De Vrolijke Pater in Alkmaar

1192040783 87
1202853461 87
1419107019 80
1429919697 79

1. Wat een blamage. Ondanks personeelstekort toch tafels aannemen. Ruim 1,5 uur op eten moeten wachten, wat verder ok was maar niet speciaal. Hele avond in de kou gezeten, de ramen ‘moesten’ open aangezien de afzuiginstallatie in de keuken onvoldoende werkt.

2,9
  2. Jesse van Loon

3. moeke

4. Ronald van Barneveld

De naam zegt het al De Vrolijke Pater,ik werd er vrolijk van.heerlijk gegeten,lekker drankje gedronken.Gemoedelijke sfeer, gezellige uitstraling,voor herhaling vatbaar.

5. Verleden week zaterdag hebben we hier met 4 personen voorafgaand aan een voorstelling in De Vest gegeten. Het eten smaakte heerlijk. We hadden vooraf soep en als hoofdgerecht vlees. Als afsluiting nog een lekkere koffie / ijs genomen. Het was erg druk in het restaurant en daardoor wat rumoerig, maar dat was absoluut niet storend. De prijs/kwaliteit verhouding is heel goed en je krijgt bijna nergens voor dit bedrag zo'n heerlijke biefstuk! Het was voor ons zeker niet de laatste keer dat we hier gegeten hebben.

6. z

7. Gister bij de Vrolijke Pater gegeten, super lekker! De menukaart is al genot om te lezen en het eten wat we op ons bordje kregen smaakte nog beter. Ik had vegetarische gevulde aubergine terwijl ik geen vegetariër ben en had hier absoluut geen spijt van. Heel smakelijk met lekker wijntje.

8. Net gegeten bij de Vrolijke Pater met mijn vriendin. Erg vriendelijke bediening, smakelijke eten en voor een redelijke prijs. Alleen op het dessert moesten wij wachten, hiervoor bood het personeel hun excuus aan. Wij komen hier zeker terug.

Ga zo door Vrolijke Pater!!

9. Ben al 3 keer bij de Vrolijke Pater gaan eten en het is één van mijn favoriete restaurants geworden. Zoals sommige mensen hier al opmerken, moet je soms wat langer wachten op de bestellingen, maar als alles eenmaal op tafel staat is het een groot feest. Erg originele en verrassende gerechten met grappige namen. Belgische restaurants zijn over het algemeen duurder dan gemiddeld, maar dit is natuurlijk niet de snackbar om de hoek. 75,- euro voor 2 personen inclusief 3 drankjes pp en nagerecht, vind ik niet onredelijk. Wij komen hier zeker terug en zitten er zelf aan te denken om na onze bruiloft hier met vrienden en familie te gaan eten.

10. Echt uitstekend restaurantje aan de rand van het centrum van Alkmaar! Wij waren er op zondag en we kregen heerlijke gerechten met bijpassende Belgische en Nederlandse bieren, een goede bediening die er van alles aan doet om het je naar de zin te maken. Kortom; wij zijn oprecht enthousiaste genieters van de Vrolijke Pater geworden!

11. Tina Franse

Heerlijk gegeten, een hele leuke kaart, goed betaalbaar.
    Voor herhaling vatbaar.

12. Een tegenvaller, om de vijf minuten kwam er iemand vragen of we nog wat wilden drinken, als we net besteld hadden stond er alweer iemand aan tafel met dezelfde vraag, slecht georganiseerd! Friet was keihard en taai, na de vraag (tijdens het eten) of alles naar wens was en wij zeiden dat de friet zo slecht was, niets meer gehoord. Na afloop kwam wederom de vraag of alles naar wens was. Nee de friet was niet goed, reactie: o dat had u eerder moeten zeggen(??!) wat we dus gedaan hadden. Vooraf kregen van het huis stokbrood met kruidenboter, we bestelden soep en kregen daarbij stokbrood met dezelfde kruidenboter. Daarna bestelden we een mix grill in een pannetje en daarover heen zat: Jawel: een klodder van dezelfde kruidenboter.
    Hoewel het een Belgisch restaurant is hadden ze maar 1 soort Belgisch tapbier. En daar hadden ze niet eens het juiste glas voor (dat zeiden ze er ook bij, sorry we hebben het juiste glas niet, vreemd)
    Het eten was niet superslecht,en de bediening ook niet, maar alles was erg matig, wij hebben geen reden om nog eens terug te gaan en zullen dit restaurant ook niet aan derden aanbevelen.

