Pannenkoekschip de Klipper in Heerenveen

Voor het restaurant betaald parkeren tot 18.00 uur

• OV

Trein- en Bus-station op loopafstand
    Ondergrondse parkeergarage (24 uur open)
    Invalide-parkeerplaatsen voor het restaurant

1541202134 69
1551973955 74
1648920342 70
1692007625 60

1. Erg lang wachten. Verkeerde gerecht bij de verkeerde persoon. Onhandige serveersters. Kortom, geen aanrader.

2. BENNIE DE JAGER DE JAGER

We zij op zondag 2april wezen eten in het pannekoekschip in heerenveen bediening onervaren frisdrank zonder prik heeft te lang gestaan 45minuten wachten op eten 4 snitsels besteld kwamen uit de machnetron slap en wit niet voor herhaaling vatbaar erg jammer jaren terug was het heerlijk daar zijn er nu niet lekker van geweest zonde geld.

3,6
  3. De jager

Vandaag wezen eten met 6 personen.
    Er liep erg onervaren personeel. Kregen frisdrank zonder prik.
    Ruim een half uur op eten moeten wachten.
    Een erg flauwe pannenkoek.
    4× de schnitzel besteld, deze werden in de magnetron ontdooid en lagen slap en wit op het bord.
    Zijn hier jaren terug ook geweest, toen was het zeker vele malen beter.
    Wij zullen hier niet weer komen helaas.

4. Helaas kunnen wij niets zeggen over de kwaliteit van de pannenkoeken.
    Na besteld te hebben om 18:30, krijgen we op 19:30 twee pannenkoeken op tafel die niet voor ons bedoeld waren, maar voor andere tafel.
    In de tussentijd niemand aan tafel gekomen om te kijken warom wij nog geen eten hadden gekregen.

Later komen ze vertellen dat ze onze bestelling kwijt waren. Dus heel boos weggegaan met een lege maag.

De keuken zal best goed zijn maar er ontbreekt totaal aan leiding van de jonge serveersters die daar rond lopen en geen oog hebben voor de klanten die aan tafel zitten.
    We komen zeker nóóit meer terug.

3,5
  5. Voor het eerst hier gegeten! Veel keus op de kaart! Prima pannenkoeken gegeten. Erg vriendelijke bediening. Mooie sfeervolle boot.
    Hygiëne kan beter, de speelhoek is leuk maar de knuffels zijn allemaal vies, dus wil het van de rest van het speelgoed niet weten. Ook de wc was niet erg fris.
    Prijzen aan de hoge kant.

6. De sleur zit er goed in. Bijna alles is kan en klaar of komt uit de magnetron. De smaak was opzich wel ok. De speelhoek voorin is leuk. Verder is dit echt een afrader. Hygiëne is laag. Toilet vies, tafel plakte en bank had nog etensresten van de vorige eters op zich.

Ik kom er in ieder geval nooit weer.

2,3
  7. C.A. Bultema

Kwaliteit was goed. Onbeperkt pannenkoeken eten alleen de tweede pannenkoek liet wel heel lang op zich wachten. Meer dan 3 kwartier!

8. Fam. Heikens

We hebben hier o.a. een heerlijke Rendang pannekoek en één met milde curry gegeten. Gezellige sfeer en complimenten voor onze vlotte hostess, zij maakt dat je je echt welkom voelt.

9. Met gezelschap hier gereserveerd en gegeten. Ondanks dat het niet heel druk was hebben we bijna 1,5u op onze pannenkoeken moeten wachten. Met kinderen erbij niet fijn.
    Brood en sausjes waren goed. Belegde pannenkoeken erg dik en vet. Hygiëne laat ook veel te wensen over. Zeker de toiletten. Jammer, het kan makkelijk veel beter.

4,7
  10. Nel otter

We moesten erg lang wachten, zeker met kinderen erbij is dat niet leuk.

11. Die besten Pfannkuchen die ich je gegessen habe.

(Vrije vertaling door Redactie Eet.nu)

De beste pannenkoeken die ik ooit gegeten heb.

12. Bedankt voor het telefoontje dat mijn pasje is gevonden.
    We hebben bij jullie geluncht en de pannenkoeken waren heerlijk.

