Restaurant Huis Vermeer in Deventer

1491197448 83
1529320776 78
1542028552 77
1611921320 79

1. Verrassingslunchmenu à EUR 45 p.p. Wat een teleurstelling!
    Rauwe zalm met biet. Was niet lekker. Daarna een paar uiterst dunne en kleine plakjes beef. Dit smaakte prima. Dessert was een kaasplankje. Dat men hier EUR 45 voor durft te vragen. Staat niet in verhouding tot het lunchmenu dat overige gasten aten en dat voor EUR 17 op de kaart stond.
    Bediening was onverschillig. De deur stond open en het tochtte. De deur zelf een paar keer dichtgedaan waarna de bediening de deur weer open deed. Toen ik opstond met de bedoeling mijn jas aan te trekken, kwam men naar mij toe. Gevraagd om een andere plek of de deur dicht, of mijn jas aan. Men zou de deur dicht doen. Dit gebeurde echter niet. Na een poosje weer gevraagd te hebben werd de deur dichtgedaan. Er vlogen ook telkens fruitvliegjes.
    We hadden ons er erg op verheugd en dit was een grote teleurstelling. Jammer. Hier hoeven we niet meer naar toe.

3,2
  2. Hoewel we al hadden vernomen dat de service bij het restaurant niet meer was zoals wij gewend waren, wilden we toch nog een poging wagen.

We reserveerden een tafel. Duidelijk uitgelegd welke tafel. Dat was nooit een probleem en nu bij het reserveren ook niet. Toen we op de avond van de reservering ons meldden werd ons medegedeeld dat de tafel niet beschikbaar was. We konden in de tuin plaats nemen. Dat wij een specifieke tafel gereserveerd hadden en dat er bij het reserveren alleen maar werd opgemerkt dat dat geen probleem was, daar had Huis Vermeer geen boodschap aan. Wat een leuke avond had moeten worden werd door toe doen van Huis Vermeer volledig de grond in geboord.

Hierop heb ik de eigenaar gemaild met het verhaal van hier boven. Hierop reageerde de eigenaar met de vraag of ik mijn telefoonnummer wilde doorgeven. Dat heb ik gedaan.
    Maar ik werd niet terug gebeld. De eigenaar heb ik een week de tijd gegeven. Toen heb ik hem zelf gebeld. Tijdens dat gesprek gaf de eigenaar aan dat ondanks een specifieke tafel reservering het aan hem was of dat uiteindelijk werd gehonoreerd. Hij kon geen rekening houden met de wensen van zijn klanten. In zijn eigen woorden: "Een klant kan wel van alles willen maar als ik daar aan tegemoet moet komen dan kan ik geen zaak runnen". Ik wilde zeggen dat het dan wel fijn zou zijn dat een klant hiervan op de hoogte mocht worden gebracht. Hier kreeg ik echter geen mogelijkheid toe want ik moest de eigenaar laten uitpraten. Op mijn laatste vraag of ik alsnog een specifieke tafel op een door hem gewenst moment kon reserveren antwoordde hij bot "Neen". Met de toevoeging dat ik geen idee had van hoe het momenteel in de horeca toeging. Ik heb hem sterkte gewenst met zijn zaak. Maar voor mij is hij zelf van het voetstuk afgestapt waar ik hem kennelijk ten onrechte op had gezet. De goede herinnering van weleer zijn nu helaas overgoten met een wrange smaak.

3. Pieter F

Geen attente bediening, wisseling in obers per tafel. Lege glazen, geen vraag naar water. Heilbot niet op smaak, wel vers. Eend wat taai en dessert lekker maar erg mini gezien de prijs. Je verwacht meer klant focus bij de uitstraling van het pand.

4. Huis Vermeer was vorige week Thuis Vermeer. Heerlijk gegeten en vriendelijk gebracht tot aan de voordeur ook al wonen we niet in de stad maar in een klein dorpje er naast. Het was allemaal keurig verpakt en dmv een betaalverzoekje van te voren betaald. Geen gedoe aan de deur. Goed gedaan mensen!

