't Nonnetje in Harderwijk

€€€

Parkeren :
    Lunch :
    Gratis valetparking of Boulevard Harderwijk of Vuldersbrink of Houtwal parkeergarage.

Diner :
    Boulevard Harderwijk of Vuldersbrink of Houtwal parkeergarage.

• OV

zo Gesloten

1203286423 84
1296652083 85

1. Chris

2. Je mag toch verwachten dat een twee sterren restaurant een airco heeft? En als je dan liever buiten wilt eten dat dat dan mogelijk is jammer.

3. Voor een 2 sterren restaurant, is een cadeaubon zeer zeer matig. Die bestaat uit een geprint a4tje in een simpele enveloppe. Wij hadden ons daar toch iets meer van voorgesteld!
    Punt van aandacht.

4. Ronald Noorman

5. Wat een top zaak, bediening heel goed, een Sommelier die zijn vak verstaat en heerlijke gerechten op het Bord!
    Zeker voor herhaling vatbaar, maar dan moet ik nog wel even sparen (!)

6. Op Aaltjesdag wilden we op het terras bij het 't Nonnetje een drankje nemen op hun terras. Werden we weggestuurd. Je bent alleen welkom wanneer je naast je drankje ook een lunch of menu neemt. Nouja zeg. Over klantvriendelijk gesproken… Wat een bekakte tent. Heb dit nog nooit meegemaakt bij een restaurant.

7. adriaan 74492 punten

T’ Nonnetje bestaat alweer 20 jaar, daar hoort natuurlijk een jubileum menu bij. We waren wat eerder vertrokken om nog een wandeling langs de geheel vernieuwde boulevard te maken, die erg mooi geworden is. Voordeel was ook dat de enthousiaste chef Michel van der Kroft de bereiding van zijn nieuw ontwikkelde zuurdesembrood uitgebreid kon demonstreren, leuk.

Het was zomers dus streken we neer op het terras waar sommelier Edger Groeneveld een heerlijke Cava presenteerde. De Mim Brut Reserva, heerlijk aroma, vol en lang. Ernaast een krokant souffleetje met vulling van crème fraise en toefje pikante crème, een fijne start.

De amuse was een flinke, eigenlijk meer een klein gerecht. Witte en groene asperge met een quenelle aardappelsalade, sorbetijs en krokantje van peterselie, een ring van lintasperge gevuld met Hollandaise en een vinaigrette waarin stukjes hardgekookt ei. Lekker licht, verfijnd en zomers.

Het broodje kwam met enige trots op tafel, keurig gepresenteerd in een linten strik, leuk.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd met kennis van zaken door de ervaren sommelier. Chardonnay 2016 uit Nieuw-Zeeland, de Craggy Range van Kidnappers, lekker fris met toets van hout en mooie mineraliteit. Op het bord een couscoussalade met mosselen, kokkels en Hollandse garnalen waarbij ziltige groentjes, dille en verschillende bereidingen van venkel, aan tafel afgewerkt met een jus van mossel en cava. Verfijnde smaken met sappige zilte toetsen die prima combinerden met de heerlijke wijn. (9,6)

De chef presenteerde verse paling met een goed verhaal over leverancier Dupan en hoe er duurzaam mee wordt gewerkt. Ernaast een Duitse rode wijn gemaakt van de voor mij onbekende Lemberger 2016 gemaakt door Rainer Schnaitmann. Heerlijk sappig met mooie zuren en aangename kruidigheid. Op het bord een stuk gelakte paling en een stukje aubergine die dezelfde bereiding heeft ondergaan (45 min. in de oven gepoft en om de 5 min. lakken met soja), zoetzure roos van rammenas, toefjes crème van aubergine waarop blaadjes oost indische kers, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette waarin de “lak”. De paling was heerlijk met een textuur van buikspek en mooi aardse tonen die de wijn lekkerder maken. De wijn vulde het gerecht aan met zijn zuren en kruidigheid, een perfecte match, top! (9,8)

De chef gaf aan dat je niet bij t Nonnetje gegeten hebt als je zijn “ode aan zijn Portugese vrouw” niet hebt geproefd. Ravioli’s gevuld met een lopende Portugese schapenkaas (uit Serra da Estrela) met salieboter, wilde spinazie, grot champignons en jonge courgette. Het geheel was afgewerkt met zoetzure rode kool, bieslook en goudsbloemen. Op twee kilometer van het huis in Portugal maakt Dirk Niepoort de witte Conciso 2014, complex en geconcentreerd, die hierbij naadloos aansloot. Je waande je even in Portugal, genieten! (9,7)

