Olympia in Rotterdam

Voor de deur

• OV

Olympia Kitchen Bar is vanaf station Rotterdam CS bereikbaar met tram
    21,23,24,25 halte Churchillplein en met metrolijnen D & E halte Beurs.

Olympia laten bezorgen?

1211193202 89
1322811989 89
1501402049 88
1613020837 85

1. In een mooie kerst aangekleede zaak, heerlijk gegeten! Van begin tot eind, heerlijke home made dolmades, superzachte smaakvolle ossehaas, en een heerlijke olympiakoffie na. De fijne vriendelijke mensen van de bediening lopen zich de tandjes om iedereen snel en klantvriendelijk te helpen. Geen moment te lang hoeven te wachten, een aanrader om in dit gezellige fijne restaurant te eten, ik kom snel weer terug! Efcharisto polli.

2. De Opschepper

3. Jack Custers

4. Drukke mooie zaak, bediening was vriendelijk, eten niet bijzonder, friet was zacht en lauw, de zalm erg verstopt onder de paneerlaag, het vlees was een stuk beter.
    Opvallend vond ik dat onze tip €20, - ter kennisgeving werd aangenomen, geen bedankje, niets, zijn schijnbaar meer gewend, was het echt niet waard, menno.

5. Het was even wennen het was helemaal verbouwd ook de kaart was een beetje ingewikkeld.
    In eerste instantie, maar het eten was heerlijk, mooi servies en de bediening Super.

6. Ik ben al een aantal keren bij dit restaurant geweest, altijd prima eten en een echte Griekse sfeer, echter tot mijn verbazing toen ik hier gisteren 24-10-2018 met mijn vriendin ging dineren, was het restaurant verbouwd tot een strakke kille zaak, zonder enig Grieks gevoel (alleen de Griekse muziek gaf je het idee dat je in een Grieks restaurant zat). Ook werd mij verteld dat ze het concept qua menu kaart hadden verandert, het zogenaamde "share"concept. Vooraf bestelde ik keftedakia en deze was prima! Als hoofd gerecht nam ik de Olympus schotel, deze werd geserveerd op een grill plaatje, echter deze was steen koud en ook mijn eten was koud en droog, de giros zag er bleek uit en de rest was zo droog, dat dit niet te eten was. Toen mij werdt gevraagd of het had gesmaakt, vertelde ik de "norse ongeinterresseerde ober" mijn bevindingen. Het enige wat hij zij was "oh jammer wil je misschien wat drinken?". Toen ik wilde afrekenen kwam de mevrouw die achter de bar stond nog naar mij toe, om verhaal te halen, dat er misschien wat in de keuken verkeerd was gegaan. Dus zeer slechte ervaring voor 55 euro, ik zou zeggen een koopje!!

1,6
  7. Helaas is de kaart na de verbouwing veranderd: de ober vertelde dat de porties verkleind waren omdat er teveel eten moest worden weg gegooid en dat de prijzen ook verkleind waren. Van dat laatste merkten wij niets. De reden hiervoor is dat nu alle bijgerechten zoals aardappelen, salade e.d. apart moesten worden besteld en dus ook betaald. De porties zijn nu zeer klein! (Maar wel van goede kwaliteit). En na afloop betaalden we meer dan we ooit gedaan hadden. Nee, wij komen er helaas niet terug, terwijl we 30 jaar vaste klant zijn geweest. Jammer.

8. Je krijg waar voor je geld leuke bediening en vlot. Echt grieks eten en voldoende. Zeker voor herhaling vatbaar

9. marjolijn

Wij komen al heel lang bij Olympia. De bediening is vriendelijk en snel. Zelfs als je niet gereserveerd hebt zoeken ze een oplossing. Het voedsel is goed klaargemaakt en de salade zijn vers. De prijs van het voedsel is zeer redelijk. De ruimte is wel wat krap.

10. Joselie Ruimers

11. Hier snappen ze wat het woord horeca betekend. Een super goed restaurant. Echt een aanrader. Goed eten voor een eerlijke prijs. Supergoede en vriendelijke bediening, die zeer gastvrij zijn. Ik zou zeggen; een 10 met een griffel.

12. Bernadette Geurts

13. Eten is redelijk, maar erg vet. Zeer grote porties, dan heb ik liever een normale portie van betere kwaliteit. Te duur voor de kwaliteit. Tevens stond op de rekening een duurdere fles wijn dan die we besteld hadden. Blijkbaar hadden we ook een duurdere gekregen, maar dat was niet ons niet opgevallen en niet verteld. Helaas moesten we wel de volle prijs betalen.

