Zout & Citroen in Oosterhout

Eten is een beleving en niet alleen een basisbehoefte

Wij hebben voldoende parkeergelegenheid op eigen terrein.

• OV

Er is een bushalte voor onze deur. U kunt ons bereiken met lijn 126 en 127. Halte ridderstraat.

Lunch Diner
vr lunch 12:00 - 14:00 diner 18:00 - 20:00
za lunch 12:00 - 14:00 diner 18:00 - 20:00
zo lunch 12:00 - 14:00 diner 18:00 - 20:00

Omschrijving

Het keukenteam staat onder de leiding van Bram Helleman, deze jonge chef heeft vele paden in de horeca bewandeld waaronder 2 michelin sterren restaurant Vermeer.Zijn kookstijl kenmerkt zich doordat hij alle zintuigen aanspreekt. "Het plaatje moet kloppen, van de eerste aroma's tot de friandises bij de koffie".

"Eten is een beleving en niet alleen een basisbehoefte".

Onze 'zwarte' brigade staat onder leiding van Patricia Helleman, zij heeft van jongs af aan ervaring opgedaan in verscheidene horecagelegenheden in de regio.

"Gasten willen niet langer alleen een stijve ober aan tafel, de 'zwarte brigade' moet buiten de correcte technieken ook contact kunnen maken met hun gasten.

Een bezoek aan ons restaurant moet dan ook voelen als een warme deken".

Prijzen

zo lunch 12:00 - 14:00 diner 18:00 - 20:00

1534302030 83
1711192970 76

1. Chris

2. Bij binnenkomst werden onze jassen aangenomen en werden netjes naar onze tafel begeleid.
    We hadden gekozen voor het 6 gangen diner.
    De eerste 3 gangen waren niet zo, een smaak explosie, het gerechtje met de curry overheerste.
    Wisselende bediening, wat opviel dat een jongeman bediende met een kapotte zwarte broek met in zijn broekzak duidelijk zichtbare telefoon. Wat je niet verwacht in een sterren zaak. Verder hadden we aangegeven dat we na de champagne, die overigens wel heerlijk was, misschien bij sommige gerechten wel een passend glas wijn er bij wilden drinken, jammer genoeg werd dit verder niet meer aangeboden, en lieten ze deze kans liggen. Interieur is niet ster waardig, toilet netjes maar niets bijzonders.
    Voor een keer was het aardig prijs van het 6 gangen menu is goed.

6,7
  3. Het eten en drinken waren een feest voor de smaak papillen. De bediening was uitstekend. Aan al onze wensen is voldaan.

4. Wij hebben onze bruiloft hier gevierd en alles was perfect geregeld, ze hebben ons de vrijheid gegeven om alles er zo uit te laten zien als wij bedacht hadden.
    Het eten was geweldig, alle gasten hadden alleen maar complimenten.
    Het hele team dank hiervoor.
    Wilma & René

5. Toen ik enige tijd geleden met mijn dochter naar Zout & Citroen was geweest, heb ik mijn vrouw moeten beloven ook met haar een keertje te gaan. Via Nespresso / Diningcity kregen we een mooi aanbod, dus besloten we dat het er maar eens van moest komen.

Zout & Citroen zit in een voormalig koetshuis (vroeger heeft er ook nog een restaurant met die naam in gezeten) en is van binnen mooi & charmant ingericht. We worden correct ontvangen en mogen kiezen of we plaats nemen in de serre of de tuin. Gezien de wind kiezen we voor de serre met uitzicht op de mooie tuin waar we diverse vogels & konijnen zien.

Bij de amuses, hier mooi “arrivee hapjes” genoemd nemen we een lekker glaasje Champagne en wel de Frerejean Frères Brut Premier Cru. De huis-champagne. Lekker fris, droog & wit fruit en een lekkere begeleiding bij de amuses. Wel is het glas een tikje zuinig ingeschonken.

