Boulevard, bij het dolfinarium.

Lunch Diner

1420868742 78
1540119353 74

1. Chris

2. Berry Prins

Het eten was heerlijk en prachtig geserveerd. Toen we aangaven dat we geen voorgerecht wilden kregen we een relaas dat dat niet de bedoeling was. Er zou een toeslag worden berekend als we maar 1 gang namen. We wilden echter wel een dessert, maar de toon was gezet. Bij het afrekenen werd ons ook nog geadviseerd om voortaan op een andere dag te komen “als we liever een minder drukke avond wilden”. Ik voelde mij niet welkom… heel jammer.

3. D.C. de Bruijn

Perfect 8-gangen verrassingsmenu met bijpassende heerlijke wijnen. Goede en gezellige sfeer. Stijlvol maar ongedwongen.

4. Lia Goené

Al eerder hier gegeten en dat was heerlijk. Dus opnieuw gereserveerd voor de verjaardag van mijn man. Lang gereden met de auto, verkleumd door Harderwijk (hagel, natte sneeuw, storm), en een klein kwartiertje voor openingstijd (18.00 uur) bij De Basiliek aangekomen. Helaas! we werden weer de kou in gestuurd, letterlijk werd gezegd: gaat u nog maar een rondje lopen want we zijn nog niet open. Pardon? Beteuterd liepen we de Vischmarkt weer op. Toen teruggegaan en de reservering geannuleerd. Is dit de gastvrijheid van (Michelinsterrenrestaurant) De Basiliek? Dan hoeft het dus niet meer.

5. Wij hebben 27 dec een smaakvol verrassings menu van 7 gangen mogen eten. Het was ronduit fantastisch. Met heerlijke wijnen champagne vooraf. Echt een grote verrassing… de hele avond heeft ook veel indruk gemaakt op mijn Zwitserse broer en moeder. Heel hartelijk dank voor deze culinaire ervaring. Wij komen terug!

6. Robert

7. Bram 25 punten

TOP! Heerlijk gegeten! Genoten van alle gangen (7!) Een feestje om naar toe te gaan!! De borden zijn tot in de detail mooi opgemaakt! De bediening ja vriendelijk! Een aanrader!!

8. Het tafelgezelschap was super gezellig en de entourage perfect. Bediening was helaas stuntelig en onprofessioneel. De de prijs-kwaliteit was zeker niet ster-waardig. Wijnadviezen waren perfect. Al met al een regelrechte teleurstelling, daarmee ook de afrekening.

3,5
  9. Een fantastisch diner hier gehad met collega's afgelopen zomer. Het 4-gangen menu dat we hadden gekozen was een mooie combinatie van vlees en vis. De sfeer was geweldig. Dat laatste niet alleen door het wijnarrangement en het gezelschap, maar ook door de vriendelijke bediening. En natuurlijk het geweldige decor. De avond hadden we daarbij mooi afgesloten met koffie, thee en een royaal aantal lekkernijen. Zeker een aanrader!

10. remko

11. iensuser

12. Jaco

13. Erik van der Schaaff

Meerdere keren briljant lekker gegeten. Zowel wild als gevogelte. De liefde voor het vak straalt af uit alles. De borden tot in detail opgemaakt. Mooie smaak samenstellingen. Goede begeleidende wijnen.

14. C.Bolsenbroek

Heerlijk gegeten met onze kinderen van 10 en 11 jr. Er komen hier niet veel kinderen maar dit zou wel kunnen. De bediening was top. Volgens onze jongste zoon (10 jr.) verdient ober Matthias 5 sterren. Hij mixte speciale drankjes voor ze om de smaakpapillen te laten wennen aan andere smaken. Zo werd het geheel een spel. Echt een aanrader. Geweldig restaurant waar je heerlijk in de watten wordt gelegd.

16. Valerie Koster-Groenheiden

Bijna alles klopte aan dit restaurant zoals je ook kunt zien aan de cijfers. Slechts 1 ding was niet goed en dat was de hoeveelheid eten. In een sterrenrestaurant verwacht je niet propvol naar huis te gaan, maar met het 4-gangendiner a Eur 75,- p.p. verwacht ik toch voldaan naar huis te gaan. Echter, de gangen waren dermate klein dat wij na het dessert echt nog trek hadden. Heel jammer, want verder een geweldige ervaring, heerlijke smaken, geweldig personeel. Dus wat mij betreft; een klein beetje meer op de bordjes.