5. Avondje uit in Huis Vermeer. Gevraagd een tafel in de binnentuin te reserveren voor 8 personen om vooraf te borrelen. Dat was niet gebeurd en omdat er niemand was hebben we zelf maar met stoelen geschoven. Dat zou niet moeten. Verder hebben we wel lekker gegeten alleen ontbrak er salade (of groente) en eventueel een aardappelgarnituur. Ik weet ook niet of dat apart besteld moet worden, dat is niet verteld. Uiteindelijk maar wat bakjes patat besteld. Dat was wel jammer. De bediening was zeer vriendelijk en we kunnen daarom ook terugkijken op een geslaagde avond.

6. Weer geluncht bij Huis Vermeer.
    Ondertussen worden we vaste gasten.
    Heerlijk plek, men weet al waar we graag zitten in de serre - detail!
    Deze middag mogen proeven van allerlei mooie zeevruchten.
    Tot de volgende keer!

7. Voor de 2e keer gegeten. Mooi pand, lekkere wijnen en een mooi menu.
    Erg goede chef-kok / keuken, mooi opgemaakte borden.
    Maar wederom is het de bediening waar het de fout in gaat. Om van alles moeten vragen, menukaart, wijn te laat, enz. Doe hier wat aan, want op die manier verlies je gasten terwijl jullie heerlijk eten hebben in een schitterend pand.

8. Timon Bril

9. Prachtige lokatie en sfeervolle restaurant vol verwachting zijn we heen gegaan, en wat een slechte service, na 45 min pas de kaart gekregen, we zijn verwend en we weten wat we willen, al carte bestellen heeft geresulteerd als eten ook heel laat aan tafel kwam, bijpassende wijnen waren niet heel erg bijzonder. Eten was goed prima chef kan heerlijk koken.
    Jammer van Service en de Timing van bediening en uitserveren is zeer slecht ondanks heerlijk eten. Chef kan echt goed koken.

5,7
  10. Zodra je binnenkomt perfecte omgeving juiste behandeling aardige mensen lekker eten en goede wijn keuze bij het eten ook het kaasplankje van de brink uit deventer is perfect goede port erbij en de avond is compleet.

11. Wim & Ineke

Geweldig gegeten met een zeer enthousiast team.

12. Buiten is al goed zichtbaar dat dit geen pretentieloze hap gaat worden. Het restaurant is in een prachtig historisch pand gevestigd, dat ooit toebehoorde aan een van de rijkste families van Deventer: Vermeer. Men heeft geprobeerd om zoveel mogelijk elementen van het huis en de inrichting intact te laten. Dat is, voor zover te beoordelen, erg goed gelukt. Het menu en de wijnkaart tonen klasse en de bediening maakt de verwachtingen waar. Eenmaal buiten ben je paar flinke Euro's lichter, maar het is het zeker waard.

13. Ontvangst was goed (heel vriendelijke ober), daarna werd de bediening steeds minder (letterlijk en figuurlijk..). Er was nl. vrijwel geen bediening in de zaal (terwijl ze er wèl waren, maar kennelijk ergens anders..), verzoekjes werden niet opgevolgd (zout/peper, water ed), we konden geen drinken bestellen want er was geen bediening. Tafels werden laat afgeruimd waardoor het er erg rommelig en onverzorgd uitzag. En toen we een glas wijn konden bestellen was de fles bijna leeg, zou een nieuwe fles gebracht worden, maar kregen we een gevuld glas aan tafel geserveerd (waardoor we eigenlijk zeker wisten dat de oude fles leeggeschonken is en er een nieuw aan toegevoegd is, niet netjes!!). Het wijnarrangement bestond uit een eenvoudige huiswijn, ook erg jammer. De ober kende de kazen niet, had de namen op een briefje geschreven maar wist niet wat voor type kaas het was). Al met al teleurstellend, ook al smaakte het eten prima. Dit is 2e keer dat een avond bij Huis Vermeer zo verloopt, nu gaan we dus zeker niet meer terug. Nogmaals, erg jammer want de locatie en het eten is prima!

6,1
  14. Super vriendelijk personeel, voortreffelijk eten en een prachtige ambiance! Echt een aanrader als je waanzinnig wilt genieten voor een redelijke prijs!!

15. jeannette bosch

Heerlijk eten in een prachtig restaurant!!!