De amuses mogen er ook zijn. Zowel in visueel opzicht, als qua smaken. We krijgen:

• Paling tapioca met unagi dip, wilde rijst, lente ui & kleine garnalen. Echt een smaakexplosie, lekker verschillende texturen.
    • Bonbon van eendenlever, mirabel pruim gember & honing, uitgevoerd als een soort petit four. Ook prima op smaak.
    • Tempura sugarsnap met yoghurtdip en daslook. De enige deels warme amuse. Ook lekker.
    • Cremeux van doperwt en munt. Dubbel gedopte doperwt, couscous, tomaat & saffraan. Op zich lekker, maar omdat er geen volgorde was aangegeven aten we deze als laatste en na de vorige smaak explosies viel deze dus een beetje weg.

Vervolgens kregen we los ook nog een chawanmushi (hartige Japanse eiercustard) met mango, ras el hanout en zoetzure knolselderij. Naast het feit dat dit ook weer een plaatje was, was het ook een verrassende smaakcombinatie die erg goed werkte. Hartig, zoet & fris.

Het diningcity menu (5-gangen) besloten we uit te breiden met een 2-tal extra gangen. Ook koos mijn tafelgenote voor een bijpassend wijnarrangement (waar ik van mee genipt heb). We kregen de volgende gangen voorgeschoteld:

• Koolrabi – knolselder – cassis. We kregen van te voren natuurlijk al de begeleidende wijn. Dit was een La Grange Daniel Roussanne 2020 van Domaine Alary. Een zachte frisse wijn welke inderdaad prima past bij de wat subtielere smaken van het gerecht. Geen smaakexplosie, maar finesse. Visueel een klein tuintje op je bord. Echt een plaatje.
    • Steak tartaar – crème fraiche – merg. Hier overheen lag een schaafsel van gepekeld eigeel. Dit gerecht heb ik hier al een paar keer eerder op en het is terecht dat deze weer/nog op het menu staat. Deze keer kregen we de optie om er Tresor kaviaar (van de Siberische steur) bij te nemen. Hier wel een smaakexplosie, welke begeleid wordt met een El Muelle 2021 van Luis Pérez uit Andalusië. Lekker fris en fruitig. Past prima bij het gerecht.
    • Rode mul – artisjok – jus a la Becasse. Wederom een schitterend opgemaakt bord (hier heeft Zout & Citroen echt stappen gemaakt) en een zalig op smaak gebracht gerecht. De vis was perfect bereid. En de saus (o.a. op basis van de kop & graat van de mul) was echt geweldig! De wijn was een Chardonnay van Atelier Dubongout -> Le Patapouf 2020. Robuust, romig & vet. Paste mooi bij het visje.
    • Langoustine – Holsteiner – Pommes Praque. De langoustine was gegaard in boter en lekker zoetig, wat weer meer dan prima combineerde met de hartige Holsteiner dubbeldoel koe dry-aged beef. De wijn die we er bij kregen was een Blauer Spätburgunder van Weingut Seeger. Licht rokerig en veel rood fruit. Prima combi.
    • Foie Tsukemen -> Eendenlever, tsukemen (soort ramen), enoki, kombu & Gillardau oester. Dit gerecht hebben we extra laten komen en is de signature dish van chef Bram Helleman. Ook hier is mooi de ontwikkeling in opmaak te zien in vergelijking met 2 jaar geleden. De foie is bereid in het waterbad en vervolgens met de koksbrander geschroeid. Erg, erg lekker. De erbij geserveerde Dorado Pozaldez van Carrasviñas viel uitstekend in de smaak bij mijn tafelgenote. Mij kon hij wat minder bekoren, maar dat kan dan ook prima aan mij liggen.
    • Snoekbaars – cantharel – tuinboon – bospeen – Hollandaise. Een wat simpeler opgemaakt gerecht en het laat je smaakpapillen ook niet perse alle hoeken van de tong zien. Meer een soort comfortabel rustpunt in het menu. De vanille tint welke aan de wortel is meegegeven is erg lekker. De cantharel zorgt voor een lekker hartig smaakje. De hoeveelheid is vis is zeer ruim te noemen. De Hongaarse Szekszárd Kékfrankos 2018 van Heimann & Fiai sloot uitstekend aan.
    • Braam – vlierbloesem – verveine. Toen was het tijd voor het dessert. Diverse bereidingen van braam met vlierbloesem. Een waardige afsluiter. Lekker zoet, maar toch fris. En ondanks het feit dat we al 6 gangen ophadden, had dit dessert van mij toch iets groter mogen zijn. Echt superlekker. De wijn was een Riesling van Clemens Busch en wel de Marienburg Kabinett 2020. Een wijn met een perfecte zoet/zuur combinatie welke prima samen ging met het dessert, maar ook in zijn eentje ’s avond prima bij zonsonderang het meer dan prima zou doen. Van mijn vrouw moet deze op het “zelf-maar-even-kopen-lijstje”.

