Bistro Flores in Nijmegen

zo Gesloten

1423382005 75
1491200046 76
1542063576 77

1. Uitstekend en heel apart gegeten. Wat betreft drank veel aandacht voor de alcoholonthouder met allerlei zeer speciale drankjes. Bediening tutoyeert consequent en gedraagt zich niet conform het prijsniveau van dit restaurant. Denkt ook niet mee met de gasten. Dit muv degene die waarschijnlijk de eigenaar is. Deze is vriendelijk en correct zonder te formeel of gemaakt te zijn. Geheel wat onevenwichtig. Er wordt duidelijk met liefde gekookt en veel aandacht aan het eten besteed, maar ook bij voorbeeld het toilet is minder verzorgd dan verwacht mag worden van een goed restaurant in deze prijsklasse.

2. Vertaal van English naar Nederlands

Bistro Flores is my favorite restaurant in the world, hands down. I live in the US and love to experience good food whenever I travel, but I sometimes struggle to get really lovely chef’s meals because I am lactose intolerant. But I have been to Nijmegen 3 times in total (for work), and I came to Bistro Flores for a dinner every time so far (and I will continue to do so every time!). It is the ONLY establishment which makes no problem when I mention my dietary restrictions, and the dishes that I get are EXACTLY as delicious and inventive and amazing as everyone else’s! If you are looking for a real experience that you will never forget - get a 5-course meal with wine pairings and plan to spend the better part of your night in this amazing, wonderful, deliciously elaborate yet down-to earth restaurant!

3. Een onvoorstelbaar spannende reis met veel onverwachte smaakexplosies. Zalige wijncombinaties. Gewoon eerst even een wijn laten voorproeven. Wil je wat anders, no problem. Heb genoten van n fantastische avond met m’n zoon. Top Flores!

4. Marloes W

Erg lekker gegeten. Leuk personeel, dat weet waar ze over praten, zowel qua eten als qua wijn. Wij komen zeker terug.

5. Fantastisch eten. Te meer omdat ik erg allergisch reageer op diverse voedingsmiddelen. Echt alles was top en kon zelfs aangepast worden zodat ik alles kon eten. Komt nagenoeg bijna nooit voor in een restaurant. Dikke pluim👍

6. Edwin

7. Bij binnenkomst verbaasde ik mij over de crisis uitstraling van de vloer: is dit wel de bistro waar ik voor ben omgereden??? De Maître nam humorloos onze jassen aan op een wijze dat ik mij ongemakkelijk voelde. Dan maar aan tafel. Deze was minimalistisch gedekt met studentenhuis bestek en servies en een stuk afgeknipt papieren tafellaken als "linnen". Sommige snackbars hebben een betere uitstraling dan deze "bistro". De wijnkaart bestond uit 2 slordige, met een nietje bijeengehouden stencitjes. De menukaart had dezelfde onprofessionele uitstraling. Dat was de druppel ... Toen wij vertrokken informeerde de maître naar de reden. Ik gaf aan dat de uitstraling van dit kot op gespannen voet stond met mijn opvatting over een prettige horeca gelegenheid. Daar was meneer niet van gediend: hoe durfden wij!!! Ik heb zelden zo'n trieste bedoening meegemaakt. Het omrijden niet waard.

8. Jeroen

9. Jimmy Devilee

Net terug van 1 nachtje Nijmegen om te shoppen, wij vroegen overdag in wat winkels om aanraders, hier kwam flores uit. Toen we binnen kwamen kregen we even er gevoel van.... Oke je zit vlak op elkaar en het heeft een aparte sfeer, maar namate we even zaten en de ober kwam het concept uitleggen voelde het goed!
    Wij hebben in zeer luxe restaurants gegeten waar we ruim 3 maal zo veel af moesten rekenen, maar wat hebben we hier genoten, de ongedwongen sfeer en gastvrijheid was echt geweldig! Ik snap de negatieve recenties niet, je moet je er voor open stellen en niet alleen maar op de mindere punten focussen, het vlak op elkaar zitten hoort bij deze bistro! Top ambiance en inrichting, heel romantisch en lekker druk! Dat zegt volgens mij voldoende! Echt een dikke 10 !! 3 gangen met drankjes voor nog geen €100,- echt top qualiteit! Ik raak er niet over uitgesproken, echt een aanrader voor als je eens wat anders wilt als een simpel saai restaurant! Gewoon TOP! De gastvrouw kwam ons ook nog een artikel laten zien over dat ze in een horeca blad stonden, echt gastvrij!

10. Onlangs was ik jarig en ik dacht mooie gelegenheid om een keer uit eten te gaan met mijn man.
    Alleen stonden we om 20.30 uur al buiten na een teleurstellende avond.
    Ik vond de ontvangst vervelend. We kwamen binnen en werden op een plek letterlijk tegen de buitendeur aan geplakt. En het is heel koud als de deur steeds open en dicht gaat. Mijn man stoorde zich erg aan de attitude van de medewerkers. Heel trendy en erg op zichzelf gericht.
    Het eten was niet verkeerd maar de porties waren erg klein.
    Kortom een leuk restaurant voor trendy hippe lui, vooral om te kijken en gezien te worden. Maar ga er niet heen om gewoon lekker te eten.

