ma Gesloten

1350197483 66
1517019463 80
1637502004 83

1. Wout van der Horst

Het eten was heerlijk en de prijsverhouding was ook prima, je werd leuk en snel geholpen en fijn ontvangen. Knap zoals je geholpen werd met de drukte en de sfeer is ontzettend goed er hangt een goede vibe!

2. Lekker eten, goede cocktails, gezellige sfeer en vriendelijk personeel. Wel druk, daardoor soms even wachten op service.

3. Het was onze eerste keer bij Little V!
    We hadden al veel goede verhalen gehoord. Maar wat een toffe zaak! De sfeer is alsof je op een Vietnamese markt zit, het eten was grandioos op smaak en deed ons terugdenken aan onze reis door Azie heen, complimenten.
    Wijn erbij (Malbec) top! Mocht ik dan een tip geven: de beleving zou nog meer compleet zijn als het personeel ook wat verteld over de gerechten/wijn, maar dat doet niet af aan de goede service die ze ons gaven!
    Je gaat ons vaker zien!

4. Alles prima. Ondanks Corona. Wij hebben lekker gegeten. De bediening was goed, volop aandacht voor de klant. Tot de volgende keer.

5. Lekker gegeten en fijne bediening!

6. Arjen van de Merwe

Eten was heerlijk en bediening vlot en vriendelijk.

7. frank kreukniet

Super goed eten! Vooral de spareribs zijn niet normaal lekker 🙏🙏🙏

8. Katharina

Fijne sfeer, goed eten. Via de site kon ik niet meer reserveren, maar via de eetbutler wel. Helemaal super!

9. Toppie, anders kan ik niet schrijven. Alles klopt. Het eten is goed, aardige bediening en een leuke zaak. Dus een dikke 10.

10. Heerlijk gegeten bij Little V. De bediening is ook top, je hoeft nooit lang te wachten. Enig nadeel daarvan is dat we na een uur al 3 gangen ophadden en klaar waren met eten. Voor een avondje uit eten kun je dus beter ergens anders heen. Als je snel en lekker wilt eten, is Little V een aanrader.

11. Heel goed restaurant! Uitstejende bediening! Meubilair dien te wirden aangepast. Stoelen die ons werden toegewezen waren niet onderhouden en kwamen uit een cantine anno 1950!
    Lunch: uitstekend!! Pas e.e.a. aan en je hebt een toplokatie!

12. We hadden gelunched bij little V. Ik had de lunchbox gekozen, erg leuk concept zodat je van alles een beetje kunt proberen. Lekker gegeten! En ik kom zeker nog een keer terug voor de pho

13. Groenenberg

Gebeld om te reserveren, vriend gebeld naar Little V, maar meisje aan de lijn zei dat het de hele avond vol zat. Ik geloofde het niet en belde nog een keer, dit keer een man aan de lijn en die zei dat er dus wel plek was. Volgende keer niet een amateur de telefoon laten opnemen, want dat het hele restaurant vol zit tot sluit is bijna onmogelijk. Voor de rest is het eten goed. Voor mijn gevoel loopt er wel echt veel personeel rond, ene kant goed, dan is er altijd wel iemand beschikbaar voor 'service', andere kant, de helft staat te praten en doet niet zo veel.

14. anke

15. klaas hogeweg

Little V rotterdam

een fijn restaurant met een goede sfeer.
    het eten is heerlijk, echt smaakvol en zelf nog aan te vullen met verschillende kruiden en sausjes die erbij geserveerd worden.
    leuk personeel, wel wat gehaast helaas, waardoor je soms het idee hebt dat ze op de automatische piloot werken... iets meer aandacht voor de klant is niet verkeerd denk ik.

verder alles netjes en zeker een aanrader!
    prijzen zijn ook redelijk.

16. Nooit eerder Vietnamees gegeten. Met manlief binnengestapt en we zijn vriendelijk ontvangen. Netjes een tafeltje gekregen. Het was alles behalve rustig.

