Al Dente in Breda

1381122014 66
1441900997 79
1520045405 82
1632920660 77

1. Het was zoals altijd heerlijk. De service was top. Weer echt genoten.

2. W. Verhees

Top restaurant, heerlijke gerechten, zalige wijnen en een top team van bediening.
    "My favorite place to be "

3. Fantastisch restaurant met echte Italiaanse keuken. Parola d'Italiana! Vriendelijk ontvangen in een ontspannen en warme sfeer! Wij zullen zeker terug komen.

4. Top service, supergoed smaak.

5. Wiebe van Beek

Uitstekend gegeten in leuk en knus restaurant.
    Fijne bediening.
    Tip: neem cash mee voor fooi want dat kan niet worden gepind. Is zeker de moeite waard!

6. Weer heerlijk gegeten! En je wordt altijd zo vriendelijk geholpen. Niks is teveel, erg hartelijk. Wij komen zeker weer eens terug!

7. Verse producten en heerlijke wijnen. Goede kaart. Vooraf bestelden we een carpaccio met ganzenlever en truffel. Helaas was er geen truffel te ruiken of te proeven.

8. Erik Rommers

Gisteren voor 1e keer bij Al Dente geweest en ik moet zeggen dat dit zeer goed bevallen is. We waren met zijn zessen en waren het er unaniem over eens. Heerlijk eten, prima wijn en vriendelijke/attente bediening. Echt een aanrader, ik ga zeker nog eens terug.

9. Ron van Haarlem

10. Het restaurant is intiem en daardoor heerst er een goede sfeer. We kozen voor een menu en dat was geweldig, vooral de hoofdgerechten waren top. En de prijs kwaliteit verhouding is dik in orde. We hadden alleen wat moeite om tot een keuze te komen, er kwamen 3 menukaarten p.p op tafel met talrijke variaties. De bediening was flexibel, geduldig en erg gastvrij, prima. Absoluut een adres om terug te komen.

11. Wij zijn hier al voor de 4e keer geweest en het eten is fantastisch.
    Vooral de gegratineerde oesters. Top!

12. Ewald van ' t Hof

Was helemaal top, zeer goed eten, leuke relaxe sfeer. Zou het aan iedereen aanbevelen, echt top.

13. lea

14. Ron van Harlem

Fantastisch gegeten en genoten, niet de goedkoopste maar wel de beste Italiaan in Breda. We gaan snel weer eens terug.

15. Jules Bernaerts

16. Mijn ervaring bij Al Dente is super,

Paar dagen geleden weer wezen dineren, wat is het toch een feest als je daar eet. Als voorgerecht een heerlijke carpaccio van rund op, en hoofd de saltimboca. Als dessert zoals altijd de tiramisu. Ik kom met liefde en plezier terug! Wij voelen ons altijd welkom door de bediening van deze zaak. Gastvrouw is spontaan en lach altijd.

Tot snel Al Dente!

Groetjes, Lieke

17. Gezellige ambiance, vriendelijke bediening.
    Helaas was eten minder. Risotto veel te gaar en plakkerig met duidelijk te veel boter. Vissoep bevatte mooie vis en schelpdieren, maar de basis was tomatenfritto uit pakje. Eigenlijk niet Italiaans en erg prijzig.

5,9
  18. Mooie ambiance. Erg overdreven en gestreste bediening. Jammer want dat is vermoeiend. Niet voor herhaling vatbaar.