13. Heerlijk eten en vriendelijke bediening. We gaan er vaak eten. Je krijgt altijd heel veel bijgerechten, schotels groente, broodjes met superlekkere kruidenboter, aardappels, patat.
    Als het heel rustig is (en er dus niet continue eten wordt bereid) dan hangt er een beetje een rioollucht. Eén keer meegemaakt dat deze lucht heel sterk was, we hebben er toen ook wat van gezegd. Keer daarna rook weer niks.

14. i.m 132 punten

Wij gaan hier vaker eten. Van het weekend weer geweest en o wat was het lekker. Er wordt altijd een goede groente bij geserveerd.. Het vlees is erg goed. Ossenhaas is erg lekker en lam ook. Heb eens een soepje genomen krab/garnaal deze is aan te bevelen. Sfeer is authentiek bruin, informeel met erg goed eten en veel verschillende bieren. Wijn trouwens ook goed. Heb als dessert kaasplankje gekozen... lekker!
    Vooral eens doen! Niet geschikt voor kinderen.

15. In Alkmaar nog nooit zo slecht gegeten!

We waren met 4 kinderen en 6 volwassenen. De kinderen kregen hun eten eerst, maar helaas nog geen sausjes, toen daar wat van werd gezegd volgde een kribbige opmerking van de serveerster.

De niet-vleeseters bestelden vis welke smakeloos was, en als verrassing zat er spek in het hapje wat er ook op het bord lag.

De gebakken aardappelen waren niet gaar.

De eerste lichting patat was te hard gebakken, te tweede niet lang genoeg.

Er was een kwart aardappel voor elke volwassene.

Groente heb ik niet gezien.

Drinken werd niet altijd gebracht.

Het eten was ronduit te weinig.

Bij 3 koppen koffie kwamen er 2 pindarotsjes.

Wij hebben onze klachten kenbaar gemaakt maar er werd niets mee gedaan.

16. Al meerdere keren hier gegeten, 1 van mijn favoriete restaurants in Alkmaar!

Goed eten, goede porties! Wel een wat luidruchtig restaurant, zeker als het helemaal vol zit!

17. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik hier twee keer prima gegeten heb. Ruime porties, geen overdreven poeha en schappelijke prijzen. De halfopen keuken is erg leuk om te bekijken. Er wordt geen geheim gemaakt van wat je op je bord krijgt. De ham van Berkel is een aanrader.

18. susanna

19. maartje groenhuis

Ik was er voor de eerste keer, Na de slechte resensie die ik gelezen heb, heb ik toch besloten om er te gaan eten.

De bediening was zeer aardig, en de keuken is top!

Heb echt heerlijk gegeten en gedronken.

Tot de volgende keer.

20. Annie Gertinus

Afgelopen zondag 12-6 gegeten, echt een aanrader. Heerlijk monnikenwerk met echte creatieve hapjes. Daarna de ''favoriet'', heerlijk pannetje gevuld met spekjes en tournedos! Voor herhaling vatbaar!

