Noble Kitchen in Cromvoirt

vr lunch 12:00 - 17:00 diner 17:30 - 00:00
zo lunch vanaf 12:00 diner tot 00:00

1. Chris

2. adriaan 74492 punten

Cromvoirt is een onbekend dorp maar zal met de komst van deze golfbaan op de nationale kaart komen staan, in ieder geval bij de golfers. Wij waren benieuwd naar het culinaire niveau van het restaurant Noble Kitchen onder leiding van Bobby Rust die we kennen van Bridges Amsterdam. Geboekt voor een lunch op de zondag in de week van de opening.

Het dorpje stelde niet zo veel voor maar het gebouw op de golfbaan daar viel onze mond van open, indrukwekkend! De laatste hand aan de golfbaan wordt nog gelegd. Wel even zoeken naar de ingang. In de hal wijnklimaatkasten waarin de eigen wijnen van domein Bernardus uit Californië. Je komt binnen in de lounge met grote bar en uitzicht op de open keuken waar we Bobby spotten, ook chef Edwin Kats was er deze middag, leuk! Achter de open keuken een groot modern ingericht restaurant waar je uitzicht hebt over het landgoed. Het is groot maar vernuftig ingericht waardoor de ruimte verdeeld wordt in kleinere stukken. Langs de achterwand klimaatkasten met de a la carte wijnen.

We startten met een aperitief aan de bar. Voor mijn een Grüner Veltliner 2017 van Stift Goettweig die erg goed beviel. Aan amuses bij het lunchmenu doen ze hier niet, je kunt eventueel bites bestellen.

We werden door manager Ben Scheffers begeleid naar onze tafel aan het raam en namen plaats op een comfortabele bank. Wijnarrangement worden normaliter niet aangeboden maar er wordt ditmaal een uitzondering gemaakt, pff..
    De eerste begeleider werd keurig door de ervaren Ben Scheffers gepresenteerd, een Hongaarse "The Oddity" 2014 van Royal Tokaji, redelijk complex met een aangenaam bittertje. Uit de keuken vijf dezelfde bereidingen van tataki tonijn, gerold in sesam afgewerkt met ponzu en gepofte risotto rijst ertussen linten van gemarineerde venkel. Het eerst hapje was heerlijk, lekker delicaat met frisse toets. Hierna werd het meer eten. De mooie wijn vulde het gerecht aan. (8,8)

Het pièce bestond uit een filet van op de huid gebakken corvina en een stukje krokant gebakken scholfilet op een heerlijke crème van pompoen, verder twee witte asperges en een mix van sojabonen met stukjes shiitake en lente-ui. De Hollandaise mocht je zelf naar smaak toevoegen. Lekker puur met mooie smaken en goede cuissons. De witte cuvée 2016 van Villa Botanica sloot hierbij keurig aan. (9)

Het dessert was een klassieke bereiding. Verse aardbeien in een sabayon met een quenelle vanille roomijs. Ertussen vonden we nog wat koekkruim en groene kruidenblaadjes. Ernaast een hele mooie Sauternes 2015 van Roumieu. Mooie smaken. (8,5)

Als afsluiter een hele krachtige espresso met mooie zuren.

Bediening was met name door Ben Scheffers zeer goed verzorgd, we vonden het wel raar dat we naar de ingrediënten op het bord moesten vragen bij het hoofdgerecht.

Prijs-kwaliteit vond ik goed.

Samengevat was het niet helemaal wat ik ervan had verwacht. Het eten is laagdrempelig en van bistro niveau met goede bereidingen en mooie smaken. De ambiance en locatie zijn luxe. De a la carte kaart is uitgebreid en voor ieder wat wils.