Hierna nog lekker aan de koffie met friandises gegaan en zo hebben we een 4 uur durende, zeer plezierige, lunch afgesloten. Complimenten aan de witte brigade. We hebben zowel verrassende, maar zeer plezierige smaakcombinaties voorbij zien komen. Ook wil ik nog even het brood benoemen: Een geweldige korst en geserveerde met een mouse van beurre noisette en een paté van kippenlever en een gelei van rode port. Het beste brood met smeersels welke ik ooit in een restaurant voorbij heb zien komen. Als we geen 7 gangen hadden genomen, hadden we het tot de laatste kruimel opgegeten.

De bediening was een beetje wisselend. We hebben hoofdzakelijk 2 mensen aan onze tafel gehad. Eentje was echt top (Nog bedankt voor het uitschrijven van het menu & de wijnen!). De ander mag nog iets losser worden. Technisch prima, maar het gevoel ontbrak nog een beetje.

6. Vreselijke ervaring, gereserveerd op zaterdagavond en 3 uur voor aankomst krijgen we de mededeling dat de reservering geannuleerd wordt. Zonder uitleg, alternatief of excuses. Weg zaterdagavond, reserveer hier niet. Wordt gewoon geannuleerd op t laatste moment, zodat je niks anders meer kan.

7. Smaakexplosies, zo kan ik het beste het eten omschrijving bij Zout&Citroen. Elk gerecht is een bommetje met smaak en nog eens smaak.
    Door de Coronamaatregelen konden we hier om 16:00 uur terecht voor het diner en dus ruim voldoende tijd om te genieten. En genoten hebben we!
    Chef is niet tevreden met smaak, het moet een veelvoud aan smaak zijn.
    Mooie ambiance (voormalig koetshuis), rustige relaxte sfeer, gelegen in een park.
    Deskundig en vriendelijk personeel, mooie bijpassende wijnen en alcoholvrije opties (o.a. bier!) en voor de glutenvrije onder ons: prima adres, je komt hier niets tekort; van amuse tot friandises bij de koffie.
    Meteen geboekt voor 2e Kerstdag.
    Ze gaan ons hier nog heel vaak terugzien.

8. Stef

9. Service was onvriendelijk en onprofessioneel. Meerdere fouten door het personeel zonder fatsoenlijke oplossing. Geen enkel gerecht was Michelin ster waardig. Slordig en niet bijzonder opgemaakt. Foie gras met oester had een bedorven nasmaak en het gerecht was heel zout. De aanbevolen wijn klopte niet in combinatie met de gerechten en ook heel erg lang op het eten moeten wachten. Al met al komt het restaurant niet in de buurt van een Michelin ster waardig restaurant. Voor de helft van de prijs zou ik ook niet meer terugkomen.

10. Stef

11. Eveline

Wat hebben wij heerlijk gegeten en gedronken bij Zout en Citroen! Een uitgebreide wijn- maar ook bierkaart in combinatie met de overheerlijke gerechten en geweldige service.
    Echt een heerlijke avond gehad. Zeker een aanrader!

12. Voskuilen

De ongedwongen sfeer en de moderne uitstraling van het personeel gaf ons een warm onthaal. Enorm lekker gegeten. Mijn vrouw en ik gegaan voor het 6 gangen menu, favorietje? Zwezerik met een curry van linzen, sinaasappel en een jus waarvan ik de naam nietmeer weet.

Al met al wij komen zeker terug!!

