Stadscafé Oscar in Ede

Parkeren kan naast de deur of in de nabijgelegen parkeergarage Q park achterdoelen.

Lunch Diner

do lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
vr lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
za lunch vanaf 10:30 diner tot 00:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 00:00

Het eindcijfer is 8. (Minimum: 1, Maximum: 10)

1408419527 70
1415301969 69
1697482086 79

1. Wim Schuttenberg

Geweldige sfeer en dat shared diner is helemaal geweldig. Top kwaliteit en alles erg mooi hoog op smaak. Complimenten voor de service ook!!

2. Janet Westerink

Ontzettend lekker gegeten vanavond. Het broodje met smeersels vooraf heerlijk. Ook de varkenshaasmedaillons perfect qua smaak en temperatuur. Aanrader om bij Oscar te eten

3. Hendrik

Vorige week bij Oscar een hapje gaan eten rond 18:00 uur, het was al gezellig druk! We werden vriendelijk ontvangen en vlug geholpen zonder dat het gehaast overkwam. We voelde ons persoonlijk geholpen. De bediening is erg alert en vriendelijk. Heerlijke carpaccio en steak tartaar als voorgerecht, niets op aan te merken. Kipspies (rijkelijk gevuld) en een zeebaars als hoofdgerecht, was heerlijk. Als afsluiter een espresso martini genomen, was top!

Onze glazen waren continue gevuld en er werd voldoende gevraagd of alles naar wens was. Bij het afrekenen (aan tafel (!))nog een gezellig praatje gemaakt. En zelfs de deur werd voor ons open gehouden bij vertrek. Wij komen zeker terug in deze gezellige tent. Bedankt voor de top avond!

4. Ad te Nooyen

Met een vriendin voor het eerst geweest. We stapten net binnen toen ons bij de deur gevraagd werd of we wilden eten of een drankje wilden doen. (Huh, mag ik eerst even zitten..) Toen wist ik dat ik alleen wilde drinken.

(Aan tafel.) We zochten naar een menukaart. Een medewerker kwam naar ons toe gestoven. Of we iets wilden drinken. Toen ik vroeg om de kaart verwees ze mij naar een biervilt met een QR code erop. Die hadden we niet. 'Zal ik het even opnoemen?' zei ze. Toen kregen we alle thee's te horen die ze aanboden (ik moest wel goed opletten merkte ik, is toch anders dan lezen op een papieren kaart).

Voor het weggaan complimenteerde ik ze met de warme inrichting. Ze bedankte ons terwijl ze ons niet aankeek en doorging met afruimen.

We waren er tijdens lunchtijd en het werd er gezellig druk.

Top: de planten/inrichting. Tip: ontspan en glimlach.

5. Teun van Brugge

Alles was tot in de puntjes goed geregeld.
    De bediening is netjes, en het eten heel lekker.
    Hier ga ik zeker terug komen.

6. Na een uur wachten op het terras maar eens geïnformeerd waar onze lunch bleef. Stond er niets in de bestelling. Gedesillusioneerd weggegaan, veel tijd verdaan en nog niets gegeten. Slechte tent!

7. We kwamen er, als toeristen, puur toevallig bij uit. Dus gewoon geprobeerd en dat was een ontzettend positieve ervaring. Heel erg lekker gegeten in een goede sfeer met leuk personeel. Wat ook een zeer groot pluspunt is zijn de voorzieningen voor mindervalide mensen. Niet alleen de beschikking over een invalide parkeerplaats maar er is zelfs een rolstoellift (!) naar de toiletten, een verdieping lager. Waar maak je dat nog mee !?!?
    Als we nog een keer in de buurt zijn komen we zeker terug. Dikke duim!

8. Hanneke Schilder

Ik was er afgelopen dinsdag een hapje eten. Alles keurig geregeld. Goede bediening, super mooie inrichting en het eten was verrukkelijk! 👍🏻

9. Ik ben hier wat wezen drinken en eten met vriendinnen. Het restaurant was heel erg leuk ingericht en het was best druk. Ik vond de bediening wel heel erg onbeschoft. toen ik kwam afrekenen stonden ze te kletsen en ze keken me aan van wat kom jij hier doen, ze vroegen niet eens of alles naar wens was geweest.