17. Fred & Joke Dijkstra

Gisteravond hebben wij mogen genieten van het nieuwe all-in ceoncept, een fantastische ervaring. Wij hebben ons zowel culinair als als gast erg verwend gevoeld. Een heerlijk avondje "uit". Wat ons betreft zeker voor herhaling vatbaar.

18. Michel Klaster

19. Ook ons tweede bezoek was een avontuur en avondvullend genieten van een culinair programma.
    Wie zich overgeeft aan de utigestippelde route van kleine gerechtjes en hele mooie wijnen die zal hier zeer tevreden weggaan. Verwacht geen kwantitieit hier gelden andere wetten.
    Tsja het is erg prijzig maar de balans met het geserveerde is goed!

20. adriaan 74492 punten

We hadden begin november geboekt voor de Culitour die deze avond Basiliek zou aandoen. Na het lezen van een aantal lovende recensies leek het ons de lange reis wel waard. Het parkeren van de auto gaat gelukkig zonder problemen, op de Boulevard waren nog erg veel plaatsen vrij en het parkeren is gratis vanaf 18:00u. Vanaf de parkeerplaats is het een korte wandeling naar het restaurant. Via de oude stadspoort (de Vischpoort) kom je al meteen op de Vischmarkt waaraan het restaurant zich bevind. Dit levert een schilderachtig uitzicht op, mooi hoor.

Het restaurant bevind zich in een eeuwenoude Agnietenkapel en ook binnen zijn een aantal authentieke details bewaard gebleven. Het restaurant heeft een laag en hoger gelegen deel en een open keuken. De gasten van de Culitour zaten in het lagere deel en zijn ditmaal verdeeld over een viertal tafels omdat de groep vijfentwintig personen groot was. Het was een zeer gemêleerd gezelschap. Wij kregen een ronde tafel en we zaten samen met een koppel uit Limburg die we al hadden ontmoet bij het Culitour diner bij Jérôme.

We bestelde een witte wijn als aperitief en kregen de vraag of het ook champagne mocht zijn, dat was geen probleem. Het werd een glaasje Pommery Brut Royal, bloemig, niet te fruitig met elegante afdronk. De eerste ronde amuses kwam op tafel, op een rechthoekige tegel sushi van groenten met schuim van yuzu. Op een bordje blokjes zalm met kruim en milde saus en in een glaasje een spiering met peterselie dip. Mooie hapjes met fijne smaken.
    Apart uitgeserveerd wordt een horentje van deeg gevold met piccalilly en stilton, erg smaakvol.

Vervolgens in een klein stoofpannetje een soepje van prei met erin een schijf prei waarop wat parmaham en zwarte knoflook, ook weer goed.

De laatste en voor mij lekkerste amuse werd gepresenteerd in een glas, paella in een bouillon van langoustines, heerlijk.

Het broodgarnituur wordt uitgeserveerd en we konden kiezen uit een vijftal verschillende broodjes. Het zout had een zwarte kleur en zat in een nagemaakte schelp van een zee-egel.
    Om de mond weer wat te neutraliseren werd er in een klein flesje een shooter uitgeserveerd. Het was een groen sapje gemaakt van komkommer munt en appel, leuk bedacht.

We zijn nu klaar voor de eerste gang en de begeleider wordt gepresenteerd. Uit Zuid Afrika (Franschhoek) een Sauvignon Blanc/Semillion 2009 van het huis Bellingham, mooie neus en door de Semillion een subtiel zoetje. Een mooie compositie op een grappig bord, dat lijkt of het al eens stuk geweest is en weer knullig in elkaar gelijmd. Drie bereidingen van makreel, tartaar, zacht gegaard en gemarineerd erbij verschillende bereidingen van appel en komkommer. De subtiele smakende en wat vettige vis werd gecombineerd met mooie fruitige accenten. Deze smelten heerlijk samen met de wijn, prima. (9.5)

