Op dit adres zit nu: Booming

In de omgeving van Ons... Restaurant is voldoende parkeergelegenheid. Wel tegen betaling tot 18.00 uur
    Op koopavond en zondag is het vrij parkeren. Net als op Zaterdag tijdens evenementen zoals Visserijdagen en Straatfestifal.

• Biologisch

1518111982 88
1670019144 88
1691720168 88

1. Karina Jelierse

Ontzettend lekker gegeten! En een hele lieve, leuke, spontane bediening. Echt een aanrader.

2. Het ontvangst was zeer vriendelijk, de High tea was goed verzorgd het zag er geweldig uit en er was meer dan genoeg. Voor herhaling vatbaar.

3. Het was weer een geweldig Kerstmenu!
    Ruime keuze en dan ook nog meerdere porties als je wilde!
    Dankjewel Cor en Wietske!

4. Wat een heerlijke gerechten en de wijn was uitmuntend. Bedankt voor de gezellige avond!

5. M.A.E. Nicolaas

Het restaurant ligt prachtig gelegen in hartje centrum van Harlingen met een comfortabel terras voor op de kade onder lommerijke bomen in de zomer en op het water wat lager gelegen .
    In de winter is het knus en gezellig binnen , het menu is zeer veelzijdig , zowel vanuit de drankenkaart, en alle gerechten die op de kaart staan.
    Vooral de biefstuk die ik at was zo mals , precies medium en goed van kwaliteit. De nagerechten zijn heerlijk en heel gevarieerd.
    De sfeer is ontspannen en een mooi verlicht interieur. De bediening is vriendelijk en behulpzaam. Er wordt veel aandacht aan de klanten geschonken.

6. We hebben ons laten verrassen door het verrasssingsmenue door ONS. Het bleek een overheerlijke verrassing te zijn.
    Prima combinatie met bijpassende wijnen. Een volgende keer laten wij ons graag weer verrassen door ONS.

7. Het taste menu was zoals altijd, top. Elke keer weer mooie smaken.
    Alleen deze keer was er blijkbaar een afspraak buiten de deur door het personeel, geen idee, misschien voetbal kijken? Wij werden binnen een uur en drie kwartier weggewerkt. Ik heb er een opmerking overgemaakt.

8. Heerlijk eten. Prima service. De wijnen zijn lekker maar te duur.

9. Mayke kamp

Wederom genoten! Alle 5 de gangen waren weer heerlijk en de Grüner Veltliner maakte het helemaal af! 🤗

10. Keer op keer worden wij verrast
    Fantastisch lekker eten 😍

11. Lekker verwend met goed en smakelijk eten. Wij kozen alle vier voor het Taste menu.
    Tot slot kreeg de jarige onder ons nog een lekkere en spetterende verrassing. Erg aardig.

12. Marijke Harberts

Gezellig vertoeven bij ONS en heerlijk gegeten. Ook zeer kindvriendelijk. Personeel heel aardig en passen de wensen gemakkelijk aan. Echt een aanrader in Harlingen.

13. Welmoed Konst

Ons… is maar een klein restaurant, maar laat je er niet door misleiden! De eigenaren hebben de taken goed verdeeld: Hij maakt het heerlijke eten, zij zoekt de lekkere wijnen uit. Wij hebben het taste-menu met bijpassende wijnen gehad en dat was heerlijk! Bij Ons… zijn ze uiterst gastvrij en ze zorgen ervoor dat je een heerlijke avond hebt!

14. Helemaal top.
    Een prachtige verzameling kleine gerechtjes ook heel lekker.
    De altijd enthousiaste en deskundige uitleg over de te proeven wijnen.
    Dit is de aanrader voor Harlingen.

15. Heerlijk gegeten. Het Tastemenu is een echte aanrader. Het bijpassende wijnarrangement was ook echt bijpassend. Kortom, zeer geslaagde avond. Komen zeker terug.

