71 positieve stemmen1 negatieve stem

Parkeergarage Gooische Brink

• Vanaf station: Stadsbus 1 - Halte "Boomberglaan"
    ca 1 min terug lopen naar/door de Elleboogstraat en dan rechtsaf 5min. de Havenstraat op lopen.
    Vanuit Hilversum zuid + Loosdrecht: Bus 104 - "Halte Oude Haven"
    ca. 5 minuten verder lopen in dezelfde richting als de bus vertrekt.

Las Tapas toen en nu

Verleden
Het is 1999 als Las Tapas in Hilversum haar deuren opent. De oude wasserette werd omgetoverd tot een restaurant in Spaanse sferen. Tafels ingelegd met mozaïek, stucwerk waar de bakstenen nog zichtbaar zijn en op tafel een kannetje Sangria; je hebt bij Las Tapas daadwerkelijk het gevoel dat je even op vakantie bent. In de open keuken zijn de koks druk bezig de tapas vers te bereiden. Af en toe een sissend geluid gevolgd door een vlam en weer is een gerecht klaar om uitgeserveerd te worden. Voor veel gasten uit Hilversum en ver daar buiten is Las Tapas een begrip in de Mediastad.

Heden
Inmiddels zijn we bijna twintig jaar verder en is het stokje overgegeven aan de nieuwe uitbaters van Las Tapas: Renate Vennik en Marco Beek. Beiden geen onbekende gezichten in Las Tapas. Zij waren al werkzaam in het restaurant in Hilversum tussen 2006 en 2015. In de hete zomer van 2018 hebben zij het restaurant overgenomen en zijn er met een frisse blik naar gaan kijken. Wat is goed en wat kan beter! Voor beiden was al snel duidelijk dat Las Tapas moet blijven wat het is; een restaurant waar je ontspannen kan genieten van heerlijke tapas.
Tijdens de zomersluiting zijn ze aan de slag gegaan. Met betonlook muren en grotendeels nieuw meubilair heeft de zaak zijn authenticiteit bewaard, maar is toch aangepast naar de huidige tijd. Niet alleen het interieur werd aangepast, maar ook de kaart kent nieuwe gerechten. Marco, van oorsprong kok, heeft samen met de koks Wilson senior en Wilson junior extra gerechten aan de kaart toegevoegd. Zo is er een grote vitrine gekomen waar men verschillende Pintxos kan uitkiezen. Een Pintxos is een klein sneetje brood waarop (een mengsel van) ingrediënten worden geplaatst en bij elkaar gehouden met een spiesje.
Verder heeft Marco de Paella terug op de kaart gezet. Dit keer als tapa, maar in de nabije toekomst wordt het waarschijnlijk ook mogelijk diverse Paella's als hoofdgerecht te bestellen. Naast een aantal andere noviteiten op de kaart wordt er gekeken naar de Tapa del mes; de tapa van de maand. Op de borden in de zaak kun je zien wat de koks buiten de kaart om hebben bedacht. Deze bijzondere gerechten kunnen seizoensgebonden zijn en variëren van een vegetarische tapa met vers fruit tot een bijzondere tapa met oesters of kreeft. Welkom in Las Tapas anno 2018!
Het restaurant biedt plaats aan ruim zestig gasten.

• Veganistisch

5. Omgeving
    • In het centrum
  7. Betalen Visa Master Card pin

71 positieve stemmen1 negatieve stem

Het eindcijfer is 9. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1242063127 99
1319977218 88
1376642011 94
1412057507 90
1419140606 90
1511220896 91
1553719491 88
1582051888 90

1. Las Tapas is met verve de lekkerste en beste Tapas bar van het Gooi e.o. De service is perfect. Het team werkt prima samen en het voedsel wat warm opgediend behoort te worden is ook warm. Kortom een TOP tent waar wij nog vaker zullen komen.

2. We hebben heerlijk gegeten. En de bediening was super vriendelijk! Prijs top.
    Je kunt beter hier eten dan bij "vergelijkbare" all you van eat tapas.

3. Genoten, gelachen, mooie prijs 👍

4. Las Tapas is toch één van mijn favoriete restaurants in Hilversum.
    Goede service, gezellige sfeer en veel keuze qua tapas. We hebben echt heerlijk gegeten en komen snel weer terug!

5. We hebben heerlijk gegeten en gedronken was een gezellige avond. Bediening top keuken ook.

6. Heerlijk gegeten! Zo veel lekkers om uit te kiezen dat je meer wilt bestellen dan op kan, maar gelukkig wordt je daar op geattendeerd. Voldoende tijd om op je gemak te proeven van alles voordat de volgende gerechten komen en om nog even uit te buiken. Goede sfeer, leuke passende muziek en vriendelijk personeel.

