Restaurant verhuisd

Deze zaak is verhuisd naar Boompjes 41, 3011 XC, Rotterdam

Op dit adres zit nu: Ster

Fred in Rotterdam

1420694282 93
1619009472 81

1. Chris

2. adriaan 74492 punten

Na een brand in Amsterdam weken we uit naar Fred waar ik afgelopen zomer enthousiast over was. Iets te vroeg liepen we het restaurant binnen, dat was geen probleem. We mochten een tafel kiezen, fijn. Als aperitief een Franciacorta Satèn van La-Torre, ofwel chardonnay gemaakt in sappige stijl met lichte tint, zachte mousse en vleugje vanille. Helaas geen snacks, bites, hapjes en amuses, wel sneetjes van vers gebakken zuurdesembrood met heerlijke boter.

De eerste begeleider werd samen met het gerecht door de ervaren sommelier gepresenteerd. Een Oostenrijkse Ton & Mergel Weissburgunder 2020 van Tement. Verleidelijk aroma met ronde tonen, in de mond verfijnd met tonen van rijpe appel, meloen en aangename mineraliteit. Uit de keuken een strakke compacte presentatie in een mooi schaaltje. Als basis pesto van basilicum waarop zoetzuur gemarineerde honingtomaatjes, afgedekt met met lobbig schuim van parmezaan en afgewerkt met poeder van tomaat en krokantjes van parmezaan. Proberen alle smaken te combineren voor de optimale beleving. De wijn bleef naast de krachtige smaken een beetje op de achtergrond. (8,5)

Uit de Franken een Silvaner 2020 van Max Muller I waarin we het groene appeltje herkende, in de afdronk verrassend krachtige mineraliteit. Uit de keuken een hele mooie presentatie op een wit bord. Een ovalen ring van fijngemalen tartaar van kalf waarin een gebakken langoustinestaart in een piccalilly saus. Op de tartaar sojabonen, stukjes sjalot gemarineerd in rode wijn, dotjes piccalilly crème en zuurdesem krokantjes, aan tafel afgewerkt met een dashi vinaigrette. Verfijnde smaken die prima combineerden waarbij de wijn keurig in balans was. (8,75)

Tafelgenoot wilde graag een upgrade van de begeleiders, dat was geen enkel probleem. De glazen werden vervangen door de luxe Zalto’s die werden gevuld met een hemelse Condrieu Les Chaillets 2019 van Yves Cuilleron, ofwel Viognier op zijn lekkerst. In een witte schaal een schuimige beurre blanc verrijkt met morille waarin een bruingebakken coquille, een morille gevuld met een farce van kalf, verschillende structuren van aardpeer (crème, krokantje en schijfje) en takje zeekraal. Smaken die elkaar aanvulden waarbij de Viognier helemaal tot zijn recht kwam. (9,25)

Door met een Saint-Aubin 1er Cru 'En Créot' 2018 van Lamy-Pillot, waar we blij van werden. Uit de keuken een klassieker. Bruingebakken tarbotfilet in een truffel beurreblanc met groene asperges afgewerkt met aardappelmousseline, aardappel kaantjes en vers geraspte truffel. Luxe smaken waarbij de chardonnay naadloos aansloot, toppie. (9,5)

Als dessertwijn de Monbazar 2018 van Château Barouillet gemaakt van Chenin, Muscadelle en Sémillon. Diepe amber kleur, in de mond sappig met tonen van rijpe appel, kweepeer en prima zoet zuur balans. In een witte schaal verschillende structuren van chocolade, quenelle vanilleroomijs, bolletjes peer, quenelle hazelnoot praline waarop een specerijen bonbon en krokantje met anijstoets, aan tafel aangevuld met een perensaus waarin stukjes peer. Veel afwisseling en smaak en textuur waarbij de wijn keurig in balans was. (8,75)

Als afsluiter een krachtige espresso met uitgebreid assortiment friandises.

Bediening was zeer goed verzorgd door een mannenteam met in de hoofdrol de sommelier. Met als kanttekening dat de serieuze prijs voor de upgrade van twee wijnen niet goed gecommuniceerd was, jammer.