Een wijn met een voor mij nog onbekend druivenras wordt gepresenteerd. Cabernet Blanc Spätlese 2010 uit de Pfalz Duitsland van het huis Anselmann, strogele kleur , mooie zuren en een zweempje zoet. Op het bord een halve kogel ganzenlever op een crème van koffie, erop wat cruesli en een suikerspin met ernaast een klein toastje. De ganzenlever was subtiel van smaak de koffiecrème was vol en deze voerde de boventoon. De wijn paste prima bij de lever maar de koffie maakte het hem wat moeilijker. Een hele mooie ronde weer. (9.3)

De volgende wijn komt uit de Colchaqua vallei Chili, gemaakt van chardonnay 2011 van het huis Los Vascos. Een fruitige chardonnay, franse stijl zonder houtrijping. Uit de keuken een stukje gebakken kabeljauw verstopt onder schuim, met stukjes rettich en radijs en een saus op basis van soja. De vis was lekker sappig en subtiel van smaak, de radijs en rettich zorgden voor een bittertje en bite, de soja voor wat hartigheid. De wijn zorgde voor extra aanvulling in het smakenpalet en completeerde het gerecht. (9.1)

Naar Californië voor de volgende begeleider, viognier 2010 van het huis Clay Station, een heerlijke wijn met tonen van abrikoos en honing. Erbij een stukje gegaarde schol op een bedje van aardappelpuree verrijkt met epoisses en een saus op basis van morieljes. De schol was super sappig, de puree romig met een hint van epoisses en de saus was ook erg subtiel. De wijn werd zodoende een hoofdrolspeler met name door zijn rijke aroma, fijn. (9.3)

We schakelen over op licht teruggekoeld rood, uit Casablanca Valley Chili , gemaakt van pinot noir 2010 van het huis Tarapaca, elegant met een toets kersenfruit. Uit de keuken krokant gebakken zwezerik, ui, stukjes paddenstoel en een saus van laurier. De cuisson van de zwezerik was perfect, de saus was mooi op smaak. De pinot noir was naar mijn mening net iets te krachtig voor de zwezerik, ik had nog wat van de viognier deze gaf wat meer ondersteuning aan de fijne smaak van de zwezerik. (9.4)

Voor het hoofdgerecht is een Spaanse wijn geselecteerd, een crianza 2007 uit Navarra van het huis Fortius gemaakt van Tempranillo/Cabernet Sauvignon. Mooie diepe kleur, lichte kruidigheid, tonen van vanille en een prettige afdronk erg lekker. Twee stukken eendenborst, quenelle vijgencompote, linzen met spek, wortelcrème en stukjes pistache. De cuisson van de eend was super, de huid was voorgesneden in kleine blokjes wat ten goede kwam aan de mondbeleving. De vijgen compote gaf een zoet contrast. De wijn was een prima ondersteuner en een aanvulling op het smakenpalet. (9.3)

Als overgang naar het dessert een kleine dessert amuse om de smaakpapillen te resetten. In een cocktailglas stukjes ananas gemarineerd met steranijs, quenelle dragonijs en hierop een bolletje schuim van trekdrop. Daar ik van drop en anijs houd viel deze amuse prima in de smaak.

We blijven in Spanje voor de dessertwijn uit het sherry gebied, een Moscatel de Chipiona van het huis Emilio Lustau die niet te zwaar is. Op het bord een mangotaartje met erop mangosorbet, mango gelei en een basilicum blaadje. Erin vonden we nog knapperige koek wat lekker was.

Als afsluiter nog een krachtige espresso met een lange lat van marmer met hierop vele friandises. Degene die de beste indruk heeft gemaakt is het witte kogeltje waarin wat oosterse kruiden zijn verwerkt.

Bediening was onder leiding van Andrea van Zoomeren dik voor elkaar. Samen met een jonge dame en heer zorgden zij ervoor dat we tot in de puntjes werden verzorgt. De wijnen worden door Andrea van Zoomeren op een keurige wijze toegelicht.
    Prijs kwaliteit is top, we zijn per persoon 75,- kwijt, exclusief tip, ofwel een hele mooie actie! We willen hierbij Clemens Schalkwijk bedanken voor de prima organisatie. We hebben een topavond beleefd!

21. Hier gisteren gegeten met zijn 4en en gekozen voor het Jubileummenu, wat we aan hadden gegeven tijdens de reservering, zoals verzocht. Toch kwam de gastvrouwe ons de kaart brengen, maar ze corrigeerde zichzelf binnen een minuut en kwam de kaarten weer ophalen. Wel was keurig opgeschreven dat er 1 persoon liever geen vis wil.