7. Zeer aangenaam verrast.

Voor het eerst gegeten bij Las Tapas, en enorm genoten.
    Eten was lekker, service was erg vriendelijk en daarnaast een gezellige sfeer.
    Wij komen zeker terug!

8. De ontvangst en service waren goed.
    Al het bestelde was prima verzorgd.
    Alleen een opmerking over de salade: enkele jaren terug zaten er biefstukstukjes in de salade, nu plakjes bacon erop, die nogal taai waren.

9. Jose Bennewitz

Voor het eerst hier gegeten, Er is genoeg keuze, het was heerlijk!
    Voor herhaling vatbaar.

10. Heerlijk gegeten zoals altijd. Love the aioili En de Chardonnay was top.

11. Gabrielle

Super eten. Komen hier regelmatig sinds de nieuwe eigenaren erin zitten! Super vriendelijk personeel 👍

12. Het eten is altijd van topkwaliteit en een gezellig sfeer. Het enige minpuntje vinden wij dat wanneer je met zijn 2-en komt eten dat je altijd naast de voordeur wordt geparkeerd. Erg koude plek door mensen die in-en uitlopen.

13. Pauline Groenhof

27/12/2019 Met 20 familieleden heerlijk gegeten. Marco en Renate weten altijd weer te verrassen met heerlijke gerechtjes.
    Prima bediening.

14. Griejette Wallet

Het eten was heerlijk en zijn geld waard! Personeel was zeer vriendelijk. Wij komen zeker een keer terug.

15. Super leuke bediening en is na de verbouwing een stuk moderner, sfeer is behouden gebleven. Echt een aanrader.

16. Hoi,
    Gister voor het eerst gegeten bij jullie,
    En sjapoo zaak ziet er keurig en sfeervol uit mooie muurschildering leuke tafeltjes echt top!
    Helaas was het niet druk wat ik niet begreep.
    Want het eten was fantastisch!
    Ons zie je zeker terug.
    Groetjes Dave en Remko.

17. Leida Rooze

Ik heb weer heerlijk gegeten. Super lieve bediening en heerlijke gerechtjes. Kom er al vanaf de opening en blijft gewoon Heerlijk! Bedankt. En tot de volgende keer. Xx.

18. Het eten bij las Tapas is zo lekker.... super vers klaar gemaakt, vriendelijke bediening, leuke ambiance!
    Wij wonen zeker niet in de buurt, maar tapas eten we bij Las Tapas in Hilversum!!

19. Heerlijk gegeten, leuke bedieningen en hele gezellige sfeer!

20. Uitstekend gegeten. Heerlijke hapjes.
    Prima bediening.
    Aan te raden.

21. Fijne sfeer en lekkere verse producten

22. Vertaal van English naar Nederlands

Fantastic food, atmosphere, service and drinks - will definitely be returning!

23. Leuk restaurant, decor ok. Om het speelser en minder statig te maken zouden grote en kleine ronde tafeltjes door elkaar heen dat creëren.

Grotere locatie zou top zijn om ook salsa 💃🏻 En live muziek te kunnen combineren met elkaar (genereer je meer winst met drank)!

Eten was lekker, maar veel gefrituurd. Zou meer oven en pan gerechten aanbieden.

Voor de rest altijd een leuk restaurant geweest, maar het kan meer 👍🏻

24. Heerlijk gegeten.
    Leuke bediening alles lekker vers.
    Gewoon top.

25. Wij hebben gisteravond onwijs lekker gegeten bij Las Tapas.
    Bij binnenkomst werden we heel leuk ontvangen door ‘t personeel, zeer klantvriendelijk, de service heel goed, ‘t eten was heel erg lekker van zeer goede kwaliteit en de sangria smaakte ook erg goed.

26. Heerlijk gegeten in een goede sfeer. Bediening mag wel iets alerter zijn. Duurde soms wel even om de aandacht te krijgen om wat extra drinken of eten te bestellen.

27. Erg gezellig en lekker gegeten, prettige service en bediening. Het interieur en de sfeer dragebn bij voor een fijne avond. Top! Een aanrader om gezellig en relaxt uit eten te gaan.

28. Marco Beek

29. Heerlijk eten, goede gastvrijheid gezellig.

30. Het was druk, daardoor ging het niet zoals ze zelf graag willen. We waren met zijn vieren, eentje voor glutenvrij. Het duurde erg lang voordat ook de glutenvrije tapas doorkwamen(meer dan een uur!). Dat was jammer, want tapas is toch samen eten. Maar na hier 2 x wat van gezegd te hebben kwamen er prima glutenvrije tapas. Ze hebben uiteindelijk zich goed gerevancheerd met ook nog een rondje van de zaak toe.
    Wat ik wel jammer vindt; Als je een pretendeert een Spaans restaurant te zijn, serveer er dan ook wat brood bij. Heel on-Spaans om dit niet te doen.

