• Lid sinds 7 oktober 2011

Hilversum

Thrill Grill

Amsterdam

1. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Popo
    Mexicaans Utrecht

Al een paar keer prima gegeten bij Popo. Ze hebben ook heerlijke cocktails.

2. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Tibet
    Internationaal Amsterdam

Omdat we nog nooit Tibetaans hadden gegeten, wilden we dit restaurant eens uitproberen. We namen beide een combi-menu. Het soepje was wel prima en de mini-loempiaatjes ook. Het hoofdgerecht droop echter van het vet. De gepaneerde kip was gewoon doorweekt ipv knapperig. De eend was wel lekker knapperig. Alles was al lauw bij het serveren. Bier krijg je in een blik. De bediening was een beetje kortaf en niet echt vriendelijk.

Kortom: het klonk interessant, maar het eten viel erg tegen.

3. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Don Pablo

Een paar weken terug hebben we bij Don Pablo gegeten. Allereerst vond ik de keuze op het menu iets tegenvallen (ik houd niet zo van fajita's en vlees of visgerechten eet ik liever ergens anders), maar ik denk dat ik toch meer TexMex restaurants ben gewend. In ieder geval nam ik de burrito de abuela (oma's burrito) maar ik had de indruk dat oma Hollands was, want het runderstoofvlees smaakte naar een Hollands stoofpotje en was erg zoet. Niet echt wat ik had verwacht van een Mexicaans gerecht. Helaas was het ook erg eentonig, na een halve burrito vond ik het niet echt meer lekker.

De portie was niet echt royaal voor de prijs, al werden er wel verschillende bijgerechtjes bij geserveerd. Ik vroeg om mayonaise voor bij de potato-wedges en achteraf bleek dat ze 1,50 hadden gerekend voor een mini-potje, wat ik nogal overdreven vond.

Verder vond ik de service wel prima, het was best druk maar de bediening was vlot en beleefd.

5,5
  4. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een bericht geschreven voor [J]
  5. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Thrill Grill

De Thrill Grill heeft nu ook een 'vaste' locatie in de pijp. Het menu bestaat uit typisch Amerikaans eten: burgers en hotdogs. We bestelden dan ook een burger en een hotdog, met frietjes en coleslaw.

Qua smaak was het goed, al hadden we misschien iets spannenders verwacht. Het viel ons op dat de porties een beetje karig waren, maar we vonden dat dat wel overeen kwam met de prijs.

De milkshakes waren ook lekker, al maakte de bediening twee keer een fout om vanille te serveren ipv aardbei. Op zich niet erg, maar ik vond het vreemd dat het twee keer gebeurde :) Verder waren ze vriendelijk en vlot, ook al zat het restaurant tot de nok toe vol. De inrichting is sfeervol en gezellig.

6. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Anmol

Ik heb al verschillende keren erg lekker gegeten bij Anmol. Eigenlijk is het wel een van mijn favoriete Indiase restaurants in Amsterdam. De chicken/lamb korma is erg lekker en zeker een aanrader! Ook de mango lassi is erg lekker, al springt het glazuur wel spontaan van je tanden van de zoetheid. De gerechten zijn goed geprijsd, en de drankjes (frisdrank & bier) zijn meestal onder de 2 euro, wat ik erg verrassend vind voor Amsterdam.

De meneer van de bediening (eigenaar?) is altijd erg aardig en beleefd. De inrichting van het restaurant is echter nogal outdated en de plastic placemats zijn ook niet erg chique.

7. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een bericht geschreven voor [J]
  8. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Nakoyashi

We hebben erg lekker gegeten bij Nakoyashi. De sushi is goed vers, en er is voldoende variatie. De bediening was vlot met de drankjes en het ophalen van de lege bordjes.

Wij zaten naast een erg luidruchtige groep, wat nogal storend was (we konden het gesprek letterlijk volgen en het onderwerp was niet echt iets wat de eetlust opwekt...). Ze zeiden zelf dat ze hadden gevraagd om een tafeltje waarbij ze de anderen niet konden storen omdat ze zelf wisten dat ze veel lawaai gingen maken, maar daar was de bediening niet in geslaagd.