21. Gister gegeten voor de tweede maal. (09-02-11) Was in het begin vrij rustig. Zaten aan het raam. De porties waren vergeleken met de vorige maal meer dan gehalveerd! Witlof (ieder een half struikje), kool (bolletje uit een ijsschepje), patat voor twee (een zakje in een standaard). Beetje (wel lekkere) compote. Het vlees was de aanbeveling van de keuken. Matige smaak aan het varkensvlees in een bladerdeegjasje. Dessert 3 miniscule ijsbolletjes met een waterige choco-saus voor 5,5. Eurie. Mijn hemel,.... wat is deze zaak terug gelopen.

Kom ik echt nimmer meer!

Ook was het later ( om 20.30 uur) een enorme herrie in de tent, net als de vorige maal trouwens.

3,7
  22. Vandaag toch heen gegaan na het lezen van toch negatieve recensies.

Wij hebben daar geen spijt van gehad, het personeel was heel gezellig.

Eten was super en veel, heel veel.

En het is te betalen, wij gaan er zeker weten vaker heen.

Wij hebben een gezellige avond gehad.

23. Nu twee keer hier gegeten, allebei de keren zeer goed bevallen. Supervriendelijke, hulpvaardige bediening die graag extra moeite doen.

Vandaag was een tagelgenoot van ons glutenvrij, ook dit was geen probleem. De kok deed echt zijn best om een lekkere glutenvrije maaltijd neer te zetten.

We zullen hier zeker vaker terugkomen.

24. Ik ben al ontelbare keren geweest in De vrolijke pater en ik kan niet anders zeggen dan dat het me altijd erg goed bevalt.

Het eten is goed en wisselend.

Personeel is altijd vriendelijk en het is er altijd gezellig.

Ik zal zeer zeker hier nog veel vaker terug komen!

25. We hebben hier een paar jaar terug gegeten met zijn tweeën op een door de weekse dag en toen was het wel goed. Maar later zijn we met een groep gaan eten, en toen was het ronduit slecht. De bediening was erg slecht, de borden stonden een uur leeg voor je op de tafel terwijl de bediening gewoon langs liep en gerust wel gezien heeft dat de borden leeg waren en iedereen allang was uitgegeten. Ik zelf dronk Leffe bier, en na een paar biertjes was dat uitverkocht. We vroegen later de menukaart voor een dessert, nou de kaart hebben we nooit gezien. We zijn dan ook weggegaan.

We zaten met zijn zessen.

26. M. Bakker

Wij hebben afgelopen zaterdag 26 juni in dit restaurant gegeten.

Voel me simpelweg opgelicht!

We bestelde een gewone (duurdere) en een speciale carpaccio.

Beide carpaccio's hadden al niet de beloofde opmaak (de een geen kaas, de ander geen nootjes) maar dat tot daar aan toe.

De speciale vond ik echt niet lekker, smaakte naar erg zout rookvlees.
    Was ook carpaccio van gerookte biefstuk, dus dat kon nog mijn fout zijn.

We besloten de voorgerechten onderling te ruilen.
    Maar tot mijn grote verbazing was deze gewone ( en duurdere) carpaccio het zelfde!

Bij het hoofdgerecht waren gebakken aardappeltjes beloofd.
    Dit waren half gare (nog harde) aardappeltjes die even om en om gebakken waren. Niet bruin, niets, hup opdienen die hap.

Er werd ons nog geen drankje van het huis aangeboden en konden gewoon alle gerechten afrekenen ondanks de grove fouten met de voorgerechten.

Schandalig! Ben hier vroeger ook wel eens geweest en het eten was altijd goed, nieuwe eigenaar misschien?

27. de Leeuw

Het eten was prima voor de vlees- en vis eters. Voor mij als vegetariër niet bijzonder. Jammer dat door alle soepen en veel bijgerechten vlees is verwerkt.

De service vond ik echter buitengewoon slecht. Toen ik een klein schaaltje willekeurige groenten voor mijn dochter van 9 maanden vroeg werd mij door de serveerster verteld dat de kok dit niet kon doen aangezien hun groenten beetgaar waren. Dit was niet geschikt voor kinderen, zo vond de kok. Nu geef ik mijn kinderen altijd beetgare groenten dus ik gaf aan dat ik beetgaar ook prima vond en toen zei de jongen dat de kok dat ook niet wilde doen..... mijn mond viel open.