Samengevat waren er helaas toch gemengde gevoelens. Het ontbreken van de amuses maar vooral de serieuze prijs voor de upgrade van twee wijnen deden afbreuk aan onze middag. Een middag waar verder helemaal niks mis mee was en waar we absoluut van genoten hebben. Bedankt.

3. Jan Bosman

Alles klopt bij Fred. Als ze je buiten aan zien komen wordt de deur voor je open gedaan. Je wordt naar je tafel begeleid en vervolgens begint het grote genieten. Prachtige gerechten met een duidelijke toelichting door bijzonder vriendelijke bediening. Gewoon helemaal TOP! Omdat we op een doordeweekse avond bij Fred waren, hebben we gevraagd om een non alcoholisch arrangement. We kregen leuke verrassende cocktails bij de gerechten waar we volop van genoten hebben. Een echte aanrader!

4. Tineke en Jan

Blij verrast door mijn man en heerlijk verwend. Gerechtjes kleine kunstwerken en tongstrelend. Goede wijnen en leuke uitleg. Bediening heel prettig in de omgang (aantal jaren terug was het formeler nu gezelliger) Top avond

5. Vertaal van English naar Nederlands

Fantastisch eten, bediening zeer slecht
    Wat een avond. Alles ging verkeerd, verkeerde gangen uitgeserveerd, geoxideerde wijn, verkeerd bestek, rekening die niet klopte.
    Heel jammer als je zo uitkijkt naar een bijzondere avond met mensen die je dierbaar zijn. De bediening erkende de fouten. Reactie was dat men eigenlijk tafels hadden moeten afbellen. Ik denk dat ondanks de teleurstelling dit een betere strategie was want met deze te verwachten kwaliteit en service is de reputatie schade groot! Men had ook excuus kunnen aanbieden en kunnen vragen hoe men het goed kon maken? Wellicht een 2e keer op een rustigere avond en zeer hoge prijs reduceren? Zo ongelofelijk jammer want de keuken is voortreffelijk!

6. Echt een heerlijk avondje uit!
    Ontzettend genoten.

7. Twee dagen vóór kerstavond opgebeld, dat ze overboekt zijn. (3 nov jl gereserveerd) Een avond die ik met mn familie wilde doorbrengen daar, na er zeker tien keer in de afgelopen 8 jaar gegeten te hebben. Voor mij waren ze nr 1, nu kom ik er nooit meer. Mijn kerstavond is gewoon kapot gemaakt.

8. Zeer slechte ervaring bij restaurant Fred, echter niet over de kwaliteit van het eten.

Maar we zijn behoorlijk opgelicht door het restaurant en haar sommelier in het bijzonder, die ons i.p.v. de gevraagde Batard Montrachet een Kistler van McCrea Vineyard aanbevelende als 'avontuur'.

De Kistler bleek een klassieke Amerikaanse Chardonnay, weinig subtiel en niet echt verfijnd, die niet in de schaduw kan staan van de gevraagde Batard. De echte verrassing kwam later bij de presentatie van de rekening en enig onderzoek na thuiskomst.

Restaurant Fred rekende voor deze middelmatige Chardonnay € 475 terwijl overal op internet de wijn wordt aangeboden tegen een prijs van 50 tot 80 euro. Schandalig dus en plat gezegd oplichting.

Alvorens deze recensie te schrijven hebben we verhaal gehaald en Fred de kans gegeven haar goede wil te tonen.

Wederom een teleurstelling. Tijdens een kort telefoongesprek werd eerst ontkend dat de wijn voor een dergelijke prijs op internet wordt aangeboden. Door te verwijzen naar diverse websites, bleek Fred te moeten erkennen dat we gelijk hadden en zij de wijn NEGEN KEER over de kop laten gaan.

Dan verwacht je een gebaar, maar dan wordt je geconfronteerd met de ware aard van Fred: money, money, money.

Geen enkele gebaar, alleen de opmerking dat ze voortaan beter zullen opletten bij de inkoop van hun wijnen.

Kort samengevat: we komen nooit meer terug en adviseren iedereen hier weg te blijven, tenzij je graag opgelicht wil worden.

prof. Rudolf Zeevat PhD MBA

4,1
  9. Patricia Van Renterghem

Fantastisch lekker! Prima service! Aangename sfeer!
    Graag tot een volgende keer!