13. Gisteravond bij jullie gegeten met ons gezin.
    Wat een leuk (en vooral) kindvriendelijk restaurant.
    Mijn complimenten aan de meisjes van de bediening.
    En de pannenkoeken waren heerlijk....

14. Thx for a nice evening and a super dinner:))
    Regards to Astrid and Ilse, they are very good hostesses.
    Pancake Ajam Opor is to die for
    We will be back
    Greetings

15. Een aangename verrassing om aan boord van deze Klipper in het hart van Heerenveen te mogen eten. Een gezellige en ongedwongen sfeer. Naast Wifi… waren de kinderen in hun nopjes. We zullen hier zeker positief aan terugdenken. ÉN.… Happy wife happy live!

16. Heerlijk gegeten, rundang was heerlijk!

17. De pannenkoeken waren lekker, al was de spekpannenkoek een beetje vet. Voor ons niet de lekkerste pannenkoeken die er zijn, zoals ze buiten aangeven op het bord. In een pannenkoekenschip verwacht je wel meer sfeer en gezelligheid. Het was er bloedheet, terwijl het buiten alleen zonnig was. Service was goed en snel. We weten niet of we nog een keer terugkomen.

18. Geertje

We hebben lekker gegeten!

19. J vissser

Ben een pannenkoek freak de lekkerste en met heel veel garnituur pannenkoeken gegeten voor de kinderen een aparte ruimte met kinderfiets ouderen kunnen rustig eten terwijl de kinderen na het eten van hun pannenkoek grote keuze...spelen in de kinderkamer gezellig interieur

20. Familie Hensen

Heerlijk gegeten. Lekkere pannenkoeken. En de kinderen werden vermaakt door Mickey en Minnie Mouse. Prima avond!

21. Fantastisch gegeten! Heerlijke pannenkoeken en ook de spare ribs en saté waren super mals. De kinderen konden heerlijk spelen en er werd meegedacht door de bediening ivm de kinderen. Top plek!

22. familie de Fries

Na een uur kregen wij te horen dat er iets mis was gegaan. Met drie kleine kinderen in een Pannenkoekenschip zo lang wachten is volstrekt waardeloos! Wat wil je met goedkope meiden van de lokale middelbare school. De drankjes betaald en vertrokken. 1x nooit weer! Vanaf nu altijd ergens anders voor een heerlijke pannenkoek met bekwame bediening.

23. Lang moeten wachten op onze bestelling.
    Wc vies en geen wc papier!
    Geen aanrader sorry.

24. Ook vanavond weer heerlijk gegeten. Vlotte bediening. Ondanks de drukte niet lang hoeven wachten op ons eten. Weer voor herhaling vatbaar!

25. Vreselijk! Voor ons nooit weer.
    Het duurde enorm lang voordat onze kinderen hun eten hadden. Tussen het voorgerecht en het hoofdgerecht zat zo' n drie kwartier.
    De soep was niet echt lekker.
    Een pannenkoek met babi sate was erg taai, de bijgevoegde kroepoek was oud en slof. Wat atjar had moeten zijn was niet meer dan een hand vol sla.
    Een van de pannenkoeken van de kinderen was vergeten en het duurde even voordat iedereen eten had. De pannenkoeken van de kinderen waren ook niet lekker. Ze hebben er vrijwel niets van gegeten, dus thuis moesten ze nog weer eten, ze klaagden over trek.
    Wel duidelijk gemaakt dat we niet tevreden waren, maar de reactie die kwam was dat iedereen nu eenmaal een andere smaak heeft. Vervolgens kon de veel te prijzige rekening worden betaald.
    Nooit weer voor ons! Een 100% afrader!

2,6
  26. Het slechtste pannenkoekschip ooit.
    Pannenkoeken waren te vet, borden zo heet dat kinderen hun handen verbranden.
    En dan de service, was helemaal alle belabberd.

Enige pluspunt is het speelhoekje voor in het schip.

