Heeren van Oranje in Breda

Naast en rondom het Grand Cafe Heeren van Oranje is er voldoende mogelijkheid tot gratis parkeren.

• OV

Bus stadslijn 7 richting Ginneken. Uitstappen halte Cartier van Disselstraat. Vanaf deze halte is het hotel ongeveer op 4 minuten loopafstand.
    Streeklijn 145 richting Meerseldreef. Uitstappen halte Willem van Oranjelaan. Vanaf deze halte is het hotel op ongeveer 4 minuten loopafstand.

Lunch Diner

1499319706 81
1520525708 75
1619487048 80

1. E.Borburgh

De sfeer was heel gezellig, de bediening was vriendelijk. Het gerecht wat ik bestelde bestond uit kalkoen, gebakken ei etc, maar aangezien ik niet van kalkoen hou, vroeg ik om kip, maar dat kon niet. 15 Euro voor 1 gebakken eitje en wat rauwkost en 4 geroosterde boterhammen vond ik toch wel wat aan de hoge kant. Volgende keer gewoon wat anders bestellen.

2. We moesten een uur op eens eten wachten. Toen het kwam was de zeetong veel te lang gebakken en daardoor bijna zwart en droog. Nadat we het eten op hadden konden we geen dessert meer bestellen, omdat de keuken dicht was.
    EUR140 afgerekend voor 4 personen, een trieste ervaring.

2,8
  3. Erg duur voor lage kwaliteit eten. Zo kost een 12-uurtje vis € 19,50, het (kleine) kopje vissoep is niet te eten. Ook de toetjes zijn erg duur, kinderijsje kost € 8,75 en dit is een bakje vanille-ijs met een beker erom heen.
    De ligging van het restaurant-aan het bos- maakt denk ik dat het restaurant nog bestaat.

2,8
  4. Heerlijke uitspanning midden in de natuur waar je heel prettig zit en prima kunt eten.

5. Mooi gelegen horecagelegenheid aan de rand van de stad, tegenover het Mastbos. Gezellig terras en prima gelegenheid om na een lekkere boswandeling iets te eten en/drinken.

6. De bediening was ronduit slecht, en het personeel ook achter de receptie en het management, zijn niet echt in de gasten van het hotel en het restaurant geïnteresseerd en zijn ronduit onbeschoft… ik besef na mijn ervaring dat slecht management je bedrijf kapot kan maken, ik kom hier zeker niet meer terug!

3,2
  7. Prachtig terras, maar de nieuwe gezonde kaart is geen succes. De twee vegetarische gerechten die we gegeten hebben waren niet erg lekker. Liever dan gewoon wat ongezonder maar lekkere gerechten. Het. Kinderverassingsijsje is echt een aanfluiting zeker voor 8,25. Een lullig bekertje met diepgevroren ijs in een plastic bakje erin, een beetje slagroom en een klein beetje saus. Het kwam ook pas toen wij onze thee met 'lekkers voor bij de koffie" al op hadden, terwijl het niet zelf gemaakt was. Veel lekkerder waren gewoon twee bolletjes ijs met slagroom geweest. Nee wij gingen hier altijd graag heen, maar nu was het echt geen succes helaas.

