Vrij parkeren.

1538203926 90
1634209389 89
1669120466 88

1. Chris

2. Met tropisch weer richting Capelle aan de IJssel voor een culinaire lunch. We streken neer op het terras aan het water waar een briesje voor verkoeling zorgde. Voornamelijk nieuwe gezichten in de bediening maar de gezellige maître gaf een vertrouwd gevoel.
    Als aperitief een Schiefer Riesling Feinherb 2017 van Claes die zeer goed beviel. Ernaast een hapjes trio. Vadouvan cakeje met gepofte rijst, plakje gele biet gemarineerd in passievrucht en takje citrus afrikaan. Prima van smaak en textuur.
    Tartelette met bereidingen van appel, hazelnoot en sherry, lekker.
    En een “pai tee” van bierbeslag gevuld met ragout van grotchampignon afgewerkt met geraspte Pecorino. Mooi hoog op smaak met stevige textuur.

De chefsbite mocht niet ontbreken. Wederom een mooie presentatie met schelpen. Gillardeau oester met vlezige textuur in een vinaigrette van dashi en peer afgewerkt met een dot vlierbloesemgel. Verrukkelijk.

De amuse was een soepje van bospeen met passievrucht, karwijzaad en quenelle room. Dat lepelde lekker weg.

De eerste begeleider werd keurig gepresenteerd door de jonge sommelier, Weissburgunder vom Löss 2021 van Bernhard-Koch, verrassend fris met tonen van groene appel. Ernaast een mooie compacte presentatie in rode tinten. Geplette langoustine op een bedje van tomaat in een vinaigrette op basis van pruim, afgewerkt met dotjes limoenmayonaise en krokantjes van tomaat. Verfijnde smaken met frisse toetsen en aangename texturen waarbij de wijn keurig aansloot, genieten. (9)

Uit zuid Frankrijk de Auzines Albariño 2021 van Laurent Miquel, bloemig aroma, in de mond verfijnde zuren met tonen van steenfruit. In een donkere ovalen schaal een compacte presentatie. Centraal een zacht gegaarde kabeljauwfilet waarop stukjes gerookte paling, stukjes groene asperge, fijne brunoise van appel, parels van verse kaas en een schep oscietra kaviaar, aan tafel afgewerkt met een vinaigrette van paling en dille. De kabeljauw was nog mooi glazig, de paling was goed gedoceerd en de kaviaar zorgde voor luxe ziltigheid. De wijn was in balans. (8,5)

Uit Spanje een Reserva 2017 van Bodegas Príncipe de Viana, krachtig met tonen van braam, kers, vanille en zeker naast het gerecht een stevige afdronk. Op een zwart bord een bruingebakken filet van bommerig hoender waarnaast bereidingen van aubergine met cantharellen afgedekt met een dun krokantje, aan de andere zijde een stukje terrine van eendenlever. Aan tafel afgewerkt met de eigen jus verrijkt met knoflook. Apart uitgeserveerd in een leuke kop mousseline van aardappel waarop gepoft spelt en fijngesneden bieslook. Keurige bereidingen met goede smaken waarin ik de hartige lever het meest kon waarderen. De wijn vond ik hiernaast net iets te krachtig. (8)

Als dessertwijn een Late Harvest 2018 van Royal Tokaji, verfijnd en niet te zoet met tonen van rijpe peer en perzik. Uit de keuken een mooie presentatie. Als basis een dunne financier waarop grove compote van wilde perzik met smeuïg ijs van kokos afgedekt met lobbig schuim van kwark versierd met bloemen en een dun krokantje van zuurtjes. Een licht en fris dessert met zeer goede smaakbalans waarbij de wijn naadloos aansloot. (8,75)

Bediening was zeer goed verzorgd op correcte wijze met veel gezelligheid.

Samengevat was het een hele fijne culinaire middag op het zon overgoten terras met verfrissend biesje. Keurig gepresenteerde gerechten waarin de signature van de chef goed te proeven was en een gezellige ambiance. Bedankt.