We hebben de volgende gerechten en drankjes besteld:
    Voorgerecht: kip loempia
    Hoofdgerecht: geblancheerd zeebaars, kip cocos-curry
    Bijgerecht: nasi (vegetarisch)
    Drankjes: dragon lady (werd later iets anders), bier saigon

Kip loempia, bestond uit drie kleine driehoekjes filodeeg met een klein beetje sla en zoetzuur saus. Voor de prijs dat er voor betaald is, stelde het niet veel voor. Smaak was redelijk. Eerste tegenvaller.
    Kip cocos was qua smaak best lekker. Alleen bij iedere hap moesten we even het harde lemongras uit onze mond vissen. Niet echt prettig als je lekker wilt genieten. Qua prijs was het oke!
    De zeebaars was een enorme tegenvaller. Smaak was lekker, alleen nog nooit zo een klein visje gezien in een restaurant voor zo een hoog bedrag!
    Bijgerecht nasi was erg lekker, maar veelste duur voor een kommetje!
    Bier saigon niets op aan te merken aangezien het geen zelfgemaakt product is. Dragon lady bleek achteraf geen goed idee. Een glas vol met ijs waar bijna geen sap in zit voor een te hoog bedrag! Daarnaast bleek er een ingrediënt in te zitten dat niet vermeld was. Erg onhandig als je nou net dat ene ingrediënt niet mag nuttigen. Wel heeft een jongedame heel netjes de drank omgewisseld, voor een ander sapje. Waar weer meer ijs in zat dan de sap!

Eten en drinken waren over het algemeen wel oke, maar voor ons niet voor herhaling vatbaar. Jammer!

17. Eerste indruk was goed! Ziet er gezellig uit, mooi ingericht, terras leuk. Meisje in de bediening vond ik echt arrogant, kom op: lachen/glimlachen kost niks.. Jongen daarintegen was heel vriendelijk, aardig. Eten was te weinig, 1 en al koriander. Zelfs na veelvuldig verzoek om dat niet te gebruiken.. Jammer. Prijzen op de lijst lijken oke, maar als je dan het gerecht erbij ziet.. Hmm nee. Kon wel drie hoofdgerechten eten en dan nog steeds honger hebben. Gelukkig waren we met een leuk gezelschap, dat zorgde voor een leuke avond.

18. Carla 2091 punten

Op één van onze strooptochten naar de glazen salontafel die waarschijnlijk nergens te koop is kreeg ik trek in Aziatisch. Ons doel werd Asian Glories, waar we een vorige keer zo lekker geluncht hadden. Onderweg echter schoot me te binnen dat er ook een Vietnamees in Rotterdam was gekomen - al enige tijd hoor trouwens - en dat die misschien ook wel leuk zou zijn. Little nog wat.....Dan zijn de smartphones toch wel erg handig, want het restaurant was zo gevonden. Grote Kerkplein, dat moest wel bij de Laurenskerk zijn en inderdaad. Op deze drukke zaterdag vonden we zowaar ook nog een parkeerplaatjes op de Meent en we wandelden richting het plein. We waren aan de vroege kant, een jongen was nog bezig om de kussens op de houten banken en raar kleine stoeltjes te leggen. Wat niet wegneemt dat het een geweldig terras is zo midden in het centrum van de stad, een oase als het ware. Onder de klokken van de Laurenskerk, met zicht in de verte op de Markt en heerlijk rustig. Wel wandelen er de nodige mensen langs je tafel, maar ach, dat hoort erbij natuurlijk.
    We bestelden eerst maar eens een fles wijn, een Finca Constantia Alto Blanco, Spanje, Verdejo& Sauvignon Blanc. Een slobberwijntje, maar niets mis mee en waarschijnlijk wel passend bij de gerechtjes.
    We bestudeerden de kaart en die is leuk vind ik. Menuutjes, doe het zelf-gerechtjes, vis, vlees, bijgerechten etc. Voor een overzicht verwijs ik naar de website. Ook hebben ze nog een aparte drankenkaart met alcoholische en niet-alcoholische cocktails, diverse soorten thee en Vietnamese drankjes. Je hoeft hier niet te eten, je kunt ook gewoon borrelen.
    De inrichting binnen is overigens net zo als buiten, dus houten kisten, houten stoelen en op den duur natuurlijk niet echt heel erg prettig zittend. Ik heb ook zo het idee dat ze zich richten op het hippe stadspubliek en losse voorbijgangers.