De amuses waren lekker, maar werden ontzettend snel voorgeschoteld. Na de amuses begon het 10 gangen feest en het tempo tussen de gangen was prima. Kwaliteit eten was goed tot uitstekend, de bijpassende wijnen ook prima,(wel beschadigde glazen, slordig!) Wat wel opvalt is dat als je geen wijn drinkt, je echt moet zeuren om een cola voor de bob, niet zo netjes.

Wat de bediening betreft, vervelend om te zeggen, maar de gastvrouwe was toch de minst vriendelijke van al het personeel, kon amper een glimlach af, jammer.

Al met al goed eten, lekkere wijntjes (wel prijzig, de glazen werden wel heel miniem gevuld), maar de bediening viel toch tegen.

22. Vorige week hier gegeten met hoge verwachtingen. Basiliek heeft tenslotte een Michelinster.
    Bij binnenkomst heb je, voordat je het goed en wel in de gaten hebt, twee glazen champagne voor je neus staan. Samen met een "plat" watertje voor twee personen staat de teller dan al op € 46,-.
    Het 5 gangen menu is goed, maar op enkele uitschieters naar boven na vonden we de gerechten voor dit (prijs-)niveau maar gemiddeld.
    De bediening tenslotte is correct, maar nadat de eerste amuses in rap tempo voorbij zijn gekomen is het, na het inschenken van de eerste ronde van het wijnarrangement, lang wachten op de eerste gang.

23. Vorige week daar met mijn parner gegeten.
    Ervaringen zijn gemengd: van een voortreffelijk hoofdgerecht tot amuses die soms te weinig op smaak zijn. Daarnaast vriendelijke maar gejaagde bediening en wat vooral opvalt is de hoeveelheid lawaai in het restaurant, tafeltjes te dicht opeen. Jammer. Het water kan niet per fles worden besteld, dus tikt nogal aan op de rekening.
    Had er al met al meer van verwacht.

24. Onlangs dit restaurant bezocht. Ziet er keurig uit, doch de bediening is organisatorisch niet op orde. Binnen 20 minuten zie je 5 verschillende mensen aan je tafel verschijnen, waarbij zaken dubbel worden gevraagd. Als je buiten gaat zitten voor een apertitief, staat er constant iemand van de bediening doelloos achter je te wachten om andere gasten te verwelkomen. En dat zit ook weer niet prettig. Er wordt overdreven plat water geschonken, zonder vraag of je nog wel wil. Op de nota blijft het wel doortikken. Het eten was goed tot (soms) voortreffelijk. De amuses waren talrijk, doch werden in hoog tempo doorgegeven. Net alsof we de bus nog moesten halen. Juist in een sterrenrestaurant wil ik een avondje uit zijn. Tafeltjes bij de bank zitten wel dicht op elkaar, zodat je links en rechts alles kan horen c.q. je zelf ook wordt afgeluisterd. Enige afstand zou prettiger zijn. Voor een sterrenrestaurant is regelmatig zelfreflectie op zijn plaats. Kortom, niet slecht, maar......kan veel beter.

25. Wij zijn hartelijk verwelkomd en hebben heerlijk buiten kunnen zitten. Super lekkere amuse's vooraf . Het diner was fantastisch, onze smaakpapillen zijn geactiveerd . De bijpassende wijnen klopten precies. Het was voor ons een echte verwenavond. We hebben genoten, een avond lekker uit . Bedankt namens Ge en Margriet Groenenboom uit Dronten.

26. Heerlijk gegeten. 5 gangen gegeten, met als starter 2 maal 3 keer apperatief waaronder rauwe langoustine met pipetje van gin tonic en krokant van groene appel en zure haring daarna amuse, tomaat op 2 manieren ( gazpacho en cocktail glas combinatie tomaat en pesto ) echt super.

Daarna eeste gang kreeft \ watermeloen \ basilicum ( jammer van kleine stukje balein wat ik trof in me kreeft maar smaak zeer goed.

Eerste tussen kabeljauw \ schuim knoflook \ olijf whoo een van de lekkerste gerechtjes die ik ooit heb gegeten.