6,7
  10. Vertaal van English naar Nederlands

We komen zeer regelmatig bij Oscar. Meestal voor een borrel of lunch en af en toe voor diner. Altijd top eten, wijn en service! Gisterenavond echt fantastisch gegeten, een proeverij als voorgerecht met garnalenkroketjes als extra. Als hoofdgerecht confit de canard en maiskip. Canard zie je niet zo vaak op de kaart dus dat was een leuke en heerlijke verrassing! De maiskip was echt uitmuntend, nog nooit zo'n mals, zacht en smaakvol stukje kip op! Wat ons betreft blijvertjes voor op de kaart!

11. We zijn dol op de Carpaccio van Oscar en komen hier zeker voor terug! Verder goede service; ik vroeg of het mogelijk was om het hamburgergerecht zonder brood te krijgen en ze bouwden deze speciaal voor me om. Top!

12. Gezellig eetcafé. Lekker gegeten. Prima en vriendelijke bediening.
    Maar… het toetje… Dame Blanche… vreselijk!
    Kauwgomballenijs met een "soort" slagroom.
    Ga eens buiten de deur kijken! Een grote tegenvaller.

13. Hendri

14. Bij binnenkomst heel fijn en gastvrij ontvangen, het ziet er netjes en sfeervol uit. Het eten was perfect voor een prima prijs en zeer vriendelijk personeel. Zeker een aanrader en kom zeker terug. Ga zo door!

15. Gisteren heerlijk gegeten bij dit gezellige 'stadscafe'. Bediening erg attent, prijs/kwaliteit meer dan goed. Leuke menukaart. De zogeheten 'mini desserts' lekker en heel leuk bedacht. Top zaak, ga zo door!

16. Gert Roos

Op zondagmiddag lunchen met z'n vieren. Ondanks volle bak bij binnenkomst werden we direct aangesproken om even een drankje te nemen aan de bar tot er een tafel vrij kwam. Binnen een paar minuten besloot de nieuwe uitbater (die sinds 01-2018 de scepter bleek te zwaaien), blijkbaar tegen het zondagse gebruik in, de bovenverdieping er bij te openen. Dit bleek een goede keuze, want het zat ook daar in no time vol. Wij kozen een ronde tafel en werden vriendelijk en heel toegankelijk bediend. Qua eten 2 soepjes vooraf (oude kaassoep en tomatensoep), beiden zelfgemaakt, goed van smaak en beslist niet uit een pakje gekookt zoals we elders in een review lazen.

Daarna voor mij een clubsandwich vistrio (zalm, forel, tonijn) met bruin brood. Dit brood was super vers (en dat op zondag) en rijkelijk belegd, een goede keuze met een uitstekende p/k verhouding. Mijn tafelgenoten kozen voor een salade (2x) en kipsaté. Ook de salade was knapperig en vers en de saté smaakte heerlijk, waarbij gezegd moet worden dat rekening houdend met de grote van de porties de saté niet in de buurt van mijn vistrio kwam qua p/k verhouding.

Onder het genot van rode wijn en wat speciaalbiertjes bleek de tijd te vliegen. Rond 17:00 verlieten we de zaak met een voldaan gevoel. Een zaak om zeker weer terug te komen. Ga zo door!

17. Nelle Ekim

Ik begreep dat de zaak is overgenomen door een nieuwe eigenaar en dat is bij binnenkomst direct te merken: nieuwe plantjes en veel meer sfeer.

Het zat erg vol maar een hoefde niet te wachten op een tafel. Bediening was vlot en zeer attent en vriendelijk. We bestelden een broodje carpaccio en een steak sandwich. Carpaccio was perfect op heerlijk vers brood maar de steak sandwich stak er met kop en schouders boven uit. Wat een heeerlijk broodje! Serveerster vroeg attent of alles naar wens was en gedurende de lunch werden de drankjes goed bij gehouden.

Een lunch voor twee voor nog geen 30 euro en dan met zo’n goede kwaliteit kan ik echt iedereen aanraden.

Wij komen zeker terug!

18. Stadscafé Oscar

19. Lekker gevarieerd eten voor een goede prijs. Al jaren een constante topkwaliteit.

20. Matig, wat vreemde combinaties: Carpaccio met noten zonder dressing, zalm met champignon? Ook dessert (proeverij) matig door vreemde combi. Leuke tent, leuke bediening, lunch prima maar diner matig...

21. Lekker gegeten. Wel veel te hoog geprijsd. Personeel had niet veel zin vandaag.

22. Wij hebben heerlijk gegeten/ eten werd mooi opgediend, gezellige sfeer. behulpzame bediening. Die met al onze wensen rekening hield. Er werd ook goed rekening gehouden met dieet.
    Zeker voor herhaling vatbaar.