Wat een immens slechte service! Weinig flexibel en kortzichtig!

Dit was voor mij de laatste keer!

Verder erg luidruchtige tent en mijn kleren stinken naar het eten...

Jammer van het geld en mijn tijd!

5,5
  28. Eten vond ik rommelig er zeker niet van de kwaliteit die ik gewend ben hier. Het was ook gewoon niet lekker en dat vonden we allevier.

Droog, flauw eten zonder passie. Veel op tafel maar niets was echt lekker.

Het toetje en de bediening waren wel zeer ok. Maar rond een uur of negen werd het koud in het restaurant en de geuren van bleekwater dreven voor onze neuzen. Bij navraag klopte dat want in de keuken was men aan het schoonmaken.

De koffie hebben we maar ergens anders gedronken.

29. Lekker en vooral apart eten.

Iedere week hebben ze ook een andere gerechten dan de gerechten die op de menukaart staan.

Het enige minpunt is inderdaad dat het er erg lawaaierig is (zeker als er een grote groep mensen is).

30. 2 x gereserveerd en 1 keer zo binnengestapt, geen problemen gehad. Gegeten, het aanbod is goed. De bediening door 2 jonge dames ging vlot, (geduld is een schone zaak) lieten zich niet gek maken want de zaak zat vol. Voldoende gegeten, op de kaart staat genoeg om uit te kiezen.

31. Gister met zijn achten gegeten bij de Vrolijke Pater en het is met 1 woord te beschrijven : fantastisch.
    Het eten was super en de bediening was ook perfect. Zulke leuke creaties die op tafel komen. Het lawaai vond ik wel meevallen. Het is niet groot, dus het is er snel rumoerig, maar ja dat is toch gezellig.

32. Voor de tweede keer hadden wij ruim van te voren (een week) gereserveerd. De eerste keer werden we aan het tafeltje bij de keuken weggefrommeld. De walm vanuit de keuken maakte ons gewoon misselijk. De tweede keer, weer een week van te voren gereserveerd, waarbij de wens voor een tafeltje aan het raam was uitgesproken, wilde men ons weer bij de keuken wegstoppen. Dit keer geweigerd, maar de eigenaar vond het al lang best. Blijkbaar kun je van te voren reserveren wat je wilt, als ze met losse gasten de tent vol kunnen krijgen hebben ze sch..t aan reserveringen. Helemaal als je maar met z'n tweetjes komt. Dit keer zijn we opgestapt en hebben heerlijk gegeten bij het Eetpaleis. Blijkbaar staan service en 'klant is koning' in dit restaurant niet erg hoog in het vaandel.

33. Super lekker eten.

Trage bediening, maar het zijn wel leuke meiden.

Drinken is ook goed, ruim voldoende. Is de 7de keer dat ik er gegeten heb en vind het steeds lekkerder.

Ik geef het een ruime voldoende.

Laatste keer, 17-10-2009

34. Lekker eten, leuke kaart voor elk wat wils maar........heel, heel lawaaierig!

Je kunt de serveerster niet verstaan met de uitleg van de gerechten, dit was voor ons de tweede maal maar wij komen niet meer terug.

Misschien een idee voor de eigenaar om iets aan de akoestiek te doen, bekleding van de wanden of tafellakens en gordijnen en viltjes onder de stoelpoten, wat een geschuif en herrie!

En een airconditioning zou ook geen overbodige luxe zijn! Maar aan het eten mankeert dus niets!

35. Wij hadden een tafel gereserveerd voor 19 uur. Echter bij binnenkomst zat de zaak enorm vol en was het zeer luidruchtig. Een grote groep van wel 50 man...

