Het Wapen van Kattuk in Katwijk

Uit & Eten: Dat is waar wij voor staan

Parkeren op diverse plaatsen in de omtrek van het restaurant.

• OV

Lijn 30, 31 vanuit Leiden en lijn 90, 91 vanuit Den Haag. Beide haltes aan de boulevard.

ma Gesloten
di 17:00 - 00:00

Omschrijving

Lekker eten na een strandwandeling of een dagje winkelen. Een avondje uit met z’n tweeën of met een gezelschap onder het genot van een heerlijk diner. Het Wapen van Kattuk ligt in het centrum van Katwijk aan Zee, pal achter de boulevard.

Wij serveren de meest uiteenlopende gerechten uit onze Frans-Nederlandse keuken en bieden voor ieder wat wils. U kunt bij ons in een ongedwongen sfeer genieten van de allerfijnste gerechten.

Wij heten u graag welkom in Het Wapen van Kattuk!

Pieter en Edith van Klaveren

• Aan het strand
  7. Betalen pin Master Card Visa

ma Gesloten
di 17:00 - 00:00

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1239193921 87
1437019551 90
1664519025 90
1694192870 89

1. Gezellige zaak met prima bediening en heerlijk eten.

2. j van assen

Het eten en drinken was heel erg lekker de sfeer was goed en een aardige bediening.

3. Gert-Jan de Vries

Super lekker gegeten. Goede porties voor goede prijs kwaliteit verhouding. Gezellig restaurant. Niet te groot en niet te klein.
    Vriendelijke bediening maar vooral het eten was superlekker en ruim genoeg. Echte aanrader!

4. Heel erg lekker gegeten! Alles is goed van smaak, bediening is vlot en de prijs kwaliteitverhouding is prima.

Enige minpuntje: er werd niet gecheckt op coronatoegangsbewijs. Dat vonden wij toch wel jammer om te zien, omdat je (nu het eenmaal weer kan) er vanuit wil gaan dat je 'veilig' ergens kunt eten.

5. Vanwege mijn verjaardag bij dit restaurant vanavond eten besteld en t was weer subliem… Mijn man had de sateschotel waar hij dol op is en kreeg m vanwege ruime porties niet op (is een grote eter) ikzelf had de beefspies en die was heerlijk (wel helemaal op) maar t garnituur wat je erbij krijgt is ook ruim voldoende en lekker… Hoop dat jullie t thuisbezorgen nog lang erin houden… Ga zo door!

6. Cornella Schram

Ik had als verjaardagscadeau een etentje voor 2 gekregen bij dit restaurant. Het was geweldig! Wat is dit een mooi restaurant, onlangs verbouwd)! Geloof nog nooit zo lekker gegeten, vooral het voorgerecht. Echt een top restaurant.

7. Na een eerste snelle culinaire kennismaking op vrijdag, er was gelukkig nog een plekje voor 2 vrij. Gelijk gereserveerd voor zondag moederdag. Drie gangen menu van de chef. Al de drie gangen waren heerlijk, prima aangekleed en zeer goed van smaak. Attente en vriendelijke en deskundige bediening. Een echte aanrader. Groetjes uit Limburg.

8. Echt een aanrader dit restaurant. Heerlijk gegeten, mooie gerechten, lekkere wijnen. Er werd rekening gehouden met het feit dat we naar de voorstelling gingen van Soldaat van Oranje. Alles verliep vlotjes. Vriendelijke bediening. Gezellige sfeer. Wat kan ik nog meer zeggen, wij komen hier nog een keer terug.

9. Sabrina Dijkhuizen

Vanavond met vrienden hier gegeten. Wat was het fantastisch! Leuke bediening, heerlijk eten en een super gezellige sfeer!

10. Gisteravond met 4 personen bij jullie gegeten.
    Een geweldig restaurant, excellent gegeten, prima sfeer, fantastische service en bediening en prijs+kwaliteit zijn volledig in balans!
    Zeker voor herhaling vatbaar!

11. Leon van Duijn

Wederom heerlijk gegeten bij ‘t Wapen. Vooraf de tonijnpizza, heerlijk. En toen de Ribeye van (zeker meer da de aangegeven) 500 gram. Wat een fantastische smaak heeft dat vlees. Uiteraard wel met een stukje vet erin maar dat hoort zo. Het dessert heb ik daarna maar even overgeslagen. Grote klasse!