16. Heerlijk eten gehad. De risotto was overheerlijk. Vriendelijk personeel. Verrassende toiletten.

17. High wine was uitstekend goede uitleg en heerlijk gegeten voor herhaling vatbaar!

18. Heerlijk gegeten met een goed wijnadvies!

19. We hebben heerlijk gegeten en gedronken bij Ons... De bediening was prettig en persoonlijk. Met de aangegeven allergie werd goed rekening gehouden.
    Wat ons betreft absoluut een aanrader!

20. wouter de groot

Wij hebben van een geweldig diner genoten. Top kwaliteit met verse producten. Ons is een aanrader. Leuke sfeer en goede bediening.

21. Wij hebben met zijn allen (11 man) weer genoten van het lekkere eten bij Cor en Wietske.
    Er was geen nee te koop en er werd rekening gehouden met diverse smaken en eetwensen.
    Kortom een geslaagde avond. Tot een volgende keer!
    Groeten Stephanie van Baukema Accountants uit Leeuwarden.

22. We hebben gisteren bij Ons het '5x5 menu' gekozen.
    We hebben heerlijk gegeten. Prima porties en erg lekker.
    Voor herhaling vatbaar

23. Heerlijk eten! Echt een aanrader voor mensen die Harlingen bezoeken.

24. Nicolet Onnes

We hebben een heerlijke high wine gehad, perfecte combi van verschillende wijnen en gerechten. Een aanrader!

25. Janneke Bais - Oelen

Heerlijk gegeten. Een heel groot pluspunt is dat Cor een fantastisch lekker veganistisch menu heeft gemaakt, variatie op het bestaande menu. Complimenten, het was super.
    Ook heel fijn dat Cor dit zo creatief heeft opgepakt, zonder vooraankondiging is het een prachtige, smakelijke en gezellige avond geworden.

26. Heerlijk gegeten en van te voren aangegeven dat ik Vegan eet, geen probleem, erg fijn!

27. Prima avond gehad. Reservering gemaakt voor 5x5; eigenlijk was daags voor Kerstmis de kaart beperkt tot het Kerstmenu. Cor en Wytske hebben die teleurstelling na een telefoontje snel omgezet in toch een SPECIALE 5 x 5 . Bijzondere gerechten en - zoals gebruikelijk -
    prima bediening. Wijn arrangement paste voortreffelijk bij het gebodene op het bord.

28. Martin Damsma

We kozen voor het 5 gangen diner voor de uiterst bescheiden prijs van 25 euro p.p..
    Dit waren allemaal verrassend lekkere gerechtjes! Met een wijnarrangement erbij bleef de rekening ruim beneden wat we in de randstad gewend zijn. Ondanks de drukte was de bediening vlot en attent. Een plaats om terug te komen!

29. John Grotenboer

Heb erg genoten van de proeverij. Kwamen wat later binnen. Daarna met vrienden gedineerd. Was erg smakelijk. Tip: was prettig geweest als de kok tijdens of na het diner even bij de tafel langs was gekomen om contact te maken en te vragen of alles naar wens was. De bediening deed dit uiteraard wel.

30. R. Settelaar

We hadden een 5 gangen verrassingsmenu met een wijnarrangement. Heerlijk, een echte aanrader. Geen gehaast nette leuke bediening en goede uitleg over de gerechten en de wijn. Mooie geserveerde borden. Ons, een echte aanrader.

31. Heerlijk gegeten bij ONS, complimenten een aanrader.

32. Met 18 personen bij ONS genoten van het 5×5 menu. Ook de vegetariers en de glutenvrije eter waren zeer tevreden!

33. 15 juli gelunched. Extreem trage en slordige bediening.
    Te weinig personeel slecht ingewerkt.
    Wacht 45 min op maaltijdsalade.
    Afrader!!

6,3
  34. Helfrich

Genoten van het vijf gangen menu. Verse producten en ruim voldoende. Gewoon aanbevolen voor iedereen.