23. Gerdo De Jager

24. Annemarie

Gezellige restaurant en goede akoestiek, eten zeer matig. Bijna niets wordt vers gemaakt. Bestel je fajitas, is de guacomole uit een potje. Maar 2 tortilla's die niet soepel zijn en slappe friet erbij. Niet echt Mexicaans. Toetje was een verdroogde brownie en de peren creme brule was ook niet zelf gemaakt.

25. Na een paar jaar weer geweest. Heel teleurstellend. Niet lekker gegeten, geen lekkere combinaties en teveel kant en klaar voedsel op het bord. Lopen we niet snel weer binnen. Jammer!!

26. Bert Cuip

Onlangs met een paar vrienden van vroeger hier gegeten. Goed eten voor een goede prijs. Professionele en vriendelijke bediening. Het restaurant ziet er verzorgd, fris en modern uit. Zelfs mooie verse bloemen, dat zie je niet vaak!
    Ik kom hier zeker terug!

27. Afgelopen zondag met de familie bij Stadscafe Oscar gegeten. Leuke afwisselende menukaart en nog een extra 3(of 4) gangen keuze menu. Het eten was heerlijk en de porties waren ruim. Daarnaast was de bediening erg goed, aan alle wensen werd gehoor gegeven; zelfs een carpaccio op 2 borden! Wij zijn benieuwd naar de nieuwe lente kaart en komen graag terug.

28. Sateetje had echt wat malser moeten zijn. Bediening was oké.

5,7
  29. Entourage en bediening erg goed, eten helaas slecht en niet in verhouding tot de prijs.

30. Zeer slecht gegeten. Duur, droog brood en ouderwetse lunchkaart.
    In de Randstad zou zo'n eettent niet lang kunnen blijven bestaan.

31. Prima service, maar i.p.v. broodjes kregen we een sneetje brood dat niet vers was. Alle gerechten werden geserveerd met sneetjes brood. Daar is de prijs echt te hoog voor en daarvoor gaan we niet uit eten.

32. floor albeda

Zeer slechte lunch. De gevraagde bestelling werd bovendien niet geleverd. Prijs kwaliteitverhouding onacceptabel. Never again!

33. Ik had de 'American toast with cheddar cheese, turkey, bacon and tomato' besteld en ik had me daar toch iets anders van voorgesteld dan een ordinaire tosti. Want dat was wat ik voorgeschoteld kreeg. Een tosti met wat sla zonder merkbare dressing eronder. Bacon was bijna niet te vinden en volgens mij van de kant-en-klare variant. En toast is m.i. toch echt iets anders dan een tosti. Het brood was nog aan de droge kant ook.
    Mijn vrouw had het 'Lunchbordje met een kerriesoepje, toast gerookte zalm, bolletje ossenworst en een broodje met een kipsaté-kroketje' besteld en dat was achteraf een veel betere deal geweest. Dat kost nog anderhalve euro minder dan de 'toast'.

De 'toast' trouwens maar liefst € 11,25. Duurste tosti die ik ooit heb gegeten.

34. Afgelopen vrijdag mijn verjaardagsfeest door Stadscafé Oscar laten organiseren. Wat een succes! Iedereen heeft heerlijk genoten van de heerlijke hapjes en drankjes en top personeel, alleen maar positieve reacties! Een echte aanrader!

35. Meerdere malen heerlijk gegeten bij Stadscafé Oscar. De extra service waarderen wij enorm. Een fijne balans van lekker eten (afwisselende kaart eens per kwartaal) en goed personeel bevalt ons uitstekend. Voor ons het beste restaurant van Ede, een echte aanrader!

36. Shimora

Altijd genoten van onze tijden bij Oscar. Helaas heeft het personeel ons vanavond diep teleurgesteld. We moesten 3 keer om hun aandacht vragen om te bestellen. Onze vitello tonnato was erg droog en stug van structuur. We gaven dit aan bij de serveerster die zonder pardon het van tafel weg nam om na 5 minuten precies hetzelfde terug te serveren. We vonden het vervelend om aan te halen maar besloten het toch te doen. Dat werd niet met dank af genomen. De serveerder ging vors in de verdediging en liet weten dat ze morgen gesloten waren, eten word weg gegooid op zondag en dingen anders gaan en de vitello tonnato altijd zo smaakt. We voelde ons bezwaard dat we dit hebben aangegeven wat je als klant niet hoort te voelen. Kort om; tip naar het personeel, wees klant vriendelijk, mensen die uiteten gaan kiezen daarvoor. Willen een leuke avond en hopen op vriendelijk personeel wat jullie alles behalve dat zijn geweest. Teleurstellend voor de eigenaar omdat we vaste klant zijn geweest bij z'n vorige restaurants en weten dat hij passie heeft voor zijn zaken.