12. Wat een top restaurant ondanks dat er soms wat herrie was van een groep die een uitje hadden was het eten helemaal top en perfecte bediening. Die Kok verdient een ster. We gaan hier zeker te weten terug komen.

13. Wim en Geeske

We hebben heerlijk gegeten, moesten even wachten voor er een plekje vrij was.
    Erg vriendelijk personeel, niet opdringerig, wij hebben erg genoten van dit restaurant, komen zeker terug.

14. Aangegeven dat we naar de musical gingen, en hebben daar rekening mee gehouden. We kregen heel snel ons eten. We hadden het Soldaat van Oranjemenu. Het desert hebben we niet meer genomen, omdat we aardig verzadigd waren. We waren heel erg op tijd klaar, en dus op tijd bij de musical.

15. Ton Akerboom

Heerlijk gegeten en zeer vriendelijke bediening min puntje erg rumoerig.

16. Elly van Duijn

17. Kokje

18. Voor dat we naar soldaat van Oranje gingen hier gegeten en wat is dit een goeie keus geweest. Heerlijke biertjes gedronken, voorgerecht was erg lekker ( pull pork) en de U.S.A Grain Fed Bavette was om je vingers bij op te eten. Nog een lekker warm chocolade taartje met ijs na om het af te maken. Dit restaurant is echt een aanrader !!!

19. D.J. Verver

Ik eet daar al jaren en heb ter plekke wederom gereserveerd.

20. Heerlijk etenGoede, vriendelijke bediening.
    Komen zeker terug.
    Aanrader! !

21. Wij kozen voor het vip menu en dat was weer helemaal super. De wijnen pasten perfect bij de gerechten en de gerechten waren fantastisch. Kan niet wachten om weer te gaan.

22. Niet voor het eerst, zeker niet voor het laatst hier gegeten. Kleine sfeervolle locatie.

23. Wij komen niet uit Katwijk dus kwamen hier terecht via de recensies op internet.
    Wij komen vaak in een restaurant dus zijn wel wat gewend
    En we zijn echt blij verrast! Echt heerlijke gerechten, mooi opgemaakte borden, lekker mals. Vlees en ruim voldoende van alles. De sfeer is heel gemoedelijk en erg schoon.
    Voor ons is het niet echt in de buurt maar desondanks komen wij hier zeker terug!

24. Van het weekend hier gegeten. Het eten was top, de bediening relaxed. Ik kom hier zeker terug.

25. Bij de bestelling van een glas water werd bevestigend geknikt. Jammer dat er dan spablauw geschonken wordt. "Nee... een glas water dat doen wij niet". Advies zeg dat meteen of liever schenk een karaf water. Dan bestel ik met alle liefde nog meer wijn en toetjes... nu ben ik zo snel mogelijk opgestapt. Zonde van de omzet.

5,5
  26. Bianca Broeren

Mochten we nog een keer in de buurt zijn, gaan we zeker terug! Leuke bediening (niet te formeel). Goed advies (Sloveense witte wijn op kaart absolute aanrader). Gewoon heerlijk gegeten voor fatsoenlijke prijs.

27. Helma Graver

Gisteren gingen wij (mijn zoon en ik) naar Soldaat van Oranje en wilden vooraf beginnen met een diner. Onze keuze gevallen op Het Wapen van Kattuk. Wij zijn blij dat we deze keuze gemaakt hebben. De ontvangst was uitstekend, bij het opgeven van onze keuze werd gelijk gevraagd of wij naar de voorstelling gingen en dat zij daar rekening mee zouden houden. Reuze!! We hebben super gegeten en waren ruim op tijd klaar om rustig naar de voorstelling te gaan. Top complimenten hiervoor. Wij zullen dit in onze gedachten houden en zeker terug komen.

28. annelies tegelaar lares

Heerlijk gegeten! En een heel lief, leuk, vlot meisje dat ons bediende.