35. L. van den Heuvel

alles is prima verzorgd en de eigenaren hebben een persoonlijke benadering. en ondanks veel verschillende gerechten kreeg onze groep van 10 toch allemaal tegelijkertijd zonder lang wachten de gerechten geserveerd.

36. Marloes

Heerlijk gegeten! Wij komen hier al 3 jaar elke zomer terug voor de gamba's! Terwijl we in Brabant wonen. Fijne sfeer altijd en mooie locatie. Enige nadeel was dat er maar één rose op de kaart stond, en die vonden we niet erg lekker. Maar zolang de gamba's op de kaart blijven staan komen wij ieder jaar terug!

37. Correcte en vlotte bediening. Voldoende op de hoogte van product kennis. Heerlijk gegeten van het 5 x 5 menu.

38. Heerlijk gegeten en gedronken. Steeds weer verrassend.

39. miriam groeneveld

wij, "helemaal" uit Amsterdam, hebben heel goed gegeten! het vijfgangen dagmenu leek ons in eerste instantie te veel, maar we hebben er toch voor gekozen. goed samengesteld, leuke kleine gerechtjes, geen opgeblazen gevoel na de maaltijd. bediening top!.één minpuntje: er hing een frituurlucht in het restaurant - daar moet misschien iets aan gedaan worden...

40. Wederom heerlijk gegeten. Ook voor onze veganistische gast was een heerlijke maaltijd bedacht. Helemaal TOP

41. Danielle de Jager

Ik vond het heel fijn. Lekker eten, lekker wijntjes en een heel fijn sfeertje.

42. Nienke Kamsma

Heel lekker gegeten, heerlijke wijn en fijne bediening!

43. Heerlijke gerechten op de menukaart. Met z'n negenen wezen eten en alles was prima in orde. Bediening kon iets vriendelijker.

44. Mara Wolthers

We hebben heel erg lekker gegeten, bediening was heel erg vriendelijk en zorgvol.

45. Saskia Zwinkels

Met 4 personen het heerlijke 5 x 5 Taste Menu gegeten. Daar hebben we van genoten! Onze wensen voor zoutarm eten werden serieus genomen en uitstekend verzorgd!

46. Heerlijk gegeten. Alles lekker vers en smaakvol, prima hoeveelheden.
    Bier van de tap werd zeer gewaardeerd door tafelgenoten en ook de wijn was prima. Aandachtspuntje is de beperkte dessertkaart en de gerechten daarop.

47. Lekkere spijzen, formidabel nagerecht, heerlijke wijnen, zeer fijne bediening.

48. Danhof gj

49. Connie Wind

Geweldig restaurant, top service, prachtig en lekker eten, goede kwaliteit, bediening top en ligging top!! Echt een aanrader om hier te eten...

50. Dolf Kampman

Heerlijk en vooral ontspannen gegeten in een sfeervolle omgeving. Het 5-gangenmenu in de vorm van 5x5 Taste is een aanrader. De bediening is rustig en de belangstelling voor de gast is duidelijk merkbaar, ook van de mensen uit de keuken.

Een aanrader!

51. Zaterdag gebruik gemaakt van de AH-actie 2 halen 1 betalen. Voor deze actie hadden ze een heerlijk keuze menu samengesteld. Als voorgerecht hadden we een salade met garnalen. Het hoofdgerecht wat we gekozen hadden was 'n Black Angus biefstuk voorzien van 'n gemengde salade, frietjes, en een aardappel gratinee. Na al dit heerlijks nog een bolletje, zelf gemaakt, vruchtenijs met slagroom en diverse verse vruchten. Al met al hebben we heerlijk gegeten met voldoende grote porties voor een fantastische prijs.

52. Rene en Margreet

Wederom super lekker gegeten. Dagje naar het Noorden met als afsluiting lekker gegeten bij "Ons". Altijd weer een feest en een aanraden voor wie een gezellig en goed restaurant in Harlingen zoekt.