27. Heel positief verrast door dit restaurant. Wij waren er in de periode rond kerst, het schip was sfeervol versierd en erg gezellig. Vriendelijk ontvangen en geholpen door het personeel. Veel keuze in pannenkoeken tegen heel redelijke prijzen. Ook een aanrader om vooraf brood met smeersels te bestellen: brood is vers, smeersels huisgemaakt en dat proef je. Pannenkoeken prima. Er is een gezellig speelhoekje voor de kinderen met een tv en wat speelgoed. We komen hier nog een keer terug!

28. Pannenkoeken waren echt erg lekker!

29. fam. meyer

Kwaliteit eten was erg goed, mooi restaurant van binnen. Zeker voor herhaling vatbaar.

30. Slechte ervaring, vreselijk koud en niet lekker. Nog duur ook.

1,9
  31. Vanavond gegeten bij het pannenkoekschip. Hygiëne laat te wensen over, pannenkoek was niet gaar en had totaal geen smaak. Ook waren al onze borden stuk, er misten allemaal hoekjes uit, tevens gevaarlijk voor kinderen! Geklaagd dat het eten niet lekker was maar wordt niets aan gedaan! Geen aanrader!

1,1
  32. Wibo Geluk

We hebben een poosje terug, met vrienden en kinderen, heerlijke pannenkoeken en schnitzels gegeten (de stroganoffsaus is een echte aanrader). Het was een supergezellige avond! Toen ik later op mijn bankrekening zag dat er 100 euro te weinig was afgeschreven, ging ik terug om het alsnog te betalen. De eigenaresse waardeerde dat en gaf mij nadat ik had betaald een tegoedbon om met mijn gezin gratis te komen eten. Een enorm aardig gebaar!!

34. Heerlijk gegeten en wij zijn heel erg gastvrij geholpen door de bediening, zeker een aanrader!!

35. Goed en gezellig en een erg lekkere pannenkoek gegeten. Aardige bediening en de kinderen kunnen heerlijk spelen in het achterschip :)

36. Poeh... dit was er eentje in de categorie 'Doe maar niet meer...'. Niet zozeer omdat de bediening niet vriendelijk is of dat het schip niet sfeervol aandoet, maar wel omdat de prijs/kwaliteit van het eten écht niet goed is... Een schnitzel die nog slechter smaakt dan de Jumbo-burger, pannekoek oké maar ook niet meer dan dat en desserts die je kant-en-klaar bij de Hanos koopt. Bediening is aardig, maar weet van toeten nog blazen en pakt het qua service gewoon niet handig aan. Opgeteld met een menukaart die een stuk beperkter is dan die op internet staat én bij de ingang nog op de muur is aangeplakt, een ongename temperatuur (koud!) maakt dat er gewoon te veel minpunten zijn. Jammer!

37. Schuurman

Na een dagje shoppen in Heerenveen gegeten bij het Pannenkoekschip, meestal ben ik niet zo van de recensies maar als het goed is, mag het ook wel eens gemeld worden! Heerlijk gegeten, wie bedenkt er nou Chili con carne op een pannenkoek? Een uitgebreide kaart en we werden snel geholpen. De pannenkoek van mijn vriendin was ook heerlijk! De sfeer was goed en een leuk praatje gemaakt met de bediende! En de prijs viel enorm mee! Zeker voor herhaling vatbaar!

38. Op 9 november 2014 hebben we met 4 volwassenen en 6 kinderen heerlijk gegeten in het Pannenkoekschip. Jammer dat één van de kinderen pas een pannenkoek kreeg toen de rest klaar was. Jammer ook dat koffie met chessecake inhoudt dat je eerst koffie krijgt en veel later pas de chessecake in de hoop dat je dan nog een koffie neemt. Ook jammer dat de cheesecake niet meer goed was. De bazin wilde dat echter niet geloven omdat de cheesecake van de Hanos (hoezo vers) pas die dag zelf ontdooid was en omdat ze anders nooit klachten krijgen over de cheesecake. Omdat ze een alternatief aanbood voor de cheesecake, dat niemand nam omdat ze misselijk waren van de cheesecake, moest er wel voor de cheescake worden betaald. Wij wonen in de buurt maar we komen er niet meer terug!

1,6
  39. Vorige week heerlijk gegeten, leuke bediening, en een erg gezellige sfeer. Zeker voor herhaling vatbaar.

