Villa Ruimzicht | Restaurant Lokaal in Doetinchem

Aan de overzijde van de Villa is een parkeerplaats met ruim 100 parkeerplaatsen.

• OV

Treinstation Doetinchem Centrum. Bus 25 of 51 tot halte Loolaan.

Lunch Diner

1519835337 74
1620659741 72
1671071942 69
1701319263 61

1. High tea gehad al 1,5 maand bekend. Afgelopen week tweemaal gebeld over een dieet. 3 kwartier extra gewacht alleen op 1 bakje met ei. Verder was alles hetzelfde als wat de rest van het gezelschap kreeg. De communicatie tussen het telefoontje en de keuken bestaat denk ik niet. Ipv thee kun je koffie bestellen wat slootwater is en een half kopje en dat blijkt dan achteraf 3,00 euro extra te kosten.

2,5
  2. Klaarblijkelijk personeel te kort. Ruim een uur wachten op eten na de bestelling, vlees lauw. Duidelijk understaffed maar wel helemaal open. Slechste ervaring ooit hier, voorheen beduidend beter.

4,3
  3. Heerlijk gegeten. Vriendelijk personeel.

4. W. Wichman

2E kerstdag kerstbrunch met groep van 4 personen.
    Wat een deceptie. Live cooking bestond uit een ingeschonken kopje soep.
    Stampot boerenkool was bevroren en erg karig voorzien van gebruikelijke bijlage. Rollade smaakte niet en leek wel wit uitgeslagen. Zalm was erg waterig. Karig dessert met 1 soort waterig ijs. Logistiek rondom buffet onlogisch. Kopje koffie kon met moeite georganiseerd worden.
    'Keur aan feestelijke lekkernijen' zwaar overdreven. Jammer.
    Dat wordt geen 2e keer.

2,2
  5. Christina Vd Kloet - Tesink, Zelhem

Hoewel de geserveerde borden er mooi uitzagen was de smaaksensatie erg magertjes. De verhalen omtrent de gerechten waren groots echter kwamen niet overeen met de ervaring bij het eten ervan. Bovendien zijn de porties aan de kleine kant.
    Al met al veel blabla die wat mij betreft niet waargemaakt werd.

ÉéNs maar nooit weer.

6. Heerlijk gegeten! 5 gangen verrassings menu, mooi geserveerd. Gezellig gezeten, aanrader!

7. Vriendelijke ontvangst. Het restaurant straalt een statige warme sfeer uit zoals je kunt verwachten in dit prachtige pand. De bediening was heel vriendelijk. Wijn was voortreffelijk net zoals het 3 gangen menu. Op de vraag of wij water wilden hebben kregen we gratis een karaf water met ijsklontjes. Het enige min punt zijn de porties, die waren zo klein zodat ik bij thuiskomst meteen de koelkast ben ingedoken.

8. Gistermiddag heerlijk geluncht bij Villa Ruimzicht op het zonovergoten terras!

Genoten van goede witte huiswijn met het leukste lunchgerecht van de kaart: Proef de Achterhoek!Allemaal kleine lunchklassiekers op 1 bord met veelal Achterhoekse producten... genieten!

Prijs/kwaliteit dik in orde! Uiterst vriendelijke en correcte bediening!

Wij komen terug!

9. Vandaag geluncht bij Villa Ruimzicht. Een prachtig oud pand op een mooie locatie. Helaas is dat ook het belangrijkste pluspunt. De vissalade á € 15,- is zeker niet slecht maar zijn geld niet waard. Daarvoor is de gebakken vis te papperig en de gerookte zalm te matig van kwaliteit.
    Storender is echter de desinteresse van de barman, die waarschijnlijk andere zaken (mob telefoon) belangrijker vindt dan het uitvoeren van zijn werk als gastheer.
    Kortom; het gepretendeerde niveau wordt op meerdere vlakken niet gehaald.

5,3
  10. Dit is wel een bijzondere ervaring, hoor!! Personeel is erg vriendelijk en gastvrij. Maar wat kraken de vloeren... en het is inderdaad wel erg gehorig. We zaten op de zolder.

