ma 10:00 - 00:00

1438719763 60
1487202061 63
1519523593 58
1697292020 54

1. Zeer onvriendelijke bediening, we voelden ons totaal niet welkom. Koffie amper op of we werden zo ongeveer weggejaagd. Misschien ben je hier alleen welkom als je uitgebreid gaat eten? Wat een kater.

2. Wanneer ik Enschede bezoek, ga ik voor een lunch altijd even naar de rij terrassen op de Oude Markt, speciaal bij de Kater. Altijd gezellig en je wordt altijd snel geholpen. Ook nu weer. Zeer aangename sfeer. Grote en leuke kaart met altijd prima eten. Daar blijf ik dus komen!

3. We wilden vandaag lunchen bij De Kater. We liepen het terras op en we vroegen aan een medewerkster of wij binnen konden zitten. Ze gaf aan dat dit geen probleem was en dat we ons bij de bar moesten melden. We liepen naar de bar en we kregen een tafel toegewezen voor de wijnkast achter in het café. Onderweg naar onze zitplaats kwam er een medewerker langs ons heen lopen en zei tegen een collega: “die lui” lopen zo door.
    Wij besloten diegene op een nette manier erop aan te spreken en gaven aan dat wij op aanwijzing van zijn collega achterin het café plaats namen en dat wij geen lui zijn, maar zijn gasten zijn. De beste man gaf nog een grote mond. We besloten om weg te gaan en ergens anders te gaan lunchen.
    Een andere collega gaf aan dat de desbetreffende collega zwaar geïrriteerd was ivm de eventuele nieuwe Coronamaatregelen.
    Tip voor de beste man: als je wilt dat de gasten na Corona terugkomen bij De Kater, dan moet je wel gastvriendelijk zijn!!!

4. Gezellig en heerlijk gegeten op het terras. Alles super goed geregeld, ook omtrent corona.
    Personeel was erg vakbekwaam. We kwamen niks te kort. Al met al een topavond!

5. Ik snap niet waar al die slechte recensies vandaan komen. Wij eten hier regelmatig. Zeer goede prijs-kwaliteitsverhouding. Altijd vlotte en vriendelijke bediening. De daghap is een absolute aanrader. Maakt niet uit welke dag. Wij hebben alle dagen van de week al wel eens geprobeerd en altijd was het (boven mate) goed.

6. Super slechte ervaring dat 1 ster al teveel is. Dat je gewoon je arm moet zwaaien om geholpen te worden na een half uur te zitten met je gezelschap. Ook nog eens een dame die aan het werk is die met een attitude staat van “ik heb er geen zin in!” een fout maakt met het opnemen waardoor het gerecht niet komt. Geen excuus nee alleen maar een stomme opmerking. Al met al moeten ze hier nog een hoop leren als het om service gaat en fatsoen. SUPER SUPER SLECHT!

1,4
  7. Lekker eten tegen een goede prijs. Leuk restaurant, alleen de stoelen zijn niet comfortabel.

8. Timon Ras

Jammer dat half uur voor het sluiten al duidelijk te merken was dat we zo weg moesten en dat we al niks meer konden bestellen. Ook werd alles al afgeruimd ruim voor sluitingstijd.

9. Jesse Rutgers

Kon goed merken dat we weg moesten! Alles word je van tafel gehaald ook al ben je nog bezig met eten of drinken, terwijl het nog geen 00.00 is. Wist niet dat dit de huidige Kater was.

10. Edith Kijlstra

Vandaag koffie gedronken en super geholpen, dat zijn de beginnende toppertjes van de horeca.

