mei 2012

22. Gedurende de avond betrapte ik mij erop dat ik probeerde met een lach en een vriendelijk woord de serverende dame tot wat vriendelijkheid te bewegen. Dat is toch de omgekeerde wereld!

Wij zijn al in heel wat restaurants geweest die tot de top van Nederland behoren, maar hebben nooit zo'n kille en onpassende bediening meegemaakt (een jonge man die de wijnen serveerde uitgezonderd).

Wanneer je 500 euro uitgeeft voor een etentje voor twee personen, mag je verwachten dat niet alleen het keukenpersoneel z'n uiterste best doet om er wat van te maken.

Tevens stond ons tafeltje op een onprettige plek (direct naast een rood kamerscherm dat wederom aan het looppad grenste). Ik had het gevoel dat die tafel daar niet standaard stond, maar was toegevoegd. In elk geval geen prettige tafel.

Conclusie: het eten was prima (wat je mag verwachten voor die prijs), maar wegens de onprettige bediening en de saaie ambiente zou ik niet nogmaals bij Parkheuvel gaan eten.

23. Persoonlijk heb ik weinig met eten, een pizza smaakt ook altijd lekker naar mijn mening. Maar mijn man is kok en houdt van eten op 'niveau'. Dus vandaar dat ik afgelopen maandag bij de Parkheuvel heb gedineerd. Aan het eten niets op te merken. Ik ben niet de makkelijkste eter, maar bij de Parkheuvel is alles lekker! Heerlijk gegeten. De bediening eveneens fantastisch. Onder het motto 'doe maar normaal, dan doe je gek genoeg' voelde ik me soms ongemakkelijk met al die beleefdheid en etiquette om me heen. Maar dat hoort op dit niveau.

Een klein minpuntje en tip voor de Parkheuvel: De woorden Foei en Lelijk komen opzetten zodra je plaats neemt aan tafel. Een leuk hip interieur zou beter passen (naar mijn mening).

Al met al, een leuke ervaring en de moeite waard!

24. Persoonlijk vind ik dit een overgewaardeerd restaurant. Het menu van de chef met "signatuur" begint na de tweede gang te irriteren. Dit met name door het overdreven komen druppelen van het "signatuur van de chef" Ambiance erg oubollig en bediening kil. Uiteraard zijn alle gerechten perfect klaargemaakt, wat ook niet anders zou mogen voor deze prijzen en naam! Wij waren met 6 gasten maar gaan in het vervolg liever ergens anders heen.

25. Herfst menu gedaan met gezin.

Werkelijk perfect! Ontvangst met champagne, en diverse knabbels.

Heerlijke amuse en daarna vier topgangen met bijpassende wijnen.

Wijnen werden probleemloos bij geschonken.

Echt een top avond!

26. Een warm ontvangst, echter later werd de bediening lauwer en minder adequaat.

Indien we voor een moment wilden passen voor extra water werd het glas meegenomen en werd er ook de rest van de avond geen water meer aangeboden. Hier moest om gevraagd worden. Het brood was erg hard. Dit hebben we wel even aangeven maar hier kwam totaal geen respons op en werden dezelfde broodjes even later wederom aangeboden.

Wij hadden gekozen voor een 5-gangen diner. Echter na 1,5 uur hadden we de 4e gang al op. De vraag van ons of er wat langere tijd tussen de gangen kon paatsvinden was niet over gekomen. Daarna nogmaals gevraagd of we wat meer tijd mochten hebben voor het dessert. De wijnen van de vorige gang stapelden zich op waardoor er niet meer op correcte wijze van de combinaties genoten kon worden. Erg jammer.

Het eten hebben wij als goed ervaren.

27. Gegeten bij Parkheuvel en het Herfst arrangement gekozen.

4 personen, 500 euro! Daar zat dus ook het wijnarrangement bij, echter kregen wij bij elke gang maar kleine kletsjes wijn geschonken en geen druppel extra, rode wijn werd maar voor 1.5 cm ingeschonken in je glas. Als je zoveel geld betaald mag je toch verwachten dat de wijn rijkelijk zou vloeien, maar helaas, vond dat echt jammer. Water werd ook steeds vergeten bij te schenken... Verder prima gegeten!

28. De lunch was goed en verzorgd, geheel zoals je mag verwachten van een sterren restaurant.
    Deze keer vind ik twee sterren ruim betaald gelijk als de prijs voor het eten en drinken.

De aankleding van het restaurant is keurig maar saai. Misschien valt het minder op als er veel gasten zijn maar dat was tijdens ons bezoek helaas niet het geval.

29. Fantastisch, 2 sterren meer dan waard. Wij hebben gekozen voor het Signature menu. Er kon zelfs nog 1 gang die ons minder aansprak gewijzigd worden. Heerlijk gegeten op het buitenterras, niks stijfjes. Alles is een feest voor de papillen, van amuse tot lekkernijen bij de koffie.
    En er wordt enthousiast verteld over elke wijn uit het wijnarrangement.
    Helaas laat mijn budget niet toe vaker te gaan, maar het is het dubbel en dwars waard.

30. d van Prooijen

20 sept 08, eten moet een feestje zijn. wij naar Parkheuvel, misschien te lang weggebleven. ontvangst super, daarna ging alles mis.Toppunt, gerechten koud opgedient terwijl de wijnglazen nog ontbraken. verfijnde smaken ver te zoeken. Jammer, onderbezetting of een slechte dag, we begrepen er niets van en voelden ons verloren

31. G.Fonthijne

Erg lekker!
    De Parkheuvel zou het op eigenkracht zonder die 'ster' mogelijk nog beter doen!
    Gelukkig niet die nepsfeer zoals in de Librije, daar werkt vooral de pr motor goed.

32. Henk van Eerden

Mijn vrouw en ik waren erg blij met het kado van onze kinderen. Bij vertrek hebben wij de chef persoonlijk mogen bedanken. De volgende dag hebben we onze kinderen nogmaals bedankt. Het was echt ongelooflijk. Bedankt!

33. Een niet alleen meer dan verrassende binnenkomst; de theatrale "lounge"" maar ook een zee aan rust in het restaurant zelf. Een meer dan goedlopende en geoliede bediening maar ook super eten op tafel.