4,3
  8. Tineke & Toon

Op het altijd mooie terras van de Heeren van Oranje wilde mijn man en ik een tafeltje scoren.
    Nu zag ik, met onze fietsen nog aan de hand, op een hoek een tafeltje waaraan nog niemand zat. Ik vroeg de serveerster die daar in de buurt stond vriendelijk of dat tafeltje nog vrij was. Ze vond mijn vraag blijkbaar nogal stom want: “Er staat toch geen bordje gereserveerd op”.
    Ook goedemiddag. Wat een kreng zeg en dat is dan het begin.
    Wij daarop onze fietsen weggezet aan de andere kant van het terras maar niet vóórdat deze “pittige” medewerkster nog even ten overvloede aan ons meldde dat we niet langs die kant het terras op mochten!
    Achter ons zag ik enkele dames met een rollator aan komen dus de kans was vrij groot dat deze dames wel op via de kortste weg het mooie plekje in de schaduw zouden innemen.
    Toen we dus aankwamen was het tafeltje inderdaad alsnog weg.
    Gelukkig wel een ander tafeltje kunnen vinden. Helaas ook bij het opnemen van onze bestelling was deze echt niet voor dit vak geschikte medewerkster weer op “haar allervriendelijkst”. Hoe krijgen mensen het toch voor elkaar om zulk personeel binnen te halen. Na drie minuten met haar weet je al dat dit geen aanwinst is voor je bedrijf. Horeca is een vak dat echt niet iedereen verstaat maar deze spande wel de kroon. En nu was hrt nog niet eens heel erg druk.
    De andere medewerkers waren overigens wel vriendelijk en de lunch was ook lekker.
    Blijft toch echt jammer want eigenlijk dacht ik: Stik er toch in we gaan wel ergens naar toe waar we wel welkom zijn.

6,7
  9. Annemieke

Heerlijk gegeten, fijne bediening.

10. Sonia van Soolingen

11. Sonia van Soolingen

12. Veel personeel achter het buffet, druk met hun mobiel etc. Directrice vindt het blijkbaar geen probleem. Na 20 minuten wachten eindelijk de maaltijd kunnen bestellen. Horeca is een vak. Daar hoort een opleiding bij.
    Jammer voor deze mooie locatie.

13. Martijn Hamer

14. Hilda Rosman

15. De Opschepper

16. Jack Custers

17. Theo

18. Martin

19. Lekker gegeten maar er loopt een ober rond die de popiejopie uit loopt te hangen waardoor zn grapjes na 3× irritant zijn. Hij dient zn werk te doen en niet de clown uit te hangen. Bedr leiding: doe iets hieraan.

20. Pim Naafs

21. Lut Swinnen

Zeer lekkere gerechten in een prachtig kader, buiten op het terras.
    Correcte, Vriendelijke service.
    Optimale prijs/kwaliteit verhouding.
    Ruime parking aan de overkant van de straat.
    Rustige, groene omgeving.

22. Janine van Oosterum

Prima gegeten! We komen hier vaker. Wat leuk is dat ze regelmatig andere kaart hebben.
    Uitstekende bediening!

23. Heerlijk gegeten en veel variatie. Vriendelijk personeel, leuke ambiance. En bij mooi weer hebben ze ook een mooi terras!

24. Henri 5 punten

Tot nu toe hebben wij altijd goed gegeten bij dit restaurant. Ook de bediening is steeds top geweest. Wij komen hier zeker weer terug!

25. Heerlijk gegeten, goede service en onze puppy was ook welkom! :)

26. Lars Goos

Nadat we een boswandeling gemaakt hadden waren we bij dit restaurant gaan eten en het was heerlijk! De service, kwaliteit en sfeer is uitstekend! Heel vriendelijk personeel en een rustgevende locatie. Kortom, een echte aanrader!

27. Basten

Na een mooie wandeling in het bos op een prachtige zondag, zijn we op de bonnefooi naar de Heeren van Oranje gegaan. We werden hier vriendelijk ontvangen en hebben we genoten van een heerlijke lunch. Leuke zaak met vakkundig personeel en een uitstekende locatie. Wij komen hier zeker terug. Aanrader!

28. Naoufal

Ik heh hier mijn diner gehad voor mijn bruiloft.
    Helemaal tevreden, tevens hebben ze een speciaal afwijkende menu gecreëerd vanwege allergieën.

29. Zelden zo vreugdeloos een lunch gezien gebracht door lusteloze bediening in een aftandse zaal smaak en energie nul, dat dit nog bestaat.

