Kan voor de deur, wel betaald.

• OV

Tram 26 brengt je naar halte Vennepluimstraat. Loop verder in de richting waarin je reed aan de linkerkant van de weg. Na 200 meter links vind je Boerenjongens in de Talbotstraat.

Bezorgrestaurants in de buurt van Boerenjongens Eetwinkel

1502092255 82
1519510481 82
1528219594 82
1624019834 82

1. Heel goede kwaliteit en geweldige bediening.

2. Boerenjongens kwam het eten bij ons langs brengen. Niet tot de deur maar tot in de keuken, met prachtige schalen om op te dienen, leuke bordjes erbij met wat alles was. Echt 'over and above expectations'.
    Leuk contact via de telefoon en mail tijdens het bestellen en de factuur kwam pas na het afleveren. Ze hebben ook geen haast met wanneer we de warmhoud-box en schalen terug komen brengen. Eten was precies wat we zochten: goed eten, geen 'enge onduidelijke ingredienten' en echt betaalbaar.

3. Irene van der Smagt

Wat een vreselijke eetwinkel, sfeer beneden vriespunt, een dame die zich nog boerser gedraagd dan de naam al doet vermoeden en eten wat gewoon geen smaak heeft. De risotto leek in de verste verte niet op risotto, de gele biet was kapotgekookt en zoutloos. Het was het geld niet waard.

4. Mwah, ik kwam graag eten bij de Boerenjongens. Had een heilbot met couscous en een bakje kikkererwtensalade. De vis was niet op smaak gebracht en een beetje droog zonder sausje of iets. De couscous was droog en had weinig smaak. De salade bestond uit heel veel kikkererwten, wat verdwaalde groente en wat olijven. En ook weer niet echt op smaak gebracht.
    Vroeger likte ik de bakjes leeg. Zal wel een vergissing zijn geweest, maar ik hoop wel dat ik de volgende keer weer ouderwets lekker eet.
    Wel aardige knul trouwens die me hielp.

3,9
  5. Marlies

Voor mijn feest gebruik gemaakt van de vegetarische catering door de Boerenjongens. Alles per mail geregeld en dat verliep prima: op tijd geleverd, alles goed verpakt, warm was warm of kon makkelijk warm worden gemaakt.
    Hapjes vooraf (saucijzenbroodjes, wraps en crudite) waren zodanig smullen dat olijven er beetje simpel bij waren.
    Buffet met soep, salades en hartige taarten en toetje toe: doordat ik het menu niet paraat had, werd het een spel om te raden wat we nu aten. Peren pastinaaksoep - dat raad je nooit, maar is wel verrukkelijk. Bietensalade was ook topper bij de meeste gasten, net als tapenade met brood van het Vlaamsch Broodhuys. Verrassende smaken, goede kwaliteit. Voor herhaling vatbaar!

6. Vandaag een maaltijd gehaald, nasi met vegetarische kip, beetje slappe hap, te kleine portie voor 12€. Medewerker gaf geen opwarmadvies.
    Sorry voor mij geen tweede keer, wel verder goede producten zoals kaas, noten en wijn.

3,9
  7. Het is een feest voor de zintuigen om naar de winkel te gaan. Heerlijk brood, lekkere wijn, heerlijke kazen (eet eens de oude geitenkaas!), lekkere taart en super lekkere afhaalmaaltijden. Koop er ook vaak lekkere dingen voor verjaardagsfeesten. Hun kookboek is als kadootje altijd een hit.

8. Een van de redenen om op IJburg te wonen! Het eten is altijd lekker en dan nog de producten van De Vegetarische Slager, Holtkamp, heerlijke kazen etc. Blijvertje!

9. Jacqueline

Op de valreep en sinds lange tijd weer een heerlijke maaltijd afgehaald: lasagne met pompoen en buffelmozzarella. Zalig! De knapperige salade erbij was smakelijk en lekker fris. Ben heel blij met deze eetwinkel die absoluut bijdraagt aan het goede leven op IJburg met lekker, gezond, gevarieerd en biologisch eten.