29. In Oktober heerlijk gegeten net als velen vooraf aan Soldaat van Oranje. Leuke sfeer, vriendelijk attente goed verkoopende bediening, en heerlijke gerechten. De soes na zo simpel , maar zooooo lekker. Ik zou hier zeker weer heen gaan.

30. Heerlijk gegeten, leuke bediening en voortreffelijke ambiance. Echt een aanrader om nog eens een keer terug te komen.

31. Zeer gezellige ambiance, heerlijk en goed eten, gezellige bediening... Kortom een aanrader!

32. Goed restaurant, lekker gegeten en niet het minste.....attente bediening. Heerlijk!

33. Jeantine

Mijn man had gereserveerd, voor de zekerheid gebeld of de boeking nog stond. Waarom we dat deden, gevoelsmatig?! (4 dagen van tevoren) Kregen wij te horen sorry mw dubbele boeking u kunt niet eten a.s. zaterdag. Dat was het, een verontschuldiging en verder niks. Bied op zijn minst een gratis glas wijn aan bij de volgende reservering! Slechte service!

34. marja middelweerd

We hebben er, voordat wij naar de musical Soldaat van Oranje gingen, heerlijk gegeten. Voorgerchten, hoofdgerechten en nagerechten waren erg lekker. Drie van ons hadden een aspergemenu, heerlijk. De andere twee een vleesgerecht, ook lekker, maar er was geheel geen groente bij. Dat vonden ze jammer. Groente hoort ook bij een goede maaltijd. De bediening was vriendelijk en vlot. Een aanrader.

35. ans de hiep

Super lekker gegeten en aardige bediening. De onbelievebol was echt niet te geloven zo lekker.

36. Jolanda Scheerman

Heerlijk gegeten, spontane ontvangst, leuke en vriendelijke bediening.
    Zoals velen die avond, waren ook wij hier beland voor Soldaat van Oranje.

Super lekker gegeten en inderdaad, ondanks dat het vol zat, ruim op tijd klaar met eten.
    Een dikke pluim voor de kok en het personeel.!!!!

37. Heerlijke ervaring hier gehad. Zoals velen voor ons waren ook wij hier beland voor Soldaat van Oranje.

Super vriendelijke bediening met verstand van zaken. Het eten was gewoon heerlijk! De sparring en biefspies waren geweldig.

38. Heerlijk gegeten. 20 Minuten nadat wij binnen waren moesten wij zelf iemand aanspreken om iets te mogen bestellen. Helaas is er de rest van de avond ook weinig gevraagd of wij nog iets te drinken wilde. Jammer.

39. Hans Dijkdrent

Een enorm goed restaurant met een goede sfeer en altijd goed eten. Voor ons altijd een feest om aan tafel te gaan. Als je in buurt overnacht of met de fiets kan dan is het VIP menu een echte aanrader. Een verrassend menu met overheerlijke gerechten die je normaal niet zo snel kiest van de kaart. Persoonlijk vind ik dat kwaliteit hoger is dan de prijs die men vraagt, dus dat is echt een pre. Of je nu met z'n 2en of een groep gaat, het is altijd goed.

40. Van de week heerlijk gegeten voordat wij naar Soldaat van Oranje gingen.
    Voor- en hoofdgerechten van ons alle 4 waren top.

42. Anne Talsma

43. hans en ute ketterman

Heerlijk eten en genieten, service: top. Tot volgende keer.

44. Tolga Demir

Vandaag heerlijk gegeten bij Wapen van Kattuk. Bavette was gewoon te lekker en voor iedereen een aanrader! Het was binnen lekker druk en de bediening was top! Iedereen van Wapen van Kattuk; bedankt voor de super gezellige avond!!

MVG. Tolga Demir

45. Heerlijk eten met top bediening. Soms wordt het wat te druk in dit kleine restaurant maar, dat stoort nooit. Na het eten wandel je zo het strand op, dat ligt letterlijk om de hoek. Het feit dat meer dan de helft van de bezoekers terugkerende, lokale, bezoekers zijn zegt voldoende lijkt mij.