30. Zeer slechte ervaring. Kwaliteit van hoofdmenu was zeer onder de maat en erg karig. Zeer slecht, onsmakelijk en koud opgediend. Het is beter een frietje op de hoek te kopen. Vijf personen personeel druk onderling met elkaar bezig. Wij komen hier nooit meer en raden het iedereen af.

1,6
  31. Martine Keur

32. Willy van den Boer

Jammer, het is de tweede keer dat ik hier mocht lunchen! De eerste keer was het ook een domper. Maar je moet ze wel een tweede kans gunnen. Bestelde capaccio, vroeg wat voor broodje erbij zat? U krijgt er brood los bij! Vraag of ze het misschien op een broodje kon serveren! Zegt de serveerster: “nee”. Wordt onze lunch geserveerd… het leek of het brood in het mandje was gesmeten! Voor mij toch maar geen Heeren van Oranje meer! 😢
    Hier is de klant niet de Koning!
    Zie foto!

33. Zomaar gereserveerd zonder eerst recensies te lezen.
    Wij hebben heerlijk gegeten!
    Gaan zeker terug voor een bezoekje aan het bos en een lunch.

34. Gerechten van de kaart zijn erg lekker. Helaas laat de service ernstig te wensen over. Personeel let niet op of er wellicht drankjes kunnen worden bijgevuld en is druk met praten met elkaar in plaats van op te letten of er een tafel "zwaait". Geen pro-actieve vraag of een leeg glas kan worden bijgevuld bij het brengen van het hoofdgerecht. Daarnaast na het weghalen van de lege borden, geen vraag of er nog een dessert of kopje koffie gewenst is. Ook tweemaal om de rekening moeten vragen omdat de eerste persoon dit vergeten was. Bij het weggaan werd er ook geen goeiedag gezegd, personeel was te druk in gesprek met elkaar.

35. Monique

36. Eten was lekker, gezellig restaurant. Helaas kon de service beter: lang op drinken wachten (meerdere malen moeten bestellen maar toch pas na het hoofdgerecht het 2e drankje), verkeerde informatie over eten: jammer!

37. Mooi nostalgisch restaurant. Goede menukaart, goede prijs/kwaliteit verhouding.
    De bediening is helaas zeer veranderlijk en je moet nog wel eens lang wachten.
    De positieve factor is de man van de keuken die de gerechten komt brengen. Die weet hoe het moet. Zeer vriendelijk, zeer beleefd en maakt altijd een praatje met zijn gasten. Kortom een vakman !

38. Dit is echt niet wat je verwacht qua naam of ambiance (ofschoon de aftandse inrichting had eigenlijk al een voorbode kunnen zijn wat ons te wachten stond, maar enfin het was nogal donker binnen)

Zeer onprofessionele bediening. Of overdreven amicaal of overdreven nors (vooral de vrouwelijke bediening). Ondermaats en weinig eten voor veel geld. Echt weggegooid geld - je kunt beter naar McDonalds.

Ga hier dus nooit meer naar toe en raad het iedereen af.

39. Ria Blokdijk - Meeuwissen

Was gisteren uitgenodigd door vrienden om te lunchen bij De Heeren. Geweldige ambiance buiten, totdat de sliptongetjes geserveerd werden. Ik begrijp niet hoe een restaurant met naam zoiets slechts durft te serveren. De allerkleinste tongetjes, die er bestaan en super droog op het bord terecht gekomen. Dit is absoluut geen reclame. Leer hiervan...

41. Een top ervaring ermee! Leuke mensen, leuke locatie en vooral heerlijk eten!

42. Tweede maal dat het eten tegenvalt, was vroeger echt beter. Tournedos was goed gebakken, echter geen groenten of sla, alleen een klein stukje groententaart op het bord. Wel vergezeld van een bak frites en een bak gebakken krieltjes. Dit kan echt niet! Het eten was erg zout. De bediening was koeltjes. Mijn toetje was daarentegen erg lekker: tarte tartin.
    Alles bij elkaar niet voor herhaling vatbaar en rijden we voortaan een stukje verder als we buiten de deur gaan eten. Jammer!