Toen we om onze tafel vroegen, zeiden ze daar dat we om 18 uur gereserveerd hadden en dat onze tafel was weggegeven.
    En werd er in eerste instantie gezegd door de kok 'ik kan er niks aan doen'.... (neem dus je bevestigingsmail mee).

We kregen nog een tafeltje, het eten was goed, er werd gezegd 'pas op, het is heet (de borden ook), maar het eten was gewoon lauw. Alleen de friet was gloeiend heet.

Door de enorme herrie en het feit dat een en ander niet goed geregeld was, zijn we na het hoofdgerecht snel weggegaan.

We konden jammer genoeg geen normaal gesprek voeren. Zelfs de bediening die iets ging uitleggen, konden we niet verstaan.

36. Uitstekend en ruim voldoende gegeten. Personeel vriendelijk en behulpzaam. Klein minpuntje, hoofdgerecht kwam te snel achter voorgerecht.

37. A. v. Barneveld

Heerlijk gegeten voor een betaalbare prijs.

38. Op 3-6-2009 heerlijk gegeten, ondanks dat het een woensdagavond was, toch gezellig druk. Eten waarvan je proeft dat de basis produkten met name de groenten en het vlees van goede kwaliteit is. Verder verrassende bereidingen. Bediening was vriendelijk en oplettend. Zeker om terug te komen.

39. F.de Git

Het eten was prima, maar na een half uur nog geen menukaart gezien! Ik moest er zelf om vragen en toen gebeurde er nog niets!

Na de bestelling weer eindeloos wachten, en serveersters die geen vaste tafels schijnen te hebben, waardoor het wat chaotisch overkomt.

Nogmaals, prima gegeten, een wat oubollige aankleding. Maar die wachttijden!

40. Vandaag hier gegeten en redelijk vlot geholpen ondanks de drukte. Bediening was erg vriendelijk en het eten was heerlijk! Hier komen wij zeker nog eens terug!

41. Jurgen Steltenpool

Ondanks dat de bediening niet de vlotste is is het eten echt ge-wel-dig lekker. Kom hier vaak en keer op keer een feest voor de mond!

42. Helaas zijn de "goede" verhalen over dit restaurant minder waar.
    Zeer slechte bediening, het duurde een eeuwigheid voordat we eerst wat te drinken kregen. Het vlees wat ik bestelde was vol met pezen en niet goed doorbakken zoals ik besteld had. We zijn met z'n drieen nadat we heel snel betaald hadden snel een shoarma wezen eten. Nee hier komen wij nooit meer terug.

2,4
  43. Jan vanSchaik

Tot nu toe 2 keer gegeten. 1X doordeweeks en 1X in het weekend. Beide keren vlot maar niet te vlot bediend en het eten was werkelijk uitstekend. Zal met veel plezier terugkomen.

44. op 14-08-2008 hier gegeten besproken met de dinnerjaarkaart was ons ook toegezegd dat dit kon,maar met het afrekenen werd ons verteld dat deze kaart per 1 julie niet meer geldig was staat trouwens nergens vermeld,de eigenaar die ons te woord stond was zeer onredelijk en een compromie was niet ter sprake deze meneer werd zo boos dat hij in de keuken met pannen begon te smijten en dit terwijl de hele zaak vol zat met klanten, wij waren goede en regelmatige klanten van deze zaak maar voor ons niet meer.

45. Caspar & Alice

Gisteren (04-09-07) voor de 4de keer dit jaar gegeten in De Vrolijke Pater. Het was wederom een heerlijk gastronomisch avontuur.

Met vriendelijke groet,
    Caspar & Alice

46. Lekker eten voor een betaalbare prijs. We hebbem hier met de dinerjaarkaart gegeten en we schaamden ons een beetje omdat we zo weinig moesten betalen. De rekening klopte toch evenwel. Heerlijk speels en oprecht, voor ons een dikke voldoende