Verder hadden we een hele goede ervaring in dit restaurant en komen zeker terug wanneer we weer in de buurt zijn.

9. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Ramen-Ya

Ik heb hier samen met een paar vrienden gegeten. Iedereen van ons groepje is in Japan geweest en het merendeel heeft er ook gewoond.

De ingang van Ramen-Ya lijkt klein en verstopt, maar als je eenmaal beneden bent is het een best groot en sfeervol ingericht restaurant.

De drankjes zijn ook 'echt' Japans, ik nam calpis met cassissmaak wat werd geserveerd in een mason-jar met rietje. Als hoofdgerecht had ik sesame chicken ramen, helaas was die niet heel fantastisch qua smaak, maar mijn tafelgenoten vonden hun ramen met varkensvlees en kimchi erg lekker. We hebben ook gyoza en tempura garnalen als bijgerecht gedeeld. Als toetje had ik matcha ijs met mocha, erg apart maar wel leuk om eens te proberen.

Mocht je op zoek zijn naar iets "echt" Japans en origineler dan een sushi restaurant, dan is dit een goede keuze.

10. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Gandhi

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb gegeten, maar het is me zeer goed bevallen. Ik ging voor een vleesgerecht met een kasmiri-saus: lekker zoet met kokos en vruchtjes. Hij was echt superlekker! Mijn vriend had een tandoori mixed grill schotel. Hij vond 'm erg lekker en de portie was zo groot dat hij wat liet staan... Wat de gastvrouw nogal vreemd vond, ze vroeg wel 3x of hij het niet lekker had gevonden...

Net zoals de andere recensisten zeggen: het is een beetje moeilijk te vinden en het interieur is zeker aan een upgrade toe. Maar verder zeker een aanrader wat betreft Indiaas eten in Zwolle.

11. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Burger
    Hamburger Hilversum

Café Burger is hét burgerrestaurant in Hilversum. Ik heb er verschillende keren erg goed gegeten. Op de menukaart staan bijvoorbeeld een Spaanse burger of Italiaanse burger (heerlijk die woordspelingen hihi), en de Gooise burger die per maand wisselt. Je kunt ervoor kiezen om alleen een burger te nemen, of er frietjes en salade bij te nemen. Bij de laatste optie zit je propvol, wat jammer is want de desserts zijn ook zalig (ohhh die cheesecake!)

De bediening is supervriendelijk en geeft goede suggesties. De inrichting is een beetje ouderwets maar knus en gezellig.

Kortom: een superleuke en lekkere tent om bij de eten. Ik ben ereburger!

12. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Flinders Cafe

We hebben een paar keer wat gedronken bij Flinders Café; een keer in de zomer op het terras en een keer binnen in de winter. De chai latte is superlekker en zeker een aanrader.

Het interieur is leuk ingericht, maar wat we ontzettend misten was achtergrondmuziek, wat best wel afbreuk deed aan de sfeer. Iets singer-songwriter-achtigs zou erg goed passen.

Binnenkort ook maar eens de keuken uitproberen :)

13. Kararin's profielfoto
    Kararin vindt de recensie door [J] voor Amigo leuk
    Mexicaans Arnhem

Hier een paar jaar eerder gegeten, maar toen had ik geen goede ervaring. Toch nog een keer geprobeerd, en dit keer was het eten zeker naar smaak. Ik vind dit niet het beste Mexicaanse restaurant, maar het was zeker wel goed van smaak. De Margarita's waren ook goed van smaak.

Het personeel was erg vriendelijk en vlot. De sfeer is ook goed en de zaak is zeker goed ingericht.

Dinsdag en woensdag is het Margarita dag; Margarita's voor 3 euro! Helaas vergeet ik dit zelf steeds ;)

14. Kararin's profielfoto
    Kararin is [J] gaan volgen.
  15. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor SushiPoint

Sushipoint is ons #1 sushibezorgadresje. De sushi is erg vers en lekker. We nemen vaak het aanbieding combimenu, omdat het best prijzig is, maar ja dat is sushi nou eenmaal wanneer je geen all-you-can-eat concept hebt.