De inrichting van het restaurant is er gezellig. Maar het is gehorig zodat ik mijn tafelgenoten pas goed kon verstaan toen het wat rustiger werd.

Kortom, niet echt een aanrader.

14. Mr. Zana

15. Perfecte service, heerlijk eten, blij dat ik dit restaurant ontdekt heb. Een aanrader.

16. Toen ik met m'n vrouw naar the Night of the Proms ging zijn we hier wezen eten. Het is een gezellig, klein (soms een beetje krap) restaurantje die een gezellige sfeer uitademt. We werden hartelijk ontvangen en kregen een tafeltje toegewezen.

Het eten was als verwacht erg smakelijk, we hebben er heerlijk van genoten. Grappig detail vond ik dat er gratis WiFi te gebruiken was, en dat je eerst hun Facebook pagina moest liken voordat je toegang kreeg tot het netwerk. Slimme en leuke toepassing van techniek.

Het is dat we niet echt om de hoek wonen, anders waren een keer teruggekomen.

17. Een geweldig restaurant. Het zijn zeer aardige mensen. Het eten is ook zoals altijd geweldig. Zowel het vlees als de vis gerechten waren echt super. Alles is aan te bevelen. De tonijn steak is echt geweldig. We komen al zo een 23 jaar bij Miltos en familie en hebben er alleen maar leuke ervaringen gehad en altijd lekker gegeten. Een geweldig restaurant dus.

18. Zaterdagavond gegeten bij dit restaurant. Het eten was op zich prima, het smaakte goed en lekker, maar het was niet bijzonder veel smakelijker dan bij andere Griekse restaurants. Het eten en met name het vlees was ook niet echt warm (zat tegen koud aan) en bovendien zaten er toch wel wat rouwe randjes aan mijn stukje kip. De Tzatziki is bij Olympia super lekker, de beste die ik ooit heb geproefd. De sfeer was over het algemeen prima, gezellig druk maar ook weer niet té druk. De toiletten waren echter zeer smerig, alsof je bij de McDonalds zat. De bediening was zeer vriendelijk en snel. De prijs/kwaliteit verhouding vind ik echter zeer mager. Deze Griek is zeker niet goedkoop, en dat is prima als het eten dan ook boven de andere restaurants uitsteekt. Dit is niet het geval. Je krijgt goed eten, maar voor een sublieme prijs, en dat is toch jammer. Over het algemeen dus zeer tevreden, maar vanwege de onrechtvaardig hoge prijs gaan er toch wat puntjes af.

19. Lina en Henk

Ben met mijn man gisteren daar gaan eten en het eten was echt heerlijk! Heb het echt naar mijn zin gehad en de bediening was goed. Zeker een aanrader voor iedereen die van lekker vlees houdt van de grill. Vond de rijst ook heerlijk, maar jammer genoeg te weinig.

20. hanneke schrauwers seeger spreeuw

Wij wonen in almere dus bij een dagje rotterdam komen we altijd terecht bij Janus en zijn gezin, het is er heerlijk gezellig lieve hartelijke mensen volle borden niet opdringerig, we zitten er altijd heerlijk. Lieve Janus, bedankt voor alles gisteren we komen gauw weer terug Jos en Hanneke uit Almere

21. bedijs 493 punten

Zooooo lang kind aan huis en PAPA weet hoe je een griekse zaak kan draaien in Hollanda:-)
    Soms gaan we veeeeel te lang niet, maar als we gaan is 't altijd weer een feest om er te zijn, eerlijke gerechten, grieks maar dan GRIEKS....feestje om weer het griekse gevoel te hebben, generaties van genegenheid, gezelligheid, warmte en genieten, gewoon gaan en jezelf laten gaan op de mediterane energie en sfeer! Lekker smullen van de eerlijke authentieke griekse keuken.
    Reina en Petra

22. Vanavond samen met mijn echtgenote, kinderen en kleinkinderen bij Olympia gegeten. We werden op een zeer gastvrije- en hartelijke wijze welkom geheten. Zonder enige moeite werden er twee kinderstoeltjes voor de kleine mannen gehaald op ons verzoek. Het eten was heerlijk en de bediening uitmuntend. Menig ander Grieks restaurant kan hier in het geheel niet aan tippen. Kortom: Perfect en zeker een herhaling waard. Mocht u ooit nog twijfelen, niet doen en gewoon gaan.

