Spicebrush de Proeverij in Apeldoorn

1200103283 95
1624197318 81
1702319904 84

1. Riet Bredero

Eten/drinken en bediening was perfect.
    Sfeer was niet te meten daar we de enige gasten waren de hele avond.
    We waren met 6 dus hebben ons wel vermaakt maar met 2 zou het erg stil geweest zijn.
    Gewoon pech denk ik.
    Het restaurant is zeker een aanrader 👍

2. Mooi restaurant! Veelbelovend toen er een allergenen kaart bleek te zijn. De toelichtong was dat er ook gerechten aangepast konden worden aan de intolerantie. Maar werd erbij gezegd dan laten ze gewoon weg wat u niet mag. Tja weinig inspiratie dan blijkbaar. Uiteindelijk een heerlijk voorgerecht de tom. Soep o.a. maar toen t hoofdgerecht kwam bleek er toch een fout gemaakt en geen rekening gehouden met de intollerantie hoewel nadrukkelijk verzocht. Foutje sorry er zit room in uw gerecht. Jammer gemiste kans, maar ook dat er geen alternatief werd geboden gevraagd of t schadelijk was dat t op t bord bleef liggen enz. Misschien een tip om de keuken zoals de bediening eens een goede themales te geven over allergenen intollerantie enz. Het is niet prettig als je t nadrukkelijk aangeeft dat je er ziek van wordt t er dan niet op kan worden vertrouwd. Verder leuk concept.

3. Wat hebben we weer heerlijk gegeten bij jullie. Wat een heerlijke keuze, geweldige sfeer en vriendelijke bediening. Alles klopt hier.

4. Mijn 1 voor "service" slaat niet op de bediening. De serveester was alleraardigst. Maar dat je duur moet betalen voor een glaasje water (niet mogelijk, alleen een flesje) noem ik geen service. De rekening is sowieso al gepeperd. Daar kwam bij dat ik bij de buren wel een glaasje water geserveerd zag worden. Toen ik daar naar vroeg werd mij verteld dat bij de buren zoveel mis was gegaan dat zij wel een glaasje water kregen (joepiiiieee!, dus er moet veel mis gaan voordat je gewoon een glaasje water bij je eten en wijntje mag ontvangen). "Eenmalig betalen voor water en dan wordt het voor de rest van de avond gratis bijgevuld", aldus het restaurant. Ik vind het niet erg om goed te betalen voor een avondje uit, maar daar mag je dan toch wel een beetje service voor verwachten, lijkt mij.

3,4
  5. Na een tijdje niet bij de Spicebrush te zijn geweest verheugden we ons op weer eens een lekker avondje uiteten op een fijne plek. Het pakte iets anders uit. Onze tafel was schuin tegenover de deur wat toch anders zit dan wat meer achterin, maar alles zat verder vol, dus verhuizen kon niet (prima overigens hoor). Maar, daar waar wij een aantal jaar geleden zo te spreken waren over de vriendelijke bediening, de fijne sfeer en het werkelijk waar heerlijke eten, konden we dat deze keer niet zeggen. We kregen bij iedere gang of bij het bijschenken van de wijn een ander gezicht aan tafel en 1 meisje sprak daarvan geen duidelijk Nederlands (Russisch?). Het was allemaal gehaast aan tafel (er viel daardoor een fles wijn over de wereld die nog maar net ontweken kon worden!) en de borden waren zo donker dat je (bv bij het hoofdgerecht wat bestond uit gegrild vlees) niet kon zien wat er op je bord lag en het geheel gewoon somber aandeed. Voor bijlagen (patat en sla) moest extra betaald worden, sommige gerechten kwamen duidelijk direct vanuit de koeling te koud op het bord en er werd geen kraanwater geschonken. Nu begrijp ik dat je de mensen in je restaurant niet alleen water wilt serveren omdat er wat verdiend moet worden, maar we hebben aardig wat glazen wijn besteld en hadden een grote rekening, en daar hoort toch wel een (gratis!) glas water bij vonden wij! Star hield men vol dat men alleen water uit fles kon serveren...
    Al met al was het een gezellige avond, maar dat was meer omdat het gezelschap aan tafel top was dan dat het eten en de sfeer ed dat was, wij komen hier voorlopig niet weer.... Jammer!

6. Lennaart

Goed eten, volop keuze, heerlijke Bavette en Parfait met ananas. Vriendelijke service, goede begeleiding bij keuzes van wijn en combinaties van eten.

