Gratis parkeren aan de overkant van de IJssel, op de Worp. Parkeerplaatsen (P) op Nieuwe Markt en Grote Kerkhof.

• OV

Op slechts 5 minuten loopafstand van NS Station Deventer.

Lunch Diner

1200627568 82
1233207349 82
1320086765 85

1. Gerrit Komen

Heerlijk gegeten, goede wijnen! Zeer sfeervol restaurant met zeer vriendelijk en voorkomend personeel. Eigenaren die weten wat goed gastheerschap betekent. Uitstekende prijs/kwaliteit verhouding! Wij komen er heel graag. Ook de gasten van Huize De Worp komen altijd zeer enthousiast terug! Een absolute aanrader!

2. Fons Glasmeier

We zijn al vele jaren een regelmatige klant bij Rob en Yolande. Dit niet alleen om de veelal uiterst smaakvolle gerechten, uitstekende bediening en goede sfeer maar ook de wijn -spijs combinaties zijn treffend. Een feest op zicht is het jaarlijks Kerstdiner waarvoor je je altijd snel moet melden vanwege de vele liefhebbers die aan willen schuiven. Een genot om daar als Bourgondiër te gast te mogen zijn.

3. AnGeLa

4. Volgende keer beter. We kregen niet het valentijn gevoel, we vonden het wat ongezellig. Misschien als we buiten in hun mooie achtertuin kunnen zitten, eten was ok.

6,5
  5. Gelukkig dat mensen verschillen en verschillende ervaringen hebben, als ik zo sommige recensies lees!
    Wij hebben Het Arsenaal als een fantastisch restaurant ervaren en niets gemerkt van ongezelligheid.
    Wij kwamen voor het AH menu, maar zijn uiterst vriendelijk en professioneel ontvangen.
    Wij mochten kiezen uit een tafeltje boven of beneden.
    Ik kieperde aan het eind nog een glas om, maar geen probleem of irritatie te merken.
    Er werd niet moeilijk gedaan bij het omzetten van een gerecht en zelfs niet extra voor gerekend.
    Het eten was zonder uitzondering allemaal verrukkelijk.
    Mijn man en ik hadden verschillende gerechten.
    Wij kregen twee (!) amuses, nog nooit ergens gekregen, zeker niet bij een AH actie.
    Wonen in de randstand, maar als we hier weer op vakantie zijn komen we zeker terug ook zonder AH bon!
    Onze complimenten zowel voor de keukenbrigade als voor de bediening!
    Graag tot ziens.

6. emj kerstens

6 Augustus hier gegeten via ah actie. Geweldige service, mooie amuses, heerlijk eten en drinken. Top restaurant. Hartelijk dank alle medewerkers.

Dames Kerstens en Bennink

7. marjolein

Een gezellig restaurant in een oud stukje Deventer. Heerlijke extra hapjes, de bediening is vlot en netjes. Een restaurant met net iets meer. We hebben een gezellige avond gehad met heerlijk eten. We komen zeker terug.

8. We werden stijfjes ontvangen. Wellicht omdat we zelf enigszins netjes gekleed waren. Ik merkte dat ik me niet kon ontspannen in dit restaurant. Het eten was goed, alhoewel de Grietfilet smaak (al is het een beetje zout er bij, of op tafel) een bite mist (tip). De huiswijn rood is een aanrader.
    Gelukkig waren we niet ongeduldig en hadden we niet de minste haast, want er werd telkens wel lang gewacht met de volgende gang. De drie gangen maaltijd duurde zeker drie en een half uur.
    Het was een heel statisch restaurant. Een beetje zoals een eerste klas stilte coupé. Luxueus en rustig, maar je houdt je rustig en maakt geen geluid. Gedurende de 3,5 uur leek alles onbeweeglijk. Alle gasten al die tijd vastgeplakt op dezelfde stoelen, alsof niemand durfde te bewegen of te praten. De gastvrouwen praatten ook heel zachtjes. Gelukkig maakte de tafel naast ons het nog een beetje gezellig met z'n 5en. Anders had ik helemaal het gevoel gehad in een stilte coupé te zitten.
    Hier komen we pas weer terug wanneer de recensies aantonen dat het restaurant een omslag heeft gemaakt naar gezelligheid.