46. Gisteren (dd. 15-06-13) vooraf aan de Musical Soldaat van Oranje samen met mijn vrouw wezen eten in Het wapen van Kattuk, we hebben hier genoten van een heerlijk ala carte dinner en later hebben we ook genoten van de voorstelling. Het is een klein, sfeervol, strak ingericht restaurant. Bij binnenkomst dachten wij beide in eertse instantie wat staat de muziek hard, maar later als je eenmaal zit blijkt dit eigenlijk best mee te vallen.
    Beide hadden we vooraf een Carpaccio, een mooi opgemaakte van oude kaas, pijnboompitjes, dressing en ruccola. En eindelijk weer eens een smaakvol geheel, heerlijk smaakvol rundvlees in combinatie met de ingrediënten.
    Mijn vrouw had de Bavette Grain fed USA, volgens de kaart en de gastheer een uitstekende keus. Dit is een heerlijk malse en smakelijke steak met bearnaise en warme aardappelsalade. Ik zelf had de Steak ’t wapen van Kattuk, volgens de gastheer een iets minder goede keus, maar nog altijd een goede. Dit is een peper steak met perzik en een romige knoflooksaus. Ook deze steak is een heerlijk mals, zeg maar gerust stuk vlees. Persoonlijk vond ik de saus wat minder, maar het stuk vlees is gewoonweg heerlijk. Als na gerecht hadden wij beide de onbelievebol.. Dit is weer eens wat ander dan een sorbet of dame blance, een lekker combinatie van vanille-ijs verpakt in cake en amandelen en dan gefrituurd met bosbessensaus.
    De bediening was vriendelijk en ondanks dat de zaak volliep toen wij er waren bleef de bediening vlot en zeer attent. Zoals eerder aangegeven hebben wij heerlijk gegeten met ze’n 2e en dat voor een zeer nette prijs, zeker een aanrader om nog eens een keertje langs te gaan.

47. Zelden ergens zo lekker gegeten!

48. Gerco Kuijt

49. Hebben heerlijk gegeten bij Het Wapen van Kattuk. Het Soldaat van Oranje diner is een aanrader. Vriendelijk personeel. Komen zeker nog eens terug.

50. Heerlijk gegeten in het wapen van Kattuk voordat we naar de voorstelling Soldaat van Oranje gingen. Heel goed te combineren met elkaar. Echt een aanrader.

51. vrijdag 24 -8 met 5 personen gegeten niet voor de eerste keer en zeker niet voor de laaste keer is elke weer super voor ons nog steeds één van de beste restaurants van de regio

52. Kortgeleden hier gegeten. Gewoon super! Alles! Eten, bediening, sfeer. We hebben met z'n vieren een topavond gehad en zo te zien de mensen om ons heen ook!

53. Ilona ten Brinke-Tijhof

Na een bezoek aan de soldaat van Oranje, heerlijk gegeten bij het wapen van Kattuk. Super kwaliteit en enorm aardige nediening. Mochten we vanuit Twente nog eens die kant op gaan dan eten we hier zeker nog een hapje! Echte aanrader

54. Martijn

Vrijdag avond hier gegeten. Voorgerecht een super lekkere vitello! Goed bereid en mooi op smaak!!! Hoofdgerecht cote de boeuf..gewoon super goed van cuisson..en heerlijk op smaak! Dessertje een parade..creme brullee,chocolade moulleux,Vanille ijs, alles huisgemaakt, alles van superieure kwaliteit!! Meer dan lof voor deze zaak..1 min punt. Die cote de boeuf mag van mij 10 keer zo groot!

55. Prima gegeten voordat we naar Soldaat van Oranje gingen. Leuke sfeer en de zalm was voortreffelijk!

56. Voorafgaand aan de musical aten wij het Soldaat van Oranje menu. Een verrukkelijke carpaccio en perfect gegaarde varkenshaas en zalm. Ook de eendenborst was heerlijk.
    De bediening was correct en zeer vriendelijk. Geen moeite was hen te veel. De borden zagen er ook prachtig uit. De rode wijn was een beetje te koud, anders was daar ook een 10 gescoord.

57. Voordat we afgelopen woensdag ( 14-3-2012) naar de musical Soldaat van Oranje gingen, wilden we nog een hapje eten. Door de vele goede reacties hadden wij ook een tafel gereserveerd. Het eten kwam al snel op tafel en het was echt super. We namen het Soldaat van Oranje menu, we waren vlak ervoor inkopen gaan doen bij Salsa schoen mode en deze verkoopster was ook zeer tevreden over deze zaak.
    Als we nog eens in de buurt zijn komen we zeker terug!
    Complimenten voor jullie!