7. Leuke tent met goede bediening. Veel smaken in de gerechten. Een echte aanrader!

8. Wij hebben een leuke avond gehad met onze kinderen en kleinkinderen!
    Het eten was heerlijk en de bediening was erg goed !M.h.g. Fam. Eleveld

9. Prima eten echter moet je naast je wijntje wel betalen voor je water. Wat ik nogal afzetterij vind. Daarnaast toen wij binnen kwamen werden wij niet vriendelijk ontvangen. Toen wij meldden dat we met 1 persoon minder waren, werd er bot gereageerd en werd er gezegd dat het belachelijk was dat we niet even gebeld hadden. Toen we aan tafel kwamen was er gedekt voor 4 personen, we waren echter met 5 personen, werd ook niet op gedekt, het is dat we er zelf naar vroegen.
    Al met al erg jammer deze ervaring. Eten is heerlijk, maar de bediening laat behoorlijk te wensen over. Helaas een klant minder.

10. Erg lekker gegeten. Bediening was goed.

11. Zeer goed, goede bediening, eten perfect en gevarieerd

12. Eten top. Grapjes maken en het naar je zin hebben en een fotootje van je gezelligheid maken wordt helaas niet op prijs gesteld...

5,9
  13. Zoey Stegeman

14. Heerlijk gegeten, verassend lekkere combinaties. Leuk ook dat je vooraf rode wijn kan proeven en kiezen. Heerlijk vers, goede kwaliteit. Klein minpuntje, bij hoofdgerecht hadden ze bij 1 persoon verkeerde bestelling opgenomen, maar dit werd keurig recht gezet!! Super leuke bediening, en een leuke sfeer en aankleding. Kortom een aanrader!

15. kees

16. Prima eten, jammer dat de bezetting zo laag was. Bediening was zeer vriendelijk, echter kwam wel erg vaak vragen of alles nog naar wens was.

17. Na ruim 6 jaar weer gegeten bij spicebrush de proeverij ..!! Wat een heerlijkheid en zeker voor herhaling vatbaar..!!

18. Zo fijn is het, als je zelf in de horeca werkt een uitje met collega's hebt wat je "gedwongen" wordt om op maandag te doen want dan is het restaurant dicht, net als heel veel restaurants. Dat dan Spicebrush de Proeverij gewoon open is!

Heel leuk concept, heerlijk eten en goede service. Alles wordt gewoon met passie gedaan. Ook al heb je maar 3 tafeltjes op een regenachtige maandag avond daar veranderde het humeur en stemming van het personeel in dit restaurant zeker niet van. Klasse !!

19. sonja 1693 punten

Hier gisteren met collega's gegeten. Ik kende het hele restaurant niet dus liet me verrassen. De proeverijtjes zijn echt heerlijk. Het voorgerecht was bijzonder smakelijk. De gastvrouw kon ons ook precies vertellen wat we aten en op vragen had zij antwoord. Niet een of andere student dus, maar een dame die weet wat ze verkoopt. Het hoofdgerecht was erg smakelijk, ik had het rund, heerlijk mals. Ook mijn collega's die gevogelte en vis hadden hebben heerlijk gegeten. Omdat ik zelf wat op de kleintjes moet letten zou ik hier niet heel vaak komen want het is een wat duurder restaurant. Maar ik moet zeggen wat de smaak, service, sfeer en kwaliteit betreft is het wel zeker waard hier te gaan eten.

20. Bij toeval hier beland. Het was een culinaire verrassing. Je kunt merken dat de keuken met plezier en passie aan het werk is. Mooi opgemaakte borden en een originele manier van presenteren. De bediening was vriendelijk en uiterst professioneel.
    Jammer dat deze zaak niet in Rotterdam zit.

21. Heerlijk gegeten bij de proeverij, een aanrader! Voor ons zeker voor herhaling vatbaar. Een bijzonder en leuk concept, houden zo!

22. Odessa22

23. Meerdere keren heerlijk gegeten hier! Wat een bijzonder en leuk concept; van ieder gerecht krijg je een proeverij. Eigenlijk zijn het op die manier allemaal kleine hapjes. Mooi opgemaakt en smaakt echt heerlijk! Sfeer is heel goed. Het is wat chiquer en dat merk je in de prijs, maar wat mij betreft is dit het zeker waard! Een heerlijke amuse van het huis gekregen, een spoom tussendoor en verschillende verse broodjes met boter en tapas etc vooraf. Aanrader!

