Op dit adres zit nu: Sugo

1. Op loopafstand van theater De Flint en dus hier maar een keer neergestreken. We zijn ruim op tijd voor de voorstelling en het is dan ook - ondanks de koopavond - nog stil in het etablissement. 'In den Kleinen Hap' en 'Happerij en tapperij' zijn één en hetzelfde: zelfde keuken, zelfde kassa, zelfde prijzen.
    Parkeren kan dus eenvoudig in de garage op het Flintplein. Als je kaartjes voor een voorstelling hebt, dan kun je daar een dag lang voor vijf euro parkeren als je je parkeerkaartje even laat scannen.

Omdat we ruim de tijd hebben, gaan we voor een broodje vooraf (€ 3,50) en kiezen we een glas van beide huiswijnen om een keuze te kunnen maken. Onze keuze valt op de rode Cellar Road, een assemblagewijn, van cabernet sauvignon en merlot, maar heerlijk vol van smaak.
    De eenvoudig vormgegeven kaart biedt een nette keuze aan gerechten waaruit ik voor de Proeverij van voorgerechten ga en mijn tafeldame zich laat verwennen met een proeverij van kleine quiches. Beide gerechten blijken een schot in de roos: voortreffelijk!

Het hoofdgerecht bestaat voor mij uit een Franse varkenshaas (omwikkeld met katenspek en brie, geserveerd met amarenenjus) en voor mijn vrouw uit een stoofpotje. De varkenshaas is zeker niet zuinig bemeten en is voorzien van een heerlijke dressing. het stoofpotje komt in een klein rustiek stoofpannetje en lijkt op het eerste gezicht wat krap bemeten, maar dat is schijn die bedriegt, want het blijkt een volwaardige hoofdmaaltijd. De varkenshaas wordt geserveerd met patat met mayonaise (€ 0,60). De patat is in de schil gefrituurd, maar proeft wat 'zompig' en is zeker niet krokant. Het zal zo ongeveer de enige tegenvaller van vanavond blijken, want ook de trifles die we als dessert aan laten rukken zijn helemaal geweldig.

Zo ongeveer, want ook de rekening valt toch een klein beetje tegen. Ik had zo ongeveer op een eurootje of tachtig gerekend, maar alles bij elkaar ben ik toch bijna twintig euro meer kwijt. Dat komt natuurlijk door de twee extra glazen wijn, maar ook doordat alle bijzaken apart worden gerekend. Zaken ook die ik zelf als 'amuse' of 'service' zou hebben geleverd als ik restaurateur was.

Maar goed, ons levensmotto is: "Als je aan het eind kunt zeggen: het was het waard!" dan is het Ok! En dus kunnen we ook met die rekening goed leven.