5,1
  43. Ik heb een zeer leuke avond gehad in het restaurant Heeren van Oranje. Het eten is er super lekker. Dit kan ik iedereen aanraden.

44. Heb heerlijk gegeten, lekker genoten en een fijne avond gehad. Vriendelijk personeel en goede service!

45. Gegeten bij Heeren van Oranje was echt heerlijk, drie gangen... Gezellige bediening, goede service en echt mooie locatie. Al met al een fijne avond gehad... De prijs die hier voor gerekend word meer dan waard, echt een aanrader. Toppie!

46. Fam. de Jong

Helaas gaat het achteruit. Te weinig personeel. Men had duidelijk geen tijd om naar ons om te kijken. Ondanks reservering maar zelf een tafeltje gepakt. Kwartier moeten wachten op een kaart. Toegangsdeur stond open met ijskoude wind door het restaurant tot gevolg. Menu viel ook deerlijk tegen. Jammer dat men het zo laat versloffen.

5,3
  47. Een zeer mooi en fijn restaurant. Lekker geluncht met de familie. Ik heb een sliptong genomen, was héél erg lekker.

Echt een aanrader ik ga zeker nog een keer terug.

mvg Fam Zwarts

48. Zeer goede prijs/kwaliteit verhouding, goede service.

49. van buren

Heeren van Oranje is qua diner duur, alledaags en de bediening is onprofessioneel. Voor een broodje kroket volstaat het op zich wel. Nooit meer.

2,4
  50. Doet er niet toe

Vanmiddag een soepje gegeten bij de Heeren van Oranje in Breda. Jammer dat de mostersoep niet warm was en ook niet smaakte doordat hij zo zuur was. Verteld tegen de bediening, maar helaas werd er weinig begrip voor opgebracht.

51. Heerlijke high tea gehad voor een zeer aantrekkelijke prijs! Locatie is natuurlijk al leuk, zo aan de bosgrens. Voor de gasten die op de calorien proberen te letten was er ook een gezonde high tea met vers fruit, sandwitches, nootjes, rauwe groenten met een fantastische dip-saus. Dus voor iedereen genoeg lekkers. De lekkere latte macchiatoen en verse smootie die inbegrepen zijn bij het arrangement maakten het na de vele kopjes thee helemaal af. Wij komen terug!

52. Berend ten Kate

53. Heerlijk gegeten. Bediening was vriendelijk en heel gezellig! Het weekmenu was zeer verrassend. We hebben zeer genoten en voor herhaling vatbaar.

54. Bas 5 punten

Gewoon top! Heerlijk gegeten op het terras. De bediening waren we al helemaal over te spreken. Op de kaart staan heerlijke maar vooral geen standaard gerechten. Wij komen zeker terug!

55. Top restaurant. Deze week heerlijk gegeten met de familie. De service was uitermate goed en zeer vriendelijk. Het is zeker de moeite waard om een keer een hapje te gaan eten!!

Keep up the good work!!

56. Fam. de Niet

Prima restaurant. Heerlijke ambiance uit vroeger tijd, hoop van harte dat dit zo blijft. Vriendelijke bediening. Nassau menu's zijn altijd verrassend met goede prijs/kwaliteit verhouding.
    Enige minpunt is dat er altijd weinig groentes bij de gerechten worden geserveerd.

57. Van het weekend heerlijk gegeten bij de Heeren van Oranje. De bediening was vriendelijk en had leuke verhalen, de keuze ruim en ook mijn moeilijk etende dochter, zij heeft een vrij streng dieet, kon hier eten. Ook was het erg fijn dat we ondanks dat het pasen was niet verplicht vastzaten aan een speciaal menu. De gerechten zagen er mooi uit, waren lekker en ze waren niet duur. Helemaal top dus, wij komen zeker terug.