Tweede tussen schol \ luchtige aardappel schuim \ prei en duxel ook voortreffelijk.

Hoofd heel bijzonder sucade niet gestoofd maar gesauteerd maar eigelijk nog malser dan een tournedo heel erg goed van smaak.

Dessert \ aardbei \ sinsappel \ witte chocola vrij gewoontjes had iets meer uitdaging in gemogen dessert wijn wel heel lekker niet te zoet.

En daarna friandises goed zoals altijd bij de basiliek. En o ja dessert amuse braam \ chocola \ blauwschimmelkaas heel bijzonder maar hele goede combinatie echt voortreffelijk. Heel erg genoten vanavond bij de basiliek zeker een aanrader.

27. Marian van de Venn

Een fantastische avond gehad. Heerlijk genoten, 7 gangen lang. De gastheren en dames hebben 't begrip service in een ongedwongen sfeer begrepen.

28. Eén van onze favoriete restautants in Harderwijk. De gerechten zijn tongstrelend. De wijnen zijn ook top, passen subliem bij de gerechten.

29. Ruud Kasten

We hebben gisteravond in de Basiliek van het 10 gangen jubileum menu genoten. We werden van 6.30 tot 10.30 volledig in de watten gelegd. We kregen de topgerechten van de afgelopen 5 jaar voorgeschoteld. De bediening had er een hele klus aan, maar deed het fantastisch. De wijze van presentatie was top. De bediening voelde exact aan, wat onze wensen waren.

Al met al een geweldige avond, een feestje, dat we niet snel zullen vergeten. Zeker een ster waardig.

En de rekening viel achteraf erg mee.

30. marjolein

Heerlijk gegeten. Zeer goede kaart en originele gerechten. Uitstekende wijnkaart. Sfeer is zeer gezellig en romantisch. Bediening uitstekend.

31. Gisteravond bij Basiliek heerlijk gegeten. Het "menu vandaag" arrangement van 7 gangen bestond voornamelijk uit vis. Met name de kabeljauw en zeetong met schuim van rookworst waren erg lekker. De wijnen uit het wijnarrangement pasten goed bij de gerechten, veel verscheidenheid in smaak tussen de (witte) wijnen.

Kortom een heerlijke avond tafelen, met als minpunt de service bij het ontvangst en vertrek. Dit gaf geen gastvrije indruk, iets wat je wel zou verwachten gezien de pretenties en het prijsniveau. Erg jammer, want het had de avond wel compleet gemaakt.

32. Eric en Bianca

Top, eindelijk weer eens een sterrenzaak waar we sauzen met body hebben gekregen. Super portionering.
    Ook hebben we een super avond gehad op elk gebied, smaak wijn combi en ook genoten van de gastvrouwen en heer. En het blijft heerlijk meekijken in de keuken.

Nogmaals bedankt voor de fijne avond.

Eric en Bianca.

33. Tweede kerstdag heerlijk gegeten,8 gangen verassingsmenu.

Elk gerecht was werkelijk een plaatje om te zien.

De smaken waren perfect op elkaar afgestemd. Kleine porties maar toch genoeg gegeten (snoekbaars had wat meer gemogen, werkelijk verrukkelijk). Bediening was correct en vriendelijk en ongedwongen. Kortom een aanrader.

34. Ambiance van het restaurant is prima, evenals de bediening.

Het eten is echter aardig, veel pretentie die vaak niet wordt waargemaakt. Maar let op met het kaasplankje, je moet echt zelf de selectie maken, anders krijg je middle of the road (niets bijzonders) en hele kleine stukjes voor 16 euro.
    Echter de grootste teleurstelling is de manier waarop het personeel en de eigenaren omgaan met een klacht van een klant en het feit dat zij overeengekomen afspraken niet nakomen.