10. Janine Hogendoorn

Goddelijk eten. Verrassende smaakcombinaties. Zeer de moeite waard om met het gezin te ervaren. Mijn kinderen juigen een gat in de lucht als we Boerenjongens gaan halen.

11. Boerenjongens blijft een prettig en gezond alternatief voor zelf koken. Eke geeft met zijn visie op gerechten en koken vaak een verrassende smaaktwist mee. Bijna altijd goed en lekker, heel soms begrijp ik hem niet.
    Vandaag boerenkoolstamppot met echte spekjes, een vegetarische bal gehakt, jus en huisgemaakte piccalilly. Degelijke echte winterkost. Stamppot zoals ik hem lekker vind. Thuis een drup azijn erbij samen met het friszure van de piccalilly. Mooie combi. Perfect.
    Textuur van de vega gehaktbal helemaal goed, echt als vlees, hooguit ietsje droger dan die van kalfsgehakt. Jammer dat de VegaSlager er net iets teveel zout in heeft gedaan, don't blame Boerenjongens daarvoor.
    Kortom, en ik schrijf dit stukje direct na het eten, een heerlijk wintermaaltijd voor een fijne prijs.
    Tot de volgende keer!

Ps, als je er toch bent en de volgende keer bij geen zin of tijd om te koken al iets wilt hebben. Of onverwachte gasten. Pak dan zo'n mooie glazen pot uit de koeling mee. Met een soepje, chili con carne of een curry. Altijd goed.

12. Net bij vrienden de kaasfondue van Boerenjongens gegeten. Helaas was het niet lekker.

1,5
  13. Martijn van den Dobbelsteen

Voortreffelijk gegeten, dit x ei in curry met vegetarische 'kip'-sate, pindasaus, groene rijst en groente. Door de medewerkster niet herkend worden als 'vaste klant' deerde mij niets door de smaak, geur en kleur van een, door de Boerenjongens ingekochte voortreffelijke Zuid-Afrikaanse rode wijn 'The Wolftrap' uit 2010. Geschonken in een glas zo groot als het Olympisch Sportfondsenbad Oost. Voor de zekerheid heb ik naast een fles rode ook een witte gekocht van hetzelfde huis om thuis op te drinken...

14. Bonnet & Willem

We zitten vlak voor Oud & Nieuw en kijken terug op een geweldige Kerst. Vooral dankzij de Boerenjongens. Het "voorproeven" klopte helemaal. Wat hebben we lekker gegeten!
    Ik heb echt nog nooit zulke lekkere rode kool gegeten. En ik hield daar helemaal niet van, nu dus wel. Tenminste van de rode kool van de Boerenjongens.
    We brengen vast een wens uit voor volgend jaar; dat we nog maar vaak de weg naar jullie gezellige eet-winkel mogen vinden en zullen het trouw bij iedereen aanbevelen.

15. Joos en Patricia

Met Kerst genoten van een meer dan voortreffelijke maaltijd van Boerenjongens. Alle gerechten verfijnd van smaak. Nog nooit zo'n lekkere pompoensoep genuttigd! De Toscaanse stoofvleesschotel was super. Deze mensen hebben echt verstand van koken. Het is een aanrader. En de prijs? Voor slechts 25 euro p.p. was het ook de volgende dag nog genieten want op de porties wordt niet beknibbeld. Wij komen zeker terug!

16. De dag voor kerst kreeg ik dat pakket afgeleverd, waarover hier eerder gesproken wordt. Wat een genot. Goed gevuld uiteraard, maar ook vooral heel divers en om van te watertanden. De kazen zijn inmiddels al helemaal op. En van de vegatonijnsalade (tonijn/ vega??) wil ik graag het recept. Echt goddelijk. De potten met stoofpot en kaasfondue staan nog te wachten op een goede gelegenheid, heerlijk vooruitzicht. Ik volg Boerenjongens al een tijdje via het blad Delicious, dus ik was blij verrast met dit pakket van hun winkel. Was ik ff blij dat mijn broer hen uitgekozen had :)
    Nog een extra waardering voor de koerier: hoffelijk en supervriendelijk. Hij droeg het -loodzware- pakket helemaal voor me naar boven (2 hoog). Chapeau!

