Herberg Het Oude Loo in Apeldoorn

Ruime parkeerplaats aan de achterzijde van het pand.

• OV

1621989895 87
1633198766 75
1700451990 86

1. J,Bleumink

We hebben erg lekker gegeten, voorgerecht, hoofdgerecht, nagerecht en koffie. Bediening was prima, ook het eten werd snel opgediend. Een aanrader.

2. De laatste keer viel nogal tegen. Het duurde meer dan 5 kwartier voordat het hoofdgerecht werd geserveerd. Portiegrootte hoofdgerechten vlees zijn te karig en de bijgerechten op je bord zijn zo klein dan je er niets van proeft. Vlees te gaar en daardoor nogal droog.
    Jammer want we gingen hier altijd graag uit eten, maar dit was echt een teleurstelling.

3,4
  3. Bij toeval in dit gezellige restaurant met in de tuin een terras in mediterrane sfeer. Het eten was heerlijk met name de ossenhaas was uitstekend. Bediening was heel plezierig.

4. Zaterdagavond 27 april j.l. een tafel gereserveerd voor 6 personen bij de ons bekende Herberg Het Oude Loo. Helaas heeft deze avond ons niet gebracht, en dan verwoord ik het in bedekte termen, wat we van De Herberg gewend zijn. Na ruim een 1uur op het voorgerecht te hebben gewacht en de bezorging van een extra mandje brood ook nog eens ruim 20 minuten op zich liet wachten waren wij in afwachting van hoofdgerecht.
    Na bijna 1,5 uur maar eens geinformeerd bij de bediening of deze inmiddels bereidt was. Onder aanbieding van excuses vanwege de vertraging werd het hoofdgerecht 20 minuten later opgediend. Er van uitgaande dat het dessert sneller zou worden opgenomen, restaurant was inmiddels bijna leeg en een deel van het servies opgehaald, bleek het ook dit keer niet het geval. Personeel was drukker met het verwijderen van de bijgezette tafels en stoelen dan zich te bekommeren om haar gasten en resterende servies op de tafel.
    Uiteindelijk maar besloten af te zien van het desssert en teleurgesteld na ruim 3,5 uur en 2 gangen de Herberg verlaten.
    Terugkijkend op deze avond kom ik tot de conclusie dat het eten op zich wel ok was maar dat de bediening op veel fronten te kort is geschoten.
    Of wij ondanks eerder goede ervaringen met De Herberg het zullen aanbevelen bij anderen valt nog te bezien. Een teleurgestelde buurtgenoot.

5,7
  5. Louis Nijhof

6. Al een aantal malen gegeten, elke keer weer verrassend goed. En prima service. Als je wilt kun je in het café eten wil je een wat rustiger omgeving dan kun je gebruik maken van de eetkamer deze is voorzien van een open haard.

7. Allemaal gweldig, maar een flesje water voor 3 euro gaat alle perken te buiten.

8. Het eten, de bedieding was allemaal geweldig. Maar om gezondheidsredenen moet ik ook veel water drinken. We bestellen dus een karafje gewoon leidingwater oftewel gemeentepils.
    Wat zien we op de rekening staan?:

PURIFIED WATER GROOT € 2.95

Dat is geen echte klantenbinding.
    Jammer. Heel jammer.

9. Theron Mayes

Geweldig! Fijne bediening, goede service. Goed eten leuke extra suggesties. Mooie prijs en ambiance.

10. Bea Hertgers

11. Peter Alkmaar

Zes maanden lang, drie dagen per week (ongeveer) opleiding aan een niet nader te noemen academie ergens in Apeldoorn. Tja en dan zit je in een hotel waar het diner nou niet bepaald top of the bill is. Zeg maar meer richting de gewone bekende ‘hotelhap”…

Dan maar eens in de omgeving rondgesnuffeld. Na enig recherchewerk kwamen ik en een aantal medecursisten terecht in de Herberg het Oude Loo. Een horecabedrijf dat zich niet zomaar in een woord laat vangen. Het uiterlijk houdt het midden tussen een warme bistro of een lekker bruin café, een medium grand-café of eventueel restaurant….