13. Mark de Geest

Een vriendin en ik gingen hier eten na enkele goede verhalen van kennissen. Het bleek geen teleurstelling.
    Ten eerste, de locatie is geweldig. We hadden een prachtig uitzicht op de tuin en de maître had ons een fijne, ruime tafel toegewezen in de serre.
    Ten tweede, wij beiden vonden de unieke combinatie tussen de Franse en de Aziatische keuken een fijne smaakbeleving geven, die wij in de toekomst zeker zullen willen herbezoeken.
    Ten derde, we zijn zeer tevreden over de familiale sfeer die in het restaurant hing, mede te danken aan het keurige interieur, maar vooral aan het charismatische personeel.
    Kortom, ik zou een bezoek aan Zout & Citroen aanbevelen aan eenieder die niet schuwt voor bijzondere en sterke smaakervaringen.

14. Matig gegeten bij Zout en Citroen. Niet bijzonder, geen smaakexplosie die we bij andere restaurants met een ster wel ervaren hebben. De rendang was zelfs beetje taai. Bediening gaf ons weinig uitleg over de gerechten. We wilden dit netjes met het restaurant oplossen en dit niet naar buiten brengen maar de eigenaar legde het bij ons en reageerde niet eens meer na onze tweede nette mail. Niet chique, niet ster-waardig. Zeer teleurstellend en dat voor 600 euro.

3,7
  15. Alv Lindholm

Zeer aangename lunch. Culinaire top van Brabant! Dikke 10 voor de prettige bediening.

16. adriaan 74492 punten

Het was al weer meer dan vijf jaar geleden dat we er geweest waren, ze zijn inmiddels al weer twee jaar opgenomen in de top 100 van de Lekker. We waren benieuwd naar de ontwikkelingen dus gereserveerd voor een lunch tijdens de Rieslingweken.
    We werden begeleid naar een tafeltje in de serre met uitzicht op de mooie tuin. Als aperitief wild ik graag een Riesling, daar er deze middag slechts een Riesling geschonken werd werd het tevens de eerste begeleider. Een Riesling 2017 Feinherb van Claes uit de Moezel die goed beviel. Ernaast een hapjes trio. Kroepoek gekruid met furikake. Canelé van polenta met zoetzure mais en popcorn gekruid met ras-el-hanout, erg lekker. En de compacte uitvoering van de “caesar salade”.

De eerste amuse was een koekje van tomaat, waarop een gelei van gerookte tomaat en gelei van bleekselderij, afgewerkt met een gedroogd tomaatje en takje dille. Veel bereidingen voor een klein hapje.

De tweede amuse waren bereidingen van champignon. Als basis een crème van champignon met Madeira waarnaast een crème van champignon aangemaakt met aceto balsamico met erop een blokje zoetzure komkommer. Het geheel was afgedekt met stukjes geschaafde rauwe champignon en afgewerkt met poeder van gerookte olijfolie. Dat lepelde lekker weg.

De Gillardeau oester met dille-olie en enoki waarover een schuimige saus van champagne en gerookte boter, heerlijk met tweetraps smaakbeleving.

De eerste gang werd door de chef gepresenteerd. Een klassieke steak tartaar waarop dotjes piccalilly, krokante spelt, zoetzure groentjes en een melange van verse kruiden, aan tafel afgewerkt met rasp van gepekelde en gerookte eidooier. Een flinke portie met goede smaken en frisse toetsen die goed combineren met de Riesling. Wel iets meer een eet gerecht dan een fine dining gerecht. (7,5)

Over naar rood met een teruggekoelde Spätburgunder 2017 van Sander uit de Rheinhessen, elegant en verfijnd. Uit de keuken een dikke bruingebakken heilbotfilet met verschillende structuren van bloemkool, dotjes crème van dragon, takjes zeekraal en een saus van grapefruit met tijmolie, aan tafel afgewerkt met een schuimige beurreblanc aangemaakt met kropsla. De heilbot was keurig gegaard en van binnen nog lekker sappig. De smaakmakers waren de crème van dragon en de saus van grapefruit die tevens de koppeling naar de heerlijke wijn was. (7,25)