9. Een tijdje geleden hier gegeten. Slechte, onbeleefde bediening en de prijs/kwaliteitverhouding is helemaal zoek. Een tomatensalade voor 16 euro! 2 stukjes tomaat en een kropje sla... een kreeftsalade van rivierkreeftjes die je bij de aldi voor 2 euro koopt voor bijna 18 euro! Wij hadden een fles wijn besteld die op een ander tafeltje werd geplaatst. De bediening tutoyeerde ons en we moesten iedere keer vragen om ons glas bij te vullen en ze weigerde om de fles op onze eigen tafel te zetten. Dat was "regel" van het huis vertelde ze. De eigenaar liep nors rond zonder goedenavond te zeggen. Het keukenpersoneel (aangrenzende open keuken) was luid lachend aan het praten. Dus duidelijk een eenmalig bezoek.

3,6
  10. Leo Schoonmade

11. M.M.Pouw

12. GeKse gramsmaa

Teleurstellend. Lange wachttijd tussen de gangen, na 2 uur pas een hoofdgerecht. Intussen veel water bijgeschonken... maar erger nog: veel onduidelijkheid over de wijn. We bestelden een fles rode wijn die na het schenken op een kast werd gezet. verbazing toen onze buren beiden een glas werd uitgeschonken uit deze fles. op onze rekening stond echter wel een hele fles berekend...... Leerrmoment: Vraag om de fles op je tafel te zetten.

13. Ontvangst is vriendelijk. Bediening gewoon super (wij letten eerlijk gezegd niet op kleding, in de zin van of iemand een tshirt met een bepaalde afbeelding heeft..., maar letten wel op klantvriendelijkheid en alertheid), en het eten: super! Kleine amuses, verrassende smaken, heerlijke gerechten en prachtige ambiance. Absolute aanrader, voor ieder wat wils en echt een gevoel van een avondje uit-eten zoals wij dat wensen. En heeeeeerlijke seizoensgerechten, we verheugen ons nu al weer op het herfstmenu.

14. Superrestaurant! Zeer goede prijs-kwaliteit verhouding. Wij gaan hier graag naar toe, omdat het eten altijd supervoortreffelijk smaakt. 't Arsenaal heeft een Bib Gourmand, dat zegt ook wel wat... Bediening is ook erg vriendelijk, vooral de dame met het blonde korte haar.

15. Ik ben hier met mijn vrouw en dochter even geweest tijdens de Deventer Boekenmarkt. De bediening was redelijk vlot, het eten was een ramp. Waarschijnlijk vanwege de drukte hadden ze maar een paar gerechten op de kaart staan, op zich geen probleem. Maar de bagel met zalm van mijn vrouw en dochter was oud, zowel de zalm als de bagel (droog) en de paar blaadjes groen die er bij zaten waren slap, verre van vers. En dat voor 7 euro! Ik had het simpelste van het simpelste besteld, kroket met brood. Ok, voor zes euro moet je niet zeuren, maar ik verwacht geen half-bevroren kroketten met oud en droog witbrood. Teruggestuurd naar de keuken, niet echt iets van excuses gehad (of wat dan ook maar)...nee, wat een waardeloze reclame maakte deze zaak tijdens deze dagen. Ook veel gemopper van klanten om ons heen mogen horen, wij gaan hier in ieder geval nooit meer naar toe!