Het pièce was een proeverij van het geitenbokje (Paul Damen – Exclubeef), dat kom je niet vaak tegen. Stoof van de nek (schouder), plakjes van de bout, kotelet en het haasje met een crème van kervelknol, asperge, meiknolletjes, bitterbal van geit aan tafel afgewerkt met een eigen jus geparfumeerd met kamille. Het vlees was keurig gegaard en delicaat van smaak, het deed mij aan melklam denken. Ernaast pure smaken en een mooie saus. De elegante Passetoutgrains uit de Bourgogne van Pierre d’ Heilly maakt de gang compleet. (9,75)

Voor bij het dessert was een een MR Moscatel van Telmo Rodriguez uit Malaga geselecteerd, gemaakt van ingedroogde druifjes, geconcentreerd met hele mooie zoet zuur balans, heerlijk. De passiesier presenteerde het dessert. Parfait en pannacotta van avocado waarbij verschillende structuren van rabarber en een quenelle yoghurtijs met rabarber, aan tafel afgewerkt met een rabarber vinaigrette met avocado olie. Mooie pure smaken met de rabarber als rode draad. (9,5)

Als afsluiter een krachtige Buscaglione espresso met de hemelse modder, die we van de lepel konden likken, grappig.
    Verder een “pasteis de nata” een Portugese specialiteit die prima gelukt was. Aroma van kaneel, lekker warm romig van binnen met krokante korst. Als laatste nog een drietal lekkere friandises.

Bediening was vandaag uitstekend verzorgd met een hoofdrol voor de enthousiaste chef Michel van der Kroft en de ervaren sommelier Edger Groeneveld.

Prijs-kwaliteitverhouding vond ik uitstekend.

Kortom een heerlijke beleving op het terras. Genoten van mooie kwaliteitsproducten, keurig bereid en van Portugese specialiteiten waarbij uitgelezen en zorgvuldig geselecteerde wijnen. Dit in een hele gezellige sfeer op het terras met uitzicht over de vismarkt. We voegen ze dan ook graag toe aan onze favorieten. Bedankt!

8. RJ Nijlie

9. Luc De Roos

Verassende combinatie van smaken in elk gerecht,meesterkok Michel zorgt persoonlijk voor een woordje uitleg bij zijn creaties, perfecte bediening met kennis van zaken, gezellig interieur,lekkere wijnen als suggesties, in een woord top

10. J. van Leeuwen

Gastvrij, vriendelijk, wij voelden ons meteen echt welkom. Uitstekende lunch met uitgebreide toelichting. Ga zeker eens in het Nonnetje eten; U zult er geen spijt van hebben

11. Robert Helleman

13. Hugo

14. Shanna

15. Na een aantal jaren weer eens met vrienden naar 't Nonnetje in Harderwijk afgereisd. Het interieur is heerlijk opgefrist sinds ons laatste bezoek. De ontvangst was perfect en je voelt je de rest van de avond als een prins. Vele verrassende combinaties zijn de revue gepasseerd en allemaal lijken ze door een kunstenaar vakkundig samengesteld. De combinaties met de wijnen uit het wijnarrangement maken alles compleet. De uitleg en bediening was ook prima in orde. We komen zeker nogmaals terug!

16. M. Lantinga

Prima eten en drinken. Goede sfeer en uitstekende service. We zijn hier zaterdagavond uit eten geweest. Van tevoren goede reacties te horen gekregen, deze zijn ook waargemaakt. Veel amuses, goede uitleg en adviezen met betrekking tot de gerechten.

17. Een tijd geleden hier gegeten. Te veel ditjes en datjes met het eten. Alles smaakte prima, de bediening was ook correct, maar het komt veel te kunstmatig over. Een gezellige sfeer en een eerlijk bord eten vind ik belangrijk.

18. JeroenAnneke

We hebben tijdens de 'Heerlijk 10-daagse' gegeten bij 't Nonnetje! Elk gerecht was als een cadeautje voor je smaakpapillen; erg mooi opgemaakt en een heerlijke en spannende combinatie van smaken. Eén van ons heeft een lactose-intolerantie waar uitstekend rekening mee is gehouden! De kok bracht heerlijke en creatieve alternatieven en we voelden ons echt in de watten gelegd.
    Enige minpuntje van de avond: helaas was onze tafel nog niet vrijgekomen, waardoor we buiten op het terras moesten wachten (het was vrij fris die avond). Wel hebben ze ons steeds netjes op de hoogte gesteld van de vorderingen; we voelden ons dus niet 'vergeten'.
    Al met al kijken we met een goed gevoel terug op ons 'Heerlijk 10-daagse' uitje bij 't Nonnetje!

19. Michel Klaster

20. Jan de Best

Heel lekker, goede sfeer en prima bediening.