19. Gisteravond op de terugreis vanuit Amsterdam na de voetbalklassieker Ajax-Feyenoord besloten om met zijn 4-en ter afsluiting Italiaans te gaan eten, niet in A'dam vanwege de sneeuwval maar dichter bij huis nl. Breda. Eerst gekozen voor ander restaurant maar we kwamen langs Al Dente en daar was parkeerplek voor de deur dus lekker makkelijk.
    We werden vriendelijk ontvangen door een donkerharige dame die ons de keuze gaf uit 2 tafels in het restaurant.
    Amuses ok, schaal met ruim hapjes.
    Na bestudering van het menu was er 1 ding wat wij allen zeiden 'zo die weten wel van prijzen voor een Italiaans restaurant' maar het kan uiteraard.
    We waren trouwens 2 koppels, 1 jong net boven de 20 en 1 ouder stel onder de 50.
    Bij het opnemen van het eten door blonde serveerster werd er nogal raar over gedaan dat het jonge koppel moeite had met het uitspreken van de Italiaanse namen van het gerecht en kregen we een betweterig lesje Italiaans waar we niet op zaten te wachten maar toch beleefd aangehoord.
    De oudere man kon het menu niet goed lezen vanwege lichtgebrek en er maar 1 kaars op tafel stond. Er werd door de serveerster gezegd dat hij niet van haar kon winnen en ze ging brilletjes halen... daar hebben we niet om gevraagd, neem dan gewoon op wat een klant aanwijst en probeer niet wijzer als de klant te zijn !
    Voorgerechten werden gebracht, carpaccio carne was ok, 6 stuks oesters van hele slechte kwaliteit, wel vers maar veels te klein, bij de bruschetta funghi waren de funghi net door de pan gehaald om warm te worden maar niet genoeg gebakken waardoor ze zompig waren, de jonge dame kreeg een bord met gesneden tomaat terwijl ze eigenlijk carpaccio carne had willen hebben waarop door de serveerster gereageerd werdt met, nee hoor dit had ze gewild en wederom een lesje Italiaans dat elk gerecht dat dun gesneden wordt carpaccio heet. Afin er werd geen moeite gedaan om het gerecht om te ruilen, (jongens het gaat om 1 tomaat!!) Jongedame heeft het opgegeten maar om nou als voorgerecht een tomaat te eten is niet toppie.
    Tijdens het eten - zowel bij voor- als hoofdgercht is er niemand komen vragen of alles naar wens was, bij het afruimen van het voorgerecht werdt er op het commentaar van de Bruschetta funghi raar gekeken en niet gereageerd.
    Bij de hoofdgerechten waren de meningen verdeeld. Spaghetti Vongole was goed maar wel duur voor ruim € 20,- ! Tagliatella carne werd door de oudere man lekker gevonden, het jonge koppel vonden hun hoofdgerechten niet lekker en dat kan, maar daar was qua gerecht niks mis mee.
    2x Irish coffee en 1x Spanish coffee genomen, goed maar kan leuker/charmanter geserveerd worden, zat nu in wat wel longdrinkglazen leken, nee dat kan mooier.
    Rode huiswijn is prima, ambiance en sfeer in het restaurant ook prima.

Totaal van de maaltijd € 215,-, toch nog fooi gegeven van € 10,- waarna er nog gezeurd werd dat ze al hun briefjes van €10,-- als wisselgeld terug moesten geven (is dat onze schuld?).
    Eindconclusie, gemiste kansen en te duur voor het gebodene. Jonge koppel gaat nooit meer terug, oudere koppel was er niet weg van met dit prijskaartje eraan en aangezien de keuze aan Italiaanse restaurants groot is in Breda zullen wij ook voor een andere kiezen en dit zeker niet aanbevelen als perfect Italiaans restaurant.

20. Na tig keer gegeten te hebben hier verdienen ze een recensie.ik vind namelijk 1 of 2 keer eten geen duidelijk beeld geven.
    Amuse was werkelijk een mooie verrassing. Voorgerechten iedere keer goed van smaak en ruim voldoende.
    Hoofd gerechten zowel vis vlees of pasta altijd even lekker en netjes opgediend.
    Nagerechten passen meestal niet meer maar de kaas na was altijd gewoon super goed.
    Ook over de wijnkaart niets als lof.
    Echt een leuk restaurant, vlotte kundige bediening. En leuk om na te tafelen.
    Voor ons elke keer 1,5 uur rijden maar we doen het graag.