De bezorging is erg vlot. Het enige minpunt vind ik dat de gember soms tegen de sushi aanzit en de smaak er dan ingetrokken is. Ik houd niet van gember, dus het zou fijn zijn als dat in een apart bakje zat. Er wordt altijd meer dan voldoende soyasaus bij geleverd.

16. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Rose's Cantina

Ik heb een paar keer gegeten bij Rose's cantina. Het restaurant is erg sfeervol, vooral de uitgebreide bar en de binnentuin in de zomer is ook erg leuk. Omdat het aan de achterkant van het gebouw zit, heb je niet het idee dat je in hartje Amsterdam zit.

De porties zijn best groot bij Rose's, maar het personeel vindt het prima als je iets deelt. Zelf vind ik de burrito's een aanrader. Ook de cocktails zijn erg goed, en het personeel was zelfs zo aardig om een favoriet te maken die niet meer op het menu staat.

Reserveer wel op tijd want ze zit erg snel vol!

17. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Cannibale Royale

Samen met mijn collega's heb ik superlekker gegeten bij Cannibale Royale. Als voorgerecht hebben we een aantal gerechtjes met z'n allen gedeeld. Vooral de nacho's waren erg lekker.

Als hoofdgerecht kozen we allemaal voor spareribs. Ze waren zo mals dat het vlees bijna van de botten viel en de marinade was ook ernstig lekker. Het nagerecht, rocky road cake vond ik helaas iets minder spectaculair.

De service was beleefd en vlot, zelfs met 13 man hoefden we niet lang op onze spareribs te wachten. Wel zou het fijn zijn geweest als we eerder de vochtige doekjes hadden gekregen. Een schaaltje voor de botten was ook handig geweest. Verder alles prima!

18. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Taverna De Griek

Samen met een vriendin heb ik hier het onbeperkte tapas (mezzedes) menu voor 20,95 gegeten. We hadden kaartjes voor een film en hadden ongeveer 2.5 uur om te eten. Helaas was dit geen goede keuze, want het duurde vrij lang voordat we iets te eten kregen. De eerste gerechtjes kwamen pas na zo'n drie kwartier. Ook mag je maar twee gerechtjes per keer bestellen, dus als we elke keer zo lang moesten wachten, kwamen we in tijdnood. Gelukkig vond de ober het geen probleem om er een uitzondering op te maken.

Vrijwel alle gerechtjes waren erg lekker, maar de porties wisselden sterk van grootte. Zo is de gevulde champignon letterlijk maar één champignonnetje. De gyros tapas is echter een bordje vol met vlees, brood en tzatziki. We konden het moeilijk inschatten, wat als gevolg had dat ik propvol zat, maar mijn vriendin eigenlijk nog trek had. Dat was erg jammer en zeker een verbeterpunt voor het restaurant.

Verder was de bediening erg vriendelijk. Ik denk dat ik nog eens terugga wanneer ik de tijd heb om de hele avond te tafelen.

19. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Lai-Do
    Chinees-Indisch Hilversum

Zowel afgehaald als bij Lai Do zelf gegeten. Beide opties zijn erg lekker. In het restaurant werd een gerecht met ananas in een uitgeholde ananas geserveerd, erg leuk.

Het personeel is altijd heel vriendelijk en vrolijk. Toen we een keertje haast hadden, kwamen ze ons bijna achterna rennen met de hete doekjes :)

20. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Marimba

Wij hebben hier vorige week gegeten. We kozen voor een enchilada en burrito. Beide waren lekker, maar we vonden de hoeveelheid eten te weinig. Ik ben meestal niet zo'n grote eter, maar er hadden best twee enchiladaatjes op mijn bord kunnen liggen, want nu was het erg weinig. De salade op het bord was ook klein, de rijst was superlekker maar de bonen waren te hard. Het had wel iets royaler kunnen zijn dus.

We hadden ook cocktails besteld, maar het duurde erg lang voordat die arriveerden. Ze begonnen ze pas te maken nadat we ons eten hadden gekregen, was toch iets minder leuk.