De dessertwijn was een Huxelrebe spätlese 2017 van Erbeldinger uit de Rheinhessen, rijk aroma met tonen van rijpe appel, honing en subtiele kruidigheid, in de mond een prima zoetzuur balans. Op het bord een strakke presentatie. Een bombe van witte chocolade met gelaagde vulling. Centraal ijs van vlierbloesemsiroop, eromheen een compote van aardbei en rabarber en een laag stevige mousse van vlierbloesem. Erop merengues van vlierbloesem met poeder van dille. Ernaast een quenelle geitenyoghurtijs met dille, aan tafel afgewerkt met een verrassende saus van aardbei, dille en szechuanpeper. Smaken die indruk maakten, vooral het ijs en de saus maar ook de verfijnde merengues, de wijn bleef hiernaast net overeind. (8,75)

Bediening was goed verzorgd op correcte wijze met in de hoofdrol Sjoerd Bergmans de sommelier.

Samengevat was het een goede beleving, wel ietsje minder ¨fine dining" dan verwacht hoewel er met het dessert indruk is gemaakt. Ernaast lekkere wijnen die keurig geselecteerd waren. Dit in een goede ambiance met uitzicht over de rustgevende tuin.

17. Vanavond hebben mijn echtgenote en ik sinds enige tijd hier weer gedineerd.

Wij hebben gekozen voor een 5 gangen diner met bijbehorend 'drankarrangement'. Aan ons werd uitgelegd dat zowel wijn als bier bij de gerechten geserveerd zou worden.

De amuses die wij kregen waren smaakvol, ofschoon 2 mini bolletjes in een 'bak met heel veel stenen' niet echt mooi toont.

Van de 5 gerechten waren er twee verrassend en twee zeer matig. Het vijfde gerecht hebben wij laten vervallen en hiervoor koffie met zoetigheden gekozen.

Het gerecht met steak tartare vonden wij met de dressing zeer zurig smaken. Het hierbij geserveerde (in een half gevuld wijnglas) 'speciaal' troebel uitziend en qua smaak uiterst bitter biertje, was helemaal een tegenvaller.

Het rendang gerecht bestond uit een stukje 72 uur en een stukje 48 uur gegaard vlees dat werd geserveerd in een verdiept 'dessert'-bord. Het snijden van het vlees wat nog echt hard nodig was, lukte in dit verdiepte bord nauwelijks.

Van het snijmes dat ik geserveerd kreeg ontbrak een van de bevestigingsschroeven in het handvat.......?

Wij rekenden voor dit diner met drankarrangement met vooraf 2 campari jus d'orange € 235,00 af.

Dit bedrag staat in geen enkele relatie tot hetgeen we hebben gegeten en gedronken.

De locatie is erg mooi, het restaurant is gedateerd.

Een behoorlijke tegenvaller.

4,1
  18. Heel erg lekker gegeten en gedronken!

19. Randy de vries

Heerlijk gegeten. Bediening en sfeer geweldig. Wachttijd tussen gangen prima. We hebben samen genoten van deze avond. En de lumpur was subliem, bijna net zo lekker als die van mijn oma.

20. Heerlijk gegeten, prima bediening! Top!

21. De liefde van een mens gaat door Zout en Citroen!
    Toprestaurant; niet goedkoop maar als je het eten ziet ruikt proeft en beleefd is het dit zeker waard.
    Personeel is vriendelijk en geeft duidelijke uitleg met passie.
    Wij gaven ook aan dat bijpassende wijnen wellicht iets teveel voor ons was; daarop werd het idee geopperd dat we ook halve glazen konden nemen; perfect voor ons.
    Bedankt voor deze culinaire reis.

22. Vorige week hier gegeten met een groepje van 6 personen. Door het mooie weer waren de tafels op het terras gedekt. De sfeer binnen kunnen we dus niet beoordelen. Het terras mag wel wat worden opgeknapt en gemoderniseerd. Ik keek uit op een heg (en een gebouw in de steigers). Gelukkig was ik in goed gezelschap.

We kozen voor het 7-gangen menu van 79,95. Duur, maar 1x per jaar doen we 'gek'. Het glas champagne voor 35 euro hebben we maar wel afgeslagen, we kozen voor een goede wijn.

Het eten was heerlijk, mooi opgemaakte borden, goede smaakcombinaties, met vooraf enkele amuses. Niets op aan te merken.
    Ook de bediening was goed en vriendelijk.