24. Echt heerlijk gegeten!!! Wij hadden de lam en de grill besteld. Leuk dat je dan 3 verschillende stukjes vlees krijgt. Er worden aardappeltjes en een salade bijgeserveerd. Klein minpuntje is dat de salade geen dressing had, er werd wel een flesje olijfolie bijgegeven (waar je dan vast dik voor moet betalen als je het openmaakt?). Porties zijn naar mijn mening goed, heb me lekker volgegeten. Het is iets aan de prijs, maar het is dan ook een wat exclusiever restaurant. Bediening uitstekend, veel kennis ook.

25. Sinds een hele lange tijd weer eens aangeschoven bij Spicebrush in Apeldoorn. Het "oude" restaurant was al prima maar wat ze nu hebben: proeverij-concept is echt super! Met z'n 3-tjes waren we en 2 kozen als voorgerecht schaaldieren en 1 de carpaccio, we hebben van elkaar geproeft en alles was uitstekend op smaak. Hoofdgerecht werd unaniem rund en hier ook helemaal niets op aan te merken, mooie stukjes vlees, uitstekend gegaard en ook perfect op smaak. Dessert was heerlijk!! 1x peer/appel en 2x chocola. Bij de chocola een mooie mousse, tiramisu met stukjes chocola en romige vanille-ijs, bij de peer/appel een fris sorbetijs, een krokant deegje met appel en amandelspijs. De muffin die erbij zat was het minst maar wel goed van smaak.

Dit is een restaurant wat je gewoon een keer uitgeprobeerd moet hebben!!!

1 nadeel, als je bij de boxen zit is het wel wat luidruchtig.

26. Audrye en Bas

De ontvangst was goed. Helaas zaten wij op een tochtig plekje. Bediening was goed. Als eerste kregen wij warme broodjes met roomboter en pesto. En toen kregen wij een amuze van zalm met wasabi. Het voorgerecht was heerlijk. Voordat wij het hoofdgerecht kregen kwamen ze met een spoon. Die bestond uit een bolletje manderijen ijs met prosecco. Het hoofdmeu was net zo als de rest heerlijk. En kregen wij het dessert. Die was zo lekker. Al met al heerlijk gegeten voor een nette prijs.

27. Heerlijk gegeten met vrienden!
    Vriendelijk personeel en goede bediening.
    Gratis wijn proeven en amuse.
    Eten was zeer smaakvol.

28. Monique Meurs

Geweldige avond gehad met 2 vriendinnen. Het eten was heerlijk, de sfeer was prima, de service geweldig en de prijs/kwaliteit is ook goed. Je kreeg per gang 3 gerechtjes, wat allemaal heerlijk was klaargemaakt en ook echt genoeg was. Je kreeg vooraf ook nog heerlijke broodjes, een amuse en tussendoor ook nog een spoom. Doordat we niet konden kiezen tussen 2 desserts heeft de serveerster geregeld dat de kok ze allebei voor ons drietjes op een schaal klaar maakte, zo konden we van allebei genieten. Kortom we komen hier nog wel een keer terug

29. Samen met een vriendin gegeten. Veel keuze! Gekozen voor vis en rund als voorgerecht. Heerlijke wijn erbij! Hoofdgerecht was rund en verrassingsmenu. Het waren 3 gerechtjes op het bord en leek in eerste instantie niet zoveel, maar gaandeweg het diner bleek het meer dan voldoende te zijn. Aardappelgarnituur bleef onaangeroerd. Heerlijk gegeten met uitstekende wijnen erbij. Sla konden we naar eigen smaak maken met de olie en azijn die op tafel stonden.
    We konden eigenlijk geen dessert meer op, maar het zag er allemaal zo goed uit, dat we toch maar een keuze gemaakt hebben... de chocolade uiteraard! Ge-wel-dig! Avond was eigenlijk tekort.
    Herlijk gegeten met uitstekende service in een gezellige sfeer. We hopen dit snel nog eens te doen!

30. Als voorgerecht gekozen voor de carpaccio. Het leek wel of ze het op het bord hadden geschilderd. 6 kleine hapjes en het was op. Als hoofgerecht gekozen voor de proeverij van wild. Dat betekent drie klein hoopjes vlees met uitgesmeerde spetters. Daarbij een bakje gebakken aardappeltjes en een bakje niet aangemaakte sla. Dat is dan voor 4 personen. Gelukkig konden we de sla en aardappeltjes meteen bij bestellen, anders waren we echt met honger naar huis gegaan. We hebben geklaagd over de wel erg kleine porties. Dit was normaal en niets aan te doen. Ter compensatie kregen we 2 biertjes, maar daar vul je je maag niet mee. Voorheen was het restaurant veel beter. Ze proberen het te compenseren met amuses die je zonder bril niet kan vinden. Wij vonden het eten niet bijzonder en de porties veel te klein. Wij komen niet terug!