4,3
  35. Restaurant Basiliek

Graag willen wij reageren op de vervelende ervaring van Carien van der Loo. Het spijt ons zeer dit zo te lezen en vinden dit erg vervelend. Bij de reservering vragen wij de gasten of er dieetwensen zijn zodat wij daar rekening mee kunnen houden met de voorbereidingen en amusehapjes. Mvr van der Loo gaf telefonisch aan alles te lusten, maar melde aan tafel vegetarisch te zijn. Wij zijn geen vegetarisch restaurant, maar kunnen uiteraard wel wat maken, dit duurt alleen wat langer als dit niet van te voren wordt aangegeven. Als iemand Wagyu rund besteld kan het kloppen dat dit erg prijzig is, zo ook de inkoop hiervan. Uiteraard hebben wij ook andere keuze mogelijkheden! Toen zij aangaf dat de hoeveelheid te weinig was, probeerden wij uit te leggen dat de hoofdgerechten 150gr zijn en dìt hoofdgerecht niet kosteloos extra kunnen serveren, wel hebben wij aangeboden een ander extra gerecht te maken (uiteraard moet het voor iedereen voldoende zijn!). Na afwijzing hiervan nog gevraagd hoe wij het dan goed konden oplossen? Maar dit was voor hun niet meer mogelijk. Onze à la carte desserts kosten extra tijd omdat dat wij alles à la minute maken ivm de kwaliteit en versheid van de producten. Dit wordt ook in de kaart aangegeven.

Vriendelijke groet,

Rik Jansma en Andrea van Zoomeren.

Restaurant Basiliek.

36. Op zaterdag 6 november een 'Dining with the Stars'-lunch genuttigd in de Basiliek (gastronomische 4 gangen lunch voor € 40).

De ontvangst was goed door een vriendelijke jongen die wees op de mogelijkheid van hun 'valet parking service' tegen een 'kleine vergoeding' (€7,50). Heel handig aangezien de parkeergelegenheid rondom het restaurant niet bepaald duidelijk en praktisch is.

Eenmaal aan tafel werd gevraagd of wij een aperitief wensten, maar aangezien mijn tafelgenoot en ik beiden nog moesten rijden, hebben we deze afgeslagen. Toen bleek dat we (helaas) ook geen wijnarrangement (zelfde reden) en extra toevoegingen aan het menu wilden, is de service 180 graden gedraaid.

Er werd tot 3 of 4 keer toe gevraagd of we echt geen wijn wilden bij het eten, en met name 1 meisje bleef dan ook ongeinteresseerd, onvriendelijk en dringend aan tafel staan. Ook de vraag of het wel genoeg was voor ons (na het hoofdgerecht), kon niet bepaald vriendelijk gebracht worden ('is het voldoende voor jullie? Ja? echt? Genoeg? Oh..').

Bij het afscheid stond ze zelf bij de uitgang, maar kon er geen lachje of groet af, laat staan dat de deur voor je werd open gehouden.

Het is zeer spijtig dat de service zodanig afbraak doet aan de gehele restaurantbeleving, dat ik niet zou overwegen om hier nog eens te komen, ondanks dat het menu verder prima smaakte en de sfeer en inrichting ook goed waren.

37. Carien van der loo

Een restaurantconcept welke compleet rammelt, zelfs zodanig dat het geen concept genoemd mag worden. In een mooie ambiance krijg je een beperkte keuze met werkelijk krankzinnige prijzen en gerechten die qua portionering alleen onze lachlust stimuleerde. Voor gerechten van ruim boven de 40 eu krijg je amper zichtbare porties, gegarneerd met een drupje saus, twee worteltjes van 1bij1 en 3 chantarelletjes. Als je er wat van zegt is de reactie dat de gerechten 150 Gr. wegen. Dat is dan inclusief bord! Als je vegetarisch wilt eten, wel 's middags bestellen anders heeft de keukenbrigade onvoldoende voorbereidingstijd. Zo ook de desserts, bestellen bij het hoofdgerecht anders duurt het blijkbaar heeeeeel lang. Dit restaurant is te triest van woorden. Een Porsche met een fiat 500 motor, zoiets.

3,5
  38. Wij hebben hier uitstekend gegeten, we hadden een zeven gangen menu, bij elk menu werden we weer verrast door de vele smaken en belevingen. Goed personeel, echt een aanrader om naar toe te gaan. En ja, als je naar een sterren restaurant gaat weet je dat het wat kost maar het is zeker de moeite waard.