Helaas gingen wij, nadat we 250 euro per stel hadden afgerekend, met honger naar huis. Vandaar slechts een 5 voor prijs-kwaliteit.

Voor ons geen 2e keer, er zijn restaurants genoeg met een prachtig terras, waar je voor veel minder geld ook heerlijk (en genoeg) kunt eten.

23. Super!! Dit restaurant en kok
    Verdient meer clientèle. Heerlijk gegeten!!

24. We hebben hier een aantal keren na tevredenheid gegeten, behalve de laatste keer. Onze dochter van 9 wilde hier heel graag een keer eten (haar papa heeft er vroeger gewerkt). Ander halve week van te voren gebeld of dat we haar mee konden nemen en ze hebben aangegeven dat dat geen probleem was, meer dan welkom.
    Ze heeft zich helemaal opgetut mooie jurk aan enz. bij binnenkomst voelde ze zich een prinses haar jas werd aangenomen, stoel aangeschoven. Toen we gingen eten ging het helaas mis, voor haar was alles hetzelfde als voor ons alleen halve porties (wel hele prijzen). De smaaksensatie was niet voor een kind, helaas ze hadden nl. aan de telefoon gezegd dat ze daar rekening mee zouden houden. Ook wij vonden het eten niet zo lekker als de voorgaande keren. Helaas is deze avond qua eten een domper geworden, maar we hebben samen er een gezellige avond van gemaakt. Maar helaas gaat hij op de verkeerde manier het geheugen in...
    Mijn man had nog een e-mail gestuurd maar hier niks meer van vernomen, jammer.
    Na deze avond is Zout en Citroen van ons lijstje afgestreept

6,3
  25. Ron van Haarlem

26. De eerste keer was ik hier in 2015, op een zaterdagavond. We kwamen om 19.00 uur. Het duurde bijna 2 uur (!) voordat we ons voorgerecht kregen. In de tussentijd bleven de amuses maar doorkomen (bij elke amuse een ingewikkeld verhaal). Na het voorgerecht weer een uur wachten voor het hoofdgerecht. Wel amuses. Ik had het gevoel dat we zoet gehouden werden met de amuses. Uiteindelijk waren we om 23.00 uur klaar.

Gisteravond was het helaas niet anders. We konden kiezen uit 3 hoofdgerechten. De weinige voorgerechten spraken ons niet aan, dus we vroegen om een groene salade. Na 3 amuses en anderhalf uur kwam deze, was wel heel goed, dat moet gezegd. Hoofdgerecht (Eur 34,00) kwam na weer 2 amuses en een uur, was wel goed.
    Na de koffie was het alweer 22.30 uur. We hebben dus 3,5 uur gezeten. Voor mij is dat veel te lang.
    Mijn mening: Duurt allemaal veel te lang (met 3 hoofdgerechten moet dat toch sneller kunnen), duur en veel te pretentieus.

27. Stefhan

28. Top avond. Culinair echt super. Lang geleden dat we weer echt verrast werden door de mooie smaak combinaties. Topper voor ons was de makreel met Indische invloeden. Goede sfeer, attente bediening. Een zaak waar je echt een avond uit bent. Dank!!

30. Eerste kennismaking met dit restaurant... en het werd er een om nooit meer te vergeten! Wat een prachtig opgemaakte borden, wat een smaaksensaties. Alle smaken pasten bij elkaar, in een woord verrukkelijk! Wij kozen voor het 3-gangen Zout en Citroen menu.

Alvorens we het voorgerecht geserveerd kregen werden er eerst 3 amuses geserveerd plus 2 soorten brood met van alles erbij (gratis). Na het voorgerecht weer een verfrissende amuse (gratis), gevolgd door plaatjes van hoofdgerechten. Nadat we de keuze voor het dessert kenbaar hadden gemaakt kregen we een passende amuse (gratis) vooraf.

Naargelang de keuze voor vis of vlees werden de smaken van alle gangen goed op elkaar afgestemd en proefde je een heerlijke smaakexplosie, echt geweldig! Bij de koffie werd gevraagd of we er friandises bij wensten. Na ons "nee" kregen er een elk 1 huisgemaakte bonbon (gratis) bij.