21. Helaas, ik denk dat ik te hoge verwachtingen had van Al Dente, of dat het over-rated is... Normaliter ben ik van (de betere) restaurants gewend dat er alternatieven / suggesties worden geboden voor een gerecht dat je wegens allergie of zwangerschap niet mag eten. Tevergeefs. Zelfs geen intentie tot flexibiliteit hierin. Ook de kok was niet op de hoogte van de ingrediënten behorende bij de gerechten: oei..
    De bediening; dan wel te aanwezig ofwel te druk als je ze nodig hebt.. Prijs/kwaliteit beneden verwachting. De sfeer oogt gezellig.

22. We waren met 2 personen. Lekker gegeten. Leuke en spontane bediening. Gezellige sfeer. Menukaart heel uitgebreid en daardoor wat onoverzichtelijk. Je voelt je wel echt gast. Het eten was smaakvol. Toen we soep bestelden kregen we nog een keer extra opgeschept. Wijn paste goed bij het gerecht.

23. Gegeten op zaterdag 25 feb. Bediening hartelijk maar rommelig. Bestek incompleet ingedekt voor menugang. Voorgerecht niet conform het gevraagde. Hoofdgerecht risotto frutti di mare: zompig, nat en vooral heel erg zout. De maak van de individuele zeevruchten is nauwelijks meer te herleiden. De gebakken zeetong is ronduit slecht. Taai en gebakken in verbrande (room) boter.

Nu kan er altijd iets mis gaan. De kunst is dan hoe je dit oplost. Een charmante oplossing is de twee gerechten mee terug nemen. De aangeboden oplossing: de zeetong mee terug nemen en aangeven dat een nieuw gerecht een half uur duurt. De tweede gast zijn bord laten leeg eten en als klap op de vuurpijl aangeven dat als het nieuwe hoofdgerecht er dan is er wel snel gegeten moet worden omdat de volgende gasten om half negen gereserveerd hebben. Dus 65 euro afgerekend voor 4 glazen wijn twee voorgerechten en een slechte risotto en nooit meer terug. Wat een afknapper.

2,6
  24. Afgelopen week geluncht bij Al Dente het was weer zeer aangenaam de bediening was zeer vriendelijk en gastvrij!
    Zoals altijd; niets is teveel.
    De gastvrouw is heel vriendelijk en spontaan, hier weten ze hoe het moet, dikke pluim voor het personeel!

Ook het eten was erg lekker, het was weer een feestje voor de smaakpupillen, de kok weet van koken.

Hier zien ze ons zeker binnenkort terug met vrienden.

Tot binnen kort!

25. Voorheen vaak 's avonds hier gegeten en dat was eigenlijk altijd prima. Goede bediening etc. maar afgelopen woensdag een keer wezen lunchen en dat was werkelijk een ramp. Het begon al toen we binnenkwamen: het leek alsof het lastig was dat we kwamen eten. We waren met z'n 2tjes en 1 persoon kreeg zijn eten en de ander moest er maar op wachten want de kok had zich vergist.. dat doe je niet als mensen samen komen eten. Je zorgt er voor dat de gerechten tegelijk opgediend worden. Zelf maar besloten het eerst opgediende gerecht te delen omdat dat net iets gezelliger eten is. Daarna liet de bediening ook nog een een mes en vork met tomatensaus vallen tijdens het onhandige opruimen en dat viel maar net naast mijn tas en nog net niet op mijn schoenen. Uiteindelijk kwam het 2e gerecht en dat was gewoon op het bord gekwakt en smakeloos en het noemen niet waard.

Bij deze aan de bediening: zoek een baan die beter bij je past want de manier waarop je bedient past niet bij mijn vorige ervaringen in dit restaurant. Ons zien ze er niet meer. Ik vind het prima goed te betalen voor goed eten met prima service maar niet voor slecht eten inclusief slechte chagrijnige bediening. Jammer dat personeel een zaak zo kan verzieken. Ik heb mijn beklag gedaan maar mevrouw kon alleen schaapachtig kijken en wilde me nog een roos aanbieden, voor rozen ga ik wel naar de bloemist. Het eten op zich moet gewoon voldoen.

26. Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier heb mogen genieten van het heerlijke eten en de goede service, was vergeten om een recensie te schrijven, maar dat maak ik nu goed met een dikke acht.