58. Nina Lenders

Voordat we afgelopen dinsdag naar de musical Soldaat van Oranje gingen, wilden we nog een hapje eten. Het eten kwam al snel op tafel en het was echt super. Goed op smaak en varkenshaasje was prima gebakken.
    Als we nog eens in de buurt zijn komen we zeker terug!
    Complimenten voor jullie!

59. Marleen Guijt

Geweldige sfeer! Heerlijk eten!

60. Ton en Toos

Voorafgaand aan de musical Soldaat van Oranje hier gedineerd. Gastvrije ontvangst. We hebben het Soldaat van Oranje- menu gekozen en dat is ons prima bevallen. Vooral het nagerecht viel erg goed in de smaak. Vlotte bediening waardoor we ruim op tijd konden vertrekken naar de musical. Een aanrader!

61. I.v.m. Soldaat van Oranje daar gereserveerd en gegeten, is goed bevallen! Ben vegetarisch en heb echt heerlijk gegeten! De andere helft had de biefstuk en waren hier erg tevreden over! Bediening was vriendelijk en we waren ruim op tijd in de hangaar aanwezig! Voor herhaling vatbaar!! Aanrader is de uiensoep!!

62. Het zat vol toen we kwamen, maar hadden gelukkig gereserveerd dus onze tafel was zoals afgesproken nog vrij. Wat opvalt is dat de aanwezigen (uit Katwijk?) dus al ruim voor 7 uur uit eten gaan op een doordeweekse avond. Heb gekozen voor een keuzemenu met vooraf Toast met Zalm wat lekker was, maar niet bijzonder. Het hoofdgerecht was een varkenshaas met champignon-roomsaus. De varkenshaas was jammer genoeg te veel doorbakken en dus vrij droog. Het nagerecht bestond uit een Moorkop- omhulsel met chocolade saus, ijs en slagroom. Was ook lekker maar daar kan ook niet veel aan misgaan. De bediening was uiterst vriendelijk en de sfeer goed. Zal misschien nog wel eens teruggaan!

63. Heerlijk gegeten in een rustige sfeer, opgewekt personeel, ga zeker vaker eten. Een aanrader voor iedereen, een uitgebreide kaart met vele varianten aan gerechten.

64. Ik kan alleen maar tienen geven. Gisteravond heerlijk gegeten met de familie. Alles was super!! De wijn, het eten, de ambiance. Absoluut dat ik daar nog eens naar toe ga!

65. Heerlijk gegeten gisteravond! Echt een aanrader, super eten en gezellige bediening.. wij komen snel weer!

66. Met 8 personen zeer goed ontvangen,ondanks dat alle tafels bezet waren, zeer snelle en kundige bediening met een persoonlijke touch.
    Alle gerechten waren van zeer hoge kwaliteit, o.a hert, zo perfect heb ik nog nooit gegeten. De juiste wijn werd erbij geserveerd.
    Een klein minpuntje was het ijs, hoewel de nagerechten oog en tongstrelend waren, had het ijs een neutrale smaak.
    Terugkomen doen we zeker, en bevelen het iedereen aan.

67. Leonard Houwaard

Super tent!!

68. A Haverkamp

We waren een paar dagen in Katwijk, we hebben hier gegeten en het was heel goed, lekker en veel. Er hangt een gezellige sfeer, het is echt aan te bevelen.

69. Wij eten hier regelmatig samen, met familie of met vrienden. Elke keer weer zijn we verrast door de heerlijke kookkunsten van de chef; vooral voor de carpaccio kun je me 's nachts wakker maken! Er hangt een gezellige sfeer en mede door de service en persoonlijke aandacht van het team gaan wij keer op keer tevreden en voldaan naar huis! Een echte aanrader dus!

70. Onlangs ben ik er met een paar vriendinnen geweest. We hebben er genoten van een heerlijk 3-gangen-menu.

Bovendien een prima service en een vriendelijke en hulpvaardige bediening. We komen er zeker nog eens terug!