16. Kris Hosten

Na een dagje Dickens Festival zochten wij nog een plaatsje om iets te eten vooraleer we terug naar België reden. We kwamen uit in Huis Vermeer en hebben daar zeer goed gegeten. We namen elk het menu van 39,50 € per persoon. Hiervoor kregen we een voorgerecht, hoofdschotel en dessert (te kiezen uit de kaart) en elk gerecht was zeer goed. Ook de service was helemaal OK. Vriendelijk en toch ook oog voor wat humor of een lach. Wij komen natuurlijk weinig in Deventer, maar mochten we er nog eens komen, is er geen reden om niet opnieuw voor Huis Vermeer te kiezen.

17. A. Schellinger

Wij zijn trouwe gasten van het collega restaurant in Ermelo. Afgelopen zondag was het onze beurt om Huis Vermeer te proberen. Wanneer je het restaurant binnen loopt lijkt het net of je een klein en prachtig museum binnen stapt.
    De ambiance is klassiek en past na het lezen van de historie in de menukaart, erg goed bij het pand.

De menukaart is goed verzorgd. Een ruime keuze aan vlees- en visgerechten. Ook aan de vegetarische gast is gedacht. We begonnen met een rilette van kabeljauw. Het gerecht was goed op smaak en tongstrelend. Het kroketje van garnalen was erg verrassend daarbij.

Als hoofdgerecht genoten we van een verse vis van de dag en een hertenrugfilet.
    Beiden goed gebakken. De vis gaar maar niet droog en het hert mooi medium en heerlijk mals.

De portionering en bijgerechten waren ruim voldoende waardoor we met een kopje koffie afsloten.

Het gastheerschap in Huis Vermeer is zoals we verwacht hadden. Kundig, vriendelijk en attent.

Wij zijn van mening dat Deventer met de komst van Huis Vermeer een zeer goed restaurant rijker is geworden!

18. Met te hoge verwachtingen gingen wij voor een avondje uit naar Vermeer toe. Helaas liet met name de service te wensen over. Knullige fouten zoals niet de dames eerst serveren en vanaf de verkeerde kant inzetten kwam eigenlijk de hele avond voor. Een uitleg over de kaart werd niet gegeven, wel werd de visvangst toegelicht. Een vraag over een product op de kaart kon ook niet direct worden beantwoord. De wijnen van de kaart die wij besteld hadden kwamen te laat op tafel, maar eigenlijk kwamen de voorgerechten te vroeg.

De terrine en de carpaccio waren nog te koud en beide niet goed op smaak. Het bijschenken van de wijnen hebben wij zelf maar in handen genomen. De hoofdgerechten waren prima, maar sommige stukken vlees waren net iets te hard gebakken en waren erg zout. Dit doorgegeven te hebben kwam er geen reactie en na nogmaals navragen wat de reactie van de keuken was, werd ons medegedeeld dat het druk was en het restaurant vol zat, dus ze had dit nog niet met de keuken kunnen bespreken. Uiteindelijk toch een dessert genomen, want er stond een kaasplank op van de Kaashandel aan de Brink. Helaas doet de kaasplank niet zijn naam eer aan, de standaard kazen die overal te vinden zijn werden wederom te koud geserveerd. Terwijl de kaashandel zoveel meer leukere en spannendere kazen in zijn assortiment heeft. Wellicht nog een tip aan de kaasboer, leg goed uit hoe ze met kaas moeten omgaan en hoe ze heten.

Uiteindelijk bij het afrekenen wouden wij toch onze feedback geven over een teleurstellende avond en werden wij hierbij uitgelachen door de dame die ons de avond bediend heeft, hierop escaleerde de situatie en werden wij dringend en op agressieve wijze het restaurant uit gestuurd. Het personeel begrijpt kennelijk niet waar de totale horeca-ervaring over gaat en waar men als consument voor betaalt.

2,8
  19. Y.De Baets

Erg goed toeven daar! Erg mooie sfeer. Het diner is er van een zeer goede kwaliteit. Toprestaurant! Personeel erg aardig en correct. Mooie ambiance.

20. Super bediening en fantastisch gegeten, hele mooie ambiance !