23. Vriendelijke bediening, tempo waarmee je bediend wordt is wat hoog.
    Prijs/kwaliteitsverhouding is prima en goed betaalbaar voor de gewone man. (aanrader druivenbladeren gevuld)
    voor wijn hoef je hier niet de hoofdprijs te betalen (geweldig)

24. Niet zo lang geleden hier samen met mijn vriend gegeten.

De bediening is supersnel en heel vriendelijk, echt leuk was dat de eigenaar rondloopt om mensen te begroeten. En de kaart is uitgebreid en ietsje anders dan bij een standaard Griek.

Echter vind ik de tempo waarmee de gerechten geserveerd worden verschriekelijk snel. Het is toch een restaurant als ik het goed begrepen heb. Het leek me meer een draaimolen! Alsof je weggejaagd wordt voor de volgende klant. Ik vond het niet leuk.

Mijn vriend vond het eten heerlijk. Voor mij was dolmades erg lekker maar lamskoteletjes van de chef vond ik matig.

25. nien 21 punten

Ik kom al ongeveer 12 jaar bij Grieks restaurant Olympia.

Het is en blijft de allerlekkerste Griek in Zuid Holland!

Het personeel, papa en zoon zijn altijd gastvrij en vriendelijk.

Het menu is tijdje terug kleiner geworden, dit verbeterde de kwaliteit van alle gerechten.

Alles is altijd vers en lekker veel. De bediening is super snel.

Aan te raden als voorgerecht is:

De pikilia (flink voorgerecht van verschillende hapjes)
    De midia (gebakken mosselen)
    En de gehaktballen.

Aan te raden als hoofdgerecht:
    Olympia schotel.
    Specialiteit kip met feta, tomaat, pijnboompitten.
    Gefrituurde inktvisringen.
    Grote garnalen.

Eet smakelijk!

26. Rafaque

Weer na een lange tijd gegaan. De sfeer is goed, lekker druk maar niet op een vervelende manier. Het personeel geeft voldoende aandacht aan je. Vraagt of je wat nodig hebt en of het lekker smaakt. Ze halen ook direct alles voor je. Ik had de vleesschotel genomen, vlees mals, aardappeltjes en rijst heerlijk. Salade goed en de bijbehorende yoghurt ook. Als ik dan ga mierenneuken dan zou ik alleen bij de kip extra checken als kok of die echt gaar is. Linzensoep vooraf heerlijk en gezond! Toilet was ook in orde. P.p. gemiddeld kwijt aan deze avond €25 met 2 drankjes.

27. arn wessels

Gisteravond sinds hele lange tijd weer eens bij Olympia gegeten..

Bij binnenkomst is het net of je bij goede familie komt die je heel lang niet gezien hebt.... altijd hartelijk en je voelt je er thuis...

Eten zoals altijd heerlijk, smaakvol en veel....

Bij vertrek altijd ff een hand geven en bedanken voor het lekkere eten en de gastvrijheid van vader, zoon en het personeel...

Ja...Olympia blijft mijn ding....

28. conchita

Zojuist met 12 man familie van het arrangement genoten. Bij binnenkomst werden we enthousiast ontvangen en onze jassen in no-time opgehangen. Wat een geweldige kwaliteit. Lekkere kleine gerechtjes, keurig per 2 personen op een groot bord geserveerd.

Het hoofdgerecht was heerlijk en wát een hoeveelheden! Het grand dessert wederom geserveerd op grote borden. Het personeel is erg attent en vriendelijk. Bij het weggaan kregen we een hand. Een voorbeeld voor veel andere restaurants!

29. Ed en Sandra

De hartelijke ontvangst, het heerlijke eten voor betaalbare prijzen. In één woord: geweldig, de beste in de regio Rotterdam.

30. Verrassend lekker Grieks gegeten. Mooie presentatie van het eten, gezellige unieke sfeer, zeer vriendelijk personeel en dit alles voor een goede prijs.

Wij wensen iedereen veel eetplezier!

31. Gisteren voor de eerste keer daar gegeten, op advies van een vriendin.

Eten was echt superlekker! Beste Griekse restaurant waar we zijn wezen eten tot nu toe! En is ook nog eens helemaal niet duur.

Hele aardige bediening ook. Hier gaan we zeker vaker eten!:)

32. Geweldig restaurant. Als ik weer in Rotterdam ben, ga ik hier zeker weer eten. Een echte aanrader!

33. Per toeval ben ik hier een paar jaar geleden terecht gekomen met een vaste vakantie vriend.

Het restaurant heet toevallig hetzelfde als ons appartementencomplex van de vakantie.

Ik kan toch zeggen dat dit het beste Griekse Restaurant is waar ik in Nederland heb gegeten.