De sfeer binnen is geweldig. Wij, allen ver van huis, voelden ons al na het eerste entree welkom en zowaar een beetje thuis. Een gemêleerde klandizie bij wie het makkelijk aan de bar aanschuiven is en waarop spontaan binnen enkele seconden gezellige gesprekken ontstaan.
    Het café biedt zelfs de roker een mogelijkheid een haaltje van z’n sigaar of sigaret te nemen zonder daartoe in een aparte “quarantaine” te moeten.

Hier is het zo: de ene helft voor de rokers, de andere voor de nieters… Een goede afzuiging zorgt voor een fijne atmosfeer, in beide gedeeltes. Een ruime keuze aan verschillende wijnen, bieren en andere dranken maakt het plaatje er nog fraaier op.

Wat betreft de keuken: simpelweg heeeel erg goed. Voor een bijna belachelijk lage prijs (biefstukken vanaf 12 eurootjes) zorgt chef de cuisine, pater des familias Duncan, hier even voor een redelijk ruime keuze aan toppers op je dinerbord. ‘s Winters wordt de kaart nog verder geperfectioneerd met diverse seizoensgebonden gerechten.. hert, wildsoep…en allemaal stuk voor stuk kwalitatieve meesterwerkjes.

Van de keukenbrigade is het een makkelijke stap naar de rest van “Team-het Loo”. Om even te beginnen met Femke, de altijd vrolijke gastvrouw en partner van Duncan. Alhoewel er dankzij de kleine gezinsuitbreiding natuurlijk een aanslag was gepleegd op haar dienstrooster in het cafe, was er op de momenten altijd een fijn warm welkom.

En dan last but not least: de toppers Marloes en Maris.
    Goh meiden: wat hebben jullie ons daar welkom laten voelen: er was altijd plaats voor een happie ondanks drukte en het niet reserveren. Altijd een leuke babbel en gezelligheid en ook voor ons gezeur (apart afrekenen) was tijd en plaats zonder morren.

Kortom: als ik weer eens in Apeldoorn verzeild raak weet ik waar ik eet en beveel dus eenieder de herberg ”Het Oude Loo” met veel warmte aan!

12. Nick van Kleef

Super lekker gegeten, en zeer vlotte bediening! Zeker een aanrader!! ;-)

13. Gister heerlijk wezen eten en borrelen, het eten was zeer goed en de sfeer die er in het café hangt is helemaal gezellig! Ik kom zeker terug!!

14. Helaas niet zo goed als andere recensies. Er wordt nogal gerookt in het café, wat inhoudt dat je daar ook in de eetzaal veel last van hebt. De deur mag niet dicht, en de klanten wordt niet verzocht om niet te roken, want men "mag" hier roken.

Wij zijn weggegaan zonder te eten want de sigarenrook was niet uit te houden, zeker niet als je al astmatisch bent. Ook was een van de medewerkers op zijn minst gezegd niet erg vriendelijk, toen wij vertelden dat wij last hadden van de rook

Al met al een dikke onvoldoende voor de service (dit geldt maar voor een van de dames trouwens, de andere dames waren wel bijzonder vriendelijk en begripvol!).

Waardering voor het eten kan ik niet geven, aangezien wij zijn vertrokken.

15. Gezellige sfeervolle locatie waar je een avondje kan uit eten voor een betaalbare prijs en een hoge kwaliteit eten. Ook hebben we hier een High-Tea gedaan met een grote groep wat echt een aanrader is. Ze hebben een aparte zaal waar je met de groep kan zitten. Wij vonden het echt heerlijk om zo onze eigen 'huiskamer' te hebben op de locatie.

16. N Bruining

We wonen hier in de buurt en dachten laten we even een 'makkelijk' hapje eten maar de kaart was uitgebreider dan gedacht en de kwaliteit van het eten echt heel erg goed (oa gamba's, biefstuk en varkenshaas-sate gehad)! De bediening was ook perfect, we komen hier zeker terug om de rest van de kaart te proeven!