Wij hebben een geweldige avond beleefd, de gerechten waren stuk voor stuk sterren waardig. De gebruikelijke frites bij het hoofdgerecht die je doorgaans overal krijgt hebben we hier totaal niet gemist. We hadden voldoende gegeten en gedronken voor nog net geen EUR 50,00 per persoon.

Een echte aanrader voor de echte lekkerbekken!

31. Ron van Haarlem

32. Arjan Wilschut

Vorige week weer eens een bezoek gebracht aan Zout en Citroen.

We hebben er in een woord fantastisch gegeten. Verrassende smaken, prachtige bereiding en presentatie van 5 heerlijke gangen. De amuses waren een mooie traktatie die een passende aankondiging waren van het Menu du Chef. Ook de wijnkeuze bij de gerechten was erg goed.

We waren aangenaam verrast, dat er in Oosterhout zich blijkbaar een top restaurant aan het ontwikkelen is. We zijn benieuwd naar het volgende bezoek.

33. Van Uffelen

Wij hebben onlangs met 4 personen bij Zout & Citroen gegeten. De recenties van kennissen waren redelijk positief, dus een 3-gangen menu voor € 32,50 klonk niet verkeerd.
    Aardige ambiance, vriendelijk personeel en een heerlijk diner met de diverse amuses. Die avond liet personeel wel tot 3 keer toe het nodige bestek/servies op de grond vallen.
    Jammer is wel dat je voor het brood moet betalen alsmede voor iets zoets bij de koffie. Als je geen friandises bij de koffie wil, krijg je dus ook alleen maar koffie. Een koekje of klein chcolaatje kan er niet af tenzij je ook hiervoor weer betaalt!
    Dat geeft toch een beetje een scheef beeld van de prijs/kwaliteit verhouding. Geef dan i.p.v. 3 amuses gewoon 1 amuse en presenteer automatisch brood en friandises.
    De gerechten zelf waren zeer smaakvol, gedurfd,prachtig geserveerd. Naar onze mening met iets teveel prominente smaken bij elkaar, waardoor deze teveel in elkaar overgingen. Maar we hebben een goede avond gehad !

34. Wij eten wel vaker bij zout en citroen en zullen dit in de toekomst blijven doen. Het eten is prima van kwaliteit, goed verzorgt en erg smakelijk. De sfeer is wat ons betreft prima, je kan elkaar altijd goed verstaan en zeker geen rumoerige eetschuur zoals je elders wel eens meemaakt.
    Het is niet goedkoop, geen restaurant voor kinderen, voor de standaard biefstuk met friet ben je verkeerd en voor drankgelach ook. Je moet het meer zien als rustig kunnen praten onder het genot van een heerlijke warme maaltijd.
    De bediening was vroeger wel iets minder nors.

35. Afgelopen weekend een 5 gangenmenu gegeten met groupon-bon. Mooie locatie, maar met weinig gasten doet het wat "killig"aan. De gerechten zien er fantastisch mooi en creatief uit, maar ja, de smaak viel nogal tegen. En dat het goed smaakt is toch het belangrijkste. Koffie na afloop slap (hoefden er uiteindelijk niet voor te betalen) , wijn per glas super duur. Al met al een teleurstellende ervaring.

4,9
  36. Rene En Marissa Van Der Lee

Prima eten, vooral de verrassing menu's extra amuses erg lekker en gewaagd. Als het niet druk is kan het wat koud aan doen

37. S. Van horssen

Tja, mooie locatie met matig voedsel. Weinig smaak - profiel, weinig creativiteit, feitelijk is " weinig" de meest duidelijke omschrijving van dit restaurant.

38. Wij hoorden verschillende reacties van mensen, de één vond het goed, de ander vond het er niet te eten. Maar moet zeggen, wij vonden het ook niet geweldig, op het toetje na dan. Sfeer is er echt super, open haard enzo

39. Op een rustige avond gegeten bij zout en citroen. Onze keuze werd een 4 gangen verrassingsmenu. Vooraf werd gevraagd naar wensen, onze voorkeur ging uit naar wild.
    We kregen heerlijke gerechten opgediend en hebben er erg van genoten.
    De bediening was zeer attent. Zeker voor herhaling vatbaar!