We besloten tot de Little V voorgerechtjes, voor 2 personen 12.75.
    Twee borden met op het ene bord een traditionele kipsalade met munt en koriander en gegrild rundvlees, gerold in la lotblad, geserveerd op een bedje van sla en mihoen, verse kruiden en dipsaus.
    De kipsalade vonden we lekker, hoewel er naar onze smaak iets teveel koriander en iets te weinig munt is zat en het rolletje moesten we met de handen in zijn geheel oprollen en dat dippen in een licht zurig sausje en dat vonden we erg lekker.
    Op het tweede bord twee gefrituurde kiploempia’s met een zoet hete saus, die lekker was en een tweetal koude rijstvelrolletjes gevuld met garnalen, gegrild varkensvlees, verse kruiden en groenten, geserveerd met een hoisin dipsaus en ook die vonden we erg lekker. De toon was gezet, dit is vast niet authentiek, integendeel waarschijnlijk, maar wel gewoon lekker.
    Als volgende gerechtjes kozen we de gegrilde kipkarbonade met citroengras (8.75) en de roergebakken gamba’s en coquilles in een kerriesaus (13.75) met als bijgerechtjes de roergebakken dunne mie (4.95) en de roergebakken rijstnoedels met kip en groenten (4.95).
    Over de kip kan ik kort zijn: erg, erg lekker, heerlijk krokant en ook lekker fris.
    De gamba’s en coquilles waren ook lekker, de coquilles nog mooi glazig van binnen, maar de saus vond ik te dikkig, een beetje erg niet Vietnamees om zomaar te zeggen, hoewel de smaak wel goed was. De bijgerechten waren allebei lekker en eigenlijk een beetje teveel voor een lunch.

We sloten af met espresso en wandelden op ons gemak, want er was een groot vrouwenkoor aan het oefenen op het plein voor de kerk, weer richting Meent. Om regelmatig even een vorkje te pikken.....

19. Prima eten. Personeel niet professioneel! Serveren soep met de duim in de kom. Vieze theekommen, stukjes uit servies.

6,5
  20. Mooie inrichting, goede prijs kwaliteit. De pho (soep) is erg smakelijk in dit restaurant. Het is toch al zo moeilijk om een restaurant te vinden waar je authentiek Vietnamees kan eten. Verder ben ik niet erg tevreden over de service, de gerechten worden in een zeer rap tempo geserveerd, waardoor je na een uur (en dus 2 a 3 gangen later) alweer buiten staat. Verwacht dus niet dat je een avondje lang kan tafelen. Voor de rest is de bediening prima, maar ik vind dit toch een aandachtspunt voor in de toekomst.

21. De leraren grapten wel eens : vooruit een 1 voor de moeite.
    Dat geldt dus ook voor Little V
    Via Groupon een special plate + 2 cocktails voor 2 pers. Als dat 27,75 moet kosten?! We voelden ons bedonderd..
    2 cocktails die voor het overgrote deel uit ijs bestaan en nagenoeg nergens naar smaken en 3mini loempiaatjes met 1 eetlepel salade p.p. Daarna wel met de menukaart komen aandraven om er een hoofdgerecht bij te laten bestellen; nou niet dus!
    Zelfs een ezel stoot zich in het algemeen, geen 2 maal aan dezelfde steen.
    Dit was overduidelijk niet voor herhaling vatbaar en we waren niet de enige gasten die er zo over dachten. Wij vinden dat Little V zijn klanten niet serieus neemt en vinden dat Little V zich moet schamen voor hetgeen ze via de grouponbon serveren. Direct afgeserveerd.

1,2
  22. Cynthia

23. Gisteren hier gegeten, maar ik moet eerlijk zeggen dat het me toch wel tegenviel!

We kwamen binnen en het zag er best gezellig en leuk ingericht uit, links van de deur zaten ook best wel wat mensen dacht ik, maar wij kregen een tafeltje in het veel rustigere gedeelte aan de rechtse kant. De sfeer in het restaurant is verder goed.

De kaart viel mij tegen en ook de gerechten zelf. De salade die ik kreeg leek veel op het hoofdgerecht, dit had je van te voren wel kunnen weten, maar dat het zo erg op elkaar zou lijken wist ik ook niet. Het is wel lekker, maar zeker niet de prijs die zij er voor vragen waard.

De bediening doet goed hun best, maar helaas wel op de verkeerde momenten. Bij het voorgerecht komen ze tot 2 keer toe vragen of alles naar wens is, maar als we het op hebben, laten ze de lege borden veel te lang op tafel staan. Vervolgens komen ze na het hoofdgerecht 2 keer vragen of we nog wat willen drinken, terwijl we de rekening wilden hebben.