17. Ik was op zoek naar een betrouwbaar bedrijf dat ik vanuit het buitenland een mooi Kerstpakket kon laten regelen om af televeren in Amsterdam. Mattijs reageerde meteen heel erg enthousiast en nadat er een aantal keren heen en weer ge-emaild was over de mogelijkheden, kosten en dergelijke criteria kon ik alleen maar afwachten wat er afgeleverd zou worden. Alles liep perfect op rolletjes, ik kreeg zelfs een mooie foto van het complete pakket voordat het door een koeriersdienst werd opgehaald en afgeleverd. De ontvangende partij was in eerste instantie sprakeloos en kon daarna alleen maar in superlatieven over de prachtige selectie van kaasjes, worstjes, wijn en biertjes, snacks en potjes met soep en stoofpotjes spreken. Nu nog steeds, dagen na de bezorging hoor ik dat de heerlijkheden met zorg worden beschermd om te voorkomen dat het klakkeloos wordt verorberd. Als ik volgend jaar zelf weer in Nederland kom ga ik zeker een keer zelf op bezoek. Tot dat moment kan ik Mattijs en de Boerenjongens warm aanbevelen, ook om dingen vanuit het buitenland betrouwbaar te regelen. Heel erg bedankt!!

18. Ik bestelde een mega vega kerstdiner omdat ik griep had. Normaal ben ik een enthousiaste kok(kin). Onze familie (13 personen, waaronder 5 kleinkinderen van 5, 3, 2, 1 en 1). hebben werkelijk gesmuld! Hulde aan de Boerenjongens die het mogelijk maakten om het kerstdiner zonder stress te vieren, met biologisch en heerlijk (niet alternatief) eten. Met een perfecte prijs-kwaliteitsverhouding, dat ook nog!

19. Niemand in huis wil nog andere kaas dan die van Boerenjongens. Het gaat ook altijd allemaal op! Volgens mij selecteert Eke het beste van het beste! Het brood is heerlijk en over de maaltijden is iedereen lyrisch. De potten met stoofvlees zijn erg handig omdat je ze lang kunt bewaren en daarmee altijd iets lekkers tevoorschijn kunt toveren als 's avonds blijkt dat niemand boodschappen heeft gedaan.
    Kortom, wat een mazzel dat we Boerenjongens hebben op IJburg!

20. Annebel Bergmeijer

We hebben heerlijke kaasfondue bij Boerenjongens gekocht. Zowel de biologische als de fondue van boerenkaas zijn beiden aanraders, samen met Grandmere brood van het Vlaamsch Broodhuys.

Tip als je cadeautjes koopt moet je apart voor de verpakking en het inpakken betalen terwijl de witte tas met het kaartje van Boerenjongens gratis is en ook een leuke verpakking.

21. At least once a week, we treat ourselves with some top quality products from De Boerenjongens.
    They have absolutely everything we need or dream of: from their daily exquisite ready-to-eat meals to Holtkamp cakes; delicious wines, spumante and juices; organic vegetarian products; non industrial cheeses, butter or charcuterie; fresh bread on Fri and Saturday, pastries, croissants etc.
    Did I mention that they excel at catering too? Our guests still talk about the extraordinary finger foods and BBQ!
    They have now created a great Friday evening tradition: Organic Burgers or Fish&Chips. Yes, real ones!
    One regret tonight: I forgot to pick up one of the local beers they have in the fridge, would have been perfect with the astronomical burgers that we just had!

The Boerenjongens Eetwinkel. What else?

22. De Groene Meisjes

Vandaag voor het eerst een maaltijd gehaald bij de Eetwinkel. Gekozen voor aardappeltjes met gegrilde groente en salade. Daarbij een heerlijke vleesverganger van de Vegetarische Slager meegenomen (fantastisch dat dit hier verkocht wordt!) en voor het toetje een lekkere reep Tony's Chocolonely's.

Thuisgekomen alles lekker opgewarmd ... een bord vol met heerlijke, verse groente en heel veel verschillende smaken op 1 bord. Echt heerlijk gegeten!