40. Wij hadden iets te vieren en waren met z'n vieren. De keuze van het restaurant lag voor de hand. Het was niet de eerste keer dat wij bij Zout en Citroen een tafel hebben gereserveerd.Het was een rustige woensdagavond.Wij kozen om goed uit te pakken voor een vijf gangen verrassingsmenu,zonder een speciaal wijnarrangement.Het werd een verrassing.De wijn van het huis was ook heel goed.Het werd een feestelijk gebeuren.Heerlijke gerechten als kunstwerkjes opgediend.
    Je weet niet waar je dan aan moet beginnen want het is "zonde"om er mes en vork in te zetten. Eerst wel even een foto gemaakt van het "stil leven" op je bord. Het oog wil ook wat en de gerechten ogen dat met veel zorg en creativiteit is samengesteld. De smaak is een speciale ervaring van genot. Daarom is het eten bij Patricia en Bram een feestje. Ik heb geen "verstand" van wijn en eten maar er wel heel veel gevoel voor. Wat ook zo lekker is dat is het knapperige brood, misschien een bijkomstigheid, maar ook zeer aanbevolen. Wij hadden zo veel elkaar te vertellen, dat ik (gelukkig) weinig gehoord heb van de achtergrondmuziek, dan enkele scherpe jazz klanken. Andere achtergrondmuziek is misschien wel aan te bevelen. Overigens een persoonlijke smaak. Een advies voor de meeste restaurants. Zout en Citroen zeer aanbevolen en is de eerste keuze. Je voelt je ook erg welkom door de sfeer van gastvrijheid. Je zit ook ruim.
    Wij komen graag weer terug. Frans Peterse en Marianne

41. Wij hebben hier al diverse keren gegeten en het is ons restaurant geworden. Patricia weet precies welke wijn we lekker vinden en we hoeven dan ook niks te zeggen als we binnen komen. Dat is pas service !! Daarnaast is het eten erg lekker en zijn de borden een plaatje om te zien. Ga zo door en wij blijven komen.

42. De prijs kwaliteit verhouding vond ik niet reëel. Het eten was goed maar de prijs die er tegenover stond was erg hoog.

Tevens vonden wij het wijnarrangement à euro 25,- te duur, gezien de hoeveelheid en kwaliteit die je hiervoor krijgt.

43. Wij hebben vorige week vrijdag met 8 personen bij Zout&Citroen gegeten. We wisten dat het helemaal nieuw was en waren dan ook erg benieuwd.

Het bleek een groot succes te zijn.

We hebben ons laten verrassen met een 4 gangenmenu en iedere gang was origineel, had verrassende smaak combinaties en was kwalitatief erg goed!

Het bedienend personeel is kundig, erg aardig en ze begrijpen het spelletje erg goed.

Al met al, zeker de moeite waard en wij gaan ook zeker nog eens terug.

44. Wij hebben afgelopen zaterdag bij Zout en Citroen gegeten. Wat heerlijk!

De bediening was erg goed, gastvrij en weet de inhoud van de gerechten goed te omschrijven!

De keuken was voortreffelijk, heerlijke dagverse producten die met zorg zijn bereidt. Overal proef je de pure smaak van de (biologische) producten terug. Het mooie is dat ze in ieder gerecht het zout en de citroen (zuur) proberen terug te laten komen. Bijvoorbeeld het gerecht eend, deze wordt geserveerd met rodebietensaus (de citroen/zuur) en met kleine stukjes spek (zout). Heerlijke combi!

We hebben echt met heel veel smaak zitten eten en waren inclusief drinken en 3 gangen later EUR 97,50 kwijt! Goede kwaliteit-prijs verhouding en je gaat zeker niet met honger naar huis.

Over de sfeer valt te zeggen dat je vanuit het restaurant neerkijkt op een sfeervolle openhaard en vanuit de serre op het mooie park.

Patricia en Bram heel erg bedankt voor het openen van dit nieuwe kwaliteitsrestaurant. We komen zeker nog een keer terug.