3. Lidi

4. Maart geluncht bij het perceel. Gevraagd naar lunchmenumogelijkheid op zondag, bleek mogelijk.
    Na aankomst bleek een lunchmenu niet mogelijk en zo zijn er verschillende onvolkomenheden de revue gepasseerd.
    De brigade van het perceel zal zeker zijn best hebben gedaan.
    Jammer dat het bij ons niet is gelukt.

5. Om iets te vieren hebben we bij het Perceel gegeten. Vooraf heb ik wat gerechten voorbij zien komen en ook hier heb ik recensies gelezen waardoor mijn verwachtingen hoog waren. Mijn verwachtingen zijn overtroffen. Wat een fantastisch restaurant is het Perceel.

De sfeer is ongedwongen en prettig. De mannen in de bediening waren zeer vriendelijk attent en voelden alles goed aan. En dan het eten, wat een ervaring. De gerechten waren prachtig opgemaakt en de smaken super goed. Er werd ons verteld dat de signature dish van de chef erg lekker is en daar is niets aan gelogen, fantastisch gerecht.

Je hebt restaurants met een ster en je hebt restaurants met een ster, maar het Perceel zit wat mij betreft aan de bovenkant, top!

6. Als we aankomen bij Restaurant Perceel worden we feestelijk ontvangen door Maarten Koek de Beste Fromager van Nederland 2016 en gastvrouw Sharon Tettero. We worden begeleid naar onze tafel. Onwijs mooie zaak met een onwijs relaxte sfeer. Het feest kan beginnen.

Nadat we hebben gekozen, krijgen we gelijk een paar prachtige amuses voor onze neus neergezet. Gele biet met passievrucht en koffieparels, een kroepoek van koolrabi met miso en mandarijn en een mini pizza met basilicum en Parmezaanse kaas. Heerlijk en delicaat, alleen de mini pizza vind ik er persoonlijk niet bij passen. De eerste twee amuses zijn namelijk erg verfijnd. Verslavend lekker is de licht gezouten geitenboter en de avocadodip. Je kunt er niet vanaf blijven!

Dit is nog maar het begin. Er volgen namelijk nog meer verrassende gerechten van sterrenchef Jos Grootscholten. Daar komt ie...Een gestoomde oester met geschaafde radijs en een vinaigrette van Lapsang Souchong. Waanzinnig lekker! De volgende verrassing staat klaar! Mosseltjes met appel, kervel, limoen, komkommer en dille. Weer zo'n ontzettend smaakvol en verfijnd gerecht. En we gaan door. Een gazpacho van kers en geitenkaas. Terwijl ik aan mijn tafelgenote vertel dat ik dacht dat ik op wintersport werd getroffen door visioenen over dromedarissen, serveert Maarten Koek compleet in de deuk en toch serieus de op lage temperatuur gegaarde zalmfilet met bospeen, paarse wortel, gepofte rijst en een vinaigrette van citrus en soja.

En dan komt het hoofdgerecht. Het gerecht waar ik zo dol op ben VARKENSWANG! Nee niet zomaar varkenswang! Varkenswang van het Ibericovarken en wel 48 uur gegaard op 68 graden Celsius. Nou daar mag je me 's nachts voor wakker maken. Niet normaal lekker. We nemen geen kaas, omdat hiervoor gelet op al die verwennerijen geen ruimte meer voor is.

De zoete afsluiter bestaat uit verschillende bereidingen van mango en mandarijn met pistachenoten, broodpudding, crème van praliné en lavas. Heerlijk. Heerlijk en nog eens Heerlijk!!!

Een overgetelijke lunch bij Perceel, waarvoor dank! We moeten alleen nog een keer terug voor de Fromager!

7. Koen en Ria de Groot

We waren zaterdag 28-11-2015 in Perceel. Was echt een fantastische avond. Heerlijk gegeten en fantastisch personeel.