53. Connie Wind

54. Marjoke Brenninkmeijer

Gisteren een dagje in en rond Harlingen doorgebracht. Onze Harlingse vrienden namen ons mee naar "Ons" waar ze zelf erg enthousiast over zijn. Het is beter ergens te gaan eten zonder dat er al verwachtingen gewekt zijn. Dit keer werden onze verwachtingen echter ruim overtroffen: het HIGH WINE arrangement was fantastisch goed qua eten, de wijnen erbij heerlijk, de bediening vriendelijk en naturel. Wat willen we nog meer? In ieder geval nog een keer daar bij "Ons" in Harlingen genieten. Chapeau voor het team van "Ons"! Gasten uit Groningen.

55. W. Boonstra

56. Restaurant Ons was uitgeroepen tot het beste terras van Harlingen en dus boekten wij een lunch voor 5 personen. Bij mooi weer is het een leuke locatie aan de waterkant midden in Harlingen, verder is dit terras als ambiance niets bijzonder. De lunch kaart is eenvoudig en niet erg inspirerend. De ambachtelijke kroketten bleken industriële kroketten te zijn, de carpaccio was prima en de hamburger bevredigend.
    De service was zeer traag doordat een vergader tafel voorrang kreeg. We moesten erg lang wachten op onze lunch en het was ook nog eens moeilijk om een drankje te krijgen. Bij Ons moesten we dus wachten tot we een ons wogen, voor een weinig verrassende lunch. Voor ons verdient deze lokatie niet het predikaat "beste terras". Maakte de bediening dit allemaal goed?? Helemaal niet.

5,5
  57. Ik kom hier regelmatig voor verschillende doeleinden, maar Cor en Wietske en hun personeel hebben me nog nooit teleurgesteld. Onlangs is de zaak verbouwd waardoor er nog veel meer sfeer is gecreëerd. Wat betreft de lunch en/of diner kan ik alleen maar lovend zijn. Er wordt gekookt met heerlijke producten wat een waar feestje oplevert wanneer het wordt opgediend. Speciale aandacht verdient wat mij betreft de zogenoemde High Wine voor de liefhebber die zich graag culinair laat verrassen. Voor slechts 25 euro wordt je verwend met 4 heerlijke gerechtjes (waaronder voorgerecht en nagerecht) en een bijpassend glas wijn. De wijn die bij het gerecht geschonken wordt, past er qua smaak voortreffelijk bij en zorgt voor een aangename aanvulling. Daarbij wordt ook nog iets verteld over het gerecht en de wijn, zodat je er ook nog wat van opsteekt. De porties van de gerechten en de drankjes zijn precies goed, niet te veel en niet te weinig, zodat je na afloop met een voldaan gevoel naar huis gaat.

58. Anco 448 punten

Vanwege positieve reacties op eet.nu wezen eten. Sfeer helemaal goed, alles op elkaar afgestemd. We vonden beide het eten gemiddeld. Kok gebruikt zeezout door het eten en ook de gekookte groente, daar moet je van houden. Daarnaast hadden wij best veel vet door het eten. En jammer van de vele graatjes in de dorade filet. Mixed grill was prima. Toetje appelgebak met ijs heerlijk. Toiletten zeer schoon.

59. Steeds opnieuw zeer positieve ervaringen met het 'high wine menu', een menu bestaande uit vier gerechten met vier bijpassende wijnen en dat voor de prijs van euro 25. Eten en wijn zijn heerlijk en niet te weinig en niet te veel. De ingredienten zijn van de beste kwaliteit en niet alledaags. Het eten wordt prachtig opgediend waarbij gedacht is aan variatie in kleur en smaak. De wijnen passen bij de gerechten en zijn, evenals de gerechten zelf, elke keer heel verrassend. De gastvrouw weet veel informatie te geven over de wijnen. De sfeer in het restaurant is ontspannen en de stoelen zitten comfortabel. Weet niets negatiefs te bedenken, heb in mijn leven al in veel restaurants gegeten, ook dure. De prijs-kwaliteit verhouding is Bij Ons ongelooflijk.