Toffe winkel, aardige mensen, fijn dat er veel vegetarische/veganistische opties zijn.
    Jullie zien De Groene Meisjes zeker terug!

23. Ogen dicht, een hap Elzasser zuurkool en je waant je in Riquewihr of Hunawihr. Een goed glas Gewurztraminer doet de rest. Fantastisch lekker, zoals alle maaltijden van de mannen. Verse Ingredienten en ambachtelijk gekookt. Beter dan bij Oma thuis.

24. Merijn Rijsdijk

Vrijdag weer heerlijke fish and chips gegeten van Boerenjongens, maar ook op andere dagen komen we altijd aan onze trek met gezond eten van eerlijke producten. Meteen wat lekkere kaas en brood meegenomen. Wat een geluk om om de hoek te wonen!

25. Op vrijdag kook ik niet meer. We eten sinds een paar maanden standaard de heerlijkheden van Boerenjongens. Een aanrader om een weekendgevoel te krijgen!! Mijn favorieten zijn de nasi met veel groenten en saté van de Vegetarische Slager, pies van de pie-man (alle smaken!) en de koude salade van rode bieten en hazelnoten. Maar eigenlijk is alles lekker. Ook een aanrader: de kant en klare (biologische) kaasfondue in een pot. Genoeg voor een gezin met 2 kleine kinderen en ideaal voor een makkelijke maaltijd in het weekend met veel groente om erin te dippen en uiteraard met brood van het Vlaamsche Broodhuys. Supersnel klaar en de kinderen vinden het gezellig en heel erg lekker.

26. Elke zaterdagochtend om 9 uur sta ik op de stoep bij Boerenjongens om overheerlijk brood te kopen. Maar nog lekkerder zijn de eigengemaakte maaltijden. Altijd een gevarieerd aanbod, en dat naast de deur.

27. Boerenjongens is de leukste winkel van Amsterdam!
    Het is al meteen als je binnenkomt. Waar staat er nog iemand gewoon net als vroeger achter een toonbank?
    Op die toonbank liggen zalige dingen: gedroogde worstjes en andere lekkernijen. Verderop zijn er (altijd verse) kant en klaar maaltijden. In een vitrine taart (van Holtkamp), waaruit het hele idee van deze winkel blijkt. Van alles het beste. Voor de olijfolie uit verschillende delen van Italie kom ik in elk geval regelmatig terug, net als voor de kazen en de zelfgemaakte toastjes. En het meest bijzondere vind ik misschien wel dat dit alles er is alsof dit de gewoonste zaak van de wereld is. Niks, geen opgeklopt gedoe, maar gewoon grote klasse!

28. Elke week haal ik wel wat bij Boerenjongens. Zojuist voor de lunch een heerlijke salade van ze gegeten! Of het nu een stukje kaas, de verse pesto, vlees van de vegetarische slager, brood van het Vlaamsch Broodhuys of een maaltijd is, het is altijd weer lekker! En wat ik ook prettig vind is dat wat ze bij Boerenjongens verkopen eerlijk en gezond is!

29. Frans Smit

Heerlijke stoofpot met wintergroenten, perfect begeleid door een IJ-Bock van Brouwerij 't IJ. Boerenjongens is een toptraiteur bij ons aan de overkant van de straat. Alles biologisch en van lokale/regionale herkomst. Aanrader!

30. Vandaag een nasi maaltijd gehaald en een vegetarische stoofpot.
    Geen vlees gemist in de vegetarische stoofpot, heerlijk pittig. De nasi nog wel wat sambal toegevoegd en smaakte ook prima.

31. Vrijdag heb ik twee hartige taarten met een salade van boontjes en hazelnoten gegeten. Ik was de dressing op de salade vergeten maar dat bleek ook helemaal niet nodig. Mijn man at burrito met groene rijst en ratatouille. Ook heerlijk. Het eten is bijna altijd heel smakelijk, eerlijk en met goede ingredienten. En heel fijn dat het niet te vet en te zout is! Mijn complimenten aan Boerenjongens! Wij kregen twee kleine gratis toetjes mee, de Boerenjongens was verreweg het lekkerste!

10.9.2010