39. In het kader van de restaurantweek daar gegeten. De ontvangst in de hal was veelbelovend maar toen... Of wij een glas champagne als welkom wilden hebben. Deze bleek later € 12,50 per glas pp te kosten. De geserveerde open wijn van redelijke echter niet van sublieme kwaliteit kosten € 8,50 per glas. Het eten was kwalitatief goed, echter kwantitatief zeer magertjes. Het menu zou i.v.m. de restaurantweek € 25,-- kosten bleek later € 35,-- te zijn. De bediening was opdringerig maar niet geinteresseerd. Begrijp niet waar de ster vandaan komt, zeker niet van het gastvrije dat uitgestraald dient te worden. Al met al is dit restaurant geen aanrader en zal ik zeker niet voor een 2e keer bezoeken.

40. Vorige week hier heerlijk gegeten! Eten was fantastisch, bediening zeer vriendelijk en attent! Mooi ingericht.

We hebben echt een geweldige avond gehad.
    Het is zeker een aanrader! En als we in de buurt van Harderwijk zijn gaan we zeker terug!

41. Liesbeth

Jammer, het leek veelbelovend....

Mijn keus viel op de zeebaars van ca. Euro 38.

Voor dit bedrag had ik verwacht iets meer te krijgen dan een stukje zeebaars van 8 bij 8 cm? Werd geserveerd met een dotje spinazie als enige groente, een karig en smakeloos geheel.

Gelukkig waren de amuses lekker.

Wij bestelden koffie na en kregen daarbij allerlei soorten zoetigheden, zoals bonbons etc..., die achteraf niet op kosten van ''het huis" bleken, maar tegen een absurde prijs op de rekening stonden.

Vier glazen kosten 18,40!

Personeel een beetje te opdringerig om vooral hun omzet hoog te krijgen.

Jammer van het geheel ondanks de leuke uitstraling van het restaurant.

Absoluut niet voor herhaling vatbaar!

2,6
  42. Van de eerste dag af en verscheidene keren fantastisch gelucht en gedineerd. Vriendelijke ontvangst, mooie menu's, enthousiaste (jonge) kok en gastvrouw. Veel en echt goede&originele amuses, mooie wijnkaart en interessante -arrangementen. Fraai bouwwerk, ook interieur en voortreffelijk eten!

43. Ik ben zelf afkomstig uit Rotterdam en ben dus heel wat gewend op culinair gebied, het gebruik van "gewone" ingredienten viel mij als eerste op. Men gaat culinair uit eten om smaken te proeven die men thuis niet 123 klaar maakt. De muze's van hollandse garnalen en een combi van komkommer met wat olie en een olijfje vond ik dus niet echt subliem.

Bij bestelling van een droge witte wijn, kreeg ik de huiswijn geserveerd zonder uitleg over meerdere keuzes op de wijnkaart, zo hoort het dus niet.

Als hoofdgerecht kregen we eendeborst wat niet bijzonder expliciet smaakte. Het nagerecht was wel erg lekker, alleen de opmaak niet bijzonder uitnodigend . "Vier op een rij" is het huis, tuin en keuken principe.

Zeker gezien het deze week de culinaire week is lijkt het mij wel zo gepast je klandizie extra te verrassen en naar voren te komen met alleen creme de la creme.

Tevens bestelden wij aan het eind een cappuccino en kregen wij ongevraagd een cappuccino de luxe voorgeschoteld met de heerlijkste bonbons, brownie's, suikerspinnetjes met koffiesmaak etc etc waar idd een extra prijskaartje aanhing.

Al met al was de sfeer en ambiance goed verzorgd, maar is het voor ons niet voor herhaling vatbaar.

6,1
  44. Het kan niet anders of deze week in november krijgt Rik zijn eerste ster.Hij is het enorme nieuwe aanstormende talent.
    Zijn culinaire kwaliteiten in combinatie met de excellente bediening maken van de Basiliek ,de keuken van 2007 en 2008 zo verwacht ik

45. mw. Janssen

Topzaak en locatie ! leuke, charmante en zorgzame dames in de bediening. Zeer leuk en gastvrij. een zaak waar we nog veel van zullen gaan horen.Eten overigens zeer goed en creatief.

46. Jammer dat de bediening wat humeurig rondloopt in de zaak slecht geslapen of problemen onderling komt de sfeer niet ten goede.

6,1
  47. Heel goed. Moeten natuurlijk verder met de geweldige erfenis van Olivio en dat is niet zo makkelijk te evenaren, maar met nog een beetje tijd, geduld en eigen ideen komen ze er wel. Blijf jezelf!