10. Anneke Jans

Alles was heerlijk!! Tovenaar met smaken!!! Top!!!

11. Op zaterdag 13 februari jl. heb ik samen met mijn echtgenoot gedineerd dit restaurant.
    Het restaurant was ons aanbevolen en wij hadden hoge verwachtingen. Na het aperitief werd ons het verrassingsmenu verteld. Helaas vonden wij dat de ingrediënten zoals de King's Crab en de Kreeft sporadisch terug te vinden waren in de gerechten. De kreeft vonden wij beiden taai.

Ondanks bovenstaand hebben wij een gezellige avond gehad. Echter bij het betalen van de rekening viel mij op dat er 4 maal een thee service in rekening was gebracht terwijl er een thee service is genuttigd. Bij navraag bleek dit verkeerd te zijn en zou dit veranderd worden in een thee service.
    Omdat ik er vanuit ben gegaan dat dit juist gecorrigeerd werd; heb ik de rekening betaald. Bij thuiskomst bleek er toch nog twee maal thee service afgerekend te zijn. Hierover heb ik een mail gestuurd met de rekening als bijlage. Maar tot op heden hierop nog geen antwoord gehad.

Bij de reservering was gevraagd of het mogelijk was bij het dessert iets te organiseren vanwege de 65 verjaardag van mijn echtgenoot. Dit was mogelijk en er zou iets op zijn bord geschreven worden. Dit is helaas niet gebeurd; wat ik jammer vond.

12. Op 21 april genoten 2 Amerikaanse vriendinnen en ik van de lunch bij Fred. Het was voor ons drieën een verwennerij. Vooral voor de Amerikanen (regio New York), verwende dames was het een erg geslaagde lunch. Reden van 4 x 9 geen, had ook 4 x 10 kunnen zijn maar dat kan natuurlijk alleen mijn vriendin. Zeer aan te bevelen en ik wil er zeker extra voor rijden!

13. Waanzinnig gegeten, super leuke extra's zoals de wijze waarop de champagne als aperitief in een kar wordt aangeboden en de avond afgesloten met bonbons en heerlijke zoetigheid op soortgelijke wijze aangeboden. Een feestje! Bediening is leuk, entertainend, maar dat mag (persoonlijk) wel iets minder. Ruime zitplaatsen, favoriete zaakje van mijn date. En ik snap nu waarom. Wauw

14. Leo Schoonmade

15. Mo 113 punten

Het leven is 1 groot feest als je bij Fred gaat dineren,

Alles klopt. Aangename bediening, mooie aankleding & natuurlijk heerlijk genoten van het diner.

Ik kan er een lang verhaal van maken, maar slechts 1 boodschap is van belang:
    hier dien je te gaan dineren & je heerlijk in de watten laten leggen.

Bedankt voor de heerlijke avond & we komen graag nog eens genieten bij jullie. We voelden ons bij jullie enorm welkom.

16. Perfect.

Ontvangst met Champagne is heel chic en passend bij Fred.

Geweldige gerechten en de kaaswagen is subliem.

17. Wat zit je hier relaxed, de sfeer ademt rust en warmte uit met het perfect gematchte extravagante interieur.

De fijne bediening serveert met passie de werkelijk prachtige kunstwerken uit, op een formele doch gelukkig Rotterdamse wijze.

Hier ga je met je beste klanten lunchen, met een fijne champagne vooraf en heerlijke wijnen.

Vergeet het toilet niet, zoveel moois zie je nergens in Nederland, het doet je denken aan Dubai of Abu Dhabi zoveel praal...Ik zeg :ga zelf eens proeven bij Fred en Nicolas je loopt gelukkig, en met een smile de deur uit.

18. Bert Broekhuizen

Àls je perfectie wil moet je hier zijn.

Wij komen hier regelmatig en zijn iedere keer weer blij dat wij hier géweest zijn.

19. I have been there already 2 times. The service is consistent, well managed, friendly and very professional. Food is excellent and is served as a piece of art.

A must to enjoy.

20. Nette bediening, eten met aandacht bereid.