8. Eind november een besloten etentje gehad. Ik ben nogal van wat een boer niet kent..... dus dit was even wennen maar erg lekker! Een fijne sfeer en prima bediening. Wat me wel op viel dat de bediening wel telkens met de wijn langs kwam maar voor mij als niet wijn drinkende gast moest ik bij de bar halen en werd niet aan mij gevraagd als mijn glas leeg was of ik nog iets wou nuttigen. Heb er telkens om moeten vragen en dat voelde wat ongemakkelijk. Wat er geserveerd werd was eerlijk. Persoonlijk ben ik niet van een kaasplanken maar dat is persoonlijk.

Ondanks dat we totaal niet in de buurt wonen lijkt het me wel wat om nog eens terug te gaan.

9. Nostalgische overwegingen en goede recensies hebben ons naar restaurant Perceel gebracht. Wat ik vreemd vond was dat ik (degene die de reservering heeft gemaakt) 3 dagen van te voren via de mail werd verzocht een keus te maken voor het 4 of 6 gangen menu. Persoonlijk doe ik dat liever op de avond zelf. Als gevolg daarvan werd er op de avond zelf ook geen menu getoond, wat vreemd was, want van de 6 gasten aan tafel was er buiten mij dus niemand op de hoogte wat er zou gaan gebeuren, kennelijk is het de bedoeling dat ik dat ga uitleggen aan mijn tafelgenoten. Buiten de kaart om wordt je wel aan het begin gevraagd of je een extra gang wilt proberen, dit noemen ze de chefs bite en kost je 4,50 wat heel redelijk is. Het 6 gangen menu is in orde, maar ik was nergens echt onder de indruk. De patrijs was niet gelijkmatig gaar, tegen het rauw aan. De melkkoe had zelfs een zeen erin. Deze lag op de rand van het bord, moet niet te missen zijn geweest door het bedienend personeel, maar deze hebben daar geen reactie op gegeven. De overige gerechten waren goed, maar misten wel een beetje steralure.
    De wijnen worden op het menu afgestemd, je kunt kiezen voor een heel of een half glas. Van de 4 wijnen die ik geproefd heb was ik er van 2 onder de indruk, en helaas van 2 niet. De laatste rode wijn was zelfs minder dan de rode wijn ervoor. Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt. We mochten 125 euro p.p. afrekenen, wat ongeveer wel gangbaar is voor een menu met 1 ster, maar helaas klopt het menu niet met de prijs.
    Bovenstaande is heel jammer, temeer daar de gastvrouw en de bediening verder dik in orde zijn. Ze hebben er duidelijk plezier in.
    Samenvattend zullen wij niet nog eens hier langs gaan. Daarvoor is er in NL nu inmiddels genoeg te kiezen.

10. Voortreffelijk gegeten, uitstekend wijnarangement. Vlotte en werkelijk aardige bediening. Prima hoeveelheden van de in een woord zalige gerechten. Echt een aanrader, kost wat maar dan heb je ook wat.
    Ga zo door!

11. Prachtige foto's van heerlijke gerechten. Afgelopen zaterdag van een vergelijkbaar menu met wijnarrangement genoten, in "Het Perceel". Ons gezelschap bestond uit vier personen, we konden na afspraak om 20:15 aan tafel, gezellig bij het raam gezeten.(Pas op het opstapje.) Alle overige tafeltjes waren ook bezet. Attente bediening, goede timing, smaaksensatie, prachtige presentatie, en ach de kosten, minder dan een tank brandstof.

12. Marja en Martijn

Geweldig gegeten. In Telegraaf gelezen sterniveau en daar was geen woord van overdreven. Wat een verrijking voor onze stad. Over enige tijd kunnen wij zeggen... wij hebben in een sterrestaurant gegeten. Alleen de kaart leek wel een boodschappenlijstje, dat mag wel een beetje professioneler. En als wij vaker willen komen dan willen we misschien ook wel wat meer keus. Al is elke week het chocoladedessert bepaald geen straf.

Blijf bij jezelf, besef dat succes ook vergankelijk kan zijn en dan zullen jullie binnen enkele jaren een begrip zijn in culinair Nederland. Top!