60. Heerlijk gegeten met een groep. Sfeer goed, bediening goed. Eten had goede smaak. Kortom een fijne avond gehad. Voorgerecht was een rundertartaar (rauw).

61. Wat een eet beleving. Zoveel bijzondere smaken, die ik me nu nog herinner, terwijl ik dit in-type. Lekkere stoelen en ruimte op en om de tafels. Deskundige en prettige bediening. Mede omdat er ook zoveel lekkere speciale wijnen aanwezig zijn, kan ik bijna niet wachten om samen weer "uit eten te gaan" bij "Ons".

62. Van de zomer hebben we hier buiten gegeten, dus qua sfeer kunnen we weinig zeggen over het restaurant zelf - de carpaccio was verreweg een van de beste die we in Nederland hebben gegeten.

63. Wij hebben vanmiddag om 13.00 uur een high tea genoten bij restaurant Ons en ik kan niets anders zeggen dat het onze verwachtingen ver te boven ging. We konden kiezen uit vier verschillende soorten thee en de toren met hapjes die we kregen, was niet alleen om je vingers bij af te likken, maar ook meer dan genoeg. Er was volop keus; koud/warm, hartig/ zoet enz. We kregen wel 9 stuks per persoon. Echt meer dan voldoende.

Ik heb de high tea cadeau gekregen van een aantal leerlingen uit mijn groep en kan niets anders zeggen dan dat dit zeker voor herhaling vatbaar is bij Cor en Wietske!

Onze complimenten voor de kwaliteit die jullie geserveerd hebben. Voortreffelijk!

64. De bediening was keurig maar had wellicht nog niet heel veel ervaring, we hebben enkel een hoofdgerecht besteld omdat we met onze kinderen waren. De kinderen kregen een kleurplaat maar de kleurpotloden waren erg slecht, hierdoor hebben wij een half uur punten zitten slijpen. En toen nog vielen de punten eruit. De wijn was lekker en er was genoeg keus. Het eten was met smaak bereid en lekker. Voor ons was er ook voldoende. Ik vond het over het algemeen prima, maar ik miste de puntjes op de "i" aan tafel, een kleedje over tafel (om de slijtplekken te maskeren) en het bestek poleren zou het afgemaakt hebben. 110 euro voor vier hoofdgerechten en een nagerecht, 4 glazen wijn een dubbele espresso en twee fris is niet duur. Kortom, heerlijk gegeten maar de service kan nog iets worden verbeterd. Wij komen zeker nog wel een keer. Wellicht nemen we dan zelf kleurtjes mee ;-)

65. Wietske Boonstra

Beste Ynte,

Jammer dat je Ons... dit niet rechtstreeks vermeld hebt.

Jullie waren met z'n 3en en hadden 2 hoofdgerechten waarbij frites geserveerd worden, salade en 2 of 3 soorten verse groenten.

Bij een voorgerecht wordt brood met boter geserveerd.

Wanneer er gevraagd wordt voor een extra portie friet in dit geval, moet u wel bedenken dat dit niet uit een luikje komt en dus wel bereid moet worden.

Jammer dat u de verse vis niet kunt waarderen.

Groet,

Wietske Boonstra.

66. Op 11 juni 2011 met drie personen gegeten, 1 x kibbeling en 2 x kabeljauw.

Zowel de kibbeling als de kabeljauw waren smakeloos net als de saus. De porties waren heel klein. Er zou friet bij geserveerd worden. Er kwam 1 zakje friet op tafel te staan voor 3 personen.

Het duurde 15 minuten voordat er een 2e zakje friet kwam waarvoor extra gerekend werd zagen we later op de rekening van bijna 75 euro. Zeer teleurstellend.

67. Na enkele teleurstellende 'culinaire' ervaringen in mijn geboorteplaats Harlingen, was dit een ontdekking! Het eten was uitstekend en voor een nette prijs. We konden uit slechts een tiental wijnen kiezen, maar de door ons gekozen wijn bleek perfect en voor Nederlandse begrippen niet al te duur. Zeker voor herhaling vatbaar!