11. Wim van der Mey

De Kater is een uitstekend restaurant en voornamelijk bekend onder de jongere bezoekers (studenten)
    mijn partner en ik zijn al in de tachtig en dan is het een beetje te luidruchtig voor ons.
    Wij gaan veel samen naar concerten en gaan dan vooraf eten in een restaurant in Enschede, met de afspraak dat het steeds een ander nog niet bezocht restaurant moet zijn.
    We hebben nu in totaal al weer 36 verschillende restaurants mogen bezoeken. Voorlopig kunnen we nog wel nieuwe vinden.
    Dat we de Kater nu pas hebben bezocht heeft de oorzaak dat we ca. 15 Jaar geleden er een nare ervaring hebben opgedaan.
    Mijn vrouw moest even naar de toilet en de zaak zat propvol en om er te komen ging ze langs een groep studenten waarbij de studentenrestaurant opzij moeten, toen werd er luid geroepen : laat die oude vrouw even passeren! Vond ze niet leuk.

12. Riet Pirard

Heerlijke saté

13. daniella cigri

Heb lang op ze moeten wachten, daarna bleek het ook nog dat ze mijn bestelling niet hadden genoteerd, dus heb ik uiteindelijk 2 uur gewacht op mijn bestelling, great👍🏽

4,7
  14. Assosiale bediening, weigerde een tweede glas kraanwater te geven. Nu snap ik dat wel als iemand de hele avond kraanwater vraagt maar was het 2e glas. Partner vervolgens aan andere bediende gevraagd naar 2 glazen water en zelfde bediende kwam alleen 1 glas brengen zonder iets te zeggen. Werkelijk waar associaal aangezien wij betalende klanten waren.

Eten verder prima, lekkere daghap.

15. Slechte horeca gelegenheid. Ongeïnteresseerd personeel. Lang wachten op bestelling. Consumptie in vies glas geserveerd. Typisch voorbeeld van hedendaagse slechte horeca!

16. Zaterdag met een groepje gegeten bij de Kater voor het eerst. Ik had gereserveerd en we hadden een mooie plek. Het was helemaal vol. Ik vind de inrichting erg gezellig en ik vond het ook leuk dat je de muziek goed kon horen. Goeie muziekkeuze hadden ze ook. Het eten was lekker, alleen de patat was een beetje droog. Wel apart, dat maak ik niet vaak mee. En sommige van de bedienden keken chagrijnig en dat de hele avond lang. Dat vind ik wel jammer. Ook al heb je er niet zo'n plezier in, dan nog kun je toch doen alsof?? En het staat ook niet klantvriendelijk om met zo'n gezicht te werken. Andere bedienden waren weer heel vrolijk en hadden er echt plezier in. We hoefden niet lang op het eten te wachten en het is echt een goede prijs- en kwaliteitsverhouding.

17. Martin

18. Wij kwamen hier om gezellig een drankje te doen om wat te vieren, eenmaal een drankje te hebben besteld zagen we de bedrijfsleider(?) tegen een vlotte serveerster openbaar uitvallen, door dat te doen op een druk terras doe jij jezelf en de zaak flink te kort. We hebben ons drankje afgerekend en zijn naar een ander terras gegaan. Respect voor de serveerster dat ze als nog vrolijk bleef naar de gasten!

5,3
  19. Geen hele bijzondere ambiance, maar prima. Service was gewoon goed. Spareribs gegeten, deze waren bij lange na niet de lekkerste die ik heb gegeten. Geen hoge kwaliteit, maar voor de prijs toch uitstekend (10eu onbeperkt).

20. Bij elk bezoek laten de obers/serveersters je niet uit praten als je wilt bestellen. Als je eenmaal besteld hebt duurt het erg lang voordat ze weer bij je tafel verschijnen. Het eten is van goede kwaliteit.

6,3
  21. Roy 110 punten

Heb een aantal keren hier best lekker gegeten. Een minpunt was toch een salade met kruidenboter als slasaus.

22. Onlangs bij De Kater geluncht. Zowel het broodje saté als mijn gehaktbal met brood waren prima in orde. Rijk belegd en smakelijk. Qua bediening was ik minder tevreden. In het begin hielp een dame ons die zwaar ongemotiveerd leek. Persoonlijke behandeling met een lach was dan ook ver te zoeken. Ze behandelde ons als een 'nummer' en een kleine glimlach kon er zelfs na het brengen van de rekening niet van af. De jongeman die tussendoor even langskwam om te vragen of het allemaal smaakte was daarentegen veel vriendelijker, knoopte een gesprekje aan en had zichtbaar plezier in zijn werk.