71. Ik ben hier pas wezen eten met 6 vrienden, en we zijn echt een avondje uit geweest! Heerlijk gegeten, lekkere wijn, spontane bediening en een goede sfeer. Alles wat je nodig heb voor een geslaagde avond.

Kortom een echte aanrader!

72. Zaterdag 20 aug 2011 gegeten bij "Het Wapen van Kattuk"

Heerlijk gegeten, alle lof voor de kok.

Bediening aardig en gewoon.

Kortom een prima restaurant waar we zeker nog wel een keer terug komen.

Wij zijn er terecht gekomen door de Groupon, hadden er anders zeker niet gaan eten, wij vinden het van buiten er niet echt uitnodigend uit zien.

Zijn er vaak genoeg langs gegaan zonder het te zien.

Ook binnen een beetje somber.

Kortom door Groupon is het doel wel bereikt om meer bekendheid te krijgen.

73. Gisteren voor de tweede keer gegeten bij het Wapen van Katwijk. Leuke locatie, matige bediening, zeer lange wachttijden.

De pepersteak( 3 personen) was te veel doorgebakken en dus zeer taai.

Bij het afrekenen aangegeven dat het vlees niet in orde was.

De serveerster zei alleen dat ze het door zou geven aan de kok.

Dat is natuurlijk logisch maar ik had toch verwacht dat ze met een oplossing kwam.

3,9
  74. cariene en jan willem

Wat een gezellig restaurant! Waren op zoek naar De Neefjes, maar die bleek gesloten.

We zaten wel even te wachten, maar toen de vriendelijke serveerster hoorde dat we ook naar Soldaat van Oranje gingen, hebben we ons menu zo gekregen.

Het was heerlijk, gezellig en goede bediening!

75. Wij gingen ook voordat we naar Soldaat van Oranje gingen hier eten! We hadden gereseveerd en dat was maar goed ook want anders was er geen plaats geweest! Het is klein maar gezellig en het eten is echt super! Mijn man had carpaccio en ik garnalen aan spies, dit was beide erg lekker! Toen hadden we een tournedos die echt heerlijk was gebakken en ik had speenvarken, die was super zacht! De patatjes en gebakken aardappeltjes die erbij zaten waren prima, maar de sla was niet veel en ook zeker niet bijzonder en dat was wel een beetje jammer. Door tijdsgebrek konden we ook geen toetje nemen dus zou leuk zijn als ze een half uur eerder opengaan (5 uur), dan heb je er misschien wel tijd voor! En de prijzen vallen zeker mee!

76. Beetje krap maar wel gezellig restaurant. Je moet geen haast hebben (wat bij ons helaas wel zo was ivm Soldaat van Oranje) maar 't driegangen menu ter ere van die voorstelling was wel goed. Jammer dat we er niet echt van konden genieten vanwege tijdgebrek..

77. Prima zaakje, hier voel je je thuis. Dus als je liever niet thuis zit, kom dan niet hier.

78. Ik heb hier nu al een aantal keren gegeten. De locatie is mooi gelegen maar erg klein. Sommige plaatsen wil je echt niet worden neergezet. Kwaliteit eten over het algemeen goed, maar ik ben ook wel eens erg teleurgesteld. De service van het bedienend personeel is erg goed en vriendelijk.

79. Dit restaurant is gewoon het beeldmerk van Katwijk! De ligging is perfect en het eten is heerlijk, de 'slaap jij vannacht maar op de bank, schat' viel bij mij goed in de smaak... de benaming alleen al! Prachtig!... Heerlijk gegeten, prima sfeer.. wel een drukke tent maar ach, dat betekend alleen maar dat het goed loopt. Reserveren is wel een must, het is bijna de hele avond vol.

80. Jongens, weer een LEUKE tent in Katwijk! Leuke sfeervolle ambiance! Helemaal toppie. Goed gegeten. Gezellig met vrienden of met z'n tweetjes. Gewoon zo doorgaan en Katwijk wordt nog eens echt gezellig!

81. Bas Verdoes

Erg Lekker gegeten. leuke gerechten gezellige ambiance met (nu) al die kerst versieringen, Me avond was helemaal top! ga zo door! Bas