Grote plaatsen met restaurants in Friesland

Alle plaatsen in Friesland

Nieuwste recensies in Friesland

1. Pannenkoekenhuis Marrum

Lijda Onclin

Aangekomen in de regen bij het station. Daar werden we vriendelijk ontvangen door de kaart verkoopster. Ze haalden ons op bij het loket, en brachten ons naar onze coupé toe.
    Onderweg vertelden ze nog even waar de trein was voor een sanitaire noodstop. In de coupé kregen we een reisprogramma aangeboden, nou dat zag er goed uit. We kregen placemats: bij de kinderen stond er een treintje erger je niet spel op. We kregen er een dobbelsteen en pionnen bij zodat je de een spelletje kon doen, terwijl de machinist de pannenkoeken bakte. De pannenkoeken waren erg lekker, en het ijsje na de tijd ging er ook wel in. Al met al zeer geslaagd, het is net of je in een echte trein zit met zeer vriendelijk personeel.

2. Mooi restaurant, vriendelijke bediening, lekker eten. Niet goedkoop, maar zeker de moeite waard.

3. Nederlands Sneek

Jeannette Clemens

Afgelopen zondag waren wij te gast in De Kajuit. Wij hadden om halfzeven gereserveerd en toen wij aankwamen was het druk en de meeste mensen waren al aan het eten. We werden vriendelijke welkom geheten en werden naar onze tafel geleid door een man.

We deden onze bestelling met vooraf een broodplankje. Wij vroegen ons af of het brood nog gemaakt moest worden. Het duurde erg lang!
    Toch maar even gevraagd, het stond klaar maar ze waren vergeten het uit te serveren.
    Na een half uur werd er gevraagd of we klaar waren met het broodplankje.
    Er lagen nog wat stukjes brood maar je bent toch niet verplicht dit allemaal op te eten? Als ze had opgelet had ze gezien dat wij al een ruime tijd hiervan uitgegeten te zijn.
    Al die tijd werd ook niet gevraagd of we nog iets wilden drinken, volgens mij een gemiste kans.
    Het hoofdgerecht verscheen redelijk snel maar ik had het idee dat het personeel er niet zo veel zin meer in had. Er kon geen lachje vanaf.

Na een koffie en een cappuccino hebben wij afgerekend.

Wij hadden zoveel positieve reacties gezien dat het ons eigenlijk wat is tegengevallen maar ze krijgen nog een herkansing.

4. Heel bijzonder dat wanneer je via deze site reserveert voor het restaurant en hier een bevestiging van Eet.nu van krijgt, het restaurant van niets weet. Sterker nog: ze zeggen dat je überhaupt niet kan reserveren bij hen..!! Over deze verwarring bij binnenkomst werd door het personeel nogal schamper gedaan en we voelden ons niet serieus genomen. Slechte ontvangst op deze manier en gaf een nare smaak aan de avond.
    Er stonden geen glazen op de tafel die we toegewezen kregen en toen ons de drankjes werden bezorgd, kregen we daar ook geen glazen bij. Het personeel merkte ook niet op dat we zonder glazen zaten, dus uiteindelijk hier maar zelf om gevraagd.
    Het eten was prima, niets op aan te merken.

5. Lekker verse sushi, alles snel en correct en veel!
    Omdat het een klein restaurant is heb je niet dat massale gevoel van de "all you can eat" formule.
    Goede vriendelijke bediening en nette keuken.

Meer recensies in Friesland