Op zich wel een prima restaurant, maar ik denk niet dat we vaak terug zullen komen.

21. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Sarnies
    Kleine eetwaren Hilversum

We hebben hier laatst gebruncht. Op zich vonden we de broodjes wel prima smaken, maar het was vrij klein en voor de prijs hadden we iets specialers en groters verwacht.

We hadden een plekje bij het raam, en helaas is het bankje daar verschrikkelijk om op te zitten. De bediening vonden we ook niet erg prettig: ze zei nog geen "smakelijk eten" toen ze ons eten bracht, maar draaide zich meteen om om met andere (bekende?) klanten te kletsen.

22. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Bombay Inn

Ik heb hier mijn favoriete gerecht gegeten; kip korma. Helaas viel het qua smaak een beetje tegen en de saus was ook vrij dun. Mijn tafelgenoot had een gerecht wat hij echter wel heerlijk vond. Het naanbrood en de mango lassie vond ik wel erg lekker.

De prijs maakte het ruimschoots goed, we betaalden ongeveer 8€ voor een hoofdgerecht!

23. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Surya

We hadden gereserveerd bij dit restaurant, maar toen we binnenkwamen leek het erop dat ze vergeten waren dat er nog een reservering was. Er werd haastig een plekje voor ons gevonden aan een grotere tafel. Op zich ziet het restaurant er prachtig sfeervol uit, maar met z'n tweetjes aan zo'n grote tafel vonden we niet erg gezellig.

Het duurde ontzettend lang voordat we ons eten kregen, we hebben wel langer dan een uur gewacht. De bediening zei dat dit kwam omdat de andere mensen allemaal een uur eerder binnen waren gekomen (je kunt per uur reserveren). Het lijkt mij dat ze hier vaker mee te maken hebben en daar een oplossing op kunnen vinden als het elke drukke avond gebeurd.

Het eten wat we hadden besteld was erg lekker, daar was weinig op aan te merken. De salade was echter jammer, die zag eruit alsof het uit een AH zakje kwam en was niet echt vers meer. Die hadden ze beter achterwege kunnen laten.

24. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Snackbar Zeverijn

Prima frietkot en onze favoriete plek om een ijsje te halen nadat we ons hebben afgebeuld bij Fit for Free tegenover :D

25. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Foyer Restaurant Club Rex

We zijn hier een keertje na een film wat gaan drinken. Cocktails waren behoorlijk aan de prijs (rond de 10 euro) en smaakten niet eens zo goed...

26. Kararin's profielfoto

Bewaren in lijst Sluiten
  27. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Oh Lobo
    Internationaal Hilversum

We hebben al meerdere keren erg lekker gegeten bij Oh Lobo. Het concept is erg leuk: je besteld met meerdere personen een 'plate', oftewel een grote snij-/kaasplank vol met kleine hapjes. Omdat het all-you-can-eat is, kun je zo veel mogelijk rondes bestellen als je wilt (en op kunt!).

De bediening is vlot en het restaurant smaakvol ingericht. Het themaplateau van augustus (barbecue) was een aanrader.

Oh Lobo is toch wel een van mijn favoriete restaurants in Hilversum :)

28. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor India Poort

Erg lekkere Lamb Korma gegeten bij India Port. Ze zijn hier niet zuinig met extra's: je krijg pappadums met sausjes vooraf, en bij je gerecht krijg je zowel een kleine gemende salade als groenten in curry.

Erg beleefde bediening. Het bier (Heineken) was echter wel duur.

29. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Shah Jahan

Heerlijke tikka massala gegeten!

30. Kararin's profielfoto
    Kararin heeft een recensie geschreven voor Pannekoekenhuis Upstairs

Het restaurant was kleiner dan verwacht: het heeft maar drie tafeltjes. Leuke 'huiskamer' sfeer en lekkere pannenkoeken.
    De bediening was erg snel, misschien zelfs wel een beetje te snel. Ook interessante pannenkoekcombinaties zoals rabarber en perzik.