Erg vriendelijke bediening, lekker (veel) eten, Mythos is toch wel het beste bier wat ik ken en het kost niet al te veel geld.

HET Griekse restaurant van Rotterdam en omgeving!

34. Hectische Griek, druk, stoom, rennen, zitten, warm, close, je voelt de zon op je huid.

Griek zoals Griek zou moeten zijn.

35. Denise

Voor mij de beste Griek in Nederland.

Heel traditioneel.

Modern opgediend maar niet al te overdreven. Dus je krijgt wel een grote Griekse portie in mooie nieuwe (wat vaak een probleem is) grote borden.

Nagerechten zijn heeerlijk en vers.

Mooi ingericht en wat ook heel belangrijk is schoon!

Mooi plekje ook in Rotterdam.

Bediening aardig, goed maar nuchter. Wat mij betreft wel een pluspunt ook al mis ik dan wel die Griekse warmte.

36. Mooi restaurant, eindelijk een echt Grieks restaurant zónder overal blauw met witte kleedjes en witte plastic tafeltjes en lelijke zuilen e.d.

Een ouzo van het huis vooraf, en vriendelijke bediening. Eten is erg lekker, maar ook erg veel. Dit is natuurlijk wel weer een pré voor de grote eters!

37. HZ 5 punten

Ik heb hier al een aantal keer gegeten, en heb er elke keer heerlijk gegeten. De bediening is zeer vriendelijk en kent me inmiddels! Je krijgt waar voor je geld=) En de sfeer is er erg gezellig.

38. Ben hier al verscheidende malen wezen eten, maar kan me geen beter Grieks restaurant bedenken dan Olympia. Ook de bediening is vriendelijk en goed. Eten is perfect.

39. Een gezellig restaurant met vriendelijk bediening. Het eten was voortreffelijk en meer dan genoeg. Zeker voor herhaling vatbaar.

40. Al een aantal keer wezen eten en het eten is echt heerlijk!

Vriendelijke service en een goede inrichting.

41. Gisteren hier met mijn ouders en vriendin wezen eten.

Hele leuke ambiance en het eten was heerlijk, vriendelijke gastheer en bediening.

Eigenlijk geen minpunten, maar als ik dan 2 kleine aanmerkingen mag maken dan was het ijs het minste van het pakket. En hadden de tafels iets groter gemogen, omdat er zoveel eten was, terwijl wij niet gigantisch veel hadden besteld toch.

Maar al met al was dit bijlange na niet slecht genoeg om de avond er minder op te maken.

Een 100% aanrader voor iedereen die van lekker Grieks eten houdt.

42. We hebben hier al vaker gegeten en het is altijd weer een feest, lekker eten!

Goede sfeer.

Gezellig interieur.

Vooral zo doorgaan!

43. Heel goed Grieks restaurant! HEERLIJK eten, gezellige sfeer, vriendelijke bediening.

44. B Hennink

We komen er nog steeds met veel plezier. Toevallig gisteren nog. Perfect eten in goeie kwaliteit. Giannis is langzaam bezig het roer over te nemen van zijn vader en daardoor veranderen er geleidelijk wat dingen en zeker ten goede. De inrichting is naar een modernere maar zeer sfeervolle stijl om gegaan. Kaart is hier en daar wat aangepast met een paar traditionele gerechten.

45. Margriet van der Schuit

Wij komen al meer dan 20 jaar in dit restaurant. Eten perfect!

Lekkerder gyros vind je nergens! Goede service, alles kan samengesteld worden.

46. M Riesebos

Prima gegeten. Alles kan en alles mag. Je hoeft je niet te houden aan een 'gangbare' volgorde. Uitstekend!

47. BeB hennink

IK ben hier als vanste bezoeker (1 keer / week) al heel wat keren geweest. Met de nieuwe kaart is de kwaliteit me gegroeid! Nieuw grieks interieur was FF wennen maar sfeervol

48. annouska

Goede bediening, gezellige sfeer en muziek. met dat motto ga je heerlijk aan tafel. Er is een uitgebreid menu en de prijs is goed.

49. Willem Hoekstra

Restaurant met een grote vaste klantenkring. Daarom inderdaad vaak druk. Voor 1900 uur bijna altijd wel plaats.
    Zeer goede kwaliteit en prima bediening.
    Niet voor niets zo bekend al ruim twintig jaar in Rotterdam
    Ik kom hier al 15 jaar regelmatig en heb er nog geen genoeg van!

50. gezellig, lekker, goede bediening, leuke prijs, wordt wel steeds drukker