Qua smaak was het prima in orde, alleen de service van de medewerkers verdient meer aandacht. Jammer, want naast de smaak van de gerechten bepaalt dit voor bijna iedereen of een hernieuwd bezoekje op het programma zal staan.

23. ten hoopen

Leuk cafe om te zitten, het broodmandje was lekker. Het vegetarisch hoofdgerecht was, zonder het op de kaart te zetten, zo pittig dat ik het na 3 happen heb laten staan. Mijn vriendin die chefkok is vond het ook veel te pittig. Ze kwamen niet aan tafel om te vragen of alles naar wens was, pas bij het afrekenen. Toen ik aangaf dat ik het niet gegeten had en waarom, zei ze alleen ohw en wenste ons een prettige avond. Totaal niet geprobeerd het op te lossen of sorry te zeggen. We hebben er gewoon voor moeten betalen en zijn gegaan.

3,1
  24. Heb getwijfeld of ik een recensie moet achter laten of niet, maar hierbij besloten toch te doen. Misschien heeft de eigenaar er wat aan.

Ik dacht altijd dat De Kater erg gezellig was. We gingen er altijd met veel plezier heen, tot op de verjaardag van mijn moeder op een zondag. We waren met 10 man. Het had heel erg geregend die dag, en er was bijna niemand buiten of binnen. We vroegen of ze de stoelen buiten onder het afdakje wilden afdrogen, die waren natuurlijk erg nat. Na afdrogen waren ze nog steeds erg nat, dus gingen we maar onder de grote parasols zitten, die waren wel droog. Zegt die ober: 'Eh jullie zouden toch daar zitten? Heb ik speciaal droog gemaakt'. Dat zei hij heel onvriendelijk, dus uitgelegd dat ze alsnog te nat waren. Logisch toch?!

Toen drinken besteld, en gekregen. Dan vraagt mijn tante heel vriendelijk om een rietje, zegt de andere vrouwelijke ober: 'Wilt u dat vervolgens aan het begin melden?'. Wow! Dachten we, dat kun je niet zeggen! Ik heb zelf ook een horeca bedrijf, en dit kun je gewoon niet maken tegenover de klant.

We hebben ons drankje opgedronken, en wilden betalen. Wederom de vrouwelijke ober: 'Ja als jullie gaan pinnen, dan moet je naar binnen hoor, kan niet hier aan tafel'. Nou ja zeg! We wilden niet eens pinnen!

We zijn snel weggegaan. Voor ons nooit meer De Kater!

25. Als je hier geholpen wordt is het eten goed. De bediening is traag en je wordt zelden op eigen initiatief bediend.

6,7
  26. Heerlijk gegeten in dit restaurant. Prijs is prima en de borden zijn goed gevuld. Wel was de bediening wat aan de trage kant. Wellicht kwam dit door drukte wegens de wedstrijd van het Nederlands elftal die uitgezonden werd op de oude markt.

27. Martin Platenkamp

28. Het eten is heerlijk en de prijs/kwaliteit-verhouding is prima. Een aanrader is de tournedos en de spare ribs natuurlijk (op zaterdag voor nog geen 10 euro onbeperkt spare ribs eten bij de kater). Je kunt nu ook op verschillende dagen boven in (De Blauwe) Kater zitten, een mooi uitzicht over de Oude Markt, echt een vooruitgang. Ik blijf hier graag komen, want de bediening is top en het is er altijd gezellig. Tot gauw!!

29. Ligging perfect! Eten perfect! Spare ribs is echt een aanrader!!
    Maar de bediening is erg slecht! Zo lang wachten tot je een keer geholpen wordt.

30. F 146 punten

Prima broodjes, ruim belegd, wel erg aan de prijs.
    De wraps zijn heerlijk!
    De bediening mag op zich wel eens lachen en een beetje doorlopen. 10 minuten wachten op een drankje gaat wat ver.

6,5