Op dit adres zit nu: Thai Mama

Oriental Express in Rotterdam

1 positieve stem1 negatieve stem

• Bezorgen

1 positieve stem1 negatieve stem

1. Het eten is lekker. De service is goed. (Al waren sommige personeel niet zo slim) Voor de mensen die van lekker eten houden, is het echt een aanrader. Maar ik vind het zelf zonde om alles per gerecht te betalen. Zo is alles duurder dan het hoeft te zijn. Persoonlijk is het voor mij niet voor herhaling vatbaar. Alleen voor de prijs. Ik ga liever naar een all you can eat dim sum restaurant.

6,1
  2. Duderina

Wauw. Gisteren zijn we hier een hapje wezen eten. Het restaurant zit redelijk vol bij binnenkomst. Er wordt ons meteen wat te drinken gevraagd door de serveerster. We zeggen dat we de drankjes op de kaart willen bekijken. De dame zegt dat we alles wat we willen bestellen, op een papiertje op moeten schrijven. 25 Minuten nadat we de bestelling door hebben gegeven hebben we nog steeds geen drankje. Dit terwijl er 5 minuten na ons 2 jongeheren binnenkomen en naast ons plaats nemen. Zij hebben een fractie na ons hun bestelling gedaan en inmiddels al hun maaltijd op tafel. Op onze borden zaten aangekoekte etensresten. We spreken een serveerster aan en vragen of we ons drankje alvast kunnen krijgen. Voordat we de kans krijgen om schone borden te vragen, verdwijnt ze. Binnen 1 minuut worden onze drankjes op tafel gesmeten door een ietwat gehaaste gastheer. Kort daarna krijgen we al onze dimsum geserveerd. We vragen de gehaaste gastheer om schone borden en krijgen deze direct. De dimsum was smakelijk. Een half uur na het serveren van de dimsum beginnen we ons af te vragen waar de noodles met rund blijft. We wachten nog een paar minuten, maar hebben een vermoeden dat ze dit zijn vergeten. We spreken de gastheer aan en vragen naar de noodles. Meneer geeft aan dat dit na de dimsum wordt geserveerd. We vinden dit vaag. We eten vaak dim sum en nog nooit is de noodles of gebakken rijst na de dim sum geserveerd. Maar goed, om de ietwat gehaaste en tikkeltje geïrriteerde jongeman niet nog gepikeerder te maken, laten we het hierbij. Een kwartier later, maar liefst een uur na onze bestelling en bijna een volle maag verder, komt er hofan met rund op tafel. Dit is geen noodles. De serveerster die de hofan op tafel smeet verdween naar een andere tafel en maakte totaal geen contact meer met ons. Toevallig rent de befaamde gehaaste gastheer voorbij. Ik spreek hem aan en zeg dat we dit niet hebben besteld. Meneer zegt op een geërgerde en verdedigende manier: “Dit is HOFAN, nummer 131 op de kaart!” En blijft me met een grimmige blik aankijken. Ik zeg nogmaals, dit hebben we niet besteld. Hij verdwijnt chagrijnig, zonder iets te zeggen naar de keuken. Wij zijn totaal verbaasd dat hij hier nog over in dispuut gaat, na onze noodleshistorie. Kort daarna komt hij terug en zegt hij dat onze noodles er straks aankomt. Meneer had hoogstwaarschijnlijk op ons bestelbriefje gezien dat we met koeienletters noodles hadden genoteerd. We zeggen dat het niet meer hoeft en we de rekening willen en wat bakjes om de overgebleven dim sum in mee te nemen. Hij neemt de hofan mee. Vervolgens brengt hij de bakjes en ik geef aan dat ik het niet vind kunnen dat hij nog in discussie gaat over of we het wel of niet besteld hebben. De jongeman verheft zijn stem en zegt “Ik ga helemaal niet in discussie, hofan wordt hier vaak besteld!” Ik antwoord met: op het moment dat ik zeg dat ik het niet bestelt heb, dan hoef je daar niet over in discussie te gaan. Waarop de jongeman met stemverheffing zegt: “dit is pas een discussie!” en loopt als een dreumes weg. We kijken op de rekening en zien dat de noodles op de bon staat aangerekend. De dreumes loopt met een boog om ons heen door het restaurant en laat zijn collega’s zijn puin opruimen. We zeggen tegen de serveerster dat we de noodles niet hebben gekregen en vragen of ze het van de bon wil halen. Ze verdwijnt met de bon. Wij wachten op de rekening die nooit kwam. We lopen naar de bar en zien onze rekening bij de kassa liggen en rekenen af. We bespreken dit voorval buiten na en zijn het erover eens. Ook als het eten van een restaurant acceptabel is, kan je er een ranzige nasmaak op nahouden. Volgende keer toch maar weer dim sum eten bij een ander restaurant.

3,4