17. Altijd gezellig en goed verzorgd door Femke en Duncun! We komen zeer regelmatig aanwaaien.

18. Na de parade van de Canadese medestrijders, besloten we hier wat te gaan drinken. Lekker knus zaakje, vriendelijke bediening. Ik woon al sinds 2003 in deze buurt en was hier voor het eerst en kijk dus graag om me heen in wat voor zaak ik kom. Wilde graag wat meer weten en kreeg zowaar een rondleiding met uitleg. Als je daar de tijd voor hebt en neemt, als uitbater, dan verdien je het dat een gast terug komt.

19. Gezellig café met Duncan en Femke achter de bar. Kerstavond was super en vanavond oud&nieuw vieren met veel gezelligheid!

Groetjes Mirjam en Ingrid( from Kreta)

20. Ik kom hier ongeveer sinds begin September 2009. Het is er super gezellig, en de eigenaren zijn onvoorwaardelijk en vriendelijk. Duncan & Femke zijn sinds Maart 2009 eigenaren van "Herberg het Oude Loo".

Het heeft een klassiek oud Nederlandse uitstraling en toch chique. De locatie aan de Piet Joubert straat is perfect. Omdat het een zijstraat van de Loolaan is, heb je een koninklijk gevoel, maar met normale prijzen. Je betaalt dus nooit teveel. Prins Hendrik de echtgenoot van Koningin Wilhelmina was vroeger hier stamgast.

De drankkeuze is uitgebreid en van een goede kwaliteit. Ze hebben een ruime keuze aan bieren op tap en fles. La Trappe, Duvel, Palm, Kwak zijn enkele bier merken die zij voeren. Op Tap hebben zij een variatie aan Grolsch bieren, maar ook Palm.

De snacks die zij heden op de kaart hebben zijn van goede kwaliteit, maar een uitgebreide "Plate Service" zal zich dit jaar nog aandienen. Op verzoek zijn er hoogstaande buffet mogelijkheden. (Ook Sushi) Dit is met de eigenaren, Duncan & Femke, bespreekbaar.

Duncan, Femke zijn uitstekende Gastheer en Gastvrouw. Lucky de Golden Retriever is de Cafe mascotte en kan niet wachten om ook jou in "Zijn" cafe te verwelkomen.

Bedankt,

Christopher.

21. Tweede paasdag hebben we hier een bbq gehad, dit was helemaal goed! Acht soorten vlees, verschillende salades en sauzen alles heerlijk! Deze tent is gewoon het aanraden waard!!!

22. Gezellig!!

23. leuk leuk leuk!

24. mevr. Schoonhoven

Wij zijn er gisteren met 10 man beland nadat we een reunie van school hadden gehad. Het was erg gezellig en er was ook live-muziek van een pianist. Wat ook zeker het vermelden waard is dat ze daar een jeneverkaart hebben met verschillende soorten jenever er op die per glas te bestellen zijn. Wij hebben er niet gegeten omdat wij dat al gedaan hadden maar de spare-ribs die werden geserveerd zagen en roken inderdaad heerlijk. Gewoon een TOPTENT met hele vriendelijke mensen achter de toog, een fantastische ambiance en leuke mensen.

25. Leuk goed en betaalbaar. Gezellige tent met goed eten.

26. Klaas en Ans

Meer dan goed/ gezellig en we zijn langer blijven zitten dan dat we van plan waren/ De spareribs zijn zonder meer de lekkerste en de beste die wij ooit gegeten hebben..

27. Inderdaad heerlijke spare-ribs/ leuke relaxte tent aardige mensen.

28. Als specialiteit spare-ribs gegeten deze zijn echt heerlijk/ vriendelijke en leuke mensen waarbij je je nog echt welkom voelt en je duidelijk merkt dat omzet niet de belangrijkste drijfveer is/ de ambiance is die van een echte bruine kroeg, volgens mij een unicum tegenwoordig / wij waren er op een zaterdag en toen kropen er een paar gasten achter de piano om te spelen, we hebben echt een heel leuke avond gehad en komen zeker terug.

29. truus de boer

leuke omgeving, gezellige lunch na een bezoek aan het LOO

30. Gezellig, gemoedelijk, lekker eten, leuke mensen, prijs/kwaliteit helemaal in orde