40. Na een leuk dagje attractiepark besloten om op de weg terug naar huis bij het Pannenkoekenschip in Heerenveen te gaan eten.

Eerste indruk was prima en vriendelijke bediening. Helaas bij het brengen van het eten bleken de poffertjes uit een pakje die opgewarmd waren in de magnetron. Bij aangeven dat dit toch wel erg tegenviel in een "echte" pannenkoeken boot, was het antwoord van de chef: "Bij de snackbar wordt ook alles zo in de frituur gedaan en gaat de prijs ook 3 keer over de kop." Kortom geen zinnig woord kwam eruit deze meneer!

Dit zorgt er dan ook voor dat wij zeker niet nog een keer naar deze pannenkoekenboot gaan!

3,1
  41. M de Groot

Na recensies gelezen te hebben, zijn wij vol verwachting hier gaan eten. Eerste indruk is goed, idee van een boot is erg leuk. Aan boord van de boot zijn erg veel kinderen, maar dit is te verwachten bij een pannenkoekenrestaurant.

Na enige tijd gewacht te hebben, kwam de menukaart voor de dag. Na besteld te hebben ruim 40 minuten moeten wachten op het eten, wat ook nog eens niet tegelijk bezorgd werd. Porties aan de kleine kant.

Toen we nog een drankje wilden, hebben wij hier 20 minuten op moeten wachten. Meerdere malen hebben we bij de bediening aangegeven dat we nog op onze drankjes wachtten en elke keer zou het geregeld worden. Pas toen we om de rekening vroegen, kwamen de drankjes eraan. Helaas werd er totaal geen gehoor gegeven aan onze klacht over het lange wachten.

Helaas, voor ons een tegenvaller.

4,3
  42. Sebastiaan

Heerlijk gegeten met mijn buurman!

43. Voor het eerst in jaren weer wezen eten in ons eigen Heerenveen.
    Bestelde dranken niet aanwezig. Met excuses wat anders genomen. Voorgerechten besteld voor 4 man. Ongevulde waterige soepen.
    Even naar de toilet. Hoor ik de kok vragen waar de kip is. 10 minuten later komt de bediening. Sorry, er is geen pollo (kip) meer. Manager komt aan tafel en meldt dat er geen kip meer is. Stelt keurig alternatief voor. Ik wijs dit af en wil verder geen eten bestellen, mijn tafelgenoten wel.
    We krijgen ons eten, en dat is allerminst goed. De Schnitzel is week, en veel te zout. De dagplate sate bestaat uit grote, malse stukken kip, en kleine taaie stukken. Weer manager erbij. Is niet waar, ze verkopen honderden van deze gerechten per week, en de schnitzel komt zo van de groothandel. Gedroogde uien in de saus gekwakt ,zijn idee van kok. Wij besluiten het eten te beeindigen, omdat de vraag en verwachting niet aan onze eis en vraag voldoet.
    Bij het afrekenen, 87,60 euro, leg ik nogmaals alles uit aan de manager. Ze roept de kok erbij en als deze tot 3 keer toe Oh Oh zegt, krijg ik van de manager te horen: "Sorry meneer, uw klacht is onvoldoende onderbouwd." Leuk, zeg dat tegen een leermeester Koninklijke Horeca Nederland.
    Mijn advies? Niet eens de moeite nemen om er heen te gaan. Pannenkoeken, prima. Schoenmaker blijf bij je leest. Ga geen gerechten klaarmaken waar je geen verstand van hebt, want dan krijg je dit. Vreselijk.

44. R.Kerkhoven

Gezellige avond gehad met onze familie in het Restaurantschip te Heerenveen. De rekening was een aangename verrassing ondanks de genomen hoeveelheid. Het is zeker aan te bevelen om hier eens langs te gaan! Leuke bediening in maritieme "look".

Gr.
    Rick en Tanja

45. Wij hebben heerlijk gegeten! Onze zoon was ook heel tevreden over de flinke hoeveelheid spek in zijn pannenkoek.
    We komen zeker nog een keer terug.