3,7
  31. Geweldig restaurant voor een scherpe prijs! Goed concept "de proeverijtjes"! Leuke ambiance. Sfeervol.....

32. Een paar maanden geleden in 2 weken 2 keer gegeten en wederom super :)
    We werden vriendelijk ontvangen en naar onze tafel begeleid door blonde medewerkster Danielle.
    Ook haar collega seveerster ( naam ben ik vergeten ... sorry :( ) was zeer vriendelijk. Service was de hele avond goed.
    De eerste week met een kennis geweest ( die ook zeer tevreden was :) en de 2de week met een groep van 6 personen ... Was super gezellig en uiteraard heeeerlijk gegeten.
    Zelf heb ik de Proeverij van vis gekozen ( beide keren ... ben gek op vis ), die was echt heerlijk en perfect bereid :)
    en voor het eerst in m'n leven een witte wijn gedronken (naam ben ik vergeten helaas :( ) die smaakte echt goed.

Zeer zeker een aanrader en voor herhaling vatbaar :)

Binnenkort maar weer eens gaan eten :)

Keep up the good work \0/ :)

33. vroeger kwamen we hier vaak , lekker americaans eten...(vooral veel) nu is het een lif laf (kleine hapjes)restaurant geworden en daar houden wij niet zo van.

6,7
  34. Eten was heerlijk, bediening goed, tempo iets te hoog in de gerechten die elkaar opvolgden maar al met al een dikke voldoende. Niet goedkoop maar goed dat wisten we van tevoren.

35. Hebben hier goed gegeten. Leuk idee dat je gerecht uit 3 dingen bestaat, een proeverij.

Enige nadeel was de tafel. Voor het gevoel 'in de etalage' bij het raam. Met de buurman op nog geen 30cm afstand.

36. Hier word je echt verwend! Je krijgt een amuze van het huis en kunt op verschillende manieren eten proeven.

Het eten is zalig, de prijs is betaalbaar en het personeel zeer vriendelijk. De wijnen zijn ook erg lekker; je kunt gerust verschillende soorten proeven voordat je een keuze maakt.

Gezellige tent, een aanrader!

37. Wat een heerlijke ervaring! We hadden erg veel zin in lekker eten, maar ook trek. Even waren we bang voor het nouvelle cuisine effect waarbij je per gang een uur moet wachten op slechts drie eetlepels heerlijk eten, maar niets is minder waar!

Alle eten was zeer verfijnd en de porties absoluut ruim genoeg. Aardige bediening, mooi aangekleed en mooi opgemaakte borden met erg lekker eten!

Gratis broodjes en een amuse vooraf en een ruime keuze op de kaart. Ik had vooraf proeverij vegetarisch en hoofd proeverij rund en beide waren verrassend lekker. Lekkere wijnen en goede wijnsuggesties.

38. Raymond en Saskia

Wij hebben een heerlijke avond gehad, super gezellig restaurant, goede bediening, erg vriendelijk.

Het restaurant straalt echt warmte en gezelligheid uit.

Je kunt er heerlijk eten voor een goede prijs.

En ook erg leuk, we kregen warme broodjes en een heerlijke amuse voordat we de kaart hadden bekeken. Komt erg leuk over.

En als we weer een keer in de buurt zijn komen we zeker terug!

39. Voor een vriendinnendagje uit alle windstreken hebben we gekozen voor Apeldoorn, lekker in het midden en van een vriend gehoord dat we dit restaurant konden proberen. Wat een geweldig restaurant in alle opzichten!

- we hadden de proeverij van tonijn en ham (voor)

- we hadden de proeverij van lam en rund (na)

Wat een heerlijk eten! We kregen ook een amuse en een lekker zakje verse broodjes met wat verschillende dipjes erbij. De bediening was zeer vriendelijk, de inrichting mooi, aangename sfeer. Ik heb in tijden niet zo lekker gegeten! Eindelijk een beetje anders dan anders. Dat vond ik erg leuk. Een proeverij tonijn bijvoorbeeld bestaat uit tonijn op drie verschillende manieren klaargemaakt, naast elkaar op een langwerpig bord. Ik ga er zeker terug, ook al moet ik er 45 km voor rijden!