En, beste mensen, praat niet hardop na 23.00 uur op de gangen!! Houd toch eens rekening met anderen die al in hun mandje liggen!!
    Schoon, erg smaakvol ingericht! Het ontbijt mag u gewoon niet missen!! Alleraardigste mensen zorgen voor een topontbijt! Dat maakte de gehorigheid weer een beetje goed.

Tip: auto's aan overkant parkeren (gratis en veel ruimte). Officiële hoofdingang is aan de andere zijde maar men vindt het geen enkel punt dat je door het restaurant naar de receptie loopt. Misschien nog eens een paar verlichte bordjes.

11. Hans en Odette Freriks

Voor ons 25jarig huwelijksjubileum een gift for two cheque gekregen. 3 gangen verrassingsmenu... Gezien ik vroeger les kreeg in Ruimzicht, dit uitje daar geboekt. Wat een geweldige sfeer, erg toegankelijk in het bovensigment van eetgelegenheden. Wat hebben we heerlijk gegeten, heerlijke smaken in een betoverend jasje dat zich in je mond tot een feestje ontwikkeld. Net zo lekkere expresso als in Italië met als bonus een heerlijke bonbonkeuze. Gezellige atmosfeer en stoelen die je uitnodigen om te genieten van een betoverende maaltijd. Een aanrader....

12. Het is veel te duur, daar is het wel mee gezegd denk ik. 2 kroketten met brood voor 8.50€ is ronduit belachelijk. De sfeer is ook niet echt top als je op het terras zit. Ja, de omgeving is mooi maar je zit tegenover één van de drukste wegen van Doetinchem.

13. Zojuist bij villa ruimzicht gegeten (3 gangen) en nog steeds trek! (en ja, ik ben een vrouw). Porties zijn zeer klein en soms wat te zoet of te zout. Smaak is verder wel goed, maar in verhouding met de prijs valt dat behoorlijk weg.. Personeel is professioneel, maar niet heel vriendelijk of pro-actief. Wij komen hier helaas niet meer terug en zullen het ook niet aan onze familie en vrienden aanraden. Jammer!!

3,3
  14. Wat opvallend was dat iedere gang een samenraapsel was van bij elkaar gevoegde producten. Het was geen gerecht en de balans ontbrak totaal. Daarnaast was de smaak vlak en de opmaak zoals je deze jaren terug veel zag. Het moet chique lijken, heel veel verschillende vlekjes saus en kleine dingetjes op je bord, maar dit heeft niets met koken te maken. Gelukkig waren wij in het bezit van een bon en hoefde wij alleen de fles wijn en de fles water te betalen. Dat het restaurant wel goed vol zat was prettig, maar vraag me werkelijk af hoe lang de Achterhoeker hier genoegen mee neemt.

3,6
  15. Thijs kothuis

Zaterdag wezen eten met 5 gangen bon. Eten was fantastisch, bediening zeer goed en vooral correct. Kennis van wat er geserveerd werd, vooral door jongen in de bediening naast de andere meiden.

Droge witte huiswijn ook zeer goed te drinken en normale prijs per glas onder de €5,-

16. Goede kwaliteit van het eten gevarieerd en goede smaken.
    De bediening laat te wensen over, jonge bediening die weinig uitstraalt en niet echt gastvrij en gezellig is. De temperatuur in de ruimte is niet echt ok, bij de ramen tocht het flink. Gezien de porties is de prijs aan de hoge kant. Ondanks de kwaliteit wel goed is.

6,7
  17. Ann Zweers

18. Gisteravond wezen eten bij Ruimzicht.
    Omdat we al eerder bij Strandlodge in Winterswijk waren geweest en hebben genoten van de kookkunsten van de voormalige keukenchef van Ruimzicht.. waren we benieuwd naar dit restaurant.
    Het eten en de bediening vielen ons enigzins tegen.
    De bediening oogde chaotisch, het eten was lekker.. maar geen bijzondere combinaties. Soms ook wat vlak van smaak.
    Ons hoofdgerecht was koud, wat snel overigens wel snel werd verholpen door de bediening.
    Een leuke avond, maar voor de keuken zullen we waarschijnlijk niet terug komen.