27. Lekker gegeten. Bediening liet deze keer wat te wensen over (rommelig). We waren er op maandag.

Enorm veel keuze (wellicht wat te veel?)

Heb er vaker gegeten, had t idee dat ze flink duurder zijn geworden. Wat mij betreft wat te duur in vergelijking met andere restaurants. Menu's zijn wel betaalbaar.

Eten is goed tot zeer goed. Maar houd de prijs/kwaliteit in de gaten.

Voor deze prijzen moet ook de bediening top en scherp zijn.

28. 31-07 hebben wij hier gegeten. Paar jaar eerder ook geweest.

We hebben lang en heerlijk gegeten! Het was druk, maar wij hebben alle tijd op zo'n avond. De menu kaart is groot waardoor mijn keuze als italiaan liefhebber heel moeilijk was. De gerechten zijn bijzonder en lekker. De wijn was wel erg duur 5,05 voor een glas huiswijn. En vooral als je net uit Italië komt, dan schrik je wel even. De wijn was wel lekker maar niet bijzonder voor wat je er voor betaalt. Gelukkig waren de toiletten al een stuk opgeknapt, want die waren de 1e keer toen wij er waren heel erg vies. Wij zijn weer 140 euro lichter maar het was heerlijk en je voelt je weer even in Iatlië. Tot ziens! Maar niet te duur worden!

29. Heerlijk gegegeten. Vlotte en uiterst gastvrije bediening. Hier gaan we vaker heen. Wel wat prijzig.

30. Hugo 17 punten

Wij zijn gisteravond met vrienden gaan eten bij Al Dente. Wat een feest! Zorg, dat je extra tijd reserveert om de fantatstische kaart te bestuderen.. Als je liefhebber bent van de Italiaanse keuken, dan is kiezen hier heel moeilijk. Mooie betaalbare menu's met ook hierin veel keuze. De wijnkaart staat vol met de meest prachtige wijnen. Als je net terugkomt van vakantie uit Italië, zoals wij, dan schrik je wel even van de prijzen voor deze wijnen. De bediening was zeer vriendelijk en behulpzaam.. niets was voor hen een probleem. Het restaurant op zich is langgerekt en daardoor vrij smal, waardoor je op bv. Een zaterdagavond redelijk dicht op elkaar zit, maar ach ja, dit hoort wel bij de Italiaanse sfeer. Kortom, heerlijke avond gehad en het zal moeilijk zijn om hier weg te blijven..

31. Al een paar keer bij Al Dente geweest en iedere x weer een feest.

Sfeer is prima, bediening is prima en het eten vind ik heerlijk.

Al Dente is een tent om terug te komen.

32. Eten is goed, maar gastvrijheid is onder de maat: reserveren is een ramp. Telefonisch slecht bereikbaar. Van tevoren wordt gezegd hoe laat je weer weg moet zijn als je komt eten.

Wat wij meemaakten: wijn van de wijnkaart gekozen. Lekker, we wilden nog een fles. Dit kon niet, want de andere flessen hadden ze aan andere mensen beloofd! Dus nee, wij komen er niet meer.

6,1
  33. Amuse van het huis was al een tripje waard. Fantastische kaart. Toch gekozen voor dagmenu. Heerlijke gegratineerde oesters waarna hertenbiefstuk met prima garnituur. Fijne, vlotte en persoonlijke bediening. Dank voor een exemplaar van magazine.

34. Het verbaast me dat er nog geen recensies zijn over dit restaurant. Behalve intiem, knus en sfeervol alsof je bij een Italiaanse familie komt eten, en geweldige bediening die niet om de haverklap komt vragen "of alles naar wens is", is de menu kaart overweldigend.

Wel een probleem als je slecht bent in beslissingen maken.

Echter alles is voortreffelijk.

Ook de wijnkaart is fantastisch en laten we het vooral over de toetjes hebben, dat is echt een feest.

De dames worden vriendelijk uitgelaten met een prachtige rode roos als aandenken. Een super elegante afsluiting.