1. Gusto wine & bar, niet wat je van een wijnbar verwacht.

Afgelopen zaterdag op het terras met vriendinnen een high wine gereserveerd. Ondanks dat Gusto een wine bar is was er weinig kennis van wijnen. Het personeel kent de wijnen niet, een uitleg van een witte wijn was ondermeer "... gemaakt van drie soorten druiven gerijpt in een wijnvat". Het soort druiven was niet bekend, enkel het land van de wijn wordt genoemd. Van de wijnstreek geen kennis. We kregen twee wit, een cava en twee rood met begeleidende matige hapjes.

Wij vinden eigenlijk dat je bij elke wijn een nieuw glas hoort te krijgen, zodat de wijn niet mixt met het restant van een andere wijn in het glas. De witte wijnen werden in hetzelfde glas geschonken en de rode ook in hetzelfde glas. De cava kwam in een flute.

Bij het uithalen van de borden werd ons bestek op tafel gelegd met het verzoek deze nog een keer te gebruiken. Na de derde gang vroegen wij om nieuw bestek daarop werd nadrukkelijk meegedeeld dat dit niet gebruikelijk is.

Tips: Wij adviseren bij elke ronde nieuw bestek te geven en elke nieuwe wijnsoort in een nieuw schoon glas uit te schenken en meer verdieping in het soort wijn dat er wordt geschonken.

3,7
  2. Na 1,5 wachten op ons eten vroegen wij aan de ober of er schot in de zaak zat, de ober gaf aan dat ze ons waren vergeten waarop wij vroegen “dan krijgen we vast wel een drankje van t huis” waarop de ober antwoorde dat hij het belachelijk vond dat we dat voorstelde. Zulke taal sla je niet uit als ober.

1,4