68. Bijna twee en half uur heerlijk bijgekletst met m'n vriendin onder het genot van overheerlijke lekkernijen. Zoet en hartig, warm en koud, mmmmmmm...lekker!. (en er was genoeg)

Een kleine opmerking:

Per persoon eigen klein potje thee? Zodat je je eigen smaak kan pakken en dan ook de huidige 'populaire' smaakjes van pickwick erbij? ( kersen, mango enz )

69. We hebben gisteren met z'n tweeën bij ONS gegeten.

Ik heb zelf veel ervaring met de horeca maar dit was echt geweldig. Het eten was heerlijk.

De bediening is heel erg aardig, ze weten precies wat ze uitserveren. En ze nemen zelfs je jas aan.

Met andere woorden een dikke 10.

70. Marc & elske

Het was lang geleden dat we hier nog eens gegeten hadden. Aangezien wij nu in België wonen is het niet zo makkelijk om geregeld langs te komen. Maar eens we er waren voelde het weer als thuiskomen. Het eten was weer heerlijk en tot in de puntjes verzorgd. De bediening verliep heel vlotjes zodat je nauwelijks merkte dat de zaak vol zat. We hebben super gegeten en kijken al uit naar een volgende keer, doe zo verder.

71. Was hier gisteravond met mijn dochter en schoonzoon. De ontvangst was warm, het eten heerlijk, verse producten en met zorg bereid. Hoewel het erg druk was, werden we snel geholpen. Kom zeker terug.

72. wiebe en jenny

Afgelopen zaterdag 06-03-210 hebben wij genoten van een heerlijk diner in dit goede restaurant.

Het eten was uitstekend, de wijn was prima, de bediening was goed.
    We hebben een fijne avond gehad.
    Bedankt, echt om aan te bevelen!

73. Heerlijk gegeten bij dit restaurant.

Verse producten, goede sfeer, leuke bediening. Gewoon helemaal top!

Echt een aanrader!

Ook leuk dat er net toen wij er zaten verse vis binnen kwam, zo van de kotter af. Zo weet je tenminste zeker dat je verse vis krijgt!

Komen zeker hier terug.

74. Hebben hier gister met z'n tweetjes gegeten en het was heerlijk.

Verse producten, goeie vlotte bediening, gezellige sfeer.

Echt een aanrader. Wij hoefden niet lang op ons eten te wachten, terwijl er aardig wat mensen waren. Ik ben hier eerder al eens geweest voor een high tea, die ook tot in de puntjes verzorgd was. Wij komen hier zeker weer terug!

75. Lang wachten op onze gerechten, matige bediening. Geen aanrader. Weinig sfeer, niet voor "ons".

76. Eric & Marja Aling

Werkelijk heerlijk gegeten. Dit restaurant wordt met liefde geleid. Het eten was tot in de puntjes verzorgd, sfeer en locatie helemaal top. Grote aanrader voor een ieder die van lekker eten houdt.

77. J 95 punten

We werden vriendelijk geholpen. We kwamen op zondagavond er eten en niet alles was er wat er op de kaart stond, maar boden wel alternatief. Lekker gegeten. Inrichting is vrij strak.

78. Gelukkig hadden we een reservering want het restaurant zat vol. We hebben samen een hele gezellige avond gehad in een sfeervolle omgeving met uiterst vriendelijke bediening. Ook Cor kwam nog even vragen of alles naar wens was. Menig Ouwe Seun weet misschien niet hoe heerlijk je hier kunt eten, een echte aanrader.

79. margot looman

Ik ben hier meerder malen geweest en heb er heerlijke high thea gehad. Ook een keer een pannetje met mosselen. Heerlijk genoten!

80. was o.k, sfeer was niet geweldig

81. Albert Kaan

Uitstekend eten, alles vers. Uitstekende wijnen.

82. Erg lekker gegeten, zeker de witlofsoep...super
    Ook de verse groenten die bij het hoofdgerecht werden geserveerd waren top
    Een aanrader