19. Gisteren hier een high tea gehad. Heerlijk ! Vooral de hartige hapjes. Nu van alles uitgeprobeerd in Ruimzicht, drie keer een diner gehad, onze bruiloft hier gevierd, twee keer ontbeten en dus nu een high tea. Echt prima kwaliteit, vriendelijk personeel en alles tegen een redelijke prijs ! Wat mij betreft blijf ik hier komen.

20. Onlangs tijdens een weekendverblijf in het hotel in beide restaurants gegeten. Dit is echt een aanrader; prachtige gerechten met de nodige smaaksensaties, zoals je die zelden nog ergens mag proeven.
    Goede en sfeervolle ambiance en vriendelijk en deskundig personeel!

21. Wij hadden afgelopen zaterdagavond ons proefdiner voor onze bruiloft in Villa Ruimzicht. Wat een goed eten zeg ! Ontzettend mooi opgediend en heerlijke smaak. Een ontzettende goede bediening. Deze jongeman wist echt waar hij over sprak en bediende met veel enthousiasme ! Voor een gezellig entourage, prima bediening en geweldig eten moet je echt hier zijn. Slapen kun je er ook, dit proberen wij op 11 mei a.s. uit ! We zijn benieuwd naar onze dag !

22. Wat een topzaak! Heerlijk en gezellig gegeten met vrienden. Elk gerecht zijn eigen smaak, af en toe wat veel verschillende smaakjes op 1 bord. De sommelier heeft echt verstand van wijnen, complimenten voor het wijnarrangement.

23. Adrianus en Truusje

Wij hadden ons verheugd op een dineetje bij Villa Ruimzicht,want we hadden daar goede verhalen over gehoord. Kennelijk bleken die gebaseerd op die bij de vorige chef, want weliswaar is de locatie erg mooi, maar viel het eten ons flink tegen. Weinig smaak, wat rommelige opmaak en verder een slordige bediening. De prijs/kwaliteit verhouding slaat eigenlijk nergens op, helaas. Wat ons betreft niet voor herhaling vatbaar.

3,5
  24. Via een veilingsite hier een overnachting gedaan en gegeten. Zowel de kamer als het eten (ook ontbijtbuffet ) was geweldig!
    alles superschoon en netjes.

25. De ambiance hier is vooral buiten heel bijzonder. Niet alleen het pand is een monument, ook de tuin.

Het eten is lekker en voldoende. En om de sfeer compleet te maken is de bediening ook nog erg vriendelijk.

Op het terras onder het genot van een hapje en een drankje is het zelfs alleen goed toeven.

26. ben 208 punten

Nieuwe chefkok hier, bijzonder goed. Heeft her en der aziatische invloeden in menukeuze. Uitstekend gegeten, hoge kwaliteit van koken, prima bijpassende wijnen. Tempo tussen de gangen door is keurig. Bediening jong maar wel correct onder toeziend oog van de uitermate vriendelijke eigenaren. Best place in town Doetinchem.

27. Robert Oltmans

Waar het management blijkbaar goed op toe ziet, is de professionele en gastvrije houding van iedereen. Echt welkom!

28. Bijzonder compleet ontbijt.

29. Hier met 9 man gegeten, 5 gangen menu.

Het eten was lekker maar niet zeer bijzonder terwijl het hotel/restaurant wel die indruk geeft.

We kregen wel veel verschillende dingen voorgeschoteld maar de gerechten waren redelijk gewoontjes en werden door sausjes tot smaak gebracht en dat is gewoon jammer. Je moet het vlees/vis laten spreken, niet de saus.

Moet wel zeggen dat het wel ruim voldoende was en dat is toch vaak niet zo bij de betere restaurants.

Er werd goed rekening gehouden met persoonlijke wensen. De bediening was sowieso goed en was wel in voor een dolletje, absoluut geen stijve harken. Dit komt de sfeer zeer ten goede.

Maar het topstuk is gewoon het hotel zelf en de tuin (de tuin heeft een vrije toegang) met zeer bijzondere bomen. Onder die bomen hoort de imposante mammoet boom (giant sequoia), deze is 150 jaar oud terwijl de oudste op de wereld 3500 jaar is en kan tot 100 meter hoog worden.