21. Gegeten met de restaurant week.
    Ontvangst erg vriendelijk, gelijk een warme douche.
    Jassen worden aangenomen en wij worden begeleid naar een tafel, die geen invloed van neven tafels heeft.
    Een brut champagne, uit spanje, smaakt super, even later gevolgd door een amuse van pastinaak, heeft een erg fijne smaak.
    Een verkleind boerenbrood wordt geserveerd met goede boter en zeezout, voortreffelijk.
    Rode mul in een blikje als voorgerecht in een zoet/zure dressing heeft een fijne smaak, mocht iets uitgesprokener zijn, vind ik.
    Hoofdgerecht een combi van 3 bereidingen van lam, waarbij het kort aangebakken stukje lam,Haasje?? perfect smaakte. Iets minder vond ik het lams worstje met komijn.
    Het stukje stoofvlees van lam was aardig.
    De echte klapper was het dessert, een smaak explosie in de mind met wat soorten chocolade en bevroren ferrero rocher, fantastisch.
    Dit alles keurig begeleid door een lekkere huiswijn, gewoon ivm de prijs die best stevig is.
    Alles bijeen iets om weer eens te doen.

22. Wij hebben genoten 11-11-11 onze trouwdag, geluncht bij het Nonnetje voortreffelijk gegeten, bediening en gastheer Robert-Jan wat een geweldig team. Produkten en presentatie werkelijk tongstrelend, wijnen afgestemd, wij gaan zeker terug dit is formidabel en zo professioneel.

23. Hier wordt een avond dineren weer een belevenis. Voortreffelijke smaken met een heerlijk glas wijn.
    Een deskundige en gastvrije bediening zorgen dat de avond een groot succes is.

24. K. Bruns

25. Onlangs hier van een heerlijk diner genoten.

Men maakt er echt iets bijzonders van in een schitterende ambiance.

Het personeel is goed geschoold en heeft een goede kennis van de producten.

Verder erg gezellig.

Zeker een aanrader!

26. Bij toeval liepen we de Vischmarkt, een prachtig pleintje, in Harderwijk op en streken neer bij het Nonnetje op het terras. Vier uur later, na een heerlijke avond met verrassende gerechten, liepen we weer verder. Hier komen we zeker een keer terug!

27. Het nonnetje is altijd goed voor een culinaire avond. We zijn er al diverse keren geweest.

28. Heerlijk gegeten! Top ambiance en leuke vlotte bediening.

Je wordt echt een avond in de watten gelegd en het totaalplaatje is zeker sterwaardig. We komen hier terug!

29. Heerlijk gegeten, top amuses! Gezellige bediening! En de bediening weet waar hij/zij het over heeft!

30. Een paar weken geleden hier gegeten en het een echte aanrader.

Je kan hier zo ontzettend goed en lekker eten. De eigenaar weet goed wat hij aan het doen is hier.

De combinaties van wijn en spijs zijn precies goed.

Tijd voor een 2e ster?

31. Geert de Vries

32. 't Nonnetje kennen wij al sinds 1970 en wij hebben er dikwijls gegeten, laatste jaren iets minder vaak (pecunia causa). Maar ook recent nog steeds een prima adres. Mooi nieuw smaakvol ingericht, maar vooral een geweldig team!

Prima inventieve kok, hartelijke vakkundige gastheer/eigenaar, goede (iets te bescheiden?) sommelier en heerlijk eten: aanrader!

33. Agnes Blaauw

Goede sfeer. Klantvriendelijke bediening. Erg goed eten! Helemaal geweldig. Precies de goede hoeveelheid eten, op de hoeveelheid gangen afgestemd.

We komen zeker nog een keer eten!

Groeten van Agnes.

34. Wat een heerlijke zaak, warme intiem restaurant met een zeer persoonlijke bediening.

Het Menu de Verleiding is een zeer goede optie om kennis te maken met topniveau voor een zeer sympathieke prijs.

Heerlijke pure smaken met fijne amuses, wij hebben ontzettend genoten. Tot snel!

35. Ik had een hoge verwachting, maar het is mij tegengevallen.

Het eten was lekker, maar ben niet met een vol gevoel naar huis gegaan. De prijs-kwaliteit-hoeveelheid is absoluut niet redelijk.

36. Eind september. Prettige ontvangst. De bediening kan z'n gasten goed "inschatten" zonder al te opvallende voorkeur etc.

De gerechten zijn van goede kwaliteit, maar soms wat karige porties. Prima wijnadvies, en goede koffie. Totaalprijs, ondanks verrassingsmenu, aan de hoge kant.

37. chris

38. Zeer tevreden over de bediening en alles wat uit de keuken kwam,
    met name het nagerecht was super.

39. G.E. van Dam

Goed gegeten. Te kleine porties. Te hoge prijzen.

40. Heerlijk gegeten en gezeten. Eten van Michel van de Kroft is vernieuwend, maar erg lekker!! Prijzen zijn wel wat aan de hoge kant, maar de kwaliteit van het eten en drinken maakt een hoop goed! Aanrader!