Gelukkig hoefde ik de rekening zelf niet te betalen, want ik vond het veel te duur voor 2 simpele wokgerechten en een paar mini loempia's!

5,7
  24. We hadden via internet tafeltje aan het raam gevraagd. Was er niet meer(?) Thee werd aanvankelijk geschonken in melkglazen en na veel aandringen eindelijk halverwege de maaltijd de originele Vietnamese theepot met bijbehorende kommetjes.

Wat ons erg verbaasde was dat er geen servetten op tafel lagen terwijl je nogal wat gerechten met de hand moet eten. Desgevraagd kregen we een paar keer hele kleine papieren servetjes aangereikt. Jammer. Eten vonden we redelijk maar nou niet bepaald zich onderscheidend van Thais. Bediening zeer vlot en vakkundig. Toiletten hummelig.

25. ben 208 punten

Heerlijk gegeten hier. Ik ken de authentieke Vietnamese keuken niet, maar wel liefhebber van de Aziatische keuken. Dit restaurant is keurig schoon en sfeervol ingericht. Het vier gangen verrassingsmenu is goed bevallen. Mooi op smaak gebracht en van alles een beetje kunnen proeven. Groot assortiment in cocktails. De bediening is heel correct en erg vriendelijk. Opvallend goed zelfs. Goede prijs-kwaltieitsverhouding. Jammer dat ze niet meer vestigingen in NL hebben.

26. Afgelopen zaterdag 5 maart het 4 gangen verrassingsmenu besteld, echt een aanrader! Zeer smakelijk.

27. Bezoek: 29 november 2009

Vietnamees is één van mijn favoriete keukens. Sinds ik wist dat er in Rotterdam een Vietnamees restaurant kwam, was ik heel erg benieuwd hoe het zou smaken en zijn. Vandaag ben ik met mijn vriendin samen naar Little V gegaan. Wij hebben samen een Papaja Salade (varkenvlees met garnalen) en een 2 gangen menu genomen voor 2 personen. We kregen eerst onze voorgerechten, dat bestaat uit het volgende:

-Twee loempiaatjes.

-Twee rolletjes *Banh Cuon (Gestoomde Vietnamese ravioli gevuld met varkensgehakt en shii-take paddestoelen. Gegarneerd met gebakken uitjes en vleespastei)"

- Papaja salade met kip.

- Twee rolletjes *Goi Cuon (Koude rijstvel rolletjes gevuld met garnalen en gegrild varkensvlees, groenten en verse kruiden. Geserveerd met hoisin-dipsaus)

Nadat we klaar waren met de voorgerechten, dachten we het zal toch niet zo klein in porties blijven? Maar dat was niet zo, onze hoofdgerechten bestonden uit vijf gerechten:

-Witte rijst- Bami (met kerry smaak) (ik vind het hetzelfde smaken als mihoen singapore, alleen met minder ingredienten)

-Gegrilde Kip met citroengras.

-Gekaramaliseerde zeebaars.

-Roergebakken groente met tofu. Nou, onze tafel was wel helemaal vol en we hoefden er eigenlijk niet eens papaya salade apart bij te bestellen.

Wat ik kan zeggen over het eten is, je moet niet verwachten op een traditionele Vietnamese smaak bij het eten. Ze hebben wel traditionale gerechten in het menu gedaan, alleen de smaak is niet echt traditioneel Vietnamees. Bij traditionele papaja salade is de salade dressing vooral heel erg pittig, zoet van smaak met een beetje frisse smaak van citroen/limoen en veel vissaus. De saus die ze gebruiken heet eigenlijk nuoc nam, maar het heeft alleen een lichte vissaus smaak, klein beetje zuur en vooral heel erg zoet van smaak. Wokgroente lijkt op Chinees eten (het kan zijn vanwege Chinese koks of Chinese invloed op hun keuken). Als je niet let op de traditionele smaak van het eten is het eten best wel lekker.

Mensen die daar werken zijn gastvrij en je wordt snel te woord gestaan. Het restaurant heeft een mooie inrichting, heel erg trendy qua stijl. Het prijskaartje voor de gerechten is niet echt goedkoop of duur, wij waren voor wat we besteld hadden inclusief 5 drankjes (geen alchohol) 67 euro kwijt.

Toch wil ik zelf een extra cijfer bijgeven als traditionele Vietnamees : een 6.