Dit geheel zorgde voor een memorabele avond al is dit meer vanwege de omgeving en de ambiance dan het eten zelf en dat is toch wel een minpunt.

Nog een laatste opmerking.

We hadden om een rondleiding gevraagd die we ook kregen van de eigenaar (leuke vent). Wat ons wel opviel was dat er in veel kamers Ikea producten stonden en dat doet toch wel afbreuk aan het imposante exclusie gebouw. Je zou wat meer exclusiviteit verwachten in de kamers zelf, maar waren wel leuk ingericht als thema kamers.

30. hannelore kruikemeijer

Hebben hier onlangs met 6 personen gegeten waaronder 1 kind van 10 en een ouder iemand, voor wie heel netjes voor beiden de porties werden aangepast. (5 gangenmenu) Bediening heel vriendelijk en attent. Kwaliteit/prijs verhouding prima, lekker gegeten. Mooie inrichting.

31. Hebben hier onlangs heerlijk gegeten! Kan het iedereen van harte aanbevelen. Hadden een 4-gangen verrassingsmenu (47,50 euro) met bijpassend wijnarrangement en zowel de wijnen als de gerechten werden goed uitgelegd. Ook met dieet-wensen en allergie werd goed rekening gehouden. Bediening zeer alert en attent, maar niet op een overheersende manier. Zeker voor herhaling vatbaar!

32. Geweldige lokatie!

Persoonlijk viel mij de ruimte binnen erg tegen.

Wel modern maar een krakende gang in een hotel lijkt me niet prettig slapen.

Het restaurant is goed aangekleed maar moet eerlijk bekennen dat ik aan de zogenaamde 'verse gerechten' kon proeven dat deze uit de vriezer kwamen. Minpuntje!

33. De sfeer is op zich wel goed, alleen die prijzen, jongens jongens!
    Ik vind dit echt, en zeker in deze dure tijden gewoon niet kunnen. Maar zo heeft iedereen z'n eigen mening. Ik kan niet in iemands portemonnee kijken natuurlijk. Ik ga dit niet snel aan anderen aanbevelen.

1,7
  34. De ambiance is prachtig. Alles klopt. We zijn helemaal in de stemming voor het 5 gangenmenu met wijnarrangement.

Prachtig opgemaakte gerechten, goede bediening, goed verhaal maar de smaaksensatie is er niet. Bij geen enkel gerecht werden we verrast door contrasten. Alles is lekker maar wat flauw van smaak. De geserveerde wijnen waren prima maar overheersten de gerechten.

Jammer.....

6,5
  35. Al diverse malen en ook in de restaurantweek hier heerlijk gedineerd in een sfeervolle ambiance; mooi opgemaakte borden met bijpassende wijnen geserveerd.

Niets mis mee en aanrader.

36. Op 19-08 gelunched.
    Ik had een club sandwich, tafelgenoot een boerenomelet. Sandwich uitstekend, verschillende smaakpapillen werden geprikkeld. Boerenomelet, presentatie oogde wat rommelig. Twee boterhammen lagen op elkaar, met half daar overheen een uit elkaar gevallen omelet. Kan beter, smaak was echter goed.
    Minpuntje, tijdens het uithalen van de borden, hadden we allebei nog een half glas wijn. Serveerster vroeg of we nog wat wilde drinken?

Kom zeker nog een keer terug.

37. Creatief en anders, dat is het eerste waar ik aan denk.
    Wij hebben gegeten in BITES (1 van de 2 restaurants van het hotel). Als je een redelijk moeilijke eter zoals ik zover krijgt om het bord steeds leeg te eten dan heb je het wat mij betreft prima gedaan!
    Bedienend personeel is erg vriendelijk en snel.
    Het ontbijt was ook goed verzorgd.

38. Heerlijk gegeten, prettige bediening die los, maar zeer correct én op tijd aan tafel verschijnt.

39. Vriendelijke bediening en heerlijk gegeten. Kom hier vaker!