11. Tamara Gerritsen

Op grond van een artikel in de krant en de goede kritieken op deze site, nam ik mijn man en vriendinnen mee naar dit restaurant. Wat een afknapper! Ten eerste is het restaurant veel te vol ingericht. Elke mm wordt gebruikt, waardoor je elleboog aan elleboog zit. Dan komt er een super hip meisje naar je toe met een heel verhaal over het concept van Flores. Een hoop bla, bla. Vervolgens krijg je je supersnel je eten.
    Over het eten zelf zal ik weinig woorden vuil maken: niks bijzonders qua smaak of originaliteit en weinig op het bord. Voor al dit trendy en potsierlijke gedoe mochten we vervolgens wel de hoofdprijs betalen.

Ik schaam me nu nog kapot voor mijn gasten. Flores was voor mij eens, niet weer!

3,7
  12. Flores, dank voor jullie gastvrijheid en flexibiliteit! Terwijl bet druk was hebben jullie ons op een fantastische manier ontvangen. Speciale dank aan Wesley. We komen terug!

13. Rob 2563 punten

Een prima ervaring gehad in dit restaurant in Nijmegen. Het bruist in deze zaak en het zit deze avond afgeladen vol. We krijgen een plekje op het patioterras, waarbij ons wel wordt verteld dat mocht het gaan regenen er geen plek binnen meer is, omdat het ook binnen vol zit. We gokken het er maar op en dat pakt vanavond goed uit. Maar mij lijkt het niet wenselijk om gasten in de regen te laten dineren.

De sfeer is ongedwongen en dynamisch en dit restaurant is duidelijk een nieuwe hotspot in Nijmegen. En dat is terecht. Het eten is namelijk van prima kwaliteit, tegen schappelijke prijzen. Geen pretentieus gedoe hier, maar basale en doeltreffende bereidingen van goede producten. De bavette steak is prima bereid op de green egg barbecue, ook de saffraanrisotto met een royale portie scampi's is heerlijk, alleen mocht dit gerecht wat warmer geserveerd worden. Als voorgerecht is de huisgerookte zalmtartaar een simpel maar zeer smaakvol gerecht.

Ook voor de wijnen zit je hier goed. Een goed samengestelde wijnkaart met leuke vondsten en een scherpe prijsstelling. Het is duidelijk dat men hier met de goede insteek bezig is. Dit soort restaurants zouden er veel meer moeten zijn; een uitstekende prijs kwaliteit verhouding, nadruk op goede, verse en inkooptechnisch interessante producten (dus bijvoorbeeld bavette in plaats van ossenhaas) en gastvrijheid die hoog in het vaandel staat. Jammer dat dit restaurant in Nijmegen ligt en voor ons niet wat meer in de buurt, anders waren we zeker een vaste klant geworden.

14. Afgelopen zaterdag wezen eten. In tijden niet zo lekker gegeten. Ik zeg ga zo door kom zeker een keer terug.

15. Op aanraden van kennissen hier gaan eten. Zeker niet teleurgesteld. Leuke informele bediening en dagverse producten. Vooral de bavette-steak was van topniveau.
    Enig minpuntje was de snelheid waarmee het hoofdgerecht werd uitgeserveerd na het voorgerecht. Dit werd bevestigd door de bediening. Verder werd hier niets mee gedaan.

16. Gj Weijers

Nu meerdere keren gaan eten, de kwaliteit is stabiel en erg goed. Je ziet dat de uitbaters weten wat gastronomie is. Smaakvolle gerechten en dat alles voor zeer redelijke prijzen.

Tot de volgende keer.

17. We hebben afgelopen zaterdag genoten van een avond Flores! Prettige persoonlijke bediening, mooie uitgebreide wijnkaart. Het eten was erg goed, eerlijke mooie producten, niet teveel versieringen omheen, het eten spreekt voor zich!! Prettig tempo in alles. Je kunt met gemak de hele avond tafelen als je wilt, ondanks dat het erg druk was, ook met wachtende mensen aan de bar! In het weekend moet je niet te laat komen als je zeker een tafeltje wil want reserveren is er niet bij! Echt een verademing in Nijmegen!

18. In mei een zakelijk diner gehad. Ben een kritische eter, dus ga altijd met enige argwaan naar een nieuw restaurant. Mijn mening is als volgt:

-prettige eerste indruk bij binnenkomst.

-sfeervolle aankleding, zowel binnen als buiten.

-Verrassende wijnkaart van hoog niveau, met eerlijke prijzen.

-diverse soorten verse oesters van goede kwaliteit.

-Hoofdgerecht van lamsbout, prima smaak, grote portie.

-geïnteresseerd en enthousiast personeel.

Eindoordeel: aanwinst voor Nijmegen.

19. margreet van der Rijt

Mijn eerste kennismaking met Flores. Zeer gastvrij ontvangen en met veel geduld, want we moesten wachten op mensen die nog zouden komen ( 40 minuten), heeft men ons een geweldig diner geserveerd. Uitstekend van prijs kwaliteit verhouding en een zeer hartelijke bediening.

20. Afgelopen zondag voor de 4de keer bij Bistro Flores gegegeten. En wederom uitstekend. Voor mijn vegetarische vriendin ook voldoende keus. De koks zijn erg vriendelijk en vertellen graag over hun gerechten. Het personeel is vriendelijk en zorgt ervoor dat je je echt thuis voelt.