40. In de week van 27 augustus, onze trouwdag, hebben wij onze (schoon)ouders uitgenodigd om bij SpiceBrush in Apeldoorn te eten.

- We vinden dat SpiceBrush heel sfeervol is aangekleed. Het doet chic, maar toch warm en gezellig aan.

- Voor het bestellen lagen er 2 zakjes met warme verse bolletjes klaar en er was ook roomboter, zout, olie en pesto als beleg. Dit was al erg lekker om even mee te beginnen.

- Nadat we allemaal besteld hadden kregen we een amuse van het huis, een stukje rauwe zalm met een frisse saus. Degene die niet van vis hield kreeg uiteindelijk een gazpacho. We begrijpen dat deze amuse per dag verschilt. Wij vonden deze in ieder geval erg lekker!

- Het hoofdgerecht was ook naar ieders tevredenheid. Het was leuk dat wat men wilde eten op 3 verschillende manieren werd klaargemaakt, ook al is er dan het risico dat een bepaalde manier van klaarmaken niet in de smaak valt, maar dat was bij ons in ieder geval niet aan de orde.

- De bijgerechten werden ook netjes aangevuld en met name de aardappeltjes waren erg in trek.

- Ik kan me niet meer herinneren wat we hebben genomen als dessert, wat wederom op 3 manieren werd gepresenteerd, maar ik weet nog wel dat het uitstekend heeft gesmaakt.

- Bediening was erg vriendelijk en behulpzaam toen ik vroeg of de airco iets zachter mocht.

Kortom een zeer geslaagde avond uit eten!

Enige minpunt:

Bij het reserveren had ik een jongen aan de lijn, die mijns inziens wel wat vriendelijker/duidelijker mocht zijn.

Stefan, Apeldoorn.

41. Schitterend restaurant met uitstekend eten.

Brood (met zoetigheid erin) vind ik ook heerlijk!

42. Wij hebben vrijdagavond 16 april hier gegeten en wij hebben een fantastische avond gehad! Wat is het restaurant veranderd, een ware metamorfose, prachtig wij waren echt onder de indruk! En dan het eten...heel uniek deze proeverij, wij konden gewoon niet kiezen zoveel lekkers stond er op de kaart.

Ik had de proeverij van Gamba; een soepje van Gamba en een roergebakken gamba en gamba 's in tempurabeslag....heerlijk! Als hoofdgerecht had ik de proeverij van Kalf; Kalfsoester van de grill en een krokant gebakken kalfszwezerik met appelstroop (!) en kalfshaas met gesmolten taleggio...mmmmm wat een culinair genot! Als dessert hadden wij een granddessert besteld omdat wij hier ook niet uit konden kiezen: geweldig!

Dit restaurant is een echt aanrader; hier moet je een keertje gegeten hebben!

43. Hier voor 't eerst gegeten op 15 april 2010.

Goed restaurant, originele formule.

Van de voorgerechten geproefd: proeverij met Oosters tintje: top.

Mooie wijnadviezen (alle wijnen per glas of per fles; heel redelijk geprijsd). Vriendelijke en correcte bediening.

Dit restaurant is een aanrader.

44. 4 Apeldoorners die vaak uit eten gaan

Ziet er leuk en gezellig uit, binnenkomst en gastvrijheid prima!

Alleen het eten is niets bijzonders, brood (met zoetigheid erin) met tapenade, bah! De kaart prachtig, maar smaak nee. Ik zou voor een ander restaurant kiezen!

45. OL 279 punten

Leuk restaurant met een goede menukaart. De bediening is vriendelijk en behulpzaam.

De gerechten zijn heerlijk maar niet heel speciaal maar wel voor een eerlijke prijs.

De sfeer in het restaurant is goed en ook erg leuk met een grote groep.

Een restaurant waar je met een gerust hart naar binnen kan stappen.

46. Loes en Joost

We werden verwelkomd met vers brood, en een amuse voordat we zelfs een kaart hadden gezien... Dat was al een goed begin. De bediening was ontzettend vriendelijk en attent. Het eten was erg goed en de prijs verrassend voordelig! Een echte aanrader!

47. Sophia de Vries

Een gezellig restaurant met een robuuste sfeer, donker hout. Vlotte bediening en uitstekend eten!