46. Superlekkere pannenkoeken gegeten, ook nog koemelk vrij! Hele aardige bediening, fijn sfeertje.
    Zoveel beter dan pannenkoekenschip Leeuwarden waar we zelf wonen.
    Volgende keer een tripje richting Heerenveen waard!

47. Na een dag schaatsen heerlijk gegeten, een absolute aanrader met heerlijke pannenkoeken en een gezellige sfeer.

48. Geweldig adres gevonden voor toppannenkoeken in heerenveen en wat een verademing om eindelijk eens een vriendelijke bediening te ontmoeten. Een absolute aanrader

49. f.schuurmn

Heerlijk gegeten, leuke sfeer, kindvriendelijk, goede bediening, heerlijke pannenkoeken zeer geslaagde avond met het gezin!

50. Familie Nijland

We hebben een heerlijke avond gehad, bediening en het eten was zeer goed, zeer gevarieerde menukaart. En een goede sfeer. We kijken uit naar de volgende keer!

51. peter de vries

Het was er goed eten en drinken, ook de service was goed. Een echte aanrader.

52. W O den Dan

hebben hier prima gegeten, pannenkoeken waren als vanouds.
    graag tot de volgende keer.

Willem en Olivia

53. Hoewel de sfeer prima aan boord van het pannenkoekschip is, is de kwaliteit van het eten de laatste tijd flink achteruit gegaan. Ook de bediening laat te wensen over. Vandaag een uur moeten wachten op het hoofdgerecht, terwijl de bediening geen oog had voor de lege glazen op tafel. We hebben zelfs moeten vragen of we nog iets mochten drinken.

De pannenkoeken was helaas erg droog en daardoor minder smakelijk als de vorige keer. Ook de andere gerechten waren minder smakelijk dan bij eerdere bezoeken. Erg jammer, we weten dat de kwaliteit in het verleden hoger lag. Voorlopig was dit ons laatste bezoek aan het pannenkoekschip.

4,3
  54. Afgelopen zondagavond hebben we met de kinderen een gezellige avond gehad in het pannenkoekschip De Klipper. Goede service, leuke sfeer en het eten is redelijk goed.

6,7
  55. Meestal ben ik niet zo van de reviews, maar als het heel goed, of in dit geval heel slecht is bevallen, dan deel ik dat graag met andere mensen. Gisteren hebben wij hier met het gezin gegeten en nadat we cola en cassis zonder prik hadden gedronken aten we poffertjes uit een pakje en waardeloze kipsate voor een belachelijke hoge prijs! De pannekoek met ham spek en ananas was wel prima inn orde. Jammer was dat er vervolgens niet gevraagd werd of alles naar wens was, maar of alles op was?!!!! Het toetje hebben we dus maar elders genoten. Zeker niet voor herhaling vatbaar!!!

2,4
  56. Het Pannenkoekschip in Heerenveen is een goed adres om lekker pannenkoeken te eten. De pannenkoeken zijn lekker dun en de keuze is groot. Wie bedenkt er nu een thaise curry op een pannenkoek? En toch was dit een grote verrassing. Weer eens iets anders dan een pannenkoek spek of appel. De gebakken geitenkaas van mijn vrouw was trouwens ook erg lekker.

Complimenten voor de bediening en de prettige sfeer aan boord.

57. We hebben gisteravond met de hele familie onze jaarlijkse familie-reunie gevierd in het Pannenkoekschip en wat een verrassing dat we hier ook gewoon a la carte vlees- en visgerechten konden bestellen.

Het was er wel druk, maar we kregen alle aandacht van de bediening. Zelfs met de koemelk-allergie van mijn dochter werd rekening gehouden.

We komen volgend jaar zeker weer terug. Bedankt allemaal.

58. annemiek ter braake

Gisteravond met mijn familie een heerlijke avond gehad in het Pannenkoekschip. Mijn vader was jarig en de hele bemanning heeft zijn best gedaan om er iets speciaals van te maken.

We hebben heerljk gegeten en we kregen de gemaakte foto's dezelfde avond nog opgestuurd.

Ondanks de grote drukte kregen we van de bediening alle aandacht.

59. L. Stoelwinder

Heerlijke pannenkoeken voor weinig geld, zeer goede bediening en een luxe ambiance