31. Nathalie de Graaf

Heerlijk gegeten bij dit restaurant. De bediening is super aardig. De tapas gerechten zijn heerlijk van smaak en betaalbaar. Het nagerecht was een warm chocolade taartje met ijs slagroom, nootjes en karamel saus en een kletskop koek. Zie foto. Echt vreselijk lekker.

32. Wij hebben voor de tweede keer genoten van al het lekkers van de tapasplank. Het ziet er niet alleen heerlijk uit, het is ook heerlijk!
    Bediend door een lief en enthousiast meisje die ons goed heeft verwend.

33. Super lekker gegeten, vriendelijke en snelle bediening!

34. Prima eten en service alleen er mag wat aandacht aan de akoestiek worden besteed. Het is bij een drukke zaterdagavond veel te lawaaiig en rumoerig. Je bent amper te verstaan aan je eigen tafel.......

35. Bediening zeer vriendelijk, tapas was erg lekker! Wij komen zeker nog een keer terug l!

36. Lekker gegeten! 4 tapas per persoon was lekker vullend.

37. Steijn Drenth

Je word met open armen binnen gehaald het eten smaakt top een lekkere wijn en de service blijft goed
    Zeker een aanrader!

38. Sebastiaan

Heerlijk gegeten, prima bediening; tot de volgende keer aan tafel 20!

39. Heerlijk gegeten! Super gezellige avond gehad. Kom snel nog een keer langs!

40. Astrid Visser

Komen zeker al jaar of 17/18 daar tapas eten.
    Nu met de nieuwe eigenaren is het zeker zo lekker en de stoelen/banken zitten heerlijk.
    Goeie sfeer en vriendelijke mensen.

41. Heerlijk gegeten. Leuk gezellig tentje!

42. Super lekker gegeten! Top bediening! Aanrader voor iedereen :)

43. Nanette

Nu er een nieuwe eigenaar in zit eens even getest. Aardig gegeten, goede sfeer. Wel prijzig, ik schrok ervan toen de rekening kwam. De menukaart en de wijze van gerechten is nauwelijks veranderd, maar de prijzen wel enorm.
    Voor die prijzen verwacht ik dan weer net een tandje extra. Dat was een beetje een domper.
    Portie ossehaaspuntjes of 3 gamba’s voor bijna € 10... Andere vis en vleeshapjes zijn ook erg duur, richting de €8.

Als je zo prijzig bent moet je ook het niveau flink omhoog tillen. En daar slaat de nieuwe eigenaar de plank een beetje mis. Jammer.

44. Rene Fransen

Een hele leuke avond gehad.
    Heerlijk eten. Fantastische wijn.
    Bediening is heel vriendelijk.
    Een top restaurant!

45. Mark Barendregt

Heerlijk gegeten goede sfeer. Volgende keer zullen we niet in een keer alles invullen op het kaartje ging wel snel allemaal namelijk. Kwaliteit was super, leuk restaurant. Zeker voor herhaling vatbaar.

46. Annemieke

Altijd een goed idee! Een warm welkom bij de deur, geweldige bediening - heel veel aandacht, ook voor de kinderen - en overheerlijke gerechten. Kortom voor de lekkerste tapas in Hilversum moet je naar Las Tapas!

47. Service was top ondanks dat het op de gegeven moment helemaal vol zat. En ondanks de drukte toch ieder tafeltje langs gegaan om te vragen of het naar wens gaat en alles netjes binnen een normale tijd op tafel gekregen.

48. P. De Vries

Door een 90’s party in de buurt van Las tapas, kwamen we hier terecht. Heerlijk gegeten, ons laten verassen door het verassingsmenu. 1 persoon van ons gezeldschap lust geen kaas, maar hier werd prima mee omgegaan. Bij elk gerecht werd keurig verteld wat het was. Één personeelslid kwam vlak voor het serveren van het dessert naar ons toe om dat ze had opgemerkt dat één van ons geen alcohol had gedronken, en bood aan om diegene een aangepast dessert te geven omdat er in het dessert drank zat verwerkt. Kijk.... dát noem ik écht service. Heel erg bedankt voor het heerlijke eten en perfecte service. Écht aan aanrader.

49. Gezellig restaurant, prettige sfeer en goede en vriendelijke service.

50. Het was gewoon goed. Eten was goed. De kwaliteit, grote van de porties en prijs was prima. Bediening goed vriendelijk en oprecht. Ik kom zeker nog eens te terug.