37. Helaas erg slecht gegeten. 3 van de 4 hoofdgerechten waren niet goed. Alle 3 terug, waarna 1 wel goed. Andere 2 net zo slecht als 1e keer dus wéér terug. Dan maar veel friet eten. Als genoegdoening plotseling en ongevraagd schaal met dessert voor 4 pers gekregen maar niemand in het gezelschap houdt van zoete nagerechten. Hebben het maar opgegeten omdat we anders weer moesten terug sturen. Kopjes thee werden van de rekening afgetrokken. Al met al een forse rekening voor hetgeen we gekregen hebben. Ook beïnvloedt het de sfeer aan tafel wat erg jammer is. Je wilt een gezellige avond hebben en lekker eten met elkaar.

38. Prima plekje om te lunchen. Vooral de salades zijn prima in de zomer. Tikje prijzig voor sommige gerechten.
    Personeel is super vriendelijk en erg klantgericht.

39. Een stadscafe dat het dorpse Ede met staal, grijze bekleding en bakstenen muren van enige allure voorziet. Over de bediening hebben we niets te klagen; een struise blonde dame die vriendelijk, enthousiast en attent de bestellingen opneemt en uitserveert. En een klein beetje gewiekst is. Als we positief reageren op haar vraag of we wat brood en aioli wensen hebben we gelijk het 1e voorgerecht van de kaart besteld. Maar lekker is 't wel. Dat geldt ook voor de kindermenu's. Voldoende keuze hierin. Echter, standaard zonder groente (welk restaurant neemt hierin eens het voortouw?), maar desgevraagd geserveerd met een bakje rauwkostsalade. Waar ook aandacht aan besteed zou mogen worden; een plek om de kleine te verschonen. Dat diende ik nu te doen op een stoffen bank tussen beide toiletten in. Niet handig en hygienisch.

De langzaam gegaarde lamsbout smaakt mijn vrouw prima, maar is zo gaar dat ze in 1e instantie denkt gevogelte voorgeschoteld te hebben gekregen. Gelukkig biedt de blonde dame uitkomst. Het is absoluut lam, maar dan net iets anders. De hoeveelheid is ruim; mijn vrouw heeft er een flinke kluif aan. Maar mist ook weer enige substantiële groente. De Oscar Special, gewokte ossenhaas met scampi's en spaghetti belooft veel, maar stelt zwaar teleur; een 1-pansgerecht dat je thuis met een fles woksaus zo in elkaar flanst. En wel zoveel saus dat het bijna soep wordt. Ik kreeg er van de blonde dame dan ook ongevraagd een lepel bij. Voor dit soort gerechten (dat ook nog voor bijna Euro 21 op de kaart staat) ga je niet naar een restaurant. De rest, inclusief speciale koffies, het heerlijke nagerecht en de uiteindelijk toch genoeglijke avond tillen het geheel qua eten & drinken naar een nipte voldoende.

6,5
  40. Leuk restaurant om 's middags te lunchen of 's avonds te dineren. Jammer dat er in de middag zo weinig warme maaltijden worden geserveerd.

41. Laatst hier gelunched met mn vriend. Toen we de menukaart kregen vroeg ik me af of dit wel zo'n goede keuze was. De prijzen van de broodjes waren erg hoog. De goedkoopste was zelfs 7,50. We namen een uitsmijter en een broodje brie. We zaten er heerlijk, fijn terras. Pas toen de broodjes kwamen snapten we iets van de prijs. Het broodje was zeer rijkelijk belegd en mooi opgemaakt, ik had er een flinke portie aan. De brie smaakte prima al had de bijgeleverde chutney geen toegevoegde waarde. De uitsmijter was goed maar niet bijzonder. We zijn wel benieuwd geworden naar de andere broodjes en komen daar vast nog eens voor terug al zal het niet heel vaak zijn gezien de prijzen, je loopt niet zomaar binnen voor effe een broodje.