1,9
  16. Sinds 1,5 jaar hier weer eens aangeschoven. Waren verbaasd in negatieve zin. Na een goede start (prima aperitief, amuses en voorgerecht) ging het deze avond snel bergafwaarts. Tussengerecht werd vergeten, dit werd vrij snel hersteld (geen woord hierover van de gastheer). Helaas waren de bestelde coquilles (het tussengerecht dus) bij een van ons aan de buitenzijde wat verbrand en smaakten ook zo. Vervolgens naar ons idee te lang moeten wachten op het hoofdgerecht waar bij het gerecht met het kalfsvlees de champignons wel erg donker, zeg maar zwart op het bord lagen(?). Verbazingwekkend was de smaak hiervan wel goed. En last but not least vonden wij de outfit van mevrouw toch wel een heel informeel gehalte hebben (dame zag er verzorgd uit maar een 'Betty Boop' shirtje kan hier naar onze mening echt niet).
    Al met al dus 'vlek op vlek' en een reden om het Arsenaal voorlopig weer even over te slaan.

5,3
  17. Afgezien van de te geringe hoeveelheid eten (je hebt bijna nog meer trek wanneer je van tafel komt dan voorheen) is de prijs/kwaliteit verhouding bij dit restaurant waarschijnlijk voor de gehele kaart helemaal zoek. Dit nodigt echt niet uit om nog eens te proberen of om aan te bevelen.

18. Wij zijn dankzij de Heerlijk 10-daagse, eindelijk een keer hier gaan eten. Geweldige service, heerlijk eten... ondanks dat we een standaard 3 gng menu hadden. Vaak denk je dan oh wordt dit het, wij waren verrast. Aparte dingen, heerlijk!
    wijnkeuze, alle tijd wordt er genomen om te adviseren.
    We gaan zeker terug!

19. M. Mulder

20. Tot nu toe 1 keer gegeten, maar genoten van het gehele plaatje! In ieder geval zeer gastvrij! Ga zeker spoedig terugkomen.

21. Erica

22. Rob Emaus

23. Al meerdere keren hebben wij gegeten bij het Arsenaal en het is altijd weer een traktatie!

Het is vaak lastig om te kiezen tussen de menu's, omdat er zoveel heerlijke gerechten bijstaan. Gelukkig zijn ze zo aardig om je onderdelen van de verschillende menu's te laten combineren! De gerechten zijn iets bijzonders; mooie combinaties van smaken en precies goed bereid.

Hier neemt men echt de tijd voor je. Dat begint al bij de bediening, die je altijd welkom doet voelen en goede uitleg geeft bij de gerechten en wijnen. En de koks nemen ook de tijd, zodat je altijd een perfect gerecht voorgeschoteld krijgt. Hier staan koks met passie, dat merk je gewoon!

De wijnen zijn meestal heerlijk (hangt natuurlijk ook gewoon van je eigen smaak af) en worden kundig gecombineerd met de gerechten; het wijnarrangement is dus een aanrader.

Prijs-kwaliteitverhouding is heel redelijk, zeker omdat je hier echt een bijzondere avond zult hebben. Waarschijnlijk de beste tent van Deventer.

24. We gingen altijd graag eten bij het Arsenaal. Helaas zijn de laatste 2 keren niet goed bevallen. Het eten smaakte goed maar de proportionering was zo dat aan het eind van de avond we de neiging hadden om onze trek nog even te stillen bij de snackbar... Die laatste 2 keer waren wel bij thema-avonden, maar dat moet niet uitmaken vind ik.

Misschien verkeerde bezuiniging?

25. Gisteravond heel lekker gegeten, goeie kok, zeer prettige bediening, ontspannen sfeertje, voor herhaling vatbaar, gaan wij zeker doen!

26. Ingrid en bert

We hebben heerlijk gegeten en genoten van het wildmenu, vergezeld van een passende wijn.

We komen hier vaker en het is altijd weer een culinaire verrassing. De bediening ervaren wij steeds als erg vriendelijk en kundig.

Kijk eens op de nieuwe website van het restaurant en neem vast een voorproefje!

Zeer aan te bevelen!

27. Echt een super lekkere lunch gehad na het registreren van ons partnerschap!

Bediening meer dan vriendelijk.

Goed Geregeld!

We komen zeer zeker terug.

28. Lekker eten, goede bediening. Ga zo door meneer Nales!