51. Van Vaerenbergh Inge

Zoals altijd keilekker eten en top bediening!

52. Super lekker gegeten bij las tapas. Alles was echt top en zoooooo lekker. Lekker gekruid, mals vlees, echt alles gewoon goed.

53. Eten was zoals altijd goed. Minder is nog steeds de muziek: te overheersend, blikkerig geluid (is eenvoudig te veranderen) en vaak geen passende muziek. Wat ons opvalt is dat vrienden het ook steeds over de muziek hebben en niet het eten. Jammer!

54. Johan Brouwer

Het is een goed en gezellig restaurant. Waar je ook wel gewoon even kan binnen lopen voor een klein hapje en een drankje. De eigenaars zijn 2 zeer gezellige mensen de eigenaresse nam zelf even de tijd en kwam zelf even bij ons zitten. Een echte aanrader.

55. Zaterdag 23 februari heerlijk gegeten in een gezellige sfeer. We komen zeker terug.

56. Heerlijk gegeten bij Las Tapas!
    Wij hebben met 4 personen gegeten bij Las Tapas, was niet de eerste keer we zijn vaker geweest en zullen zeker weer terugkomen. We hebben het menu gekozen van de gemixte tapas en een lekker glas sangria erbij. We waren bommetje vol. Goede en vriendelijke bediening, gezellige sfeer. We zijn op woensdag avond geweest en het zat helemaal vol dus reserveren is aan te raden vooraf.
    Wil je goede kwaliteit Tapas eten in Hilversum dan is Las Tapas wat mij betreft het beste adres.

57. Johan Brinkman

Top sfeer en gezellige en leuke bediening.

58. Wat een gezellig restaurant. Aardige bediening. Eerlijke prijzen. Ze bestaan al 18 jaar en dat is niet voor niks. Ook bijzonder dat ze met biologische producten werken, zonder daarmee te koop te lopen.

59. Wat een gezellig restaurant! Leuke, vlotte bediening en heerlijk eten. Ik kom hier zeker terug. Al helemaal voor de lamskoteletten, die zijn nergens anders zo lekker... Maar eigenlijk is alles top! Echt een superavond gehad 😊
    Groetjes Tana en tot gauw

60. Na een lange tijd niet geweest vanwege ziekte, maar heerlijk lekker eten en vriendelijke bediening. Cesar is een topchef en komen regelmatig. Greetzz mo, Cindy en demi

61. Wij hebben er afgelopen zaterdag met vriendinnen gegeten. We wonen zelf helemaal niet in de buurt (uur rijden) maar wat hebben wij lekker gegeten ! Echt een aanrader. Het zat helemaal vol toen wij er waren en het personeel is super vriendelijk ! Kortom mochten we weer in de buurt zijn dan komen we hier zeker weer eten. Top !

62. -super eten gewoon echt lekker
    -super gezellige bediening die ondanks de drukte toch ff een babbeltje maakt en de tijd voor je neemt
    -prijs kan je zelf zo duur maken als je wilt al zijn je ogen al snel groter dan je maag :-D
    -sfeer altijd gezellig

63. Goed eten, goede prijs. Erg jammer dat je niet kunt reserveren, al heb ik nooit lang hoeven wachten. Nog jammerder dat de parkeergelegenheid zo slecht is. Maar eten, prijs en bediening zijn top.

64. Marloes

65. Al regelmatig gegeten, met zijn tweetjes maar ook wel eens met zijn drietjes en viertjes.. het kan eigenlijk altijd! Het eten en de sfeer is super!

66. Samen met wat vrienden wezen eten.

Erg gezellig...

De sfeer was super, de service goed en het eten ook top...

Zeker voor herhaling vatbaar als ik weer in de buurt ben...

67. Ja, hier is het altijd lekker eten en super gezellie! Houden zo.

68. Bas

69. Ik heb samen met enkele tennis vriendinnen hier een geweldig leuke avond gehad. Het eten was super lekker, gevarieerd en de kok Wilson heeft ons vol passie de heerlijkste gerechten laten proeven. De bediening was zeer gastvrij, attent en vrolijk!

Zeer zeker een aanrader!

70. linda

71. Het eten was erg lekker, alleen de bediening liet veel te wensen over. Van vriendelijkheid was geen sprake en we hadden sterk het gevoel niet welkom te zijn. Een glimlach kon er dan ook absoluut niet vanaf. Er werd geen interesse in of het had gesmaakt en of er nog iets gedronken wilde worden. Glazen bleven leeg tot we er zelf om vroegen. Erg jammer, want het eten smaakten ons goed.

72. Ontzeten